Quad cam Taunus

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Stefan pitää tulla samaan aikaan radalle jeddahin kanssa, mää lastaan teille kameroita autot täyteen ni saadaan hyvää kisaa videolle kun kerran noin lähellä on kierrosajat :D
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

On mulla HD Drifti välillä ollut kypärässä kiinni :wink: On tosiaan hauskaa ajaa about yhtä nopeiden kanssa. Viimeksi jäi lähimpään autoon eroa 0,2 s, ikävä kyllä tappiota. Samanlainen peli, tosin toisilla coilit ja 10 mm leveämmät renkaat ja me vedetään pohjaanlyötikumeilla :lol: Tiimin sisällä vähän tiukempaa kun saatiin kaverin kanssa eroa 0,03 s :lol: Ja taas tappiota :evil:

Mittari huitelee jotain reilut 170 meillä pääsuoran päässä ja saa tulla lappu lattiassa koko matkan. En ole katsonut paljon mittari heittää, radalla ei gps ehdi rekisteröidä mitään luotettavaa. Varmaan jossain 160 tienoilla voisi olla todellinen, varmaan todennäköisemmin alle. Voisi tietty videolta koneen jengat katsoa ja laskea välityksistä :idea:
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Olihan taas meininkiä koko viikonloppu täynnä... Ahvenistolla radan reunalta kellotettiin mulle 1:42,2 kierrosaika, apukuskin kanssa ja tiedä sit miten puhdas kierros muutenkaan. Väkeä riitti niin että rajojen kokeilu vaati jo tuuria, Fomoco päivät kuitenkin... :)

Koko kesänä tälle ei ole tehty oikein muuta kuin tankkailtu e85:sta ja öljyä ja ajettu viitisentuhatta kilometria. Kytkin oli vaan alkanu oireilemaan kylmänä aika pahasti joten meinasin koittaa ilmata sen perjantaina niin on sitten kunnossa radalla.

Lopputuloksena auto saatiin edes jotenkin liikkeelle neljän aikaan aamuyöllä... Kytkimen pääsylinterissä ei ole mitään yhteyttä säiliön ja painepuolen välillä, eli jotain sieltä on hajonnut pahemman kerran. Ei vaan tietysti uutta saatu mistään, mutta lopulta kytkin alkoi toimimaan kun heitettiin säiliö mäkeen, sen rööriin asennettiin bensapumppu, siihen tehtiin tötterö päälle mihin mahtui puolen litran kannullinen jarrumehua, poljin kiilattiin ylös, ilmaruuvi auki ja ei muutaku painetta tuubiin. Tuolleen paine riitti puristamaan se liemi vissiin männän läpi (?) ja saatiin edes jonkinlainen kytkin autoon. Ihan paska tosin, eikä varmasti toimi kovin pitkään, vaan radalla ei ollut taaskaan mitään ongelmia öljyvuotojen lisäksi joten patentti täytti tehtävänsä :lol:

Alkaa kyl olla jo ihan perusmeininkiä, että radalle lähtiessä auto on ihan levällään vielä edellisenä yönä, jonkinlaisella räpellyksellä sen saa suurinpiirtein nippuun, ja lopulta koko reissulla muuten ei ole yhtään mitään ongelmia :lol:

Penkeistä tuli taas vaihteeksi kommenttia, ja sisustus alkaa olla niin räjähtänyt että tietää mitä tekee talvella... Nyt on saatava kytkin kuntoon ja lisää kovaa ajoa.
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Ei olis joo pieni sivuttaistuki pahitteeksi :lol:

On se hurja vekotin, täytyy sanoa että kun omaan taneen hyppäs kotimatkaksi niin aika laimeetahan se oli..

Jos ittes haluut bongata niin: http://ardhu.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/ ... 24.8.2013/ myös Taunustomin ja timpan taunus ja jokunen muukin hieno foorti tuli kuvattua..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Joo tuo täyttöprosessi oli mielenkiintonen :lol:
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... g~original
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

henu kirjoitti:Joo tuo täyttöprosessi oli mielenkiintonen :lol:
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... g~original
Sulta puuttuu final editionista kuva, tuohonhan tuli vielä se tyhjä puristinliimatuubi päälle et tilavuus riitti :lol:
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ja kas, ei tarvinnut ainakaan vielä tehdä isompaa remonttia, nuo kytkimen ilmaustyökalut kaipasivat vain hieman tuotekehittelyä. :D

http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... yokalu.jpg

Tuolla virityksellä sain nyt ainakin toistaiseksi kytkimen pelaamaan normaalisti, toivottavasti toimii loppukesän niin ei tarttis vielä alkaa isompia pajotuksia tekemään. Uusi kytkinsylinterikin näyttää maksavan satasen hujakoilla ja Omegan sylinterin irroittaminen purkuromusta on niin synkkä homma, että taidan rassailla sinne saman tien jonkun toisen pytyn. Kuten takapihalta Vanetten mallin joka ruuvataan suoraan tulipeltiin ja jossa on säiliö itsessään...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

No nyt tuli halpoja hevosvoimia.

http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... olappu.jpg

Ei tarvinnu ku saada kone käymään pätkimättä yläkierroksilla :lol:
Vääntökäyrä on himmee ku mikä ja jää alusta tuon laatikon taakse, mut kyl siitä pannun luonteen erottaa.
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hieno käyrä. Ei ihme, että maisema vaihtuu 8)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Nyt on Taneen ihan vasta vanteille kammetut talvirenkaat. :D



Ennenkö kukaan kerkii vinoilemaan noista rieskoista, niin en ole enää lähdössä mihinkään matkalle niillä, tarkoitus olisi saada sitä talvella pihassa siirreltyä hieman helpommin.. :lol:
Auto on nyt poistettu liikennekäytöstä, mittariin kerääntyi kaudella noin 7100km. 8)
Vaan voisi koslan pihassa seisottamistakin helpottaa rakentamalla sillekin jonkinlaisen pressukatoksen, kuten veneelle. Viimeisen viisi talvea auto on ollut aina joko ajossa, tai sitten taivasalla hangessa homehtumassa.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Sinnehän upposi vähän harmaanpuhuvampi sisäilme ensi kesäksi... Jos ei kukaan sitten vinoilisi ettei pysy mutkatiellä kyydissä :)
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

jeddah kirjoitti:Sinnehän upposi vähän harmaanpuhuvampi sisäilme ensi kesäksi... Jos ei kukaan sitten vinoilisi ettei pysy mutkatiellä kyydissä :)

Näyttää hyvälle, itsellekin pitäis saada paremmin tukevat penkit.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Ai helvetti kuinka hyvännäköset penkit! 8) Kyynärnojaan vielä nahkaa päälle, ni sopii muuhun settiin! Nättiä!
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

jeddah kirjoitti:Sinnehän upposi vähän harmaanpuhuvampi sisäilme ensi kesäksi... Jos ei kukaan sitten vinoilisi ettei pysy mutkatiellä kyydissä :)
Mikäs auto tuossa kuvassa tuolla takana näkyy? Joku pikku projekti vai?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Vermilion kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Sinnehän upposi vähän harmaanpuhuvampi sisäilme ensi kesäksi... Jos ei kukaan sitten vinoilisi ettei pysy mutkatiellä kyydissä :)
Mikäs auto tuossa kuvassa tuolla takana näkyy? Joku pikku projekti vai?
Caprin puolikas siellä... Oikealla romuläjän takana on '79 Mercury Marquis Colony Park.

Joo mukavan näköiset penkit, vaan kun istahtaa niin pikkasen rupee säkkejä ahdistamaan :lol:
Muuttelin toppauksia vähän, että noissa istutaan huomattavasti syvemmällä kuin Mondeossa. Ja jos joku tuollaiseen projektiin ryhtyy, niin voin kertoa että ovatten ihan hanurista sovittaa paikalleen.
Vastaa Viestiin