Quad cam Taunus

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Kun ei niin ei. Enää ei öljyvuoto häiritse pahasti. Tallissa polettamalla toimii, kylmänä samoin, mutta lämmetessään alkaa joillain kierrosalueilla turisemaan viidellä :(
Ooppelikerholla moinen vika näköjään yhdistetään vahvasti vialliseen puolaan, joka on kai pakko uskoa. Itse asiassa ykköspytyn kipinäkin on niin heikko, ettei ajoituslamppukaan sano siitä mitään. Onneksi Motonetista saa kuudella kympillä uusia.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

jeddah kirjoitti:Kun ei niin ei. Enää ei öljyvuoto häiritse pahasti. Tallissa polettamalla toimii, kylmänä samoin, mutta lämmetessään alkaa joillain kierrosalueilla turisemaan viidellä :(
Ooppelikerholla moinen vika näköjään yhdistetään vahvasti vialliseen puolaan, joka on kai pakko uskoa. Itse asiassa ykköspytyn kipinäkin on niin heikko, ettei ajoituslamppukaan sano siitä mitään. Onneksi Motonetista saa kuudella kympillä uusia.
Kannattaisiko kokeilla jonkun muun auton sytyspuolaa? Jos se on tossa merkkivika...
saataisi kestää... älä ainakaan osta Volkkarin puolaa ne on huhujen mukaan kaikista huonoimpia.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Taitaa olla ihan samoja puolia Volkkareissa, samoin nuo mitä autotune myy 3 x 2 puolina.

Hetken kävi mielessä, että käyn Biltemasta hakemassa 6kpl niitä sinisiä tynnyripuolia á 9,90e.. :lol:

Toimiihan nuo kaikki aikansa, eikä tuo mulla enää ole missään herkässä paikassakaan. Enemmän Ooppelimiehet näyttävät kiroavan puolan vaihtamista, enkä ihmettele, se kun on tuossa just hyvin tyrkyllä kuskin puolen sylinterikannen takapäähän pultattuna neljällä torxilla :lol:
Eli just siinä pakosarjojen vieressä mihin vuotavat venakopantiivisteet lorottaa mehut niskaan...
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Pöh. Kävin hakemassa sen kuudenkympin puolan Motonetistä. Nyt käy taas kuudella, mutta tuli toisenlaisia käyntihäröjä tilalle, pätkyttää välillä kaasua painaessa niin että rundarikin sekoaa. Ei uutta auringon alla, napattava huomenna duunista läppäri mukaan ja ruuvailtava hieman puolan latausaikoja.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Hah, sainpas vihdoin toimimaan. Tulisko ekat ratapäivät pitkään aikaan ettei tarvi autoa pajottaa läjään aamuyö kolmelta muutamaa tuntia ennen lähtöä, viikonloppunahan on fomoco Ahvenistolla :lol:

Aloin tutkimaan tätä pätkimistä tarkemmin, kun selkeästi liittyy jonkin pytyn pois putoamiseen, ja siitä takapakkina tuleva jännitepiikki sekottaa kampuran asennon tunnistamisenkin. Ekana räpläsin kaikki ylimääräiset piuhat pois sytkäboksilta, ja vedin signaalijohtoja kauemmaksi jännitepiuhoista, eristin kuumaliimalla koko boksin ja rakensin maadoitusta uusiksi. Nämä auttoi hieman, mutta korkeilla kierroksilla paukutti edelleen.

Eilen sitten asensin 10 000uf kondensaattorin puolan rinnalle, ja pienensin tulppien kärkiväliä 1,1 => 0,9mm ja :shock: Toimii ihan täydellisesti vedätyksessä! 8)

Joskus vielä pätkäsee ~2000-3000rpm välillä kerran kun kaasua polkaisee nopeasti, mutta tämän kanssa pystyy elämään ihan hienosti.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Hyvin pelaa 8)

Viikonloppuna fomocossa Ahvenistolla kiertäessä kerran säikäytti, kun yhtäkkiä kiihdyttäessä alkoi tulla putken täydeltä sinistä :shock:
Mopoilija onnistui näemmä räppäisemään tilanteesta valokuvankin. Tästä selvittiin säikähdyksellä, koneessa oli litran verran liikaa öljyä, ja jossain kantatessa se sitten tuuppasi eräänkin desin siitä lastista huohottimen läpi ilmanputsarille... Lisää happea koneeseen ja taas toimii.

Tässä vielä video yksinajelusta.
Tämä taas Henu kyydissä ja kuvaajana.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Auto on muuten toiminut viime aikoina mainiosti, mutta eilen Helsingistä palatessa kajahti bensapumppu. Pääsin kyllä kotiin, mutta vispilä pyöri tosi vaivalloisesti. Tallin nurkasta eka löydetty pumppu osoittautui vielä huonommaksi (pumpattu vuosi sitten jarrunestettä), mutta V6 Vectrasta irroitettu toimii mainiosti.

Ja joo, siinä on tankin sisäisen mallin pumppu, joten se meni kiinni pikku patentilla :lol:
Tunnistaako joku mistä toi suodatin on, mikä on puoliksi survottu tuon kumituubin sisään? 12mm letkukarat ja noin palttiarallaa syylärin rööriin mahtuva runko?
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Pula-ajan MacGyver iskee osa XXVII½, se olikin siirtopumppu mikä ränäsi - no oli se ruiskupumppukin ihan finaalissa ei siinä mitään. Liekö syy-yhteys näillä, en tiedä.

Tänään oli vähän haisteellisempi reissu Tampereelle, kun auto jo menomatkalla yhtäkkiä sammui ohituksessa :shock:

Ja paluureissulla meni aina 5-10km kerrallaan, ja sitten sippasi, hetken paikallaan käyttelemällä alkoi taas toimimaan. Muutaman kerran tätä ihmettelin kunnes tajusin, että siirtopumppuhan on niin kuollut ettei oikein jaksanut pitää kerääjäsäiliötä täynnä edes tyhjäkäynnillä :lol:

Työkaluja oli vaan kovin nihkeästi mukana, joten tulppasin tankille menevän paluuletkun puristamalla sen kaksinkerroin, ja lukitsemalla paikalleen jalalla pumpattavalla rengaspumpulla ja S-koukulla.. Ja toimi! :D
Näin siis ruuttapumppu joutui imemään kaiken sopan siirtopumpun läpi, vaan tulee niin pitkää 8mm tuubia pitkin ettei paljon tehoilla juhlita. No pääasia että pääsi kotiin ilman ylimääräisiä pysähtelyitä.

Lisäksi tuo Vectran pumppu näyttää vuotavan bensaa ulospäin rungon ja päädyn välistä, joten kai se nyt on prkl oikeasti investoitava kahteen uuteen pumppuun.
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Paljos meni Appara ympäri? Itsellä nyt 1:38.55 :wink: Edelleen se about 150 heppaa ja ehkä 1200 kg kuskin kanssa.

Ens kesänä kovempaa.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

En tiedä, tuossa videolla on ainoa yksin ajettu puhdas kierros joku 1:41 tai 1:42. Goproo tuli vähän lähmittyä, laatu oli mitä oli ja muistikortti formatoitu väärin => ei antanu tehdä kuin 2gt tiedostoja ja pituus jäi vähän köyhäksi.

Renkaat ovat ihan loppu, jos ensi kesäksi etsisi vähän tuoreemmat ja kokeilisi sitten uudelleen.

Tosin on tuosta tullut muutenkin aika lussup***ka, dyno sanoi viikonloppuna olevan enää 193hv jäljellä... :?
Vääntö ihmetytti enemmän, oli ~20nm tasaisesti vähemmän kuin viime vuonna koko käppyrän matkalta. Syytä ei ihan heti keksitty.
Ei sillä kumpikaan ei tunnu ajossa, joten menkööt noin...
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

jeddah kirjoitti:Auto on muuten toiminut viime aikoina mainiosti, mutta eilen Helsingistä palatessa kajahti bensapumppu. Pääsin kyllä kotiin, mutta vispilä pyöri tosi vaivalloisesti. Tallin nurkasta eka löydetty pumppu osoittautui vielä huonommaksi (pumpattu vuosi sitten jarrunestettä), mutta V6 Vectrasta irroitettu toimii mainiosti.

Ja joo, siinä on tankin sisäisen mallin pumppu, joten se meni kiinni pikku patentilla :lol:
Tunnistaako joku mistä toi suodatin on, mikä on puoliksi survottu tuon kumituubin sisään? 12mm letkukarat ja noin palttiarallaa syylärin rööriin mahtuva runko?
Varo sitten tuota pikku patenttia jos tuo kumituubi ei ole polttoaineen kestävää kumia.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Muurahainen kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Auto on muuten toiminut viime aikoina mainiosti, mutta eilen Helsingistä palatessa kajahti bensapumppu. Pääsin kyllä kotiin, mutta vispilä pyöri tosi vaivalloisesti. Tallin nurkasta eka löydetty pumppu osoittautui vielä huonommaksi (pumpattu vuosi sitten jarrunestettä), mutta V6 Vectrasta irroitettu toimii mainiosti.

Ja joo, siinä on tankin sisäisen mallin pumppu, joten se meni kiinni pikku patentilla :lol:
Tunnistaako joku mistä toi suodatin on, mikä on puoliksi survottu tuon kumituubin sisään? 12mm letkukarat ja noin palttiarallaa syylärin rööriin mahtuva runko?
Varo sitten tuota pikku patenttia jos tuo kumituubi ei ole polttoaineen kestävää kumia.
Patentti tosiaan hävis jo, ja tilalle tuli Bilteman 044 kopio...

Tarkoitus oli vielä käydä tänä vuonna radalla viime viikonloppuna Alastarolla. Tällä kertaa auto oli kuosissaan mutta ukko ei, puhalsin sunnuntaiaamuna semmoset lukemat mittariin ettei ollu auton rattiin asiaa... :?
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Quad cam Taunus

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Joskopa sitä hiljalleen laittaisi tämänkin keksinnön talviseisokille, johan sitä ehti kaikkien vaikeuksien jälkeen yli 6000km rullaamaan tänäkin vuonna...

Itse asiassa auto on toiminut varsin loistavasti, tuon syyskuun bensapumppuepisodin jälkeen ainoa varsinainen tekemisen tarve on ollut yksi paikattu takarengas, josta meni tallissa 5mm pultti läpi. Edes öljyä ei ole enää tarvinnut lisäillä. :)

Suurin osa kilsoista oli ihan duunimatkaa, kun kaikki käyttikset ja purkuromut tuli hävitettyä viime keväänä, siitä asti on menty ihan harrastevehkeillä. No nyt tuli yksi kosla lisää pihalle. 8)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Quad cam Taunus

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Tämäkin taas otettu ajoon. Eilen ehdin käväistä katsastamassa - ei huomauttamista.

No oli siinä vähän tekemistäkin talven aikana - Helmoja tuli hitsattua vähän ehjemmiksi kun oli päässyt kura muhimaan hieman pahasti noista takareunoista. Takajousillekin tein kannakkeet, että pysyvät pänningillä tunkatessakin, tästä tuli hieman sanomista vuosi sitten.

Muuten siinä nyt ei ollut kuin tuoretta RE85:sta tankkiin (näyttää muuten menevän tosi huonoksi muutamassa kuukaudessa...) ja uudet öljyt ja ei muutaku baanalle. 8)

Ettei niin tylsäksi kävisi elämä, niin muutama viikko sitten otin tuon toisen kesäpirssin liikenteeseen, ei ollut huomauttamista senkään katsastuskuosissa kunhan päästösekoilusta selvisi.
Hauska oli muuten huomata, että tuo LeBaron on itse asiassa ainoa mun autoista jossa katto pitää vettä :lol:
Vastaa Viestiin