Ford Taunus Coupe GT 2300 V6-73

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Ei oikein toi uusi kompura mahtunut hyvin talliin joten tein sille oman eristetyn kopin talon päätyyn. Lämmityksestä huolehtii 200W pakkasvahti. Nyt on hyvä. Ei kone melua enään tallissa.
Eilen oli joulu sillä 1.5kk sitten tehty tilaus tuli perille. Taneen tuli uusi GT-maski,siihen GT-merkki ja takahelma.
Erittäin positiivista oli että kaikki oli priimaa eikä ollut mitään kuljetusvaurioita yms. Eli Motomobilista löytyi. Pitäkää kiirettä jos halajatte uutta GT-maskia. Epäilen että ei ole hyllyssä montaa....
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Uudet vuodet ne vaan taas vaihtuivat. Harvinaista mutta ei krapula vaivaa niin yhtään. Olen puhistellut tanen takajarrujen jousia ja nippeleitä elektrolyysillä. Nesteenä käytän sitruunahappoa. Virtalähteenä toimii 4A:n akkulaturi. Nyt meni takajousi astiaan "porisemaan"...
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Juu eli taunusta on tullut taas tehtyä. Atlas on hiekkapuhallettu ja jarrunippelit ja tukivarret tuli elektrolyysissä puhdistettua ruosteista. Lopuksi osat saivat inerta primerin ja teknosynt 50 epoksit niskaan. Tuntuu olevan
kestävän tuntuista maalia. Perän heitän takaisin paikoilleen kunhan saan ensiksi maalattua ja massattua pohjan.
Lisäksi aloittelin kuskin oven restaurointia. Nitromorsilla maalit hoitelin kauttaaltaan pois ja pohjan ruosteet
poistin hiekkapuhalluksella. Yllättävän siistiltä näytti oven alapohja. Takakulmaan tartti vaan tehdä pieni paikka
mig:llä. Jotta sais kaikki ruosteenjämät varmuudella pois oven alaosan sisältä, on suunnitelmissa vielä laittaa
ovi vielä sitruunahappo kylpyyn. Ensin pitäis vaan löytää tarvittavan suuri astia...
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

..

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

toi teknosynt on alkyydiä.. :wink: inerta on kyl epoksia..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Niinhän se on.Aivan oikein.Teknoplast 50 on se maali jota tarkoitin. Ei siis teknosynt..... :)
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Tänään tuli taas taneen osia. Uudet etuvilkunlasit,takapaksin pitkät kromilistat(uudet) ja takahelman sisempi pelti. Ostoslistaa on vielä jäljellä...
Coupea on tullut lomalla taas laitettua. Vituttaa vaan se että takalokasuojaa asennettaessa huomasin että sivuhelma oli jäännyt noin 5mm liian sisälle. Lisäksi sivuhelman alareuna ei mennyt linjassaan vaan longerteli koko matkaltaan. Oven saranan säätökään ei riittänyt joten painetaltalla irroittelin molemmat helmat irti. Onneksi Motonetista löytyi taas sivuhelmat.
Tuplahomma koko helmojen asennus.Pieni takapakki tuli hommassa.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Aina pitää vähän harjotella et saa priimaa... :D Pitäs joskus ihan tulla katsomaan projektia. Tuntuu tulevan sen verta hyvä...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Projekti edistyi taas eteenpäin. Moottori ja vaihdelaatikko on irroitettu korista. Numeroiden perusteella osat on alkuperäiset.Tänään väsäsin koripukin ja laitoin coupen grilliin roikkumaan. Ei tarvitse enään könytä auton
alla vaan pääsee työstämään pohjaa hieman paremmassa asennossa. Tarkoitus on siis poistaa kaikki massa ja
maalata alusta myös korin väriin. Projekti jatkuu....
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Hommasin puhalluskaapin tallin nurkkaan. Ihan hyvin tuntuu toimivan vaikka onkin tämä Bilhelvatan malli. Puhallusaineen kun vielä vaihtoi alumiinisilikaatiksi niin loppui pölyäminen ja näkee tehdäkkin...
Puhalsin kokeeksi lisäpitkien peltiosat,jarrupääsylinterin tehostimineen ja ilmanputsarin kotelon. Samalla vetäisin 2k-pohjavärin osien pintaan. Huomenna pitäis maalailla osat 2k akryylillä mustaksi.
Pohjan ja päälipeltien maalausta varten ostin myös Mipan 4l pänikän hiontaväriä. Hitsaustyöt on pääosin tehty ja pohjan maalaustyöt alkaa heti kun saa maalailtua kaikki "hilut" ensin alta pois.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

V-P kirjoitti:Hommasin puhalluskaapin tallin nurkkaan. Ihan hyvin tuntuu toimivan vaikka onkin tämä Bilhelvatan malli. Puhallusaineen kun vielä vaihtoi alumiinisilikaatiksi niin loppui pölyäminen ja näkee tehdäkkin...
Puhalsin kokeeksi lisäpitkien peltiosat,jarrupääsylinterin tehostimineen ja ilmanputsarin kotelon. Samalla vetäisin 2k-pohjavärin osien pintaan. Huomenna pitäis maalailla osat 2k akryylillä mustaksi.
Pohjan ja päälipeltien maalausta varten ostin myös Mipan 4l pänikän hiontaväriä. Hitsaustyöt on pääosin tehty ja pohjan maalaustyöt alkaa heti kun saa maalailtua kaikki "hilut" ensin alta pois.
Paljonko tuo alumiinisilikaatti maksaa? Ite oon käyttänyt kvartsia 0.1-0.6. Ekalla puhalluksella tosi hyvä (verrattuna normi hiekkaan) mutta seuraavilla kerroilla alkaa jo pölyämään, luonnollisesti. Tuo kvartsi maksaa n. 8e/40 kg.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

20kg säkki Biltemassa n.9e
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

Osa osista sai värin pintaansa. Alkuperäisen näköinen väri tämä puolikiiltävä satiinin musta 2k akryyli. Aijemmin Teknoplast:lla maalatut perä ja takatukivarret joutuu uudelleen maalaamaan samalla akryylillä.
Samalla poistuu Teknoplat:n liituuntumisominaisuus...
Postissa tuli tänään etupäähän tukivarren ylä ja alapuslat. Saakohan mistään Suomesta enään kumisia
etukelkan ylä. ja ala puslia jotka käyvät tähän -73 malliin (pienempi malli n.32mm)?
Mitään uretaani puslia en ajatellut laittaa. Kumiset on passelit tulevaan museoautoon. Jos mutkasta tietä pitää
kovaa ajaa niin ajetaan sitten ceparilla...
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on jossain jemmassa yhdet vanhanmalliset etukelkan uudet kumipuslat. Eivät oo Fordin originaaleja, Motomobilin myymät.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
V-P
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 20:15
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja V-P »

No hitto. Jos on tarpeettomat ja löydät jemmastasi niin tehdään kaupat...
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

V-P kirjoitti:No hitto. Jos on tarpeettomat ja löydät jemmastasi niin tehdään kaupat...
Joo, ei niil just nyt oo tarvetta. Kaivan ne jossain vaiheessa esille, nyt on vähän hautajaisjärjestelyjä ym.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin