Quad cam Taunus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Quad cam Taunus
Ihan fiksun oloinen viritys tuo jousen paikallaanpidin. Ei katsuri siitä sitten sen enempää ottanut kantaa, pääasia että jouset pysyy paikallaan?
-Pori Connection-
Re: Quad cam Taunus
Käytin eri konttorilla kuin viime vuonna, kun Lahes ei ole kuin yksi pulju auki lauantaisin. Katsuri kysyi kyllä, että tällä vissiinkin on jokin funktio, ja kerroin että pitää jousen paikallaan. Hieman erottuu kiiltävän valkoinen palikka muuten noin kuraisesta pohjasta
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Jaa se piti oikein ikuistaa, seuraavana päivänä se olisi ollut oikein pestynä paikan päällä, jos nyt voi sanoa että se yhtään tuota koslaa kaunistaa
Pitästä aikaa kun taas tämän ratissa, niin kyllä on mahtava vehje kurvailla. Vaikka tuo 177hv Turbo-Baronikaan mikään hidas auto oikeasti ole, niin tämä on kyllä ihan toiselta planeetalta
Täytyy varmaan taas perinteisesti latailla johonkin jotain ajelupätkää, viimeistään kuun lopulta Ahvenistolta...
Pitästä aikaa kun taas tämän ratissa, niin kyllä on mahtava vehje kurvailla. Vaikka tuo 177hv Turbo-Baronikaan mikään hidas auto oikeasti ole, niin tämä on kyllä ihan toiselta planeetalta
Täytyy varmaan taas perinteisesti latailla johonkin jotain ajelupätkää, viimeistään kuun lopulta Ahvenistolta...
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Laitetaan tännekin Henun uppailemaa videota tämän kesän Ahvenistolla kurvailusta. CRSC:n ratapäiviltä 30.5 kuvattu.
Renkaat oli hiihtoliiton sallimaa mallia, filmin äänessä ei kehumista kun Goprohon jäi vedenpitävä kotelo kiinni ja muutenkin kohtuu tasapaksua liukastelua, mutta auto toimi kyllä muuten loistavasti!
Renkaat oli hiihtoliiton sallimaa mallia, filmin äänessä ei kehumista kun Goprohon jäi vedenpitävä kotelo kiinni ja muutenkin kohtuu tasapaksua liukastelua, mutta auto toimi kyllä muuten loistavasti!
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Tehro tuli aamulla vastaan niin tuli mieleen josko sitä kirjoittelis jotain sontaa välillä tällekin foorumille...
Tanikka on jälleen kerran luotto-käyttöautona kun toinen kesäpirssi otti vähän lämpöö motarilla kuukaus takaperin. Alivuokralaisen '92 Escortilla ajelu ei erityisemmin naposta. Hyi v***u mikä sontaläjä.
Onneks Taunus sentään toimii, ainoa mitä tulee mieleen tänä vuonna tehdyksi on jarrupalojen vaihto Ahveniston keikan jälkeen. Kilsoja on kuitenkin tullut mittariin toukokuun alun jälkeen viitisentuhatta, sen sijaan takarenkaita on menossa kolmas kierros tälle kesälle
Auto on ollut vaikka kenen käytössä, milloin kaverien, alivuokralaisen, eukon, yms, ja nyt kävi pikku kurat ekan kerran, kaveri väisti hiekkatiellä jotain keskelä tietä ajanutta katumaasturi-Bemaria suoraan ojaan
No, lasikuitulippa veke ja matka jatkuu. Nou hätä.
Muuta en kyl ajatellut autolle tehdä tänä vuonna. Tämä kurapaska pitäis saada eka hitsattua läjään ja sit Scorpio leimakuntoon, ettei tarvi Taunuksella alkaa talvea enää polkemaan. Tuohon LT:hen upotettu tähän mennessä noin viis kiloo puikkoja, talliin kun masiina ei mahdu jotta viitsisi miggiä siirrellä. Ei ollutkaan ihan pikkujuttu asentaa pilkkiä ja siirtää lavaa ~30cm taaksepäin ja 15cm alaspäin... Jännä juttu.
Huomatkaa ennen kaikkea helmojen paikkaukset - melkeen kokonaisen pyykkikoneen kylkipellit tuli turattua auton kupeisiin kiinni. Tämä on taas niitä vehkeitä joihin ei viitsi sijoittaa yhtään mitään, toisaalta eipä tuosta vekotuksesta mitään tullut maksettuakaan vaivan lisäksi.
Tanikka on jälleen kerran luotto-käyttöautona kun toinen kesäpirssi otti vähän lämpöö motarilla kuukaus takaperin. Alivuokralaisen '92 Escortilla ajelu ei erityisemmin naposta. Hyi v***u mikä sontaläjä.
Onneks Taunus sentään toimii, ainoa mitä tulee mieleen tänä vuonna tehdyksi on jarrupalojen vaihto Ahveniston keikan jälkeen. Kilsoja on kuitenkin tullut mittariin toukokuun alun jälkeen viitisentuhatta, sen sijaan takarenkaita on menossa kolmas kierros tälle kesälle
Auto on ollut vaikka kenen käytössä, milloin kaverien, alivuokralaisen, eukon, yms, ja nyt kävi pikku kurat ekan kerran, kaveri väisti hiekkatiellä jotain keskelä tietä ajanutta katumaasturi-Bemaria suoraan ojaan
No, lasikuitulippa veke ja matka jatkuu. Nou hätä.
Muuta en kyl ajatellut autolle tehdä tänä vuonna. Tämä kurapaska pitäis saada eka hitsattua läjään ja sit Scorpio leimakuntoon, ettei tarvi Taunuksella alkaa talvea enää polkemaan. Tuohon LT:hen upotettu tähän mennessä noin viis kiloo puikkoja, talliin kun masiina ei mahdu jotta viitsisi miggiä siirrellä. Ei ollutkaan ihan pikkujuttu asentaa pilkkiä ja siirtää lavaa ~30cm taaksepäin ja 15cm alaspäin... Jännä juttu.
Huomatkaa ennen kaikkea helmojen paikkaukset - melkeen kokonaisen pyykkikoneen kylkipellit tuli turattua auton kupeisiin kiinni. Tämä on taas niitä vehkeitä joihin ei viitsi sijoittaa yhtään mitään, toisaalta eipä tuosta vekotuksesta mitään tullut maksettuakaan vaivan lisäksi.
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Quad cam Taunus
Ja taas...
http://timopeltonen.kuvat.fi/kuvat/Auto ... ykatki.jpg
Mikähän noita jarrulevyjä on alkanut särkemään
Eivät vaan vissiin kestä ratakäyttöä, kun jarrutusnopeudet on vähän jotain muuta ku dohcikoneella. Tässä viime päivinä ihmetellyt outoa ääntä, ja ravistusta jarruttaessa. No en ihmettele enää.
Muuten auto toiminut edelleen moitteetta, Fomocoille piti lisätä litra öljyä moottoriin ja reilu puol litraa vaihdetoosaan, ja varikolla heitin syyläriin vielä litran lisää mehua. Bueno.
Viikon päästä pitäs selvitä neljä päivää Virossa hengissä tän vekotuksen kanssa. Pitää ottaa läppäri mukaan, tajusin ettei siitä koko maasta saa E85:sta mistään.
http://timopeltonen.kuvat.fi/kuvat/Auto ... ykatki.jpg
Mikähän noita jarrulevyjä on alkanut särkemään
Eivät vaan vissiin kestä ratakäyttöä, kun jarrutusnopeudet on vähän jotain muuta ku dohcikoneella. Tässä viime päivinä ihmetellyt outoa ääntä, ja ravistusta jarruttaessa. No en ihmettele enää.
Muuten auto toiminut edelleen moitteetta, Fomocoille piti lisätä litra öljyä moottoriin ja reilu puol litraa vaihdetoosaan, ja varikolla heitin syyläriin vielä litran lisää mehua. Bueno.
Viikon päästä pitäs selvitä neljä päivää Virossa hengissä tän vekotuksen kanssa. Pitää ottaa läppäri mukaan, tajusin ettei siitä koko maasta saa E85:sta mistään.
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Kai vanteet on suorat myös ettei pääse tärinällään hajottamaan kaikkea muuta ympäriltä?
-Pori Connection-
Re: Quad cam Taunus
Taitaa olla liian pienet levyt noihin ratahommiin nuo rs2000 laikat. Mutta vähissä on hyvät budjettiratkaisutkaan..
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Re: Quad cam Taunus
Vanteet ovat suorat, mutta renkaita ei ole puntitettu lainkaan, tosin ratissa ei ainakaan tunnu mitään ihmeempää joten luulisi olevan OK.
Nyt on jarrulevy vaihdettu, onneksi säästin ehjän levyn kun viimeksi halkesi ja vaihdoin silloin molemmat. Ei nuo tosiaan mahda olla kuin hieman alimitoitetut ratarääkkiin. Halkeama ulkopinnassa ja sininen sisäpinnasta samassa kohtaa, eli lie napannut lukkoon siitä tai jotain. Sääli, muuten autossa on nyt tosi hyvät jarrut, poljinvoimaa ei tarvitse juuri yhtään ja teho on ihan älyttömän hyvä.
Tai toisaalta - jos jollain on nurkissa Citroen BX:n etusatulapari, niin saisihan tuohon levyt taaksekin...
No, enempiä isompia päivityksiä tähän vehkeeseen lienee turha odotella. Auto toimii ja sillä on kiva ajaa, joten pidetään kunnossa ja nautiskellaan
Eukkokin tykkää ajella tällä, kun kaikki toimii hyvin ja kevyesti, risteyksissäkin on ihan inhimillinen kurvailla kun edessä on 175 leveät renkaat.
Nyt on jarrulevy vaihdettu, onneksi säästin ehjän levyn kun viimeksi halkesi ja vaihdoin silloin molemmat. Ei nuo tosiaan mahda olla kuin hieman alimitoitetut ratarääkkiin. Halkeama ulkopinnassa ja sininen sisäpinnasta samassa kohtaa, eli lie napannut lukkoon siitä tai jotain. Sääli, muuten autossa on nyt tosi hyvät jarrut, poljinvoimaa ei tarvitse juuri yhtään ja teho on ihan älyttömän hyvä.
Tai toisaalta - jos jollain on nurkissa Citroen BX:n etusatulapari, niin saisihan tuohon levyt taaksekin...
No, enempiä isompia päivityksiä tähän vehkeeseen lienee turha odotella. Auto toimii ja sillä on kiva ajaa, joten pidetään kunnossa ja nautiskellaan
Eukkokin tykkää ajella tällä, kun kaikki toimii hyvin ja kevyesti, risteyksissäkin on ihan inhimillinen kurvailla kun edessä on 175 leveät renkaat.
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Kaikennäköstä sitä sattuu ja tapahtuukin...
Pari viikkoa sitten lähti ajokortti, kun kokeiltiin vähän "hiljaisella maalaistiellä" kaverin V8 Audia. Eräs oli tosi tyytyväinen, kun kerroin saavansa ajonakin Viron reissulle Taunuksella...
Sekin lähti hienosti, ei päästy ihan edes Helsinkiin asti, kun auto päätti jättää tielle ekaa kertaa tänä vuonna. Onneksi ei ollut siirtopumppua kummempi vika, tankin paluulinjan tulppaamalla auto liikkuu kyllä, tosin tehoista häviää varmasti ainakin kolmannes, ja kovin tyhjällä tankilla tuppaa sammahtelemaan. Vuoden kesti sekin Facetti, melkoista kuraa... Täytynee tilata Kiinasta varapumppu, jota pitää aina mukana.
Siinä ehkä pähkinänkuoressa syy lauantaina vallinneen vähän hutakan olon lisäksi miksei minua näkynyt penkityspäivillä
Onhan muuten onnetonta etsiä sellaista yleismallin varaosaa siitä maasta, täällähän niitä löytyy joka varaosakiskasta... Virossa kukaan ei edes tiennyt minkä näköinen mokoma kalvopumppu on, neljässä varaosapuulaakissa kävin kuitenkin kysymässä
Niiden liikkeiden hyllyt näytti olevan täynnä lähinnä pesuaineita, maaleja ja muutamaa erilaista moottoriöljyä... Siinäpä se. Muuten meni kyllä peukku persiiseen jos kysyi jotain muuta kuin mitä löytyy tietokoneelta alkuperäisvaraosien kataloogeista.
Noh, täältäpäin maailmaa niitä löytyy näköjään jopa kaverin Plymouthin kontista, joten toimii taas. Toistaiseksi poikkeuksellisesti bensiinillä, kunnes tankki alkaa olla taas tyhjillään.
Tällaisesta vinkkelistä tuota autoa ei olekaan vielä tullut kuvailtua
Pari viikkoa sitten lähti ajokortti, kun kokeiltiin vähän "hiljaisella maalaistiellä" kaverin V8 Audia. Eräs oli tosi tyytyväinen, kun kerroin saavansa ajonakin Viron reissulle Taunuksella...
Sekin lähti hienosti, ei päästy ihan edes Helsinkiin asti, kun auto päätti jättää tielle ekaa kertaa tänä vuonna. Onneksi ei ollut siirtopumppua kummempi vika, tankin paluulinjan tulppaamalla auto liikkuu kyllä, tosin tehoista häviää varmasti ainakin kolmannes, ja kovin tyhjällä tankilla tuppaa sammahtelemaan. Vuoden kesti sekin Facetti, melkoista kuraa... Täytynee tilata Kiinasta varapumppu, jota pitää aina mukana.
Siinä ehkä pähkinänkuoressa syy lauantaina vallinneen vähän hutakan olon lisäksi miksei minua näkynyt penkityspäivillä
Onhan muuten onnetonta etsiä sellaista yleismallin varaosaa siitä maasta, täällähän niitä löytyy joka varaosakiskasta... Virossa kukaan ei edes tiennyt minkä näköinen mokoma kalvopumppu on, neljässä varaosapuulaakissa kävin kuitenkin kysymässä
Niiden liikkeiden hyllyt näytti olevan täynnä lähinnä pesuaineita, maaleja ja muutamaa erilaista moottoriöljyä... Siinäpä se. Muuten meni kyllä peukku persiiseen jos kysyi jotain muuta kuin mitä löytyy tietokoneelta alkuperäisvaraosien kataloogeista.
Noh, täältäpäin maailmaa niitä löytyy näköjään jopa kaverin Plymouthin kontista, joten toimii taas. Toistaiseksi poikkeuksellisesti bensiinillä, kunnes tankki alkaa olla taas tyhjillään.
Tällaisesta vinkkelistä tuota autoa ei olekaan vielä tullut kuvailtua
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Ja auto talviunille. Tai en tiedä vielä, mutta liikennekäytöstä on nyt poistettu eikä talvirenkaita löydy.
To do listaa talveksi/leimalle - kytkinsylinterin tuentaa täytyy vahvistaa pellinpalalla, takajarrut on säädettävä, ja auto pestävä ja ruostesuojattava. Jos oikein inspiraatio iskee, niin voisi pintaan vetäistä pari kerrosta lisää maalia, ja vaihtaa ovipahvit vähän vähemmän homeisiin jos jostain moiset kävelee vastaan. (Tehroooo....)
Lukuunottamatta pikku episodia tien poskessa Tallinnan reissun alussa, on kyllä ollut pihan toimivin ja luotettavin auto koko vuoden. Kilometrejakin tuli liki kymppitonni. Ei pöllömmin 34 vuotta vanhalle Taunukselle joka veti kesän alussa 1:41,2 Ahveniston ympäri, ja on sulattanut kolme kierrosta takarenkaita.
To do listaa talveksi/leimalle - kytkinsylinterin tuentaa täytyy vahvistaa pellinpalalla, takajarrut on säädettävä, ja auto pestävä ja ruostesuojattava. Jos oikein inspiraatio iskee, niin voisi pintaan vetäistä pari kerrosta lisää maalia, ja vaihtaa ovipahvit vähän vähemmän homeisiin jos jostain moiset kävelee vastaan. (Tehroooo....)
Lukuunottamatta pikku episodia tien poskessa Tallinnan reissun alussa, on kyllä ollut pihan toimivin ja luotettavin auto koko vuoden. Kilometrejakin tuli liki kymppitonni. Ei pöllömmin 34 vuotta vanhalle Taunukselle joka veti kesän alussa 1:41,2 Ahveniston ympäri, ja on sulattanut kolme kierrosta takarenkaita.
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Tylsää projektointia, auto leimattu ennen Classic motor show'ta. Noiden yllä mainittujen lisäksi vaihdoin ovien saranat ja oioin ihan solmuun ajettua hiekkapeltiä, ja hitsasin siihen pellistä uuden lipan. Lipan tehtävä tällä kertaa on pääasiassa pitää se hiekkapelti muodossaan, oli niin venynyttä peltiä ettei ollut muuten mitään toivoa saada sitä enää oikean malliseksi.
Ovipahvit jäi vaihtamatta, kun mistään ei mokomia näköjään enää löydy
Värisävy ei oikein natsannut kohdalleen, "värikoodi" kun oli hukassa ja sekoitus piti tehdä palttiarallaa mitoilla ulkomuistista. Muistan kyllä kun kirjoitin ruutupaperille tarkat maalin annostelut kun edellisen kerran tuon vehkeen maalasin vuonna 2011. Jätin tuolloin paperilapun vaa'an viereen työpöydälle, josta se ei prkl enää löytynyt. Kaikkea sitä. Lisäksi viimenen maalikerros kiehahti ihan kuplille, joten pinta on aika kamalan näkönen. On sentään kuitenkin joka puolelta saman värinen, joten kelvatkoon. Tommonen siitä nyt kumminkii tuli.
http://timopeltonen.kuvat.fi/kuvat/Auto ... lattu3.jpg
Ovipahvit jäi vaihtamatta, kun mistään ei mokomia näköjään enää löydy
Värisävy ei oikein natsannut kohdalleen, "värikoodi" kun oli hukassa ja sekoitus piti tehdä palttiarallaa mitoilla ulkomuistista. Muistan kyllä kun kirjoitin ruutupaperille tarkat maalin annostelut kun edellisen kerran tuon vehkeen maalasin vuonna 2011. Jätin tuolloin paperilapun vaa'an viereen työpöydälle, josta se ei prkl enää löytynyt. Kaikkea sitä. Lisäksi viimenen maalikerros kiehahti ihan kuplille, joten pinta on aika kamalan näkönen. On sentään kuitenkin joka puolelta saman värinen, joten kelvatkoon. Tommonen siitä nyt kumminkii tuli.
http://timopeltonen.kuvat.fi/kuvat/Auto ... lattu3.jpg
Mertie pub & 3D
Re: Quad cam Taunus
Päivitystä - autolla tuli tänä vuonna ajeltua noin 5000km, kunnes poistin sen liikennekäytöstä kun lunta alkoi sataa taivaan täydeltä. Ensimmäistä kertaa tämä ei ollut ainoan käyttöauton virassa missään vaiheessa vuotta, joten selvittiin suhteellisen pienillä kilsoilla
Auto oli tarkoitus katsastaakin vielä tässä loppuvuoden aikana, mutta taitaapa taas jäädä kevääseen - tallissa on maleksinut useamman kuukauden tiellä tällainen eksoottisuus. Citroen CX25 Prestige '87 jos jotain täällä kuitenkin pyörivää patonkipervertikkoa sattuu kiinnostamaan. Se on siis pidempiakselinen CX, varustettu kaikella mitä voi toivoa '87 Citroenilta, eli hydejousitus- jarrut- ja ohjaus, 2.5 ruiskukone, automaatti, ilmastointi, abs-jarrut, kaikkea sähköistä cruisen ja hälyn väliltä yms yms... Ei tosin ole minun autoni
Taunuksessakaan varsinaisesti muuta vikaa ole, kuin Fomocossa ilmaantunut öljyvuoto venakopasta, ja takarenkaat ovat taas ihan sileät. Normiajoa ei kumpikaan varsinaisesti häiritse, mutta eipä tuolleensa viitsi katsastaa eikä pihalla kiinnosta ropailla. No, kohta tämäkin nuolihuolen tekniikka on kuljettanut autoa 30tkm, joten ihan hyvin tuo on siihen nähden toiminut.
Auto oli tarkoitus katsastaakin vielä tässä loppuvuoden aikana, mutta taitaapa taas jäädä kevääseen - tallissa on maleksinut useamman kuukauden tiellä tällainen eksoottisuus. Citroen CX25 Prestige '87 jos jotain täällä kuitenkin pyörivää patonkipervertikkoa sattuu kiinnostamaan. Se on siis pidempiakselinen CX, varustettu kaikella mitä voi toivoa '87 Citroenilta, eli hydejousitus- jarrut- ja ohjaus, 2.5 ruiskukone, automaatti, ilmastointi, abs-jarrut, kaikkea sähköistä cruisen ja hälyn väliltä yms yms... Ei tosin ole minun autoni
Taunuksessakaan varsinaisesti muuta vikaa ole, kuin Fomocossa ilmaantunut öljyvuoto venakopasta, ja takarenkaat ovat taas ihan sileät. Normiajoa ei kumpikaan varsinaisesti häiritse, mutta eipä tuolleensa viitsi katsastaa eikä pihalla kiinnosta ropailla. No, kohta tämäkin nuolihuolen tekniikka on kuljettanut autoa 30tkm, joten ihan hyvin tuo on siihen nähden toiminut.
Mertie pub & 3D