Ford Taunus coupe 2.0 V6 -74

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Paljolla tuo konepelti lähtee? :)
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

FoorttiFani kirjoitti:Paljolla tuo konepelti lähtee? :)
Mitä maksat? Onko antaa suoraa konepeltiä (mielellään keltaista tai mustaa) vaihdossa?
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ei kyllä vaihdossa pysty antaa, pystykkö ottaa tarkemman kuvan tost maalauksest?
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

FoorttiFani kirjoitti:ei kyllä vaihdossa pysty antaa, pystykkö ottaa tarkemman kuvan tost maalauksest?
Juu jos mä vaikka huomenna käyn näpsimässä töitten jälkeen (voi mennä myöhään). Jos huomenna ottais sit töitten jälkeen sen auton talliin ja rupeis tuota tiivistettä vaihtelee, nii ei ois niin karmeet pörinät :lol:
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Januzki kirjoitti:
jryti kirjoitti:Onko sulla se Kajaanissa? Jos on niin ootko viikonloppuna kotona niin tulen tarkastamaan löydöksen :D
Juu Kajaanista löytyy. Meinasin, että oisin sunnuntaina soittanu sulle ja tullu pyörähtää teillä päin, mutta ei perhana ollu sun numeroo. Viikonloppuna oon kotosalla, ei muuta kuin täällä vaan käväseen :)
Olisit vaan käynyt soittamatta. Me jutilastettiin meidän tallissa dieseli escortin kimpussa "Consulin" kanssa. Ja muutenkin iltasella, jos tallissa on valot niin todennäköisesti olen siellä touhuamassa. Siellä saa käydä morjenstelemassa ilman ajanvaraustakin :D
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

jryti kirjoitti:
Januzki kirjoitti:
jryti kirjoitti:Onko sulla se Kajaanissa? Jos on niin ootko viikonloppuna kotona niin tulen tarkastamaan löydöksen :D
Juu Kajaanista löytyy. Meinasin, että oisin sunnuntaina soittanu sulle ja tullu pyörähtää teillä päin, mutta ei perhana ollu sun numeroo. Viikonloppuna oon kotosalla, ei muuta kuin täällä vaan käväseen :)
Olisit vaan käynyt soittamatta. Me jutilastettiin meidän tallissa dieseli escortin kimpussa "Consulin" kanssa. Ja muutenkin iltasella, jos tallissa on valot niin todennäköisesti olen siellä touhuamassa. Siellä saa käydä morjenstelemassa ilman ajanvaraustakin :D
Joo niin kai tuota ois voinu kävästä. No, ens kerralla sitte ;)

Mut nyt vähän topicia offtopicin sijaan:
Pakoputkiremppaa jatkettu (mitä nyt illalla töitten jälkeen kerkee). Tänään hitsailin pari putkenpätkää yhteen, että nyt on jo semmone putki, että siinä on useampi kuin 1 liitoskohta ;) Kyllä tää vielä tästä muodostuu putkeksi.
Huomenna pitää vielä vähän hitsailla ja sen jälkeen pistää palikat toisiinsa kiinni ja todeta (toivottavasti), ettei putki enää vuoda :lol:
Tää putkihomma on vaan tämmöne väliaikane putki, jolla mennään tämän vuoden katsastukseen. Talven aikana jos laittais paremman putkiston.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Joo-o. Pakoputken tiivisteen vaihto osoittautui tavallista vaikeemmaksi. Nyt on sitten pakosarjaki pois, siitä murtu pala toisen pakosarjan ja pakoputken välisen liitoksen pultin vierestä.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Haettu vähän uutta osaa coupeen. Molemmat takakaaret on nyt uudet ja molemmille puolille valupakosarjat. Näistä kiitokset gepardille!
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Putki koossa, eikä tuntuis vuotavan. Huomiselle jäi vielä parin putken kiinnikkeen hitsaaminen.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Kiinnikkeet hitsattu pohjaan ja onnistui ihan kohtuullisesti. Ei näyttäis putkikaan ottavan kardaaniin kiinni :P
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Tänään rupesin kokeilee keulapäästä, että löytyykö väljää. Yllätys yllätys, olihan siellä :lol:
Huomenna varaosaliikkeistä kyselemään ala- ja yläpalloja molemmille puolille. Sitten kattoo vielä, että pitääkö pyöränlaakeritkin vaihtaa. Kivaa tää harrastaminen 8)

EDIT: Etuvakaajatangon puslat aika loppuunkulutetun näköset, pitänee talven aikana tilata koko alustaan PU-puslat, niin pääsee vaihtelee. Saa Jrytikin sit nuo Fordin kumipuslat multa etupäähän, kun ne jää ylimääräiseksi ;) Ei näyttäis kyllä olevan kaikkia etupään puslia tuossa. Mut Fordin alkuperäisiä osia ovat kuitenkin.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Januzki kirjoitti:Saa Jrytikin sit nuo Fordin kumipuslat multa etupäähän, kun ne jää ylimääräiseksi ;) Ei näyttäis kyllä olevan kaikkia etupään puslia tuossa. Mut Fordin alkuperäisiä osia ovat kuitenkin.
Eilen juttelin Pj kanssa. niin on ilmeisesti erilaiset puslat sulla kun mulla, eli vaihtunut -73 alkuvuodesta :(

Näkyi niitä pakosarjan tiivisteitä olevan Motonetissa muutamalla eurolla.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

jryti kirjoitti:
Januzki kirjoitti:Saa Jrytikin sit nuo Fordin kumipuslat multa etupäähän, kun ne jää ylimääräiseksi ;) Ei näyttäis kyllä olevan kaikkia etupään puslia tuossa. Mut Fordin alkuperäisiä osia ovat kuitenkin.
Eilen juttelin Pj kanssa. niin on ilmeisesti erilaiset puslat sulla kun mulla, eli vaihtunut -73 alkuvuodesta :(

Näkyi niitä pakosarjan tiivisteitä olevan Motonetissa muutamalla eurolla.
Niinpä tietenki :roll:
No, mut voihan noista kattoo että onko nuo mk1 (71-73) vai mk1 (73-76) puslia. Niistä ei nyt täyttä varmuutta oo, että onko ne sitten just tähän -74 vuosmalliin.

Tänään tilasin muuten coupeen eteen uudet ylä- ja alapallonivelet. Huomenna pitäis olla täällä :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jryti kirjoitti:
Januzki kirjoitti:Saa Jrytikin sit nuo Fordin kumipuslat multa etupäähän, kun ne jää ylimääräiseksi ;) Ei näyttäis kyllä olevan kaikkia etupään puslia tuossa. Mut Fordin alkuperäisiä osia ovat kuitenkin.
Eilen juttelin Pj kanssa. niin on ilmeisesti erilaiset puslat sulla kun mulla, eli vaihtunut -73 alkuvuodesta :(

Näkyi niitä pakosarjan tiivisteitä olevan Motonetissa muutamalla eurolla.
Mitäs puslia sulta puuttuu? Mul on ylimääräsenä etukelkan ja korin väliset kumipuslat 71 - 73 malliin.
jryti:lle tarkotin kysymyksen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Mois kirjoitti: Mitäs puslia sulta puuttuu? Mul on ylimääräsenä etukelkan ja korin väliset kumipuslat 71 - 73 malliin.
jryti:lle tarkotin kysymyksen.
Mulla on nuo puslat mitä kuvissa on. Kaikki uudet kumipuslat kiinnostaa, kun tarkoitus ei ollut vaihtaa PU-puslia vaan kasata mahdollisimman alkuperäisen kaltaiseksi. Samoiten muut "kuluvat" osat kiinnostaa (jarrut, iskarit jne). Ja tietysti kaikki hyvä kuntoiset alkuperäiset kamppeet/lisävarusteet jne.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin