Quad cam Taunus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Anteeksi että lainaan Jeddahin päiväkirjaa,,,Mutta nyt on Moissilla jääny yks kuvateksti lukematta missä kerrotaan viimehetken tieto...476Hv ja 581Nm 0.99Bar ja SS Motorsilla tietty.Mois kirjoitti:Timpal tietääksein ZF-lukko ja normaalit vetarit. Sil nyt kyl ei oo ollu ku sen noin 400 pollee ja 600Nm. Timppa ainakin kerran kehu, et ei oo mitään perän puolelta koskaan hajonnu.
Mut joo Moissin tiedot pitää kyllä muuten paikkansa,ja rengashan on vähän pitävämpää sorttia se Toyo R888,mutta oletan että aika rajoilla ruvetaan olemaan...
#2
Timppa kirjoitti:Anteeksi että lainaan Jeddahin päiväkirjaa,,,Mutta nyt on Moissilla jääny yks kuvateksti lukematta missä kerrotaan viimehetken tieto...476Hv ja 581Nm 0.99Bar ja SS Motorsilla tietty.Mois kirjoitti:Timpal tietääksein ZF-lukko ja normaalit vetarit. Sil nyt kyl ei oo ollu ku sen noin 400 pollee ja 600Nm. Timppa ainakin kerran kehu, et ei oo mitään perän puolelta koskaan hajonnu.
Mut joo Moissin tiedot pitää kyllä muuten paikkansa,ja rengashan on vähän pitävämpää sorttia se Toyo R888,mutta oletan että aika rajoilla ruvetaan olemaan...
Ootko käyny vetää varttimailia? Olis kiva tietää miten muka vakio 16 booriset vetarit kestää Isossa atlaksessa.
Itsellä varastossa kahdet rikkinäiset vetoakselit, toiset sorvattu suoraksi ja toinen poikki.
Ei kestä lähdettää noilla vetoakseleila 205 leveillä renkailla.
Kyllä ne vetarit kestää penkissä ajaa nelosella, mutta ei asfaltilla paikaltaan lähtemistä.
Sultzilla ja puuhapetella on molemmilla vaihdettu perät, kun ei kestänny vakio kamat siellä.
Capri kerholla varttimaililla yks vakio boan omistaja joutui vaihtamaan koko perän kun aina hajos kamat.
AI pahoittelen, katukäytössä tässä tapauksessa varmaankin se vakio 130 heppaa vai miten se oli.... eihän sillä saa vetareita rikki!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Puuhiksella on tosin Sierra, jossa on omat taka-akseli ongelmansa. Tosin siinä 8.8:kin on Cossun orkkis vetarit..
Mitä Tanen vetareihin tulee, ehkä jousitus toimii paremmin kuin Caprissa.
Jeddahilla on kyllä niin räyhäävä ajotyyli, etten ihmettele jos pikku akseli sortuu siinä leikissä.
Tuut hei hakemaan tosta pihasta P100 rahti Atlaksen rakennussarjan pois kuleksimasta
Mitä Tanen vetareihin tulee, ehkä jousitus toimii paremmin kuin Caprissa.
Jeddahilla on kyllä niin räyhäävä ajotyyli, etten ihmettele jos pikku akseli sortuu siinä leikissä.
Tuut hei hakemaan tosta pihasta P100 rahti Atlaksen rakennussarjan pois kuleksimasta
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Joo lukko sinällään ei ole mikään taikasana, mutta eipä näillä avoimilla orkkismalleilla kovin pitkälle pötkitä kun tasauspyörästön rattaat lentelee kopan läpi metsikköön. Ja kemppilukolla taas ne vetarit ovat kovin tiukilla, ja sekä vetarit että tasauspyörästöt ovat ihan vastaavan kokoiset pikkuperässä ja isossa atlaksessa
Onhan mulla tosiaan nurkassa iso atlas 3,75 väleillä ja uudet laakerit, vaan ilman lukkoa siitäkään mitään iloa sen enempiä ole. Sen harvempaa välitystä tuohon ei oikein voi laittaa tai ei kulje yhtään mihinkään, päälle neljän saa vähän matkaa mennä mutta 4,6 samoin jonku Hiacen vakiovälitys on jo liikaa.
Mullakin on ollut P100 joten tiedän mitä ulkoisia eroja siinä akselissa on, mutta onkos siinä tasauspyörästössä mitään erikoista? Lukkoa siinä ei ollu mut neljä planeettapyörää tasurissa kenties?
Onhan mulla tosiaan nurkassa iso atlas 3,75 väleillä ja uudet laakerit, vaan ilman lukkoa siitäkään mitään iloa sen enempiä ole. Sen harvempaa välitystä tuohon ei oikein voi laittaa tai ei kulje yhtään mihinkään, päälle neljän saa vähän matkaa mennä mutta 4,6 samoin jonku Hiacen vakiovälitys on jo liikaa.
Mullakin on ollut P100 joten tiedän mitä ulkoisia eroja siinä akselissa on, mutta onkos siinä tasauspyörästössä mitään erikoista? Lukkoa siinä ei ollu mut neljä planeettapyörää tasurissa kenties?
Mertie pub & 3D
Ookei, no tuo jos sopii Taunuksen välitykseen ja banjoon ja siihen käy 16 booriset vetarit tai niiden päätyrattaat niin silleenhän se kestäisi kyllä revittelyä ihan toisella lailla. Ei pöljempi idea, tuohon takapään vetopitoon kun tuntui olevan melko huima vaikutus madalluksella ja sikajäykällä etuvakaajalla.
Mertie pub & 3D
jos en nyt ihan omiani horise niin jos on vaikkapa perävälitys 4.11 niin välitys on tiheämpi entä esim tuo sulla nurkissa pyörivä 3,75. tuo mainittu 4,6 ois jo aikas tihee että kyllä taunus jaksaa sitä ihan hienosti pyörittääjeddah kirjoitti:Joo lukko sinällään ei ole mikään taikasana, mutta eipä näillä avoimilla orkkismalleilla kovin pitkälle pötkitä kun tasauspyörästön rattaat lentelee kopan läpi metsikköön. Ja kemppilukolla taas ne vetarit ovat kovin tiukilla, ja sekä vetarit että tasauspyörästöt ovat ihan vastaavan kokoiset pikkuperässä ja isossa atlaksessa
Onhan mulla tosiaan nurkassa iso atlas 3,75 väleillä ja uudet laakerit, vaan ilman lukkoa siitäkään mitään iloa sen enempiä ole. Sen harvempaa välitystä tuohon ei oikein voi laittaa tai ei kulje yhtään mihinkään, päälle neljän saa vähän matkaa mennä mutta 4,6 samoin jonku Hiacen vakiovälitys on jo liikaa.
Mullakin on ollut P100 joten tiedän mitä ulkoisia eroja siinä akselissa on, mutta onkos siinä tasauspyörästössä mitään erikoista? Lukkoa siinä ei ollu mut neljä planeettapyörää tasurissa kenties?
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Kyllä kyllä kiihtyisi niin pirusti mutta pikaisesti laskien auton huippunopeus on tosiaan sitten noin 170-180kmh... Reippaassa motarivauhdissakin kierroksia jo viidettä tonnia, melko käyttökelvottomaksi auto siis muuttuisitaunusti kirjoitti:jos en nyt ihan omiani horise niin jos on vaikkapa perävälitys 4.11 niin välitys on tiheämpi entä esim tuo sulla nurkissa pyörivä 3,75. tuo mainittu 4,6 ois jo aikas tihee että kyllä taunus jaksaa sitä ihan hienosti pyörittääjeddah kirjoitti:Onhan mulla tosiaan nurkassa iso atlas 3,75 väleillä ja uudet laakerit, vaan ilman lukkoa siitäkään mitään iloa sen enempiä ole. Sen harvempaa välitystä tuohon ei oikein voi laittaa tai ei kulje yhtään mihinkään, päälle neljän saa vähän matkaa mennä mutta 4,6 samoin jonku Hiacen vakiovälitys on jo liikaa.
Mertie pub & 3D
Toi rahtimallin 4 rattainen tasauspyörästö käy normi 2 rattaisen tilalle.
On 16 poorisilla vetareilla.
4.6 välityksellä kukaan täyspäinen tokko haluaa kylillä ruisailla. Ainakaan henkilöautolla.
On 16 poorisilla vetareilla.
4.6 välityksellä kukaan täyspäinen tokko haluaa kylillä ruisailla. Ainakaan henkilöautolla.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
- Polara1970
- Viestit: 47
- Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51
On siinä isommassa perässä hivenen isompi tasauspyörästökin, tuli joskus huomattua kun korjasin ison perän tasauspyörästön pikkuperän osia apuna käyttäen.jeddah kirjoitti:Joo lukko sinällään ei ole mikään taikasana, mutta eipä näillä avoimilla orkkismalleilla kovin pitkälle pötkitä kun tasauspyörästön rattaat lentelee kopan läpi metsikköön. Ja kemppilukolla taas ne vetarit ovat kovin tiukilla, ja sekä vetarit että tasauspyörästöt ovat ihan vastaavan kokoiset pikkuperässä ja isossa atlaksessa
Osaisikohan joku kertoa paljonko noiden P100 tasauspyörästön puolikkaiden kiinnityspulttien kiristysmomentti on?
Kaikkee sitä oppiikin kun vanhaksi elää...
Kai se tarvii semmonen sosialisoida paremman puutteessa
Kai se tarvii semmonen sosialisoida paremman puutteessa
Mertie pub & 3D
niin minä tarkotin vaan sitä että 4,6 on tiheä..en nyt tarkottanut että kenenkään pitäs sellasta laittaa mutta kuten sanottu "taunus jaksaa hienosti pyörittää sitä"..3,75 ois aika hyvä välitys ja jos tuntuu että moottorissa ei voima riitä niin sitä saa lisää
Kaiken kokeena voin sen sanoa että jotain on vielä kokematta-Matti Nykänen
Minusta näitä 4.xx välityksiä saa aika herkästi ebaystä, jos niitä joku tarvii..
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Esim tossa nuo 4.1 ja 4.2. välitykset
Mutta melkein suosittelisin sitte tehon lisäämistä kuin tuota välityksen vaihtamista.
Välitysten vaihto taas ei auta paljon asiaan jos Esim. 1-vaihde on liian pitkä ja 5-vaihde liian lyhyt.
Kuten minulla on. Vaihdelaatikkon välityksiä pitäisi sitten vaihtaa ja se ei olekkaan mahdollista vaihtamatta
koko laatikkoa ja oikeanlaisen laatikon löytäminen on vaikeata. Jos sellainen löytyy niin ei sitä saa moottoriin kiinni ja vaihdelaatikkoura pohjassa on liian kapea. Myös kartaanin sovitettavuus on hieman ongelmallista
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Esim tossa nuo 4.1 ja 4.2. välitykset
Mutta melkein suosittelisin sitte tehon lisäämistä kuin tuota välityksen vaihtamista.
Välitysten vaihto taas ei auta paljon asiaan jos Esim. 1-vaihde on liian pitkä ja 5-vaihde liian lyhyt.
Kuten minulla on. Vaihdelaatikkon välityksiä pitäisi sitten vaihtaa ja se ei olekkaan mahdollista vaihtamatta
koko laatikkoa ja oikeanlaisen laatikon löytäminen on vaikeata. Jos sellainen löytyy niin ei sitä saa moottoriin kiinni ja vaihdelaatikkoura pohjassa on liian kapea. Myös kartaanin sovitettavuus on hieman ongelmallista
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!