Taunus Coupe GT 2,0 twincam
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus Coupe GT 2,0 twincam
joo elikkä laitetaan nyt sitten tännekki vähän juttuu tosta projektista.
työn alla siis coupe vuodelta -71, alunperin 1600 gt, joita jannen taunus-sivuston mukaan suomessa 2 kpl.
coupe oli suunnitelmissa jo pidemmän aikaa. sitten tutun tuttu laittoi omansa myyntiin aika tasan vuosi sitten, ja ostin sen pois. sitä olivat kuulemma muutkin harrastajat käyny kattomassa mutta tais olla vähän liian mätä.
joidenkin mielestä tämä on turhan harvinainen raiskattavaksi suunnitelmiini, joten sellaisia kommentteja en täällä kaipaa.
peltitöissä vierähti äkkiä lähes vuosi kun mätää löytyi vähän enemmän sieltä sun täältä. ja kun kunnolla yrittää tehdä niin siihen uppoaa yllättävän paljon aikaa. eräästä scorpiosta jäänyt 2,0 DOHC tekniikka nököttää tallin nurkassa, ja se päätynee tuonne pellin alle parempaa odotellessa. tilalle pitäisi jossain vaiheessa löytää 2,0 cosworth sierrasta. tuo scorpion moottorikin saa kylkeensä toden näköisesti turbon pienillä paineilla. eihän tuo kuulemma mitään kestä mutta sittenhän se nähdään.
auto pitäisi nyt kohta viedä maalarille kun vaan keksisi minkä värikseksi sen ruikkaa. vaihtoehdot on hopea ja keltainen. saa ehdotella jotain muutakin sopivaa.
koitan kirjotella tänne lisää sitä mukaa kun tapahtuu.
työn alla siis coupe vuodelta -71, alunperin 1600 gt, joita jannen taunus-sivuston mukaan suomessa 2 kpl.
coupe oli suunnitelmissa jo pidemmän aikaa. sitten tutun tuttu laittoi omansa myyntiin aika tasan vuosi sitten, ja ostin sen pois. sitä olivat kuulemma muutkin harrastajat käyny kattomassa mutta tais olla vähän liian mätä.
joidenkin mielestä tämä on turhan harvinainen raiskattavaksi suunnitelmiini, joten sellaisia kommentteja en täällä kaipaa.
peltitöissä vierähti äkkiä lähes vuosi kun mätää löytyi vähän enemmän sieltä sun täältä. ja kun kunnolla yrittää tehdä niin siihen uppoaa yllättävän paljon aikaa. eräästä scorpiosta jäänyt 2,0 DOHC tekniikka nököttää tallin nurkassa, ja se päätynee tuonne pellin alle parempaa odotellessa. tilalle pitäisi jossain vaiheessa löytää 2,0 cosworth sierrasta. tuo scorpion moottorikin saa kylkeensä toden näköisesti turbon pienillä paineilla. eihän tuo kuulemma mitään kestä mutta sittenhän se nähdään.
auto pitäisi nyt kohta viedä maalarille kun vaan keksisi minkä värikseksi sen ruikkaa. vaihtoehdot on hopea ja keltainen. saa ehdotella jotain muutakin sopivaa.
koitan kirjotella tänne lisää sitä mukaa kun tapahtuu.
Taunus Coupè -71
Ole hyvä vain...
Hyvin se tekniikka sinne uppoaa kun tarpeeksi ihmettelee. Muista ottaa paljon kuvia..
Hyvin se tekniikka sinne uppoaa kun tarpeeksi ihmettelee. Muista ottaa paljon kuvia..
Mertie pub & 3D
Onkohan kukaan täältä foorumilta laittanut taunukseen scorpion 2.3 DOHC 16V moottoria?
Siinä ois jo suht mukavasti heppoja vakionakin. Ainakin sierroihin noita on laiteltu kuten kaikki täällä varmaan tietääkin. Periaatteessa ei varmaan kummosempi homma kuin sierran DOHC moottorin asennus taunukseen?
Siinä ois jo suht mukavasti heppoja vakionakin. Ainakin sierroihin noita on laiteltu kuten kaikki täällä varmaan tietääkin. Periaatteessa ei varmaan kummosempi homma kuin sierran DOHC moottorin asennus taunukseen?
mulla olis ko mosa ja taunus ilman konetta mutta, kuhan joku keksii et miten leimaa sen ni sit rupee tapahtumaan.vtormane kirjoitti:Onkohan kukaan täältä foorumilta laittanut taunukseen scorpion 2.3 DOHC 16V moottoria?
Siinä ois jo suht mukavasti heppoja vakionakin. Ainakin sierroihin noita on laiteltu kuten kaikki täällä varmaan tietääkin. Periaatteessa ei varmaan kummosempi homma kuin sierran DOHC moottorin asennus taunukseen?
Ainakaan tääläpäin mikään konttori ei suostu leimaamaan tuota ku on niin perkeleesti "woimaa"
Mutta semmonenki viritelmä oli tehty, olikohan se joku englantilainen sivu, että oli kasattu tuo 2,3litranen dohc:i tuolla 2 litrasen 8venttiilikannella.. Kannelle ei kai ollu tehty muuta ku kanavia siistitty. Ja alakerrasta oli karsittu tasapainoakselisydeemit pois. Tehoa oli reilusti yli 150 heppaa ja vääntökäyrtä oli mahtava.. Alle parin tonnin oli jo 180 newtonia, ja käyrä oli melkoisen laakea vielä.. Moottorinohjauksesta en tarkemmin tiiä, tuskin kummankaan koneen vakio kuitenkaa
Tuohan ois mahdollista saaha Taunukseenki ku leimais sen omavalmistemoottorina? Tai eihän kaikkea tarvi kertoa, sanoo inssille että se on vaan pikkusen piristetty 2.0 dohc..
Löytypä ! http://www.crustworld.co.uk/sierra/pdf/dohchybrid.pdf
Oli muisti tehny vähän tepposet nuitten yksityiskohtien kannsa, mutta jokatapauksessa tuossa koneessa on ideaa
Tuohan ois mahdollista saaha Taunukseenki ku leimais sen omavalmistemoottorina? Tai eihän kaikkea tarvi kertoa, sanoo inssille että se on vaan pikkusen piristetty 2.0 dohc..
Löytypä ! http://www.crustworld.co.uk/sierra/pdf/dohchybrid.pdf
Oli muisti tehny vähän tepposet nuitten yksityiskohtien kannsa, mutta jokatapauksessa tuossa koneessa on ideaa
Taunus 2d -77 1.6L
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Kesä 2008, 20:25
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Tossa ei mun mielestä oo kyllä mitään hianoo. Kaikki hyvä karsittu tosta 2,3-16v moottorista pois. Ja kannattaa muistaa, että englantilaisten bullshit-kerroin on kova.. Itseasiassa ton kyseisen hepun kanssa tuli keskusteltua brittien sierra forumilla, oli sen takia poistanut tasapainoakselit, kun ei uskonut ton koneen sopivan paikalleen omalla öljypohjallaan. Ja oli 8v dokkilaisen omalla ruiskusysteemillä, koska oli "helpompi tehdä" sillain. Jotenkin itse en oikein jaksa uskoa, että pelkän suurempitilavuuksisen alakerran takia tehot kasvais 30hp?Persketti kirjoitti:Mutta semmonenki viritelmä oli tehty, olikohan se joku englantilainen sivu, että oli kasattu tuo 2,3litranen dohc:i tuolla 2 litrasen 8venttiilikannella.. Kannelle ei kai ollu tehty muuta ku kanavia siistitty. Ja alakerrasta oli karsittu tasapainoakselisydeemit pois. Tehoa oli reilusti yli 150 heppaa ja vääntökäyrtä oli mahtava.. Alle parin tonnin oli jo 180 newtonia, ja käyrä oli melkoisen laakea vielä.. Moottorinohjauksesta en tarkemmin tiiä, tuskin kummankaan koneen vakio kuitenkaa
Tuohan ois mahdollista saaha Taunukseenki ku leimais sen omavalmistemoottorina? Tai eihän kaikkea tarvi kertoa, sanoo inssille että se on vaan pikkusen piristetty 2.0 dohc..
Löytypä ! http://www.crustworld.co.uk/sierra/pdf/dohchybrid.pdf
Oli muisti tehny vähän tepposet nuitten yksityiskohtien kannsa, mutta jokatapauksessa tuossa koneessa on ideaa
Niinkuin nimimerkistänikin varmaan voi päätellä, mulla on tollanen tehdasuusi pata sierrassa, ja on kyllä hieno kone, vääntää alhaalta ja vetää hienosti ylhäältäkin.. Olis kyllä just passeli pata moneen vanhaan voortiin.
Näistähän on ihan vakioista katti paikallaan penkitetty reilun 150heppaa ja yli 210nm vääntöä.
Mustang GT Convertible 1988
Mustang HT 1966 [tulossa]
Mondeo Ghia stw 2003
Mustang HT 1966 [tulossa]
Mondeo Ghia stw 2003
Mutta kun tuo Taunuksen laimaus tuolla 2.3 16v:llä on vähän niin ja näin.. Ja eipä nuo 8 lisäventtiiliä kovin tarpeellisilta näytä jos kaheksallakin saa tuommosen vääntökäyrän, jos nyt tuo käppyrä pitää ees likimainkaa paikkaansa..
Mutta olihan tuossa tarkemmin lukiessa vähän muitaki pikkumuutoksia ohessa tehty..
- Piper BP285 “ultimate road” camshafts
- Ported and gas-flowed cylinder head
- Collins Engineering “powerchip”
- Bosch 250cc/min injectors
- Janspeed 4-2-1 exhaust manifold and unbranded
“black diamond” sports system
- K&N 57i cone filter on modified air intake
- Bosch “super-4” sparkplugs
- Extralube ZX1 friction reducing oil additive.
Mutta olihan tuossa tarkemmin lukiessa vähän muitaki pikkumuutoksia ohessa tehty..
- Piper BP285 “ultimate road” camshafts
- Ported and gas-flowed cylinder head
- Collins Engineering “powerchip”
- Bosch 250cc/min injectors
- Janspeed 4-2-1 exhaust manifold and unbranded
“black diamond” sports system
- K&N 57i cone filter on modified air intake
- Bosch “super-4” sparkplugs
- Extralube ZX1 friction reducing oil additive.
Taunus 2d -77 1.6L
Heh, olipa tutun muotoinen vääntökäyrä tuossa Perskettin linkin moottorissa kuin itsellä
Niinno, siellä tekstissäkin todettiin autossa olevan Piper 285 nokat, superchippi, peltisarja ja puristukset vaativat varmasti V-poweria, joten pidän tuota 168hp ihan mahdollisena. Järkevyydestä voi tietysti olla montaa mieltä...
Ihan sama hommahan sen kakskolmosen sovittelu on Taunukseen kuin kaksilitraisen
Edit: Persketti ehti ensin, mutta kunhan löytää inssin leimaamaan sen hökötyksen omavalmisteeksi niin eiköhän leimaaminen ala onnistua.
Niinno, siellä tekstissäkin todettiin autossa olevan Piper 285 nokat, superchippi, peltisarja ja puristukset vaativat varmasti V-poweria, joten pidän tuota 168hp ihan mahdollisena. Järkevyydestä voi tietysti olla montaa mieltä...
Ihan sama hommahan sen kakskolmosen sovittelu on Taunukseen kuin kaksilitraisen
Edit: Persketti ehti ensin, mutta kunhan löytää inssin leimaamaan sen hökötyksen omavalmisteeksi niin eiköhän leimaaminen ala onnistua.
Mertie pub & 3D
nyt pitäis taas vissii vähän päivitellä tätäki kirjaa.
kaikenlaista pientä on tehty ja auto olisi edelleen maalaus kunnossa jos vaan olis rahaa ja värisävy tiedossa. kun sopivaa ei meinaa löytyä millään. tänään (4.5) kyllä näin hyvinkäällä todella hienossa farkussa sopivan näköisen värin. jotain oranssia siis tiedossa.
moottori suunnitelmat taisivat muuttua myös nestepitoisena vappu päivänä. pellin alle olisi näillä näkymin tulossa volvon 2 litrainen turbo (200ET), mutta saa nyt nähdä saako sitä mitään aikaiseksi. ainakaan ei joka pojan taunuksen luukun alta paljastu ruotsalaista voimaa. tuosta myös saa suht pienillä muutoksilla ja toimintavarmasti n.250 heppaa jolloin taunus kyllä jo sutii melko näppärästi . kavereilla on noita volvoja ja niitä nyt korjailleena tullut siihen tulokseen että vahvoja ovat.
päivitetään kun saadaan jotain aikaiseksi..
kaikenlaista pientä on tehty ja auto olisi edelleen maalaus kunnossa jos vaan olis rahaa ja värisävy tiedossa. kun sopivaa ei meinaa löytyä millään. tänään (4.5) kyllä näin hyvinkäällä todella hienossa farkussa sopivan näköisen värin. jotain oranssia siis tiedossa.
moottori suunnitelmat taisivat muuttua myös nestepitoisena vappu päivänä. pellin alle olisi näillä näkymin tulossa volvon 2 litrainen turbo (200ET), mutta saa nyt nähdä saako sitä mitään aikaiseksi. ainakaan ei joka pojan taunuksen luukun alta paljastu ruotsalaista voimaa. tuosta myös saa suht pienillä muutoksilla ja toimintavarmasti n.250 heppaa jolloin taunus kyllä jo sutii melko näppärästi . kavereilla on noita volvoja ja niitä nyt korjailleena tullut siihen tulokseen että vahvoja ovat.
päivitetään kun saadaan jotain aikaiseksi..
Taunus Coupè -71
tätäki päiväkirjaa voisi taas pitkästä aikaa päivitellä.
ideat edenny pitkälle, kun tallissa seisoo serkulta ostettu volvon 2,1 litranen turbokone, tohon pitäisi vaihtaa männät ja kiertokangen laakerit niin olisi täysin toimiva paketti. sitten se pitäisi jollain saada mahtumaan taunukseen. on kylläö aika pieni moottori ja laatikko ja kansikin alumiinia niin ei pitäisi tulla painonkaan kanssa ongelmia. tehoahan tossa 240 volvosta peräisin olevassa moottorissa on ollut uutena 140 heppaa joten takapyöriltä todennäköisesti hieman vähemmän että saa leimaan.
moottoriin suunnitteilla kuitenkin mm. seuraavaa
- isompi turbo
- isompi välijäähdytin
- ruisku (ehkä mega)
- isommat suuttimet
- lastu
ja noilla pitäisi olla tehoa jo lähemmäs 250 heppaa
sanokaa nyt ettei tässä ole mitään järkeä, kun eihän tässä olekaan.
mutta volvon koneet on kestäviä ja ilmeisesti kenelläkään ei ole sellaista taunuksessa.
ideat edenny pitkälle, kun tallissa seisoo serkulta ostettu volvon 2,1 litranen turbokone, tohon pitäisi vaihtaa männät ja kiertokangen laakerit niin olisi täysin toimiva paketti. sitten se pitäisi jollain saada mahtumaan taunukseen. on kylläö aika pieni moottori ja laatikko ja kansikin alumiinia niin ei pitäisi tulla painonkaan kanssa ongelmia. tehoahan tossa 240 volvosta peräisin olevassa moottorissa on ollut uutena 140 heppaa joten takapyöriltä todennäköisesti hieman vähemmän että saa leimaan.
moottoriin suunnitteilla kuitenkin mm. seuraavaa
- isompi turbo
- isompi välijäähdytin
- ruisku (ehkä mega)
- isommat suuttimet
- lastu
ja noilla pitäisi olla tehoa jo lähemmäs 250 heppaa
sanokaa nyt ettei tässä ole mitään järkeä, kun eihän tässä olekaan.
mutta volvon koneet on kestäviä ja ilmeisesti kenelläkään ei ole sellaista taunuksessa.
Taunus Coupè -71
nyt alkaa tapahtua...
tänään vein etukelkan ja tukivarret hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. lupasi viimeistään ensiviikolle valmiiksi sitten pääseepi sovittamaan moottoria. olisi tietysti pitänyt sovittaa ennen etukelkan maalausta mutta ei voi nyt mitään. pitää vähän suojata sitä ettei ole heti ihan kamalan näköinen.
tänään pitäisi käydä myös ostamassa maalia autoon. RAL värikartta ja sävy numero 2004, jos tiedätte sellaisen bmw tekniikkaisen mk1 escortin niin siinä on tuo sama väri. eli siis oranssiksi tulossa.
alustaan löysin töistä erilaisia weitecin jousia joista äkkiseltään katsottuna löytyisi sopivat taunukseen. niistä sitten vähän pois niin tulee matala ja jäykkä.
päivitellään kun taas tapahtuu.
tänään vein etukelkan ja tukivarret hiekkapuhallukseen ja maalaukseen. lupasi viimeistään ensiviikolle valmiiksi sitten pääseepi sovittamaan moottoria. olisi tietysti pitänyt sovittaa ennen etukelkan maalausta mutta ei voi nyt mitään. pitää vähän suojata sitä ettei ole heti ihan kamalan näköinen.
tänään pitäisi käydä myös ostamassa maalia autoon. RAL värikartta ja sävy numero 2004, jos tiedätte sellaisen bmw tekniikkaisen mk1 escortin niin siinä on tuo sama väri. eli siis oranssiksi tulossa.
alustaan löysin töistä erilaisia weitecin jousia joista äkkiseltään katsottuna löytyisi sopivat taunukseen. niistä sitten vähän pois niin tulee matala ja jäykkä.
päivitellään kun taas tapahtuu.
Taunus Coupè -71
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
heh hee,komee väri itellä myös toi 74:nen samaa sävyä.. ja oli aikanaan consuli myös ral2004..aapo kirjoitti:
tänään pitäisi käydä myös ostamassa maalia autoon. RAL värikartta ja sävy numero 2004, jos tiedätte sellaisen bmw tekniikkaisen mk1 escortin niin siinä on tuo sama väri. eli siis oranssiksi tulossa.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
tänään hain etukelkan ja tukivarret maalaamolta. voin suositella kyseistä paikkaa, osat todella hienosti puhallettu ja maalattu, kesti 2 päivää, ja edullinen. JK-hiekanjyvä oli firman nimi ja sijaitsee tattarisuolla. samassa puhaltamo ja maalaamo.
myös männät hain tänään koneeseen.
kirjotellaan taas lisää kun tapahtuu...
myös männät hain tänään koneeseen.
kirjotellaan taas lisää kun tapahtuu...
Taunus Coupè -71