Tane Coupe 2.8 V6 -74
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
joo jos sitä menis tallille pitkäst aikaa ja purkais sen nykyisen kojelaudan pois nii näkee mitä sen alla viel on. Todennäköisesti ruostetta sieltä löytyy viel, kun oli hyvin vuotanu sisälle aina sateella vedet nii siksi.
Iha purku ihan just siks kanssa kun siihe nyt on tulossa se hieno vanhanmallinen kojelauta
Iha purku ihan just siks kanssa kun siihe nyt on tulossa se hieno vanhanmallinen kojelauta
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
onhan se pistehitsattu kiinni, 4pulttia löysin mitkä kiinnittää myös ton laudan. Onko muuten vanhan mallisen kojelaudan pohjapelti samanlainen kun uudemman?
Edit: tulipahan haettua se sytkäboksikin vihdoin motonetistä, huomenna kokeilee että miten lähtee käyntiin. (laiska ollut viime aikoina tanen suhteen..)
Edit: tulipahan haettua se sytkäboksikin vihdoin motonetistä, huomenna kokeilee että miten lähtee käyntiin. (laiska ollut viime aikoina tanen suhteen..)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Joo asentelin tänään uuden sytkäboksin jne. Joutu tulppaa käyttää koneen kylkeen kun tuntu kipinä olevan kateissa mutta saatiin se sieltä sitten lopuksi napisee peliin.
Sytytyksen säädön ja monen käynnistys yrityksen jälkeen ei vaan lähtenyt. Sähköbensapumppu kokeiltiin että pumppaa bensaa kaasarille mutta tuntuu että siihen se sitten tyssää. Eli kaasarissa todennäköisesti tukos, näin vähän arvelinkin kun "järkevänä" olen pöllyttänyt vanhoja maaleja pois ja kone tietty paikallaan sekä suojaamatta. Niin eiköhän se kaasari oo sitten hienossa pölyssä. Täytyy ens kerralla katsastaa tilanne ja pistää likoo osat.
EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:
Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto
Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.
Sytytyksen säädön ja monen käynnistys yrityksen jälkeen ei vaan lähtenyt. Sähköbensapumppu kokeiltiin että pumppaa bensaa kaasarille mutta tuntuu että siihen se sitten tyssää. Eli kaasarissa todennäköisesti tukos, näin vähän arvelinkin kun "järkevänä" olen pöllyttänyt vanhoja maaleja pois ja kone tietty paikallaan sekä suojaamatta. Niin eiköhän se kaasari oo sitten hienossa pölyssä. Täytyy ens kerralla katsastaa tilanne ja pistää likoo osat.
EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:
Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto
Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
En tiedä missä järjestyksessä nuo pinnit on, mutta tuossa on alkuperäisten värien mukaan tehty kytkentäohje. Olisiko tästä apua.Paussi kirjoitti:
EDIT: ja kytkinkös nyt boksin aivan varmasti oikein:
Eli vasemmalta alkaen:
1 liitin = Puolan -
2 liitin = Puolan +/ virtalukon liitin 15 eli sytytysvirta
3 liitin, ei ole pakko kytkeä tai sitten startin solenoidilta virta liittimestä joka kytkeytyy startatessa.
4 = Jakajan "anturin" +
5 = jakajan "anturin" -
6 = Maajohto
Toi on se Sierran boksi kuudella liittimellä.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-2825
Juu kiitos täytyy tuotakin kokeilla jos ei kaasarin putsaamisen jälkeen lähde.. Vähän jäi kuitenkin mietityttää edelleen tuo boksin kytkentä siksi siitä kysyin vielä. Jotain vanhoja topiceja luin myös niin siellä kans ihmeteltiin että mikähän se kytkentä mahtaa olla millekkin boksille. Ota nyt sitten selvää tästä
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Juu kokeilin kyllä silloin kaataa bensaa suoraan kaasariin, pikkasen se lupaili mutta löi tietty putkessakin välillä kun sitä siinä sahasin aika monta kertaa. Otin 4-pytyn tulpan irti tosiaan ja kokeilin kipinää nii kyllä se kuitenki napsutti ihan hyvin eli sen perusteella pitäis olla kytkentä ok?
Elikkä toi boksi on siis tämä Motonetistä hommattu:
Sytytysmoduli Ford -89 indukt.
1,3/1,6 OHC 82->90 (6 liitintä rivissä) [1982-1990]
2,0 OHC 82->84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1984]
V6 82->88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1988]
Oliko jollain Sierran huoltokirjaa niin sais tietää tuon -89 kytkennän? Ihan varmistukseksi kuitenkin..
Elikkä toi boksi on siis tämä Motonetistä hommattu:
Sytytysmoduli Ford -89 indukt.
1,3/1,6 OHC 82->90 (6 liitintä rivissä) [1982-1990]
2,0 OHC 82->84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1984]
V6 82->88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy) [1982-1988]
Oliko jollain Sierran huoltokirjaa niin sais tietää tuon -89 kytkennän? Ihan varmistukseksi kuitenkin..
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Ford-Club Finlandin kautta sain tälläisen vastauksen, ainakin tuo on taas eri kytkentä ihan hyvä sillä
"Tää on vähän mutua ohc:n pohjalta, jossa niin ikään induktivinenjakaja.. Oppaan kaavion mukaan johdot menevät näin (vasemmalta oikealle):
Vihreä: Puolanmiinus (heikkovirta) ja jatkuu siitä kierrosmittarille
Mustavihreä: Virtalukolle
Musta: Puolnaplus (heikkovirta)
Ruskea: Maadoitus
Mustapunainen: Tulo jakajanennakkosäätimeltä
Vihreäkeltainen: Meno jakajanennakkosäätimelle
Väreistä en tiedä kutosessa, mutta järjestys varmaan sama "
"Tää on vähän mutua ohc:n pohjalta, jossa niin ikään induktivinenjakaja.. Oppaan kaavion mukaan johdot menevät näin (vasemmalta oikealle):
Vihreä: Puolanmiinus (heikkovirta) ja jatkuu siitä kierrosmittarille
Mustavihreä: Virtalukolle
Musta: Puolnaplus (heikkovirta)
Ruskea: Maadoitus
Mustapunainen: Tulo jakajanennakkosäätimeltä
Vihreäkeltainen: Meno jakajanennakkosäätimelle
Väreistä en tiedä kutosessa, mutta järjestys varmaan sama "
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
joo kytkentä on varmistettu nyt toimivaksi. Elikkä ei tänäänkään lähtenyt käyntiin, lupailee kyllä heikonlaisesti ja varmistin vielä että kipinää tulee. Tallilta kun lähdin matkalla mietin että varmaankin on sytkä kuitenkin ihan pielessä, jakaja oli irti jossai vaiheessa ja konetta tuli pyöriteltyy jakaja poissa. Elikkä se nyt on ihan toisaalla mitä pitäis.. Ens kerral pitää ottaa venttiilikoppa auki ja seurata missä mennään niin eiköhän se sitten siitä.
Kaasarin putsasin nyt sit kuitenkin tällä kerralla, olihan siellä vähän jotain pölyä mutta ei haitalliseksi asti.
Kaasarin putsasin nyt sit kuitenkin tällä kerralla, olihan siellä vähän jotain pölyä mutta ei haitalliseksi asti.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
joo no mitähän tähän vastais Oli kyllä aika vaikeesti tehty tuobensaputkisto. Se hajonnut putki mikä sieltä löyty nii oli kierrätetty tankin yläpuolelta että se piti sitten jättää sinne roikkuu ja korvata letkulla ohittaen tuo. En sen takia vaivautunu ottaa tankkia pois.. Noh vuoto korjattu ja se kelpaa, pääseepähän töihin ja tallille taas hyvin mielin..
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74