Sivu 3/7

Lähetetty: 18 Joulu 2008, 09:17
Kirjoittaja V-P
Ei oikein toi uusi kompura mahtunut hyvin talliin joten tein sille oman eristetyn kopin talon päätyyn. Lämmityksestä huolehtii 200W pakkasvahti. Nyt on hyvä. Ei kone melua enään tallissa.
Eilen oli joulu sillä 1.5kk sitten tehty tilaus tuli perille. Taneen tuli uusi GT-maski,siihen GT-merkki ja takahelma.
Erittäin positiivista oli että kaikki oli priimaa eikä ollut mitään kuljetusvaurioita yms. Eli Motomobilista löytyi. Pitäkää kiirettä jos halajatte uutta GT-maskia. Epäilen että ei ole hyllyssä montaa....

Lähetetty: 01 Tammi 2009, 16:19
Kirjoittaja V-P
Uudet vuodet ne vaan taas vaihtuivat. Harvinaista mutta ei krapula vaivaa niin yhtään. Olen puhistellut tanen takajarrujen jousia ja nippeleitä elektrolyysillä. Nesteenä käytän sitruunahappoa. Virtalähteenä toimii 4A:n akkulaturi. Nyt meni takajousi astiaan "porisemaan"...

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 20:32
Kirjoittaja V-P
Juu eli taunusta on tullut taas tehtyä. Atlas on hiekkapuhallettu ja jarrunippelit ja tukivarret tuli elektrolyysissä puhdistettua ruosteista. Lopuksi osat saivat inerta primerin ja teknosynt 50 epoksit niskaan. Tuntuu olevan
kestävän tuntuista maalia. Perän heitän takaisin paikoilleen kunhan saan ensiksi maalattua ja massattua pohjan.
Lisäksi aloittelin kuskin oven restaurointia. Nitromorsilla maalit hoitelin kauttaaltaan pois ja pohjan ruosteet
poistin hiekkapuhalluksella. Yllättävän siistiltä näytti oven alapohja. Takakulmaan tartti vaan tehdä pieni paikka
mig:llä. Jotta sais kaikki ruosteenjämät varmuudella pois oven alaosan sisältä, on suunnitelmissa vielä laittaa
ovi vielä sitruunahappo kylpyyn. Ensin pitäis vaan löytää tarvittavan suuri astia...

..

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 21:03
Kirjoittaja Taunus-Sälli
toi teknosynt on alkyydiä.. :wink: inerta on kyl epoksia..

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 21:55
Kirjoittaja V-P
Niinhän se on.Aivan oikein.Teknoplast 50 on se maali jota tarkoitin. Ei siis teknosynt..... :)

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 20:23
Kirjoittaja V-P
Tänään tuli taas taneen osia. Uudet etuvilkunlasit,takapaksin pitkät kromilistat(uudet) ja takahelman sisempi pelti. Ostoslistaa on vielä jäljellä...
Coupea on tullut lomalla taas laitettua. Vituttaa vaan se että takalokasuojaa asennettaessa huomasin että sivuhelma oli jäännyt noin 5mm liian sisälle. Lisäksi sivuhelman alareuna ei mennyt linjassaan vaan longerteli koko matkaltaan. Oven saranan säätökään ei riittänyt joten painetaltalla irroittelin molemmat helmat irti. Onneksi Motonetista löytyi taas sivuhelmat.
Tuplahomma koko helmojen asennus.Pieni takapakki tuli hommassa.

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 21:20
Kirjoittaja Jannu
Aina pitää vähän harjotella et saa priimaa... :D Pitäs joskus ihan tulla katsomaan projektia. Tuntuu tulevan sen verta hyvä...

Lähetetty: 24 Loka 2009, 19:37
Kirjoittaja V-P
Projekti edistyi taas eteenpäin. Moottori ja vaihdelaatikko on irroitettu korista. Numeroiden perusteella osat on alkuperäiset.Tänään väsäsin koripukin ja laitoin coupen grilliin roikkumaan. Ei tarvitse enään könytä auton
alla vaan pääsee työstämään pohjaa hieman paremmassa asennossa. Tarkoitus on siis poistaa kaikki massa ja
maalata alusta myös korin väriin. Projekti jatkuu....

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 20:59
Kirjoittaja V-P
Hommasin puhalluskaapin tallin nurkkaan. Ihan hyvin tuntuu toimivan vaikka onkin tämä Bilhelvatan malli. Puhallusaineen kun vielä vaihtoi alumiinisilikaatiksi niin loppui pölyäminen ja näkee tehdäkkin...
Puhalsin kokeeksi lisäpitkien peltiosat,jarrupääsylinterin tehostimineen ja ilmanputsarin kotelon. Samalla vetäisin 2k-pohjavärin osien pintaan. Huomenna pitäis maalailla osat 2k akryylillä mustaksi.
Pohjan ja päälipeltien maalausta varten ostin myös Mipan 4l pänikän hiontaväriä. Hitsaustyöt on pääosin tehty ja pohjan maalaustyöt alkaa heti kun saa maalailtua kaikki "hilut" ensin alta pois.

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 23:16
Kirjoittaja jryti
V-P kirjoitti:Hommasin puhalluskaapin tallin nurkkaan. Ihan hyvin tuntuu toimivan vaikka onkin tämä Bilhelvatan malli. Puhallusaineen kun vielä vaihtoi alumiinisilikaatiksi niin loppui pölyäminen ja näkee tehdäkkin...
Puhalsin kokeeksi lisäpitkien peltiosat,jarrupääsylinterin tehostimineen ja ilmanputsarin kotelon. Samalla vetäisin 2k-pohjavärin osien pintaan. Huomenna pitäis maalailla osat 2k akryylillä mustaksi.
Pohjan ja päälipeltien maalausta varten ostin myös Mipan 4l pänikän hiontaväriä. Hitsaustyöt on pääosin tehty ja pohjan maalaustyöt alkaa heti kun saa maalailtua kaikki "hilut" ensin alta pois.
Paljonko tuo alumiinisilikaatti maksaa? Ite oon käyttänyt kvartsia 0.1-0.6. Ekalla puhalluksella tosi hyvä (verrattuna normi hiekkaan) mutta seuraavilla kerroilla alkaa jo pölyämään, luonnollisesti. Tuo kvartsi maksaa n. 8e/40 kg.

Lähetetty: 15 Helmi 2010, 19:19
Kirjoittaja V-P
20kg säkki Biltemassa n.9e

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 19:01
Kirjoittaja V-P
Osa osista sai värin pintaansa. Alkuperäisen näköinen väri tämä puolikiiltävä satiinin musta 2k akryyli. Aijemmin Teknoplast:lla maalatut perä ja takatukivarret joutuu uudelleen maalaamaan samalla akryylillä.
Samalla poistuu Teknoplat:n liituuntumisominaisuus...
Postissa tuli tänään etupäähän tukivarren ylä ja alapuslat. Saakohan mistään Suomesta enään kumisia
etukelkan ylä. ja ala puslia jotka käyvät tähän -73 malliin (pienempi malli n.32mm)?
Mitään uretaani puslia en ajatellut laittaa. Kumiset on passelit tulevaan museoautoon. Jos mutkasta tietä pitää
kovaa ajaa niin ajetaan sitten ceparilla...

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 20:14
Kirjoittaja Mois
Mul on jossain jemmassa yhdet vanhanmalliset etukelkan uudet kumipuslat. Eivät oo Fordin originaaleja, Motomobilin myymät.

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 20:32
Kirjoittaja V-P
No hitto. Jos on tarpeettomat ja löydät jemmastasi niin tehdään kaupat...

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 21:14
Kirjoittaja Mois
V-P kirjoitti:No hitto. Jos on tarpeettomat ja löydät jemmastasi niin tehdään kaupat...
Joo, ei niil just nyt oo tarvetta. Kaivan ne jossain vaiheessa esille, nyt on vähän hautajaisjärjestelyjä ym.