Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mulla kanssa ollu noitten renkaitten kanssa vähä ihmettelyä, pariin kertaan ollu alla sarja uusia renkaita (talvirenkaita tosin) joitten aikana ihmetelty niin pirusti ku auto vaeltaa ja monesti otettu auto nosturille ja nyitty puslia ja niveliä ja ties mitä ja melkee hermo menny ku ei mitää löydy..
sitte tullu suditeltua renkaita vähä liian sileeks ja vaihdettua toiset roskalavalta kaivetut alle ni kappas, ajettavuus ongelmat katos.. Yks sarja oli Hankookin renkaita ja toine oli jotai ultimate halpista. Tuntuu et jos renkaassa ei lue nokia tai good year tms "tasokas" merkki ni kaikki on hirveetä sontaa aina eikä kelpaa ees normaali ajoon
Drifter_ kirjoitti:Mulla kanssa ollu noitten renkaitten kanssa vähä ihmettelyä, pariin kertaan ollu alla sarja uusia renkaita (talvirenkaita tosin) joitten aikana ihmetelty niin pirusti ku auto vaeltaa ja monesti otettu auto nosturille ja nyitty puslia ja niveliä ja ties mitä ja melkee hermo menny ku ei mitää löydy..
sitte tullu suditeltua renkaita vähä liian sileeks ja vaihdettua toiset roskalavalta kaivetut alle ni kappas, ajettavuus ongelmat katos.. Yks sarja oli Hankookin renkaita ja toine oli jotai ultimate halpista. Tuntuu et jos renkaassa ei lue nokia tai good year tms "tasokas" merkki ni kaikki on hirveetä sontaa aina eikä kelpaa ees normaali ajoon
Ostettiin kaverin kanssa lähes yhtä aikaa hankookin renkaat, vierekkäisitä liikkeistä. Ostin Vianorilta ja maksoi kuten normaali renkaat. Kaveri osti naapurista henki pois-liikkeestä. Vertailtiin renkaita niin ne oli täysin erilaiset keskenään Hankookin-logokin oli erilaiset Ne kaverin halpikset oli ihan hirveät ajaa ja melusivat. Minä ajoin omani loppuun 3-4 kesässä ja toimivat koko sen ajan ihan samoin, kuin nykyiset Michelin Energyt.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!
Jarrusatulat ovat mallia 240 turbo Volvon nelimäntäiset, ostin Biltemasta 59e kpl
Levyt taas takatuuppari-Escortin jäähdytetyt laikat Lautamäeltä, maksoivat melkein yhtä paljon kuin satulatkin :?
Joo odotin hieman parempaa kun kaikki tuning-miehet aina hehkuttavat kuinka hyviä ja halpoja nuo Toyon renkaat ovat. Eilen ajelin mutkateitä jokusen kymmentä kilometriä, kyllähän nuo kuivalla tuntuvat pitävän ihan kohtuullisesti kuten uuden pyörän kuuluukin, mutta runko on pehmeä kuin 175 leveessä nypityssä nastarenkaassa. Ihan samaa kiina-paskaa siis kuin muutkin halpikset vaikka lukeekin made in Japan kyljessä...
jeddah kirjoitti:Jarrusatulat ovat mallia 240 turbo Volvon nelimäntäiset, ostin Biltemasta 59e kpl
Levyt taas takatuuppari-Escortin jäähdytetyt laikat Lautamäeltä, maksoivat melkein yhtä paljon kuin satulatkin :?
Joo levyt tunnistin. Itekö teit sovitteet satuloille, oliko helppo tehä? Eikai iha sentää suoraa sopinu? Hyvin näkyy istuvan noin niinku muuten levyn päälle. Rupes kiinnostaa tommosen toteuttamine ku tässä miettiny et mikä ois järkevin ratkasu.
Ei nyt ihan suoraan sovi kiinni. Nuo levyt ovat muutaman millin pienemmät kuin Taunuksen omat, jarrupaloja olisi hieman voinut lyhentää mutta menköön noin... Satulan pulttijako heittää, kiinnitysreikiä on viilattava ulospäin. Lisäksi jäähdytetylle oli tehtävä pieni "spaceri" jolla koko satula on sisempänä ja pultit vaihdoin aavistuksen pidempiin ja kovempiin. Jarrukilpi oli heitettävä mäkeen. Jarruletkulle kävin hakemassa oikein orkkis peltikiinnikkeet, mutta eihän ne sopinut sinnepäinkään paikalleen, joten kuvasta näkyy uusi sovitelma.
Mahtuu vaikka 13" vanne helposti päälle ja tuntuu pysähtyvän vaikka renkaat lukossa
Pääsylinterikin vaikuttaisi riittävältä. Takajarruille pitäisi vain saada nyt hieman lisää painetta. Vastaava viritys tuossa olikin jo aiemmin orkkis levyllä, mutta halusin hieman paremmin jäähtyvät tilalle kun radalla on ollut hieman ongelmia tuon jäähtymisen kanssa. Plus orkkis levyt oli hieman kierot ja satulat olisi kaivanneet muutenkin remonttia...
Joo tää kyl pistetää hattuu hautumaa tää satulanvaihto, otetaa työn alle heti ku taas jää budjettii tommone rako.
Just keksin kans kattoa motonetista että myykö ne RS2000 takaveto escortin jarrulevyjä.. Hämmästyin että myyvät, ja oli jopa monen myymälän varastossa. Hintaa 22e kappale! En tiä sitte onko jäähdytetyt ku ei mittoja ilmoteta tietty... saa nähä kuha saan itteni tiskille tutkimaa. Nopeutuu mun jarruremppa aika paljo jos levyihi ei meekkää ku karvan yli 40e ja sitte rally racesta levikesarja vakiosatuloille 60e. EBC palat ootellu noita muita osia jo puol vuotta. Noilla pärjättäs siihe asti että saadaa volvon satulat
Drifter_ kirjoitti:Joo tää kyl pistetää hattuu hautumaa tää satulanvaihto, otetaa työn alle heti ku taas jää budjettii tommone rako.
Just keksin kans kattoa motonetista että myykö ne RS2000 takaveto escortin jarrulevyjä.. Hämmästyin että myyvät, ja oli jopa monen myymälän varastossa. Hintaa 22e kappale! En tiä sitte onko jäähdytetyt ku ei mittoja ilmoteta tietty... saa nähä kuha saan itteni tiskille tutkimaa. Nopeutuu mun jarruremppa aika paljo jos levyihi ei meekkää ku karvan yli 40e ja sitte rally racesta levikesarja vakiosatuloille 60e. EBC palat ootellu noita muita osia jo puol vuotta. Noilla pärjättäs siihe asti että saadaa volvon satulat Razz
Joskus ollunna puhetta että nuo motonetin levyt olisinna jäähtyttämättömät, tiiä häntä.
Joo kävinpä itsekin katsomassa niitä Motonetin RS2000 levyjä ihan samalla asialla, umpilaikat oli
Samaa levyä myydään Capriin, sivuhuomautuksena "ei GT3000 malliin", joka lienee jäähdytetty.
Hienosti pelasi jarrut Alastarolla sunnuntaina, yli 100km tuli kierrettyä rataa, eivät pehmenneet eivätkä kummemmin edes lämmeneet ja tehoa riitti, joten päivitys oli ihan onnistunut
Renkaat kyllä sulivat senkin edestä ja pakosarja säksättää hieman kun taisi myös ottaa vähän lämpöjä...
Ja juu tarkoitus olisi lähteä Nastolaan huomenna
Bongasin Taunuksen taas Spinneristäkin vähän edellistä isommassa kuvassa
Helvetti joo... Kannattaako huolestua kun perä ampuu öljyt pyöränlaakerin läpi jarrurumpuun :?
Eilen alkoi kuulua aika rouskutusta perästä, oli onneksi vain pyöränlaakeri kun öljy on vissii pessy ruosteet ja asennushiekat laakerin sekaan mutta sen öljyn tuloon syy lienee vähän huonompi homma... Jotain tiivisteenpalasiakin sieltä pyöränlaakerin välistä oli tunkenu rummun sisälle, taitaa ehkä kaivata remonttia
Sultzi kirjoitti:Vissiin vaan se sisempi stefa menny, jos taunuksessa sellasta on? Jos on kartiolaakeri, niin sitten on myös se sisempi stefa joka pitää öljyt pois.
Vähän epäilen kun perän huohotus näyttää toimivan keskeltä akseliputkea. Täytyy avata huoltoluukku tänään ja katsoa mitä tuo vehje on syönyt