Ford taunus wagon, taas mulla tämä! :D
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
jaahas, hammastangossa olis uudet suojakumit paikoillaan, samoin pesin koko tangon, vaihdoin rasvat + maalasin
nyt se on taas autossa kiinni uusilla moogin raidetangonpäillä ja ratista voi käännellä taas
kävin ostamassa jo pyöränlaakerit, mutta jarrulevyjen osto jäi puolitiehen löyty vain 1levy, pitänee odotella että pääsee asentelee navat paikoilleen ja pääsee laskee auton takasin pyörilleen.
koneistamolla alkaa kuulemma loppuviikosta olee mun koneen osat redi.
puuttuvia osia
-2.9 termostaatti
-2.9 vesipumppu
-jarrulevyt
-2.9 motorcraft pyörijä(pienimalli)
-vaihteiston hännän stefa
nyt se on taas autossa kiinni uusilla moogin raidetangonpäillä ja ratista voi käännellä taas
kävin ostamassa jo pyöränlaakerit, mutta jarrulevyjen osto jäi puolitiehen löyty vain 1levy, pitänee odotella että pääsee asentelee navat paikoilleen ja pääsee laskee auton takasin pyörilleen.
koneistamolla alkaa kuulemma loppuviikosta olee mun koneen osat redi.
puuttuvia osia
-2.9 termostaatti
-2.9 vesipumppu
-jarrulevyt
-2.9 motorcraft pyörijä(pienimalli)
-vaihteiston hännän stefa
matalan pudjetin kulkineet...
Täähän edistyy vauhdilla. Perskeles...pitäis varmaan alkaa tehdä itsekin jotain tolle farkkutanelle.
Mistä hankit pallonivelet ja raidetangonpäät? Suosituksia?
Mites holkit etukelkan ja rungon väliin? Teitkö noiden Moisin mittojen viewtopic.php?t=620&highlight=puslat perusteella?
Ei sattuis olee ylimääräisiä ?
Mistä hankit pallonivelet ja raidetangonpäät? Suosituksia?
Mites holkit etukelkan ja rungon väliin? Teitkö noiden Moisin mittojen viewtopic.php?t=620&highlight=puslat perusteella?
Ei sattuis olee ylimääräisiä ?
voin kyssästä tekiskö frendi sullekkin puslat, noiden mittojen mukaa tehtiin. Raidetangonpäät + pallonivelet on fixuksesta espoosta, sieltä sai moog osia, ne on melko hyviä verrattuna motonetin italialaisiiTuomas kirjoitti:Täähän edistyy vauhdilla. Perskeles...pitäis varmaan alkaa tehdä itsekin jotain tolle farkkutanelle.
Mistä hankit pallonivelet ja raidetangonpäät? Suosituksia?
Mites holkit etukelkan ja rungon väliin? Teitkö noiden Moisin mittojen viewtopic.php?t=620&highlight=puslat perusteella?
Ei sattuis olee ylimääräisiä ?
tänään pitäis nyt duunin jälkee mennä pistää pyöränapoihin uudet lakrut ja asentaa ne paikoillee, niin saa taas keulan pyörilleen.
matalan pudjetin kulkineet...
Motonetis on kans Moog pallonivelii tai sit ei... Jotaa vastaavii ainakin.tanari kirjoitti:voin kyssästä tekiskö frendi sullekkin puslat, noiden mittojen mukaa tehtiin. Raidetangonpäät + pallonivelet on fixuksesta espoosta, sieltä sai moog osia, ne on melko hyviä verrattuna motonetin italialaisiiTuomas kirjoitti:Täähän edistyy vauhdilla. Perskeles...pitäis varmaan alkaa tehdä itsekin jotain tolle farkkutanelle.
Mistä hankit pallonivelet ja raidetangonpäät? Suosituksia?
Mites holkit etukelkan ja rungon väliin? Teitkö noiden Moisin mittojen viewtopic.php?t=620&highlight=puslat perusteella?
Ei sattuis olee ylimääräisiä ?
tänään pitäis nyt duunin jälkee mennä pistää pyöränapoihin uudet lakrut ja asentaa ne paikoillee, niin saa taas keulan pyörilleen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Näkyy Vantaan motonetis olevan 1 kpl ylä sekä alapalloja, noita Moog palloja... Ite kävin tänään Espoon Motonetis.tanari kirjoitti:viimeks motonetissä oli jotain italialaisia mitkä oli jo uutenakin väljiä jossain muovipusseissa missä oli jotain punasta raidoitusta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
nyt on taunus taas pyörillään, totesin että parempi laittaa suoraan uudet satulat, ne vanhat on ihan jumissa eikä jaksa 36e/kpl hinnan takia alkaa purkaa ja availee ja vaihtelee tiivisteitä ja herkistelee
sitten kattelin sähköjä, melkomoinen helvetti, joku vähän ite viritelly valokytkimiä ja muitakin sähköjä, ihme ettei oo palanu
sitten kattelin sähköjä, melkomoinen helvetti, joku vähän ite viritelly valokytkimiä ja muitakin sähköjä, ihme ettei oo palanu
matalan pudjetin kulkineet...
Hyvin edistyy mut mistä tuohon hintaan uusia/kunnostettuja satuloita saa :?: äkkiä ne silti kunnostaa jos ei ala siistimään enempää mikä tietysti olis suotavaa. Noi sähköviritelmät on niin tyypillisiä, viimisessä varaosatanessakin oli jonkun kilometrin verran ylimääräisiä johtoja...tanari kirjoitti:nyt on taunus taas pyörillään, totesin että parempi laittaa suoraan uudet satulat, ne vanhat on ihan jumissa eikä jaksa 36e/kpl hinnan takia alkaa purkaa ja availee ja vaihtelee tiivisteitä ja herkistelee
sitten kattelin sähköjä, melkomoinen helvetti, joku vähän ite viritelly valokytkimiä ja muitakin sähköjä, ihme ettei oo palanu
ei mee taas ihan putkee nää hommat.
tänään sain osat koneistamolta, aloin niputtaa konetta, kampura paikoilleen, veiveihin männät kiinni ja männät veiveineen paikoilleen, pääsin 4pyttyä laittamaan, niin huomasin ettei kone pyöri kokokierrosta, huomasin että männän helma ottaa vastapainoon kiinni kylläpäs vituttaa... ei auta ku huomenna purkaa
tänään sain osat koneistamolta, aloin niputtaa konetta, kampura paikoilleen, veiveihin männät kiinni ja männät veiveineen paikoilleen, pääsin 4pyttyä laittamaan, niin huomasin ettei kone pyöri kokokierrosta, huomasin että männän helma ottaa vastapainoon kiinni kylläpäs vituttaa... ei auta ku huomenna purkaa
matalan pudjetin kulkineet...
Onko paljosta kiinni? Männistä helmat lyhyemmiksi?
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
noniin, nyt on männät koneistettu ja kone koottu uudestaan
eli männät sylintereissä ja APR pulttien mäskit lyöty pulttien jengoihin mutta pitäis vielä vetää momenttiin ne, runkoputki napsasin jo näppärästi 86nm:ään.
nokka on paikoillaan, nokkaratas 67nm tiukkuudella.
pitäis ajotella nokka.
huomenna jos sais jakopään osat koottua + kiertarien pultit momenttii nii olis senpäivän hommat tehty
eli männät sylintereissä ja APR pulttien mäskit lyöty pulttien jengoihin mutta pitäis vielä vetää momenttiin ne, runkoputki napsasin jo näppärästi 86nm:ään.
nokka on paikoillaan, nokkaratas 67nm tiukkuudella.
pitäis ajotella nokka.
huomenna jos sais jakopään osat koottua + kiertarien pultit momenttii nii olis senpäivän hommat tehty
matalan pudjetin kulkineet...