Quad cam Taunus

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Juu ja tosiaan tuo hinta on tod halpa jos verrataan vaikka motomobilin versioihin http://www.motomobil.com/3237,90557602-1.html
fidel
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Kesä 2011, 21:21
Paikkakunta: hausjärvi

Viesti Kirjoittaja fidel »

olisko tällaisesta lipasta kuvaa kun se on autossa kiinni.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

fidel kirjoitti:olisko tällaisesta lipasta kuvaa kun se on autossa kiinni.
Naputtele kaks sivua taaksepäin ja skrollaa tokavikaan viestiin, siinä on Taunusta lippoineen edestä ja takaa...
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tuosta istuvuudesta, jeddahilla vissiin vähän mutrullaan keula tai jotain siinä oli ettei se täysin istu siihen :)

Mulla ihan tehdaskunnossa ja tänään asentelin tuota niin totesin et jos tilaatte näitä lippoja ja haluatte sen istuvan viimisen päälle niin tilatkaa hivenen hennompana kun mitä minun ja jeddahin lipat, nää on senverta jämäkkiä ettei taivu ihan niin nätisti täysin kiinni koriin tuosta lokarin ja etu hiekkapellin välisestä mutkasta.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Oooh, hienosti paloi kumi videolla :D
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

jeddah kirjoitti:Ei tainnut täältä kerholta olla tuttuja eilen illalla Lahdessa cruisingissa. Taunus oli sille suunnitellussa tehtävässä, nakki paloi ihan komiasti ja yleisö tykkäsi 8)
Vaihdoin viime kesänä radalla damagea saaneet 14" aluille ja virittelin hieman jarruja. Onnistui hienosti, pystyi pitämään paikoillaan, ei tarvinnu ku vähä kääntää takaa kenkiä irti rummuista eikä ne pidä enää yhtään :D
Hitto että on hyvä fiilis kun vehkeet toimii eikä tarvi sääliä yhtään.. 8)
Iha villi meininki näky videolla olevan, aika saman näköstä menoa ku ite pöllyttelen tolla (väärän merkkisellä) projektilla iltojen päätteeks :D

Se on kyllä hieno fiilis ku saa vaa antaa mennä ja revittää nii paljo ku auto vaa jaksaa laulaa 8)
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Drifter_ kirjoitti: Iha villi meininki näky videolla olevan, aika saman näköstä menoa ku ite pöllyttelen tolla (väärän merkkisellä) projektilla iltojen päätteeks :D
Se on kyllä hieno fiilis ku saa vaa antaa mennä ja revittää nii paljo ku auto vaa jaksaa laulaa 8)
.. hienompi fiilis se on kun sen saa pysymääs lapasessa, eikä vain pyöri kuin hullu kumit palaen edestakaisin :D
-Pori Connection-
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

zmuli kirjoitti:.. hienompi fiilis se on kun sen saa pysymääs lapasessa, eikä vain pyöri kuin hullu kumit palaen edestakaisin :D
Joo myönnetään, tuo kaipaa vielä kovin paljon reenaamista :lol:

Nyt on sitten isommat suuttimet kiinni, tyhjensin CRSC:n foorumin myytävänä -osion 4wd Cosworthien sinisistä vakiosuuttimista ja työnsin niistä kuusi Taunukseen esivastusten kanssa. Suuttimien vaihto meni ihan näppärästi, mutta sitten meinasi mennä haastavaksi, auto pärähti kyllä jotenkin käyntiin niillä, alkoi pätkimään pahasti ja hetken johtosarjaa sörkittyäni ei käynyt enää yhtään mitenkään. Lisäksi tuo jeesuksen vanha akku oli niin sökö ettei autoa pitkään starttailtu.

Avuksi kävin ostamassa ihan UUDEN akun, tulpanjohdot ja tulpat. Tulpanjohtoja irrottaessa huomasin yhden kuudesta imusarjan o-renkaasta lepäävän sylinterikannen päällä suuttimien vaihdon jäljiltä. :? Olin yhtä tulppaa joskus pyöritellyt ja todennut kärkivälin olevan ookoo, mutta nyt kun ruuvasin kaikki irti niin eiköhän nuo kypsiä ole... :lol:

Pärähti käyntiin varsin vaivattomasti jo nuo koijaamalla, vaan ei se silti kovin nätisti käynyt. Räpläsin taas johtosarjaa, ja sain aika tärskyn kiekkamittarille menevästä johdosta, samalla kone alkoi röpöttää pahemmin. Tulipas ahaa-ilmiö, sieltä puolan miinusjohdosta tulee siis aika suurtakin jännitettä... Sytkäboksi irti ja johtimia erilleen toisistaan, ja jopas alkoi käydä tasaisesti. Ei nyt ihan täydellinen tullut, aikamoista piikkiä tulee vieläkin yläkierroksilla. Täytyy vielä kerran kaivella irti se ja upottaa koko johdinpaketti epoksiin, josko sitten...

Ajelemaankin pääsi vähäsen, kylläpäs se kiertää huomattavasti terveemmin sinne viiden tonnin päälle. Vähän päälle kuuden tonnin vaan tuo kierrosten piikittely tökkii jo rajoitinta päälle... Pari kiihotusta sain tehtyä niin että datalogista erottaa mitä moottorissa tapahtuu, tie vain oli niin märkä että kakkosvaihteella ampuu saman tien persauksen sivulle. 4000-5500rpm kävi edelleen hieman laihanlaisella, siinä ylärajan siirtymäkohdassa suuttimien käyttöaste sentään jäi 70-75% joten nyt alkaa soppaa tulemaan tarpeeksi. Tuosta voisi jo arvioida mitä tuossa kohtaa olisi tehoakin, suuttimet kun ovat siis 6 x 320cc.. Ehkäpä tuon vehkeen kohta kehtaisi viedä penkitettäväksi.. :shock:
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

zmuli kirjoitti:
Drifter_ kirjoitti: Iha villi meininki näky videolla olevan, aika saman näköstä menoa ku ite pöllyttelen tolla (väärän merkkisellä) projektilla iltojen päätteeks :D
Se on kyllä hieno fiilis ku saa vaa antaa mennä ja revittää nii paljo ku auto vaa jaksaa laulaa 8)
.. hienompi fiilis se on kun sen saa pysymääs lapasessa, eikä vain pyöri kuin hullu kumit palaen edestakaisin :D
Eipä siinä oo ihmeempää nähtävää jos vaan hitaasti valuttelee jarrun kanssa tai vetää jotain sladia isolla tyhjällä pihalla.. ei vaan tommosilla tehoilla hirveitä savuja sillee tule, parempi vaa viskoa järjettömästi minne sattuu vauhdin kanssa ni yleisö saa savua ja meteliä :D

Voi ne taitoajot jättää muihi tilanteisii 8)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

No tuokin on totta...

Eilen sain auton pelaamaan vaihteeksi ihan kunnolla, pätkimisvika oli lopulta niinkin yksinkertainen kuin maadoitus. En tajunnut, etten ollut maadoittanut puolien runkoa mihinkään, ne oli vain pultattu kiinni muoviseen lämppärin koteloon. Se teki vähän häröä kampuran asentosignaaliin... Vielä se vähän häröilee mutta parempaan suuntaan mennään.. :)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ai niin, kävin toissapäivänä myös puntarilla kun piti kaveri hakea NCC:n koneasemalta Villähteeltä, rekkavaaka näytti 20kg tarkkuudella auton painoksi 1040kg ilman kuskia, kyydissä olevine romuineen ja puolella tankilla re85:sta.

Edelleen jotain ihmeellistä häröä se tekee n. 2700rpm kohdalla ja siitä noin tuplat ylöspäin... Vetää kyllä niiden yli ihan sujuvasti, mutta joskus jytkyttää putkessa vähän ikävästi, varsinkin jollain nelosvaihteella jos vedättää siellä 5500rpm niin ei se ihan sähäkästi enää hyppää sen kierrosalueen yli...

Parina päivänä muuten tullut sitten kilsoja viitisensataa... Hitto että on nautinnollinen ajaa pikku mutkateillä 8)
Paras mitattu keskikulutus muuten ollut 12,7l/100km, eikä sekään ihan mahdottoman rauhallisella ajolla, tosin oli ennen suuttimien vaihtoa. Aika pihi perus bensakone saa siis olla että tuon pieksee kilsakustannuksiltaan...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Säätelin taas vähän moottoria - Pakko oli tulla lisää voimaa kuin taikaiskusta kun paikat alkoi räjähtelemään :lol:

Kävin RsPeten pihalta purkamassa parin varaosia, auto vielä nippuun ja uusi rengaskierros väänneltävä niin pääsee illalla polttamaan nakkia Lahden cruising-iltamiin.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

"Kemppilukon" aikaansaannosta toi vetari...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

näyttää siltä että olis aika alkaa ettimään lujempaa perää sulla :D
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jep. Ja paskammarjat, 20m pääs ja sit rusahti taas jostain rikki.. :evil:
Vastaa Viestiin