Sivu 8/9

Lähetetty: 03 Loka 2010, 13:01
Kirjoittaja Luhtis
Tarkista lääkitys, jos ooppelilla ajelusta tulee hyvä mieli :lol:

Lähetetty: 03 Loka 2010, 21:11
Kirjoittaja Paussi
Luhtis kirjoitti:Tarkista lääkitys, jos ooppelilla ajelusta tulee hyvä mieli :lol:
Melkein pitäis :D

Lähetetty: 09 Loka 2010, 11:14
Kirjoittaja Paussi
eilen tehtiin pitkää iltaa kaverin kanssa ja nostettiin kone pois nokalta, ja purettiin osa apulaitteista pois :) Nyt sit pääsee kunnostaa konehuoneenki kuntoon ja saa korjata muutamat kierrevauriot koneesta kun on siinä hyvin esillä nyt.

Sitten tänään on lääkitys kunnossa (ehkä?) :D Käydään kattoo kaverin Fordia jos siitä sais ostettuu käyttöauton itselleen ton helevetin opelin tilalle. Farmari Escort se olis nii kulkis koirat sun muut hyvin sit aina mukana kun tarttee.. Ja tietty vähän isommat Taunus osatkin mahtuis hyvin kyytiin :D

Lähetetty: 10 Loka 2010, 20:34
Kirjoittaja Paussi
Jooh kyllä vaan Opeli nyt vaihtuu Escoon, oikee Zetecin twincamilla on ja melkee yhtä vihree väritys löytyy kun Luhtiksen Taunus :lol:

Siihen on tehty kaikkee, takakontti uusittu, iskarit, kansiremppa tehty (venttiileitä myöten vaihdettu), tuulilasi uusittu, putki uusittu, pohja hitsattu ja massattu kunnolla.. 14" alut alla kesänakeilla, ittellää on jotku fordin aluvanteet tallissa jossa on yhden talven ajetut talvirenkaat nii sieltä saa sitten nekin hyötykäyttöön taas :)

Lähetetty: 10 Loka 2010, 20:37
Kirjoittaja Luhtis
Paussi kirjoitti:Jooh kyllä vaan Opeli nyt vaihtuu Escoon, oikee Zetecin twincamilla on ja melkee yhtä vihree väritys löytyy kun Luhtiksen Taunus :lol:
Mä oon tässä kelaillu jos talvella laittas vielä vähän vihreemmäks =D

Lähetetty: 10 Loka 2010, 21:33
Kirjoittaja Paussi
Luhtis kirjoitti:
Paussi kirjoitti:Jooh kyllä vaan Opeli nyt vaihtuu Escoon, oikee Zetecin twincamilla on ja melkee yhtä vihree väritys löytyy kun Luhtiksen Taunus :lol:
Mä oon tässä kelaillu jos talvella laittas vielä vähän vihreemmäks =D
Dodiin eihän se väärin olis :D

Lähetetty: 28 Loka 2010, 05:28
Kirjoittaja Paussi
Eilen tuli käytyä tallilla kun hain sen Escon kaverilta ittelleni vihdoinkin. Käytiin vaihtaa ne talvinakit siellä tallilla jotka oli tanessa viime talven käytössä, ei menny turhaan nekään renkaat :)

Aika lohduttoman näköinen se taunus siellä tallissa oli mietin että kyllä siinä sitä hommaa vaan sitten riittää aika perhanasti. Kamatki on aika levällään tallissa, vois tietty vähän järjestellä ens kerralla sitten.

Lähetetty: 07 Marras 2010, 20:57
Kirjoittaja Paussi
Tänään tuli laitettuu konehuonetta ja konetta kuntoon, konehuoneesta sain hiottuu pahimmat pois ja sitten kone tuli maalattua nyt ihan moottorilohkolle tarkoitetulla maalilla.. Tuli aika hyvä :)

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 16:07
Kirjoittaja Paussi
Päivitetääs tätäkin,

Eli nyt on tapeltu tuon koneen kanssa (2.8 v6)

Auto oli laitettavana eräällä nimeltä mainitsemattomalla korjaamolla viime kesänä. Kävikin niin että öljyt ja vedet meni sekaisin. Syyksi paljastui käsikiristykselle jätetty imusarja ja sitä myöten tiiviste tuhoutui. No nyt on uusi tiiviste laitettu ja uudet öljyt sekä jäähynesteet. Konetta käytetty ja ajeltu autolla. Käy tosi hienosti, lämmöt pysyy normaalina. Kaikki muuten normaalia paitsi putkista tulee kone lämpimänä valkoista sankkaa vesihöyryä (haisee makeelle)
Olen seuraillu tilannetta että jäähynestettä ei katoa syylarista ja tulppia on tarkistettu, ovat kuivat terveen näköiset. Venttiilit säädin, kopissa oli todella vähäistä vesihikoilua.
Vaihdoin eilen öljyt vielä kerran ja öljy oli hyvännäköistä. Uusilla öljyillä savutus väheni.

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 16:11
Kirjoittaja Paussi
Olisiko siis tilanne se että koneessa olisi pientä vesimäärää ja se höyrystyy nyt pois pikkuhiljaa. Meinaan ettei kaikki vesi tullut öljynvaihdon mukana pois? Suodatin on myös vaihdettu. Öljyt on nyt kahteen kertaan vaihdettu imaritiiviste vaurion jälkeen. Suodatin vain kerran.

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 18:29
Kirjoittaja Mois
Öljy menee semmoseks vaaleaks "kermaks" jos siellä on nestettä seassa. Aika outoa jos ei neste vähene syylärissä ja silti höyryttää putkessa. Jos kannentiiviste/tiivisteet vuotaa, kone kilisee kivasti :D

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 18:40
Kirjoittaja Paussi
Mois kirjoitti:Öljy menee semmoseks vaaleaks "kermaks" jos siellä on nestettä seassa. Aika outoa jos ei neste vähene syylärissä ja silti höyryttää putkessa. Jos kannentiiviste/tiivisteet vuotaa, kone kilisee kivasti :D
Joo sellaseks kermaks se oliki mennyt, kun imarin tiiviste oli vuotanut. Nyt öljy oli kuitenkin ihan normaalia kun eilen tyhjensin.
Sepä tässä on kummaa että kaikki menee ja toimii ihan normaalisti muuten lukuunottamatta tuota savutusta :)
Oli kaveri eilen mun kanssa tutkailemassa myös. Kokenut autojen kanssa niin oli hänkin aika ihmeissään jo :D meinattiin että kai se on vaan ajeltava ja seurattava tilannetta.
Konekkaan ei kilise :D

Että todella hämmentävää

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 18:43
Kirjoittaja Mois
Joo, kovaa ajoa vaan, kyl se mahdollinen vika sieltä löytyy jos on löytyäkseen :lol:

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 18:45
Kirjoittaja Paussi
Mois kirjoitti:Joo, kovaa ajoa vaan, kyl se mahdollinen vika sieltä löytyy jos on löytyäkseen :lol:
Jep :D jos se ton savutuksen lopettais ajamalla, vanhat vesikuonat palais pois :D

Re: Tane Coupe 2.8 V6 -74

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 20:11
Kirjoittaja Mois
Mun piti myydä sulle uus öljypumppu, mut en oo ehtinny Espooseen käymään, tai kävin jossaa vaihees mut oli kiireinen käynti :lol: