Taunus Coupe GXL 2.3 V6

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Taunus Coupe GXL 2.3 V6

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Hommasin toisen taunukseni viime keväällä, ja se osoittautui hyväksi ostokseksi. 95% ruosteeton & kone rempattu. Koneen avattuani totesin puheiden pitävän paikkaansa (2.0 V6), koneistuksille ei ole tarvetta (Avattu nykyisin pesua varten, hiekkaa kanavissa ym.).

Auto oli maalattu viininpunaiseksi ja ihan päin helvettiä. Alkuperäinen väri oli valkoinen. Pohjatöitä riittää kun maalikerroksia on useita ja halkeillut vähän joka suunnasta, maalia täytynyt irrottaa peltiin asti monista kohtaa. Sisusta on todella siistikuntoinen, pääosin punainen. Malli on GXL.

Auto on nyt täysin purettu. Kori odottaa hiekkapuhallusta. Oldcarsista on tuloillaan uutta osaa vajaalla puolella tonnilla.

Tuossa vielä vähän jossain määrin vanhaa projektikuvaa: http://s259.photobucket.com/albums/hh29 ... us%20Coupe
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taunus TC Coupé 2.0 V6 --> x.x V6

Viesti Kirjoittaja Janne »

Löytyykö kuvia sisustasta? Tuo punainen väri on aika harvinainen - tai ainakaan minä en muista bonganneeni kuin yhden aiemmin. Sitä sai ainoastaan valkoisen ja hopeisen ulkovärin kanssa.
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

No voin ottaa kuvia ensi kerralla.. minun tietääkseni ihan orkkikset, mutta varmaksi en mene sanomaan.

edit: auton alkuperäinen väri on valkoinen eli orkkikset on.
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

17.1.2008
Ruostetta kojelautahässäkän takana etureunoissa. Jäänyt edelliseltä rakentelijalta epämääräiset rälläkän viillot jotka ovat lähteneet ruostumaan. Ei kuitenkaan paha homma, kummallakin puolella pieni reikä.
Seuraavana ohjelmassa pahvien ja penkkien pelastaminen ennen homehtumisen alkamista.. säilöntäpaikassa oleva Anglia on alkanut jo homehtua!
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

27. Heinäkuuta. Viimeiset hilut otin lohkosta irti ja loppu viikolla pääsee jo pesemään moottorin osia. Nokka-akseli on huippukunnossa, mutta sen laakerit eivät :evil:. Nokka-akselin ensimmäisestä laakerista hilseilee pinta hienoina murusina irti ja onpahan kivat vaihdettavat. Mutta hyvä että tuli nyt ilmi eikä sitten kun venttiilikoneisto huutaa kuolemaa.

Ostin Tipitiiltä taka-akseliin kunnon vakaajan ja tukivarret. Mistä lie kuullut että minä sellaisia olin hakemassa? Kenties Foortti Fanilta :).
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

en mä kyllä oo jutellu :shock: Mut hyvä kummiski et saat ny kallistelut kuriin :D Mitkä puslat laitat siihe?
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

FoorttiFani kirjoitti:en mä kyllä oo jutellu :shock: Mut hyvä kummiski et saat ny kallistelut kuriin :D Mitkä puslat laitat siihe?
Siinä takavakaajassa oli paikalla ihan hyväkuntoiset puslat että jääköön ne kumisiksi. Osista mitää kuulunut muuten?
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

aattelin huomenna soitella sinne.
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

FoorttiFani kirjoitti:aattelin huomenna soitella sinne.
Hyvä homma. Alkais puslille olemaan tarvetta :)
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
Rostyle
Viestit: 257
Liittynyt: 01 Marras 2006, 18:19
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Rostyle »

heikkilä kirjoitti:27. Heinäkuuta. Viimeiset hilut otin lohkosta irti ja loppu viikolla pääsee jo pesemään moottorin osia. Nokka-akseli on huippukunnossa, mutta sen laakerit eivät :evil:. Nokka-akselin ensimmäisestä laakerista hilseilee pinta hienoina murusina irti ja onpahan kivat vaihdettavat. Mutta hyvä että tuli nyt ilmi eikä sitten kun venttiilikoneisto huutaa kuolemaa.

Ostin Tipitiiltä taka-akseliin kunnon vakaajan ja tukivarret. Mistä lie kuullut että minä sellaisia olin hakemassa? Kenties Foortti Fanilta :).
Luin sen Henun ilmoituksesta missä hän lahjoitti taunuksen raadon....
Taunus 1.6gx -82
Volvo v70 stw -01
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Tipitii kirjoitti:
heikkilä kirjoitti:27. Heinäkuuta. Viimeiset hilut otin lohkosta irti ja loppu viikolla pääsee jo pesemään moottorin osia. Nokka-akseli on huippukunnossa, mutta sen laakerit eivät :evil:. Nokka-akselin ensimmäisestä laakerista hilseilee pinta hienoina murusina irti ja onpahan kivat vaihdettavat. Mutta hyvä että tuli nyt ilmi eikä sitten kun venttiilikoneisto huutaa kuolemaa.

Ostin Tipitiiltä taka-akseliin kunnon vakaajan ja tukivarret. Mistä lie kuullut että minä sellaisia olin hakemassa? Kenties Foortti Fanilta :).
Luin sen Henun ilmoituksesta missä hän lahjoitti taunuksen raadon....
Kappas kun unohdin että olin tuosta muille puhunu kuin Foorttifanille. No mutta ei mitään. Nyt on vakaaja ja tukivarret jo puhallettu ja pohjamaalattu.

28.8 Tuli osat saksasta. Taas meni puoli tonnia osiin :shock:. FoorttiFanin kanssa tilailtiin osia motomobilista (miva-carin kautta). Tuli hommattua kutoseen kaikki tiivisteet, öljypumppu, männänrenkaat, taka akseliin uretaanipuslat, tuulilasin tiiviste ja jotain muuta pientä.

Taunuksen lohko on nokka-akselin laakereiden vaihtoa ja pesua vailla valmis kasattavaksi.
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Tulipa todettua valtava määrä työtä turhaan tehdyksi.. meinaan koko auton hiominen! Jo hiotun kerroksen päälle ei voi maalata.. se ei ole tarttunut alempaan (samanväriseen) kerrokseen vaan vetää kupruun ja irtoaa paikoin helposti ilman mitään kemikaaleja kumimaisena mattona. Sama homma koskee myös alempaa punaista maalikerrosta joka ei ole tarttunut pohjamaaliin. Punaisten kerrosten väliltä löytyy myös rasva/öljy pisaroita ties mistä! Eipä siinä muuta kuin seuraavaksi kaikki maalit irti pintapelleistä ja loput paikat sitten hiekkapuhalluksen yhteydessä. Siinä sitä syysiltojen iloa lähiviikoiksi.
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Tuttua,suunnilleen noin mulle kävi pintamaalia vailla olevan
Mazda Savanna Coupen kanssa,hillittömästi hiontaa ja pakkelia + pohjamaalit...
alemmat maalikerrokset teki tyhjäksi koko homman
eli noin 3 mm kerros pintamateriaaleja lastalla iri
tupakkiaskin kokosina palasina..söihän se hetken elävältä siinä :lol:
Eikä se uusi maali sitten kaikenkaan jälkeen pysynyt kuin vuoden,
jotain venemaalia tuli laitettua.
Taunus Maximus =)
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Janzamar kirjoitti:Tuttua,suunnilleen noin mulle kävi pintamaalia vailla olevan
Mazda Savanna Coupen kanssa,hillittömästi hiontaa ja pakkelia + pohjamaalit...
alemmat maalikerrokset teki tyhjäksi koko homman
eli noin 3 mm kerros pintamateriaaleja lastalla iri
tupakkiaskin kokosina palasina..söihän se hetken elävältä siinä :lol:
Eikä se uusi maali sitten kaikenkaan jälkeen pysynyt kuin vuoden,
jotain venemaalia tuli laitettua.
Omassakin suhteellisen tuhti kerros maalia kun kahteen kerranepäonnistunut maalauksessa edellinen omistaja. Saa nähdä millasta päänvaivaa tuovat vaihdettujen peltiosien saumakohdat. Tuhon on nimittäin vaihdettu takakaaret ja helmapellit. Toivottavasti ei ole kyljet painununeet hitsates
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

Uusi moottori tekee tuloaan (2.3). Vanha kakkonen jää varalle koska nokka-akselin laakerien vaihto tulee kalliimmaksi kuin koko tuo uusi moottori! Myyjän mukaan kansiremonttiakin tehty, mk III granadasta tämä kone irtoaa. Kyseinen Granada jää pihalle eli jos osille tarvetta itse autosta niin eikun kauppaa vääntämään!
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
Vastaa Viestiin