Taunus -75 1.6L --> 2.0 --> 2.6 v6 Rokkicoupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Miks tuo halvatun paljeväli pitää jättää löysäksi. Tuo on se oleellinen juttu ja sitten kantti haetaan muulta. Virta ny päälle ja vähän teoriaa. Juu, kyllä se hörsköttää muutenkin, mutta missä ne voimakoneet on?
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Paljeväli? Jaa liian vähän tekstiä vai mitä selität? :) ei tästä kyllä hirveetä voimakonetta tullu varmaankaan, tämmöne rento kruisingi moottori
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Keppas, on sitten eilen tullut tätäkin kommentoitua... Mutta ihan asiaa näemmä. Männät pitäisi saada lähelle kantta. Vähentää nakutteluja ja lisää vääntöä=tehoa mutta lisää NOxeja, toisaalta ketä kiinnostaa. Männän ja kannen välistä puhutaan paljevälyksenä ja pitäisi saada alle milliin. Tiukempi parempi. Tämä on syy titaanikankiin sun muihin :wink: Nuo kun eivät veny, niin voi vetää ahtaammaksi. Voisi turista paljonkin aiheesta, mutta tässä ny lyhyt oppimäärä.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

No on mulla sentään paremmin tuo välys kun alunperin :) Alunperin se taitaa olla jotain 0.5-0.7mm alle dekin. Nyt on se 0.2mm alle dekin. En viittiny sitte enempää höylää lohkosta et viel toi imusarja sopiis jotenki paikalleen.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Dodii, kirjottelut jääny vähiin mut ei kyllä kauheeta tahtia tätä tehtykkään. Mut nyt on simmosessa vaiheessa että sain uuden 38 weberin paikoilleen ja jonkunlaisiin säätöihin, käy aikast nätisti. Pakosarjojen ympärille kiersin lämpöeristysnauhat. Tänä talvena vuorossa enää putkiston pieni modaus hiljasemmaksi katsastusta varten ja lisämittareiden kytkennät uusiks. Ennen armeijaan lähtöä pitäis noi keritä tekemään :) Keväällä sitte katsastukseen ja penkkiin säädettäväks. Sitte vaa kaikki lomat kovaa ajoa, toivottavast :D
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Ei oo armeija aikana paljon kerenny tanea ruuvaamaan. Hitaasti edenny mut nyt viimein rupee olee ajettavassa kuosissa. Tänään penkitetty 153hp ja 220nm. Eli tavotteeseen päästiin :D Jakaja kuulemma huono, sitä modaamalla saatais toimimaan vielä paremmin ja muutamia hevosiakin vissiin lisää. No jos enstalvena sitä jaksais sitte kattella. Jarrutkin rupee aika tehottomat olee, eli tehtävää enstalvelle löytyy jo :D
Vastaa Viestiin