Sivu 1/7

Taunus -75 1.6L --> 2.0 --> 2.6 v6 Rokkicoupe

Lähetetty: 21 Kesä 2008, 17:55
Kirjoittaja FoorttiFani
Minäkin nyt sitten rupean rojekti päiväkirjaa pitämään. Elikkä nettiautosta bongasin komian coupen josta sitte kaupat tehtiin ja haettiin se 27 päivä huhtikuuta. Kyseessä on mun ensimmäinen varsinainen auto, josta käyttöpeliä tehdään. Ja Taunushan se piti hommata kun se on niin pirun hieno :). Kori on todella hyvässä kunnossa,vain pieniä ruostepisteitä jossain pintapelleissä. Auto on maalattu joskus 80 luvun lopulla uudelleen alkuperäisellä värillä, eli tuo saharan keltainen. Sisustassa on gt penkit ja kaikki verhoilut on alkuperäisiä ja muuten hyväkuntoisia mutta kuskin penkistä on kangasta revennyt. Niin ja hattuhylly on reijitetty paria kaijutinta varten. Koneena on 1.6 pikkulootalla ja pikkuperällä. Tätä ei ole tarkoitus pitää alkuperäisenä, vaan sitä rakennellaan hyvällä maulla, kunnon Rokkicoupe 8). Säilytän kuitenkin kaikki osat niin että auton voi koska tahansa muuttaa täysin alkuperäiseksi jos on tarpeen, tuskin on :lol:.

Lähetetty: 21 Kesä 2008, 18:11
Kirjoittaja FoorttiFani
Projekti on jo sen verran saatu käyntiin että kone, laatikko, kardaani ja etukelkka on purettu pois.Tilalle on tulossa Taunusmies Jussilta hankittu 2.0 ohc. 5 vaihteinen laatikko myös tarkotus hankkia.
Tilasin mivacarin kautta saksasta kaikki uretaanipuslat paitsi ne puslat millä kelkka kiinnittyy runkoon, ne pitäis saada jostain kovemmasta tavarasta. 40mm madaltavat jouset myös sieltä tulossa. Suomesta etsin jotkut sopivat iskarit, spaxin on niin kalliit että pitää vielä halvempia ettiä.
Moottori ja kelkka hiekkapuhalletaan ja maalataan, kone tulee punaiseksi ja alustan osat mustaksi. Koneeseen vaihan tiivisteet ja luultavast hieman virittelen. Kärjetön sytkä, peltisarja 2 tuuman loppuputkella ja kannen porttaus. Simmosta varmaan tulossa.
Iso atlaskin olisi mukava olla mutta jos ei löydy niin pikkuperä saa kelvata. Vanteiks jotkut 15 tuumaset mattamustat tykkivanteet ja nii leveet kummit ku mahtuu :twisted:.
Maalipinta pysyy tommosenaan kun on, päälle vedetään vain mustat ralliraidat. Nii ja kunnon kylkiputki olis kans rouhee :D

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 18:38
Kirjoittaja FoorttiFani
Koneen purkailussa hiekkapuhallusta varten ilmeni pieni mutta harvinaisen vittumainen ongelma: tuo jakoratas kampuran päässä on todella tiukkaan kiinni, eikä saa ulosvetäjällä kiinni mistään. Täytyy hankkia pienimpi ulosvetäjä ja koittaa sillä. Sitten pitää jousenpuristimet ostaa, aika välttämättömät jousien irrotuksessa kyllä. Ei muuta kun motonettiin.

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 21:34
Kirjoittaja FoorttiFani
Noniin ostin motonetistä oikeen pienen kaksleukasen ulosvetäjän ja sain sen pienellä viilailulla mahtumaan jakorattaan taakse, sitten lähti nätisti pois. Seuraavaks sitte koko motin hiekkapuhallus.

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 21:14
Kirjoittaja FoorttiFani
Juu tänään sain sen verran tehtyä että purin etukelkasta hilppeitä irti. Kaikki muut lähti nätisti mutta toisen puolen alatukivarren pultti ja alapallonivel jäivät vielä kiinni. Alatukivarren pultti junttasi puslaan kiinni todella tiukkaan kun menin tuon mutterin avaaman ensin. Huomenna koitetaan se sielt kaivaa pois rälläkän avustamana. Alapallonivelen mutteri ei aukea kun se koko pallo pyörii kun yrittää mutteria avata --> laikalla poikki. Yritän mahdollisimman paljon keritä tanea nyt laitella kun se pitäis saada huhtikuuksi ajoon, kun sillon olis toi tarvittava ikä saavutettu ajokortin hankintaan.

Lähetetty: 28 Kesä 2008, 21:16
Kirjoittaja FoorttiFani
Tuli tänään tapeltua ton etukelkan kanssa. Rälläköin alapallon pultin poikki ja sitte näytin lekaa tohon alatukivarren pulttii. Se tuotti vähä vaikeuksia ja lopuks sitte lähti ku rautasahalla pistin pultin poikki. http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =653&pos=6 siinä vähän kuvaa työvaiheesta :D. Alkaa mopo taas nostaa etupyörää liikaa kun suunnitelmat kasvaa koko ajan :D. Aattelin et vois noita jarrujakin parannella: taakse ihan vaan 9 tuuman rummut, sit eteen volvon nelimäntäset satulat ja jäähdytetyt levyt. Joku parempi tehostaja (saab?) ja teräspunosletkut. Saapi nähää tuleeko nää toteutuu :lol:

Lähetetty: 06 Heinä 2008, 21:49
Kirjoittaja FoorttiFani
Eipä oo paljoa edistynyt, iltatyöt vei kaiken ajan. Koneelle sain hyvän telineen väsättyä http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =653&pos=8 ja moottoria hiekkapuhaltelin. Maalit pitää ostaa ja sitte puhaltelen noi etukelkan osat ja maalaan ne valmiiks. Koneeseen pitää kans maalit keksiä, todennäkösesti kiiltävän punasta ja mustaa tulossa. Ehkä jotain alumiiniosia kiillottelenkin jos jaksan 8).

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 11:59
Kirjoittaja heikkilä
FoorttiFani kirjoitti:Tuli tänään tapeltua ton etukelkan kanssa. Rälläköin alapallon pultin poikki ja sitte näytin lekaa tohon alatukivarren pulttii. Se tuotti vähä vaikeuksia ja lopuks sitte lähti ku rautasahalla pistin pultin poikki. http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =653&pos=7 siinä vähän kuvaa työvaiheesta :D. Alkaa mopo taas nostaa etupyörää liikaa kun suunnitelmat kasvaa koko ajan :D. Aattelin et vois noita jarrujakin parannella: taakse ihan vaan 9 tuuman rummut, sit eteen volvon nelimäntäset satulat ja jäähdytetyt levyt. Joku parempi tehostaja (saab?) ja teräspunosletkut. Saapi nähää tuleeko nää toteutuu :lol:
Noi vanhat pallonivelet on aina kivoja :) rälläkkä oli itselläkin viimeinen vaihtoehto :lol:.

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 20:54
Kirjoittaja FoorttiFani
Mulla se oli taas ensimmäinen vaihtoehto :lol:

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 21:26
Kirjoittaja FoorttiFani
Tänään sain etukelkan hiekkapuhallettua, kauhee homma kun o niin pirun pieni kompura. Vielä tukivarret sun muut puhaltamatta. Ja koneen osia oon maalaillu. http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=14

ja lohkosta kuva
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=13
Että tässä vaiheessa vielä. Is kansi pitäis viedä plaanattavaks ja sitte ku saksasta saapuu tiivisteet ni sais koneen kasattua.

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 21:16
Kirjoittaja heikkilä
FoorttiFani kirjoitti:Tänään sain etukelkan hiekkapuhallettua, kauhee homma kun o niin pirun pieni kompura. Vielä tukivarret sun muut puhaltamatta. Ja koneen osia oon maalaillu. http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=15

ja lohkosta kuva
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=14
Että tässä vaiheessa vielä. Is kansi pitäis viedä plaanattavaks ja sitte ku saksasta saapuu tiivisteet ni sais koneen kasattua.
Mitäs saksassa makso tiivisteet? Itse ostin is:n tiivisteet motonetistä tais maksaa 35€.

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 21:25
Kirjoittaja FoorttiFani
70€. Tilasin sieltä ku motonetin myyjät sano et heiltä ei saa kaikkia tiivisteitä. En sit tiiä mitä ei oo saatavilla.

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 21:26
Kirjoittaja heikkilä
FoorttiFani kirjoitti:70€. Tilasin sieltä ku motonetin myyjät sano et heiltä ei saa kaikkia tiivisteitä. En sit tiiä mitä ei oo saatavilla.
Ok. Se minkä minä ostin tais olla Turun motonetin viimenen paketti :D

Lähetetty: 08 Elo 2008, 11:00
Kirjoittaja FoorttiFani
etukelkka,tukivarret ja jarrukilvet on nyt pohjamaalissaa. Etenee pikkuhiljaa.

Lähetetty: 22 Elo 2008, 19:32
Kirjoittaja FoorttiFani
Dodiin Mivacarin kautta tilatut osat saapuivat.
Polyuretaani puslat http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=15
-40mm jouset http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=17
Ja jotain muuta pientä esim. koneeseen tiivisteet.
Etukelkan ja sen osat saivat maalia päälle http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... 653&pos=18

Nyt pitäis jotkut iskarit löytää ja etukelkan ja korin väliset puslat. Sitte on kaikki tarvittava etupään kasaamiseen.
Is kansi on vielä plaanaamatta, sitten voi pikkuhiljaa konettakin ruveta kasaamaan.