Sivu 4/7

Lähetetty: 31 Tammi 2011, 20:06
Kirjoittaja V-P
Hiljaista on ollut taunusrintamalla.
Ainakin jos katsoo että en ole päivitellyt päiväkirjaa vähän aikaan.
No jotakin on sentään tehty. Alusta ja akselit on maalattu. Kaikki uudet jarruhilut/laakerit sun muut osat on asennettu paikoilleen ja tane pääsi pois koripukistaan.
Moottorin purun aloitin viime syksynä ja nyt se odottaa uusia osia sisuksiinsa. Konehan oli ihan toimiva
ja mitään ihmeenpää kulumaa ei ole ilmennyt. Koneistamossa viimeistään selviää mitä kannattaa tehdä.
Veikkaan että hoonauksella ja laakeroinnilla ja uusilla männänrenkailla mennään jo pitkälle.
Korin kyljet saivat päällensä jo Mipan hiontavärin. Aikas hyvältä näyttää eikä kittiäkään ole tarvinnut levitellä
kun nimeksi. Tarkoitus olisi että sais maalaustyöt tehtyä ennen kesää.

Lähetetty: 06 Maalis 2011, 19:13
Kirjoittaja V-P
Viikolla kävin hakemassa maalit ja lakat automaaliliikkeestä. Eilen vetäsin massan ja 4 kieppiä lakkaa takapaksin kanteen. Tänään aamusta oli vuorossa vesihionta 2000 ja 4000:lla paprulla ja myllytys. Ihan hyvältä näyttää eli samalla tekniikalla eteenpäin...

Lähetetty: 09 Maalis 2011, 20:48
Kirjoittaja V-P
Takapaksinkansi on valmis,joten paketoin sen ja varastoin myöhempää asennusta varten. Nyt illat ja viikonloput kuluvatkin pohjien teossa (ja otossa). Hitosti hiomista eri karkeuksisilla hionta-arkeilla.
Välillä vedetään hiontaväriä ja sitten taas hiotaan..........
Ja sittenkun tämä vaihe vituttaa niin silloin nysvätään auton muita nippeleitä maalaus/asennuskuntoon.

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 10:53
Kirjoittaja jryti
Mitä mustaa maalia käytit takalautaa?

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 21:22
Kirjoittaja V-P
Kehtaako ees sanoa. Robbarista mattamusta Maston spräytä. Vetelet ohkasia kerroksia ja annat vaan hyvin kuivua kerrosten välillä. Alla mulla on 2k pohjaväri,hiontaväri, massa ja lakka. Kyllä se kestää tosin eihän se liuottimia ja hankausta kestä. Muistaa vaan autoa pestessä että ei harjalla pese....

Lähetetty: 12 Maalis 2011, 00:09
Kirjoittaja vtormane
minusta mastonin mattamustan käyttö tommosessa pienessä määrin on ihan hyväksyttävää, lähinnä siksi kun minullakin on samalla lailla värjätty : ) toisekseen mastonilla saa hyvän pinnan noin pieneen alueeseen. tosin mulla on kattokin mastonilla maalattu mutta ihan ruiskulla ja onnistui hyvin. ainoa että jos joskus muuttaa väritystä niin joutuu nuo mastonit poistamaan alta tai ainakin kannattaa poistaa.

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 19:43
Kirjoittaja V-P
Sain hommattua repsikan puolelle uuden oven.Yllärinä vielä oli kun asensin sen paikalleen niin olikin vielä Coupen joten eipä tarviikkaan vaihella vanhasta karmia. Pohjatöitä jatkettu ja melkein on toinen puoli maalausvalmis. Vieläkun löytäis jostain sen oven yläpuolisen teräslistan...

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 19:53
Kirjoittaja V-P
Lomasta on tullut puolet käytettyä coupen maalausoperaatioon. Coupe on nyt lähes maalattu. Enään puuttuu takahelman ja kuskin puoleisen takalokasuojan maalaus. Onneksi autoon tulee vinyylikatto niin ei tarvitse kattoa hieroa niin paljon ja antaumuksella. Hermoja raastavaa puuhaa pohjien hionta ja ruiskutus. Homma tuntuisi olevan "hallussa" ja pinta on mielestäni riittävän hyvä.Ainakin parempi kun tänään kaupan pihassa 50ke Audin maalausta ihailleena. Se vaan vituttaa kun toi virhesilmä on ankara ja ei oikein hyväksy helpolla
oman työn jälkeä. Kun koko koppa on maalattu meinaan vielä irroittaa etu ja taka akselit uudestaan ja maalata ne uudestaan koska hieman on maalisumua tullut niiden pintaan huonon suojauksen johdosta.

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 20:00
Kirjoittaja Beornegar
Tota, mitä varten maalasit korin tuollain niinkuin "paloina"? Eli siis esimerkiks just noi takahelma ja takaloksu? Luulis olevan helpompaa maalata kaikki kerralla niin ei jää sumurajoja tai sävyeroja.

Ihan siis vaan mielenkiinnosta kysyn, en mitenkään arvostele :D

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 20:15
Kirjoittaja V-P
Juu saahan sitä kysyä. Talli on niin pieni että sinne ei mahdu tanen koppa, lokasuojat, ovet ja muut luukut yhtäaikaa. Eli aloitin maalauksen repsikan puolen kyljestä ilman ovea ja etuloksua. Sitten parin päivän päästä kun pohjat oli ok vetäisin oven ja loksun erikseen. Maalia (massa+lakka) olen varannut niin paljon että varmasti riittää koko koslaan. Muistaa vain sekoittaa hyvin jotta sävy säilyy. Sumurajat eivät ole ongelma tietenkään loksuissa ja ovissa ja esim takahelman ja takalokasuojan välisen alueen saa lakalla häivitettyä.
Lopuksihan koko maalipinta vesihiotaan 2500-4000 paperilla ja lopuksi kiillotetaan PRESTA:n tuotteilla.
Tällöin pinta on ok jossa ei ole virheitä(aplari,roskat, valumat ja sumurajat)

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 22:08
Kirjoittaja Beornegar
Ah katos joo... Huomaa että on pitkä työpäivä takana, enhän mä ollenkaa hokannu et sulla on kaikki luukut irti, kuten kuuluukin. Ei tullut taas aateltua yhtää :roll:

Lähetetty: 12 Heinä 2011, 20:46
Kirjoittaja V-P
Tänään on tullut hierottua kuskinpuolen takalokaria.Huomenna homma jatkuu maalauksen merkeissä.
Perjantaina olisi tarkoitus viedä vanhan vinyylikaton rippeet autoverhoomoon malliksi jotta saavat tehdä
uuden originaalin mallisen tilalle.

Lähetetty: 18 Heinä 2011, 20:12
Kirjoittaja V-P
Nyt tanen kori on lähes kokonaan maalattu. Ovet kun vielä ruiskuttaa takapuolelta ja korjailee takahelman valumat niin homman pitäis olla siinä. Vinyylikaton asennus venähtääkin kuukaudella eteenpäin koska verhoomon ukko onkin lomalla. No hommaa riittää nippeleiden ja muiden osien parissa.

Lähetetty: 02 Elo 2011, 21:24
Kirjoittaja V-P
Konehuonekin sai maalin niskaansa. Aloittelin osien asentamisen paikalleen.
Tänään etsin varastosta kaapelirytökasaa jonka 5v sitten irroitin autosta.Löytyi onneksi vielä! Purin kaapelinipun ja sidoin sen uudestaan alkuperäisen näköisellä harmaalla sähköteipillä. Liittimistä tulee lähes uuttavastaavat kun pyyhkäsee ne tinneriin kastetulla rätillä.Ihan siisti tuli.
Hitto kun on vähän huonosta kulmasta otettu noi purkukuvat ku ei selviä miten menee H4 ja lisäpitkien kaapelit kuskin puolelta repsikanpuolelle. Meneekö etupoikkipalkin yläpintaa pitkin vai lukkopellin alapintaa pitkin?

Lähetetty: 02 Elo 2011, 21:34
Kirjoittaja vtormane
V-P kirjoitti:Konehuonekin sai maalin niskaansa. Aloittelin osien asentamisen paikalleen.
Tänään etsin varastosta kaapelirytökasaa jonka 5v sitten irroitin autosta.Löytyi onneksi vielä! Purin kaapelinipun ja sidoin sen uudestaan alkuperäisen näköisellä harmaalla sähköteipillä. Liittimistä tulee lähes uuttavastaavat kun pyyhkäsee ne tinneriin kastetulla rätillä.Ihan siisti tuli.
Hitto kun on vähän huonosta kulmasta otettu noi purkukuvat ku ei selviä miten menee H4 ja lisäpitkien kaapelit kuskin puolelta repsikanpuolelle. Meneekö etupoikkipalkin yläpintaa pitkin vai lukkopellin alapintaa pitkin?
Sieltä alta menee eli maskin alareunan tasolla. Pystypalkeissa on ne läpivientikumit.
edit. mun autossa ei oo lisävaloja tosin ollut..