Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Molemmat yläpallonivelet ja toinen alapallonivel vaihdettu. Toinen niistä alapallonivelistä tuntui olevan ihan hyvässä kunnossa, nii en nähny tarpeelliseks vaihtaa.
Hommailtu vähän uutta osaa tässä talven aikana. Löyty Simoes:lta GT:n maski, Mappi:lta GT:n keskikonsoli, sekä Sultzi:lta uus rättinivel. Jos tästä rupeis vähän semmosta GT-lookkia rakentamaan, uudella kojelaudalla tosin
Jos joltain löytyy tuohon maskiin ne lisäpitkät ylimääräisenä niin voi laittaa privaa. Tai jos tietoo, mistä löytyis
EDIT: Ja tänään tuli haettua jryti:ltä kyynärnoja keskikonsolin jatkeeksi
Lisäpitkistä ja niitten ostopaikoista on ollu juttua täällä mutta kun en taas
muista missä ketjussa.
Volvo-liikkeestä tilaten vois löytyä ihan uusia ainakin..
Taunukseen tuli vaihdettua ohjaukseen rättinivel, kardaanin kannatinlaakeri, kannatinkumi ja rättinivel. Sitten tuli vähän herkisteltyä jarruja ja putki laitettua paremmin.
Tänään käytin leimalla, vaan ei! Eli taas vähän lisätöitä teettää..
Alkaa olla taas Taunus katsastuskunnossa. Molemmat takakaaret oon vaihtanu, pyöränkoteloiden ulkoreunat tein suorasta pellistä, kuskinpuolen pyöränkoteloon tein paikkoja ja etupalkin väänsin uudestaan pellistä. Myös palkki oli päässy ruostumaan apparin puolelta, niin hitsailin sieltä. Tänään sain etukelkan takas paikoilleen ja kotelomassat pintaan. Huomenna vielä alustamassaa pintaan ja tankki kiinni.
Kohta tonni tullu mittariin ja hyvin on toiminu. Syö vaan aika paljo bensaa kaupunkiajossa, viime mittauksessa 14,8L/100km. Taitaa tosin vähän rikkaalla käydä, pitäis käydä jossain säädättää kohdilleen.
Taunus ei oo edennyt ollenkaan, viime kesä meni pelkästään ajellessa. Auto on ollu seisonnassa elokuusta asti ja nukkuu nyt talviunta toisen merkkisen ykköskoppasen vieressä: