Taunus 1.6 -71 4d

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Taunus 1.6 -71 4d

Viesti Kirjoittaja tanariman »

Tuli n. vuos sitte tommonen Taunus hankittua. Nyt sain sitte inspiraation rueta kunnostelemaan sitä, kun sai lämpimän tallin tyhjäksi. Auto on melkolailla orkkis kunnossa, ja osat ehjiä. Kori on pohjaltaan yllättävän hyvässä kunnossa. Ei pahemmin reikiä. Tarkotus ois tämän talven aikana pistää kori kuntoon ja isompaa konetta tulee sitten 1.6 litrasen tilalle.

Uus maalipinta tulee ja väriä saa ehdotella. Itse olen jotain tummanvihreää metallihontoväriä aatellut, tai sitte ihan orkkisväriä. Pohjissa melko paljon tekemistä, kaarissa, helmoissa, hiekkapellessä laittamista. Muuten auto yllättävän hyvässä kunnossa ja suorapeltinen, helppo projekti. Pieniä paikkoja saattanee sinne tänne joutua laittamaan ja pelti mikä on pelastettavissa, pelastetaan hiekkapuhaltamalla.

Tähän asti olen saanut kohta miltei sisustan purettua. Lasitkin sain kivuttomasti pois täälläkin, jonkun mainostamalla viiden tuuman naulakikalla. Yhden ***keleen pakkelipatentin olen löytänyt ja sekin oli etupuskurin alla siinä palkissa lampun alla. Takakaaret näyttäs joku joskus vaihtaneen ja maalaanneen auton kyljet samalla, nekin on tosin jo vaihtokunnossa. Kaaren pakkelilla peitetty hitsaussauma, oli yllättävä kyllä ruosteeton. Muuten näyttäs siltä, ettei koko Taunusta koskaan ole pahemmin hitsailtu.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
tanariman
Viestit: 31
Liittynyt: 13 Syys 2007, 10:57
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja tanariman »

Rojekti ollut tässä vähän jäissä, mutta nyt taas edennyt jonkun verran. Kori alkaa olla pikkuhiljaa riisutta kaikesta ylimääräisestä. Nyt tuli rakenneltua tuommoinen korin pyörittely härveli, eli kori varras ja siinä se nyt ilmassa killuu. Ei tarvi auton alla kyykkiä. http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... G_4187.jpg . Pikkusen hutera vielä, jotain vahvistusta pitää telineeseen vielä kehitellä. Puusta tuli suurimmaksi osaksi kyhätty kun sattui tuota lankkua ja lautaa olemaan. Massoja on tullut jotain jo rapattua ja pitäisi rueta ruosteita rälläkän ja hiekkapuhalluksen voimin pikku hiljaa enemmälti poistelemaan.

2.3l v6 kone ja sitä varten isoatlas, sekä 9' jarrut tuli hommattua, ettei tarvi 1.6 litrasella kituutella. Tulevaisuudessa joskus haaveen rakennella 2.0 litrasesta jonkun sortin turbokone.
Taunus -71 1.6 4d (2.3 v6 tulossa ja hommattu)
Vastaa Viestiin