Sivu 3/7

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 19:37
Kirjoittaja FoorttiFani
Taka akselin laittelin eilen paikalleen. Tänää sitte jarruja laitellessa huomasin et jarrukilvethän on väärinpäin, tottakai :lol: eli käsijarruvaijerin reikä väärällä puolella. Taas lisähommaa.

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 22:41
Kirjoittaja FoorttiFani
ei tarvinnu kilpiä vaihtaa toisinpäin, otin ne tulpat vaan pois ni sai vaijerin siitä reijästä. Eli nyt olis takapää pyöriä vaille valmis. Perälaipan kulma pitää sitte viel myöhemmi säädellä. Sultsilta ostin rättinivelen korjaussarjan ja nyt sekin on paikoillaan. Etupäästäkin puuttuu enää pyörät periaatteessa ja sen jälkee pulttien kiristelyä. Ja luultavast viikonloppuna konetta paikalleen 8)

Lähetetty: 22 Tammi 2009, 17:26
Kirjoittaja Mois
Mites se rättinivelen uus kumi asentu, ku Taunuksen kumin pulttijako on 45mm ja noissa korjaussatsin kumeissa se on n. 49mm???

Lähetetty: 22 Tammi 2009, 20:59
Kirjoittaja FoorttiFani
ne kumin reijät on aika paljon suurempia kun niitten pulttien halkaisijat. Aika jämptisti ne pultit meni, mutta kyllä se kumi sen verran periks anto. Et mun mielestä ihan hyvin soppii

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 18:52
Kirjoittaja FoorttiFani
No nyt se on rullauskunnossa. Jäykän tuntuset jouset on. Etupäätä ei saanut painettua alas paljoakaan, ainakaan ilman konetta. Takapää ei laskenut vielä yhtään, tais nousta vaan hiukan.

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 19:08
Kirjoittaja FoorttiFani
Tänään sain jarrut tehtyä. Laittelin teräspunosletkut kumiletkujen tilalle. Tehtiin aika nopea ilmaus, myöhemmin sit tarkemmin.

Lähetetty: 29 Tammi 2009, 19:59
Kirjoittaja heikkilä
Kohtahan tanari on jo baanalla! Oma tuskin ensi talvenakaan :lol:.

Lähetetty: 30 Tammi 2009, 14:35
Kirjoittaja FoorttiFani
juu huhtikuu on se deadline, sillo pitää olla baanalla :) Kai se sunki enskesänä jo valmistuu, ku saat maalit pintaa vaa ni suht äkkiihän sen kasaa.

Lähetetty: 31 Tammi 2009, 14:05
Kirjoittaja FoorttiFani
Dodii nyt rupeis olee tekniikka nipussa. Laittelin koneen, laatikon ja kardaanin paikalleen. 5 vaihteinen loota sopis kyllä erittäin hyvin. Käytin automaatin kannakepalkkia ja sopis kyllä nätisti, keppikin tuli oikeelle kohalle. Kohta voi koittaa ensisavuja tosta motista.

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 22:37
Kirjoittaja FoorttiFani
Ja tänään räjähti käymään 8) Laittelin vaan ekan vaimentajan kii et naapuritki kuuli et tanari käy, oli makiat sävelet. Kävi ihmeen nätisti, sytkä säädetty vaan siihen ykköspytyn merkkiin, eli ennakot vissiin 0? Kaks kertaa kuulu semmonen kilahdus koneesta, mitähän sekin lienee? Ensviikonloppuna laittelen loppuputkiston kiinni ja rupeen sitte hakee säätöjä.

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 23:02
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:Kaks kertaa kuulu semmonen kilahdus koneesta, mitähän sekin lienee?
Ettei vaan jotain ois tippunnu imusarjaan niinku mulle kävi :D

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 16:12
Kirjoittaja FoorttiFani
Ei käyny nii onneks :D. Eile selviski et se kolina tulee laatikosta tai kytkimestä. Kun kytkin ottaa kiinni niin rupee kuuluu kunnon vinkunaa, niinku joku hirttäis johonki kiinni. Ja välillä kuuluu kolinaa. Painelaakeri sökö?

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 18:50
Kirjoittaja Mois
Voi sieltä olla laatikostakin joku laakeri sökönä.

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 18:53
Kirjoittaja FoorttiFani
totta, vaihteetki menee vähä huonosti päällee. Pitäisköhä sitä banaanikikkaa koittaa toho lootaa, jos hiljenis.

Lähetetty: 05 Helmi 2009, 12:06
Kirjoittaja Tomi
Ja kytkinlevy tuli varmasti oikein päin...?