Quad cam Taunus

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Onpas kiva ajaa kun ohjaus toimii :)
Sain vaihdettua jumissa olleen ohjausakselin Tehrolta sosialisoimaani ehjään yksilöön, sain myös vinkuvan laturin hihnan pitämään. Öljynpaineanturi kaipasi vähän viilaamista, hihna hiersi kulmastaan siihen eikä kiristynyt oikein tasaisesti ja luisti tosi ärsyttävän pätkittäisesti.

Nyt kun vain saisi kunnolliset renkaat alle niin teknisesti tuo on kuosissaan, mitä nyt lootassa ei näköjään öljyt pysy oikein kunnolla sisällä ja konekin hävittää ölppänsä jotain kautta jonnekin aika vauhdikkaasti. No ne eivät ajamista sentään haittaa...

Hieromista olisi erilaisten detailien ulkonäössä aika paljonkin, vaan nyt puskee niin monta rojektia päällekkäin että kunhan toimii niin hyvä.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Vittu. Nyt se perä sitten hajosi :evil:

No parempi tuohon parin kilsan kävelymatkan päähän kuin Ahvenistolle tai kolmostien varteen... :(
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Rosteripuikkoa murikan uumeniin auton alla ni pärjää taas hetken :D
...tosin vähä vittumaista jos ei ole rattaita mitä hitsata.
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

No se ei sitten kauaa kestänyt :D Ei pidä masentua, tää on sitä motorsporttia!
-Pori Connection-
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Joo ne tasauspyörästön pikkurattaat sieltä räjähti silpuksi. Pinioni ja iso lautaspyörä jäi suurinpiirtein ehjäksi, koitan huomenna jos onnistuisin hitsailemaan sen vetarinpään rattaat kiinni ison pyörän häkkyrään, pääsisi lauantaina luisuttelemaan Ahvenistolle... :)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Khyllä! :D
Liikkuu ainakin eteen ja taaksepäin, tähän aikaan ei ihan viittiny naapureta herätellä enempiä kaasuttelemalla :)

Hain muutaman nikkelipuikon ja hitsailin siitä hajonneesta murikasta tuollaisen spoolin näköisen taatusti pitävän lukon. Huomenna Ahvenistolle, saas nähdä kuin käy, voimansiirron äänimaailma muuttui perin mielenkiintoiseksi...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

kemppi on aina kemppi.. :D

HANAA VAA!! 8)
-Pori Connection-
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jooh kymmenisen kierrosta pääs Ahvenistoa ympäri, sitten kuului POKS ja vetari poikki :lol:

Onneksi tuo sentäs liikkuu yhdelläkin, vaan eipä sillä enää mennä yhtään mihinkään muuten kuin nilkutetaan kotiin...
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Ei ne vissiin sitte ihan turhaan olekaan sitä tasauspyörästöä sinne laittaneet.. :shock: :lol:
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

No kieltämättä, se tasauspyörästö sentäs kesti puolentoista tuhatta kilsaa, kun taas vetari kesti lukollisena 100km :lol:

Joo myönnetään, ei toi voimansiirto taida tuota voimanlähettä kestää...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jaahas vetari pulpahtikin ulos poterostaan... ehjänä :shock:
Kopan aukaisu taas pudotti maahan sen vetarinpään rattaan :x
Jatketaan hitsausharjoituksia... Selvästi nikkelipuikko ei rattaaseen kovin hyvin tarttunut
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Menee varmaa uunihommiks jos sen tahtoo saada pitämää ku on nii eri materiaaleja.
Kuulostiki vähä oudolta että ois menny pikkuatlaksen vetari poikki noilla tehoilla ja sun rengastuksella :)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Noniin nyt se on taas läjässä, tuntuu pitävän ihan ookoo mitä tuossa kaverin kanssa käytiin Auroraa hieman kiusaamassa. 0-100 aika parani äkkiseltään 6,7s:n, munin tosin kaikki vaihteenvaihdot :)

Pistin '54 Veljekset Kemppi hitsausmuuntajaan 150A virtaa niin että lamput vilkkui ja nettiradio lakkasi soimasta, eiköhän sillä nyt kaksi raudankappaletta sulanut toisiinsa. Hassun tuntuista vain hitsata tolleen 2mm puikkoja kun saa muutamassa sekunnissa survoa loppuun asti :lol:

205/50R15 BFG Profilerit osoittautuivat perin haasteellisiksi asentaa vanteelle tuolla paljon puhutulla "rengaskoneella", ei siis väännetä niitä vielä auton alle... Niin pirun jäykkärunkoiset että tarvii saaha kaveria apuun että saa lopsautettua vanteelle.

Mutta, huomenna erittäin luottavaisin mielin sitten apialle 8)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Jostain syystä kun rapeli puuttui aamulla kokonaan vaikka Apialla Moissin yläpuolelta heräsinkin, piti sitten päästä hikoilemaan renkaiden kanssa niin keksin sitten miten sain noi matalat pyörät vanteille, ei tarvinnu kun vähän lukkopihtejä ja liukkaria niin menikin ihan sujuvasti. Bräniköille vanteille olisi vähän turhan groteski toimenpide, mutta näillä toimii ihan jees. Muuttuipa vähän toisenlaiseksi, meinaa testiikkeli loppua kun kurvailee kovempaa, tuntuu kuin koko koppa vääntyisi rusetille :shock:
Kerrankin kivan laadukkaan tuntuiset pyörät, ei näemmä kaipaa mitään turhia tasapainottelujakaan 8)
Piti käydä vähän mehustelemassa kameran kanssa kun huuhtasin autosta siitepölyt samoilla lämpösillä.

http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals1.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals2.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals3.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals4.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals5.jpg

Nyt tuo kyllä pyytelee madallusta vieläkin enemmän... Mikä toki voisi olla ihan hyväkin idea jo ajo-omituisuuksien kannalta :)
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

jeddah kirjoitti:Piti käydä vähän mehustelemassa kameran kanssa kun huuhtasin autosta siitepölyt samoilla lämpösillä.

http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals1.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals2.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals3.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals4.jpg
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunu ... etals5.jpg

Nyt tuo kyllä pyytelee madallusta vieläkin enemmän... Mikä toki voisi olla ihan hyväkin idea jo ajo-omituisuuksien kannalta :)
Huomattava ero ..johonki muistikuvaan mun päässä :lol:
Ehkä sitä vois 3-4cm pudottaa, edestä ..takaa 4-5cm :P
Vastaa Viestiin