Sivu 5/7

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 01:27
Kirjoittaja Mois
Jos se puola on tarkotettu ilman etuvastusta, niin sitten se vastus pitää tosiaan ottaa pois... Muuten pelaa alijännitteellä eikä anna niin hyvää kipinää.

Tutkimpa just jotain Sierran kytkentäkaaviota ja ei siitä mitään etuvastusta löytynyt ja se musta/vihreä johto sytytysboxilta meni samaan johtoon mikä menee virtalukolta startin solenoidiin.

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 18:02
Kirjoittaja FoorttiFani
Pystyykös sen jollain mittamaan että tarviiko siihen etuvastuksen? Mut jos kokeilen ottaa sen vastuksen pois, ja se kuuluisikin siellä olla niin puolako siinä sitten hajoaa?

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 19:53
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:Pystyykös sen jollain mittamaan että tarviiko siihen etuvastuksen? Mut jos kokeilen ottaa sen vastuksen pois, ja se kuuluisikin siellä olla niin puolako siinä sitten hajoaa?
Kyllähän siinä puolan elinikä lyhenee, mut saattaa toimia pitkäänkin...

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 20:55
Kirjoittaja jeddah
Jep kyllä se voi toimia vaikka lopun ikää ilman etuvastusta, mutta kyllä kärjettömien Sierrojen puolista olen aina esivastuksia purkanut. Se on ihan siinä puolan vieressä musta mutikka kaapelin välissä, johon tulee johto samanlaisella tötsällä kiinni kuin itse puolan plussajohto, joten se on varsin nopea (n. 3 sekuntia) purkaa pois siitä. Taitaa tosin toimia enemmänkin "sulakkeena" tai oikosulkusuojana, ohmeja ei muistaakseni ollu paljoa, eikä sitä ohiteta startin herätteestä.

Lähetetty: 25 Maalis 2009, 20:38
Kirjoittaja FoorttiFani
Onkos toi vastus noissa ykköskoppasissa myös samas paikassa ku muissa? Eli jossain siellä puolan lähellä? Ei viittiis teippejä turhaa purkaa ylimäärästä.
Nyt ei oo tanarille paljoa mitää tehty, pientä sipistelyä ja viimeistelyä. Vähän jarrujen sun muiden tsekkausta vielä katsastusta varten. Kaasari pitäis purkaa ja laitella korjaussarjan osat paikalleen.

Lähetetty: 25 Maalis 2009, 23:19
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:Onkos toi vastus noissa ykköskoppasissa myös samas paikassa ku muissa? Eli jossain siellä puolan lähellä?
Eti sieltä jarrutehostajan alta/lähettyviltä semmosta yksinäistä johtoliitintä ja avaa se liitos. Ei pitäis kone käydä jos on oikea johto kyseessä :D Turha sitä vastusjohtoa on sieltä pois purkaa, tekee vaan ohituksen. Elikkä vetää uuden johdon siitä liittimeltä puolalle.

Lähetetty: 26 Maalis 2009, 18:20
Kirjoittaja FoorttiFani
selevä, pitää haeskella

Lähetetty: 14 Huhti 2009, 16:58
Kirjoittaja FoorttiFani
Juu nyt on ruuvailtu kesärenkaat alle ja laitettu sytytys kuosiin, ainakin omasta mielestäni. Pesin ja vedin vahaa pintaan ja nyt vielä pientä puunailua ja kiillottelua. Sit takajarrujen säätöä ja perjantaina muutoskatsastukseen.

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 21:58
Kirjoittaja FoorttiFani
Joo turpaan tuli katsastuksessa, välityssuhteet väärät tai ainakin ei riittävästi dokumentteja mukana. Lisäks vielä oli jääny raidetangonpäiden pultit vähä löysälle :lol: Ja pakoputki oli muka liian äänekäs, ja vaimentimien määrä liiän pieni kun oli vaan yks. Nyt sitte purin putkiston ja laatikon pois. Vielä mietinnän alla on että laitanko sinne takasin parempikuntoisen type 9 lootan vai pistänkö 4 lovisen. Riippuu saanko katsurin hyväksymään tuon 5 vaihteisen. Ja putkiston vedän sitten taakse asti ja lisään toisen vaimentimen.

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 18:11
Kirjoittaja FoorttiFani
Noniin, nyt hommasin toisen 5 vaihteisen laatikon ton risan sohlon tilalle. Se pitää vielä puhdistella, laittaa painelaakeri ja käpälä kiinni, vähän tiivisteitä kattella ja uudet öljyt pistää. Sit aattelin katsastukseen laitella vakioputkiston kiinni ja sit myöhemmi tehä kunnon putkiston ku on enemmä aikaa. Taitaa kyllä ensviikon puolelle se uusintakatsastus mennä.

Lähetetty: 30 Huhti 2009, 19:06
Kirjoittaja FoorttiFani
Jehuu! Nyt on Taunus katsastettu. Tehtii vielä normaalikatsastuskin samalla. Ajoaikaa on nyt 2010 elokuuhun saakka 8)

Lähetetty: 02 Touko 2009, 10:07
Kirjoittaja FoorttiFani
Eilen tuli lenkitetty ensimmäisen kerran oikeen kunnolla. Kyllä oli meinaan mahtava fiilis 8) nyt on vakioputki paikoillaan, mut jossain vaiheessa pitäis laittaa peltisarja paikalleen ja tehä sille kunnon putki taakse asti.

Lähetetty: 21 Syys 2009, 20:41
Kirjoittaja FoorttiFani
nonii nyt on kesä ajeltu ja hyvin on Taunus toiminu, pikkuvikoja ollu mm. kardaanin kumi rikki, sulanutta johtoa ym. 11 tonnia tähän mennessä tullu mittariin ja vielä luultavast ajellaan lumien tuloon saakka. Talvena olis tulossa uuttaa tekniikkaa pellin alle. Käväsin eilen hakemassa 2.6 Kölniläisen. Nyt tarviis ruveta erilaista v6 osaa sitte haalimaan, 5 vaihteista lootaa ja viriviri osaa ainakin.

Lähetetty: 26 Marras 2009, 22:30
Kirjoittaja FoorttiFani
Täytyy tännekin ruveta taas kirjotteleen. Laittelin 2.6:sen väliaikaisesti paikoilleen ja tänään tehtiin siihen muutoskatsastus, on sekin sitten pois alta. Seuraavaks olis sitten tarkotus laittaa auto taas purkuun ja laitella sitä sitten pikkuhiljaa talven aikana. Vapuksi koitetaan saada ajoon :D Konetta pitäis rempata ja viritellä, konehuone maalata ja sisusta uusia ja äänieristää. Saa nähdä mitä kaikkea saa aikaan :)

Lähetetty: 08 Joulu 2009, 22:41
Kirjoittaja FoorttiFani
Jeps nyt on autosta taas tekniikka nostettu pois. Konepukkia täytyy muokkailla kutoselle sopivaks sitten voi alottaa sitä purkamaan.