Taunus -75 1.6L --> 2.0 --> 2.6 v6 Rokkicoupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Kone on nyt melkeen kokonaan purettu. Ja tuli todettua että aika susi kone. Pytyissä kunnon pykälät ja joka männästä ylin männänrengas poikki :lol: Lohkokin on jo puol milliä ylikoossa niin pitää vissiin uus ettiä tai sitte 91mm männät jostain
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Nyt on stanukokoinen A-lohko tallissa ja sitä ruvetaan sitten rakentelemaan. Burtonilta pitäis olla nyt vähän viriosia tulossa ja ensviikolla pitää laittaa mellingin pumppu ja mahlen männät tilaukseen.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Osia on tullut haalittua aikast paljon, koneeseen ja sisustaan. Lohko, kampura, kanget ja männät on nyt koneistamolla, katotaan mitä siellä saadaan aikaan. Sisustan purin ja seuraavaks tarkotus putsailla pohja ja hioa ruosteet veks ja maalia päälle. Sama homma konehuoneeseen. Sitten äänieristystä, bitumia ja solumuovia vissiinkin tulossa. Ja gt penkit viedään verhoiltavaksi jossain vaiheessa.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

konehuone on nyt pohjamaaleissa, viikonloppuna pintamaalit päälle. Sitten sisustaa tekemään, äänieristyksestä alotetaan.Penkit on jo verhoilijalla, nyt vaan pitäis sopivat materiaalit löytää :) Taitaa tulla kokonaan keinonahka sisusta. Moottorin teko hiukan jäissä kun ei oo osia vielä, mutta tehään tota muuta sillä aikaa :D
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Konehuoneeseen sain pintamaalin vedettyä eilen, simmonen puolikiiltävä musta tuli. Penkkeihin päätettiin materiaaleiks musta keinonahka ja hiukan punasta tulee sekaan :) Koneeseen ja sisustaan haalittua osia, mutta vielä puuttuu paljon kaikenlaista. Vappu lähestyy prkl :lol:
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Koneistaja sai hommat valmiiksi ja toin rojut tallille. Lohkotasoja laskettiin sen verran että männät jää ny 2 kymppiä alle dekin. Puristukset pitäis olla nyt noin 10.5:1. Mun laskujen mukaan :lol:
6 pytyn mäntä ottaa kuulemma hiukan kiinni kampuran limppuun, joten helmasta täytyy hiukan hioa pois. Sen jälkeen noi liikkuvat pitäis tasapainotukseen viedä. Lohko on nyt maalissa ja väriksi tuli punainen :) uudet kannetkin tuli ghiamanilta. 2.6 kannet mihin on sorvailtu 2.8 venat. Tarttis ruveta kanavia siistimään ja sitten varmaan viedä ne rempattavaks.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

aijai, männät pitäis tulla kakskymppii yli dekin :roll: mutta on se noin parempi kuin alkuperäisenä.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

olis joutunu nii helvetist höylää tavaraa pois :) nyttenki lähti 0.6mm pois. Sitte kun kansia on laskettu vielä vissiin puol milliä. Toivotaan että imari sopii vielä joten kuten :)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

voi olla että joutuu höylää imusarjan pohjasta pois
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

toivotaan ettei :)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Eipä oo tullu tänne paljoa kirjoteltua. Coupe edistyy pikkuhiljaa kyllä, verhoilija sai penkit valmiiksi ja melkeen kaikki osat on jo kasassa.
Koneen liikkuvat on vielä gt motorssilla tasapainotettavana, kannet parhaillaan työn alla. Elikkä tähän tulee 2.6 kannet ihan vakio venoilla. Siistin vähän ohjuripahkoja ja kairailen imukanavia että sopii imusarjaan. Sitten menee koneistamolle, tulee kovat pakoseetit ja k-linet. Ja tietyst venttiilityöt ja plaanaukset. Ja ensviikolla pitäis ruveta sisustaa kasailemaan. Kuviakin laittelen illemmalla.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Kampura ja männät on paikoillaan. Ameriikasta tuli uus nokkaratas satsi joten nyt pääsee jatkaa kasausta, nokan ajotus seuraavaks. Katotaan saadaanko juhannukseks ajoon :)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Ei tullu ihan juhannukseks ajoon :lol: Mut nyt on kone ja laatikko kasailtu. Pitäis kerkee paikalleen veivaa ja sitten ruveta peltisarjoja ja putkistoa väsäämään. Sitten voikin koitella käymään. Pikkuhiljaa
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

vähän takapakkia tullut ja projekti edenny tosi hitaasti. Mutta peltisarjat on tehty ja loppuputkisto. Kone tällä hetkellä uudestaan osissa koska joku jumittaa alakerrassa. Täytyy viedä romppeet koneistajalle ja tarkastuttaa välykset. jos ennen lumia käymään? :D
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

No nyt se käy, vielä ainaski :) Ei oo tullu tänne hirveesti enää kirjoteltua. Mut nytten käy ja säätöjen hakemista
Vastaa Viestiin