Sivu 7/9

Lähetetty: 25 Elo 2010, 22:38
Kirjoittaja Tehro
Ihanaa muittenki projektit venyy :lol:

Lähetetty: 26 Elo 2010, 06:01
Kirjoittaja Paussi
Joo ei hätää! :lol:

Lähetetty: 19 Syys 2010, 10:43
Kirjoittaja Paussi
joo jos sitä menis tallille pitkäst aikaa ja purkais sen nykyisen kojelaudan pois nii näkee mitä sen alla viel on. Todennäköisesti ruostetta sieltä löytyy viel, kun oli hyvin vuotanu sisälle aina sateella vedet nii siksi.
Iha purku ihan just siks kanssa kun siihe nyt on tulossa se hieno vanhanmallinen kojelauta 8)

Lähetetty: 20 Syys 2010, 16:22
Kirjoittaja Paussi
onhan se pistehitsattu kiinni, 4pulttia löysin mitkä kiinnittää myös ton laudan. Onko muuten vanhan mallisen kojelaudan pohjapelti samanlainen kun uudemman?

Edit: tulipahan haettua se sytkäboksikin vihdoin motonetistä, huomenna kokeilee että miten lähtee käyntiin. (laiska ollut viime aikoina tanen suhteen..)

Lähetetty: 21 Syys 2010, 21:58
Kirjoittaja Paussi
Joo asentelin tänään uuden sytkäboksin jne. Joutu tulppaa käyttää koneen kylkeen kun tuntu kipinä olevan kateissa mutta saatiin se sieltä sitten lopuksi napisee peliin.

Sytytyksen säädön ja monen käynnistys yrityksen jälkeen ei vaan lähtenyt. Sähköbensapumppu kokeiltiin että pumppaa bensaa kaasarille mutta tuntuu että siihen se sitten tyssää. Eli kaasarissa todennäköisesti tukos, näin vähän arvelinkin kun "järkevänä" olen pöllyttänyt vanhoja maaleja pois ja kone tietty paikallaan sekä suojaamatta. Niin eiköhän se kaasari oo sitten hienossa pölyssä. Täytyy ens kerralla katsastaa tilanne ja pistää likoo osat.

EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:

Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto


Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.

Lähetetty: 21 Syys 2010, 22:46
Kirjoittaja Riku
Paussi kirjoitti:
EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:

Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto


Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.
En tiedä missä järjestyksessä nuo pinnit on, mutta tuossa on alkuperäisten värien mukaan tehty kytkentäohje. Olisiko tästä apua.

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-2825

Lähetetty: 21 Syys 2010, 22:53
Kirjoittaja Paussi
Juu kiitos täytyy tuotakin kokeilla jos ei kaasarin putsaamisen jälkeen lähde.. Vähän jäi kuitenkin mietityttää edelleen tuo boksin kytkentä siksi siitä kysyin vielä. Jotain vanhoja topiceja luin myös niin siellä kans ihmeteltiin että mikähän se kytkentä mahtaa olla millekkin boksille. Ota nyt sitten selvää tästä :D

Lähetetty: 22 Syys 2010, 11:40
Kirjoittaja Mois
Noita on eri kytkentöjä, vaik on sama liitin... Eli boxeissa eroja...
Kokeile kaataa bensaa suoraan kaasariin tai sit Starttisumutetta ennenku muutat kytkentöjä.

Lähetetty: 22 Syys 2010, 16:26
Kirjoittaja Paussi
Juu kokeilin kyllä silloin kaataa bensaa suoraan kaasariin, pikkasen se lupaili mutta löi tietty putkessakin välillä kun sitä siinä sahasin aika monta kertaa. Otin 4-pytyn tulpan irti tosiaan ja kokeilin kipinää nii kyllä se kuitenki napsutti ihan hyvin eli sen perusteella pitäis olla kytkentä ok?

Elikkä toi boksi on siis tämä Motonetistä hommattu:

Sytytysmoduli Ford -89 indukt.
1,3/1,6 OHC 82->90 (6 liitintä rivissä) [1982-1990]
2,0 OHC 82->84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1984]
V6 82->88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1988]

Oliko jollain Sierran huoltokirjaa niin sais tietää tuon -89 kytkennän? Ihan varmistukseksi kuitenkin..

Lähetetty: 22 Syys 2010, 18:41
Kirjoittaja Paussi
Ford-Club Finlandin kautta sain tälläisen vastauksen, ainakin tuo on taas eri kytkentä ihan hyvä sillä :)

"Tää on vähän mutua ohc:n pohjalta, jossa niin ikään induktivinenjakaja.. Oppaan kaavion mukaan johdot menevät näin (vasemmalta oikealle):

Vihreä: Puolanmiinus (heikkovirta) ja jatkuu siitä kierrosmittarille
Mustavihreä: Virtalukolle
Musta: Puolnaplus (heikkovirta)
Ruskea: Maadoitus
Mustapunainen: Tulo jakajanennakkosäätimeltä
Vihreäkeltainen: Meno jakajanennakkosäätimelle

Väreistä en tiedä kutosessa, mutta järjestys varmaan sama :)"

Lähetetty: 26 Syys 2010, 21:19
Kirjoittaja Paussi
joo kytkentä on varmistettu nyt toimivaksi. Elikkä ei tänäänkään lähtenyt käyntiin, lupailee kyllä heikonlaisesti ja varmistin vielä että kipinää tulee. Tallilta kun lähdin matkalla mietin että varmaankin on sytkä kuitenkin ihan pielessä, jakaja oli irti jossai vaiheessa ja konetta tuli pyöriteltyy jakaja poissa. Elikkä se nyt on ihan toisaalla mitä pitäis.. Ens kerral pitää ottaa venttiilikoppa auki ja seurata missä mennään niin eiköhän se sitten siitä.

Kaasarin putsasin nyt sit kuitenkin tällä kerralla, olihan siellä vähän jotain pölyä mutta ei haitalliseksi asti.

Lähetetty: 02 Loka 2010, 17:53
Kirjoittaja Paussi
tänään tallipäivä meni sillee että piti korjata käyttöautosta bensaputki joka vuos heikonlaisesti. Kyllä niitä Opeleitakin pystyy näköjään korjaa tokasin Pexille tallilla :D

Ens viikon alusta vois käydä kattoo sit sitä Tanen käynnistys ongelmaa.. :)

Lähetetty: 02 Loka 2010, 21:28
Kirjoittaja JeeSe
Pystyyhän niitä korjaamaan, mut tuskin kovin hyvää silti saa.. :lol:

Lähetetty: 02 Loka 2010, 22:18
Kirjoittaja Tehro
ilmeisesti opelin pystyy korjaamaan paremmaks ku tehtaalta tullessaan :)

Lähetetty: 03 Loka 2010, 11:13
Kirjoittaja Paussi
joo no mitähän tähän vastais :D Oli kyllä aika vaikeesti tehty tuobensaputkisto. Se hajonnut putki mikä sieltä löyty nii oli kierrätetty tankin yläpuolelta että se piti sitten jättää sinne roikkuu ja korvata letkulla ohittaen tuo. En sen takia vaivautunu ottaa tankkia pois.. Noh vuoto korjattu ja se kelpaa, pääseepähän töihin ja tallille taas hyvin mielin.. :)