Ford taunus wagon, taas mulla tämä! :D
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
noni, nyt o parikuvaa taas, eilen vedin ARP-pultit veiveihin momenttiin, hankalia kun pitää 3kertaa kiristää ja löysää ja sitten jättää 4kilon momenttiin. kuva
Nokkakin ajotettiin ohjeen mukaan 110astetta täysnostossa. kuva
kiinnittelin myös öljypumpun.
tänään illalla voiskin lyödä öljypohjan kiinni ja jakopääkopan kans.
Nokkakin ajotettiin ohjeen mukaan 110astetta täysnostossa. kuva
kiinnittelin myös öljypumpun.
tänään illalla voiskin lyödä öljypohjan kiinni ja jakopääkopan kans.
matalan pudjetin kulkineet...
tossa kattelin mitä eilen 15minsassa tuli tehtyä, no onhan se kone paikoillaa
pitää varmaa käydä ostaa dieseln volvon moottorintukikumit että sais konetta hiukan ylöspäin, on cossun aluöljypohja niin lähellä hammastankoa.
muutenhan ei oikeestaan puutu juurikaan mitään enään
-kardaaninvaihto
-vaihteistopalkin asennus
-sytyslaitteiston johdotus(2.8 jakaja on jo)
-imusarjan välipalan rakennus holleylle
-pakosarjojen valmistus + pakoputkisto
-vesipumppupaikoilleen
-laturi paikoilleen + remmien sovittelua
-valojen johdotus
-syylärin tukiraudat + letkut
-kaikki vaijerit
ainakin noi olis tekemättä
pitää varmaa käydä ostaa dieseln volvon moottorintukikumit että sais konetta hiukan ylöspäin, on cossun aluöljypohja niin lähellä hammastankoa.
muutenhan ei oikeestaan puutu juurikaan mitään enään
-kardaaninvaihto
-vaihteistopalkin asennus
-sytyslaitteiston johdotus(2.8 jakaja on jo)
-imusarjan välipalan rakennus holleylle
-pakosarjojen valmistus + pakoputkisto
-vesipumppupaikoilleen
-laturi paikoilleen + remmien sovittelua
-valojen johdotus
-syylärin tukiraudat + letkut
-kaikki vaijerit
ainakin noi olis tekemättä
matalan pudjetin kulkineet...
nonii taas en tiedä mitä sitä tekis.. ei ole kaasuläppiä, mutta tekismieli tehdä ruiskulla, mutta juu ja jaa ja perkele.
pieni kuva piristykseksi konehuoneesta
nyt sielä on kiinni jo ruiskun imusarja, mietin että pulttaisko suuttimet ja suutin tukin + suuttimien johtosarjan valmiiks paikoilleen ja löis DHLA vaaka-imukaasarin tohon kaasuläppien tilalle alkuun
ajelis kaasarilla eka, ja sitte ku löytyy kaasuläpät nii heittäis ne kii ja ottais ruiskun käyttöön.
pieni kuva piristykseksi konehuoneesta
nyt sielä on kiinni jo ruiskun imusarja, mietin että pulttaisko suuttimet ja suutin tukin + suuttimien johtosarjan valmiiks paikoilleen ja löis DHLA vaaka-imukaasarin tohon kaasuläppien tilalle alkuun
ajelis kaasarilla eka, ja sitte ku löytyy kaasuläpät nii heittäis ne kii ja ottais ruiskun käyttöön.
matalan pudjetin kulkineet...
eipä oo sua näkyny eikä kuulunu...,oon muistaakseni kertonu sulle noista 2,9 jakajista ja kaasuläpistä ja portatuista imusarjoista ja V8 porschen K-jeteistä jotka on tehty 2,9n jatkeeks...tanari kirjoitti:nonii taas en tiedä mitä sitä tekis.. ei ole kaasuläppiä, mutta tekismieli tehdä ruiskulla, mutta juu ja jaa ja perkele.
pieni kuva piristykseksi konehuoneesta
nyt sielä on kiinni jo ruiskun imusarja, mietin että pulttaisko suuttimet ja suutin tukin + suuttimien johtosarjan valmiiks paikoilleen ja löis DHLA vaaka-imukaasarin tohon kaasuläppien tilalle alkuun
ajelis kaasarilla eka, ja sitte ku löytyy kaasuläpät nii heittäis ne kii ja ottais ruiskun käyttöön.
http://www.cosworthrsclub.com/galleria/ ... 35&pos=142
#2
niihän niistä joskus on ollu kaffekupin ääressä keimolassa juttua..Timppa kirjoitti:eipä oo sua näkyny eikä kuulunu...,oon muistaakseni kertonu sulle noista 2,9 jakajista ja kaasuläpistä ja portatuista imusarjoista ja V8 porschen K-jeteistä jotka on tehty 2,9n jatkeeks...tanari kirjoitti:nonii taas en tiedä mitä sitä tekis.. ei ole kaasuläppiä, mutta tekismieli tehdä ruiskulla, mutta juu ja jaa ja perkele.
pieni kuva piristykseksi konehuoneesta
nyt sielä on kiinni jo ruiskun imusarja, mietin että pulttaisko suuttimet ja suutin tukin + suuttimien johtosarjan valmiiks paikoilleen ja löis DHLA vaaka-imukaasarin tohon kaasuläppien tilalle alkuun
ajelis kaasarilla eka, ja sitte ku löytyy kaasuläpät nii heittäis ne kii ja ottais ruiskun käyttöön.
http://www.cosworthrsclub.com/galleria/ ... 35&pos=142
jakajasta tosin ei ole, meinasin nyt että yritän vaihtaa 2.8 jakajaan 2.9:n rattaan, katotaa mitä siitäkin tulee..
matalan pudjetin kulkineet...
päätin taas kerran että sittenkin teen ruiskulla, ja pulttasin jo ruisku imusarjan kiinni, vaihdoin moottorin tukikumit volvon kumeihin, aika napakan tuntuset, kiinnittelin vaihteistopalkin ja vaihdekepin ja kardaania pitäis asennella seuraavaks.
koneesta puuttuu
-jakaja
-kuskinpuolen pakosarja
-vesipumppu
-kaasuläpät
-suuttimet
-suutin tukki
-laturin kiinnikerauta ja laturi
-hihnat
-vesiletkut
-termostaatti
kaikki muut taitaa olla paitsi termari sekä vesiletkut.
millasenkohan termarin tohon laittais, viimeks oli peltilevy 8mm reijällä, toimi ihan ok, sitten vaihdoin jonku 78asteisen ja se pelas huonommin.
koneesta puuttuu
-jakaja
-kuskinpuolen pakosarja
-vesipumppu
-kaasuläpät
-suuttimet
-suutin tukki
-laturin kiinnikerauta ja laturi
-hihnat
-vesiletkut
-termostaatti
kaikki muut taitaa olla paitsi termari sekä vesiletkut.
millasenkohan termarin tohon laittais, viimeks oli peltilevy 8mm reijällä, toimi ihan ok, sitten vaihdoin jonku 78asteisen ja se pelas huonommin.
matalan pudjetin kulkineet...
nyt olis kardaani paikoillaa ja suuttimet suutin tukki, imusarja muuten paitsi kaasuläpät, johtosarja paikoillaa ruiskulle, duunasin sitten siinä samalla sen keulan johtosarjan uusiks kun joku oli sitä alkanu jo askartelee kauheeks kötöstykseks, niin korjailin hiukan paremmaksi sitä.
matalan pudjetin kulkineet...
frendi väänteli aikansa kuluks rosterista mulle vähä bensalinjaa ja sitten itselle jäi setvittäks sähköt, onneks sain uuden valokatkasija viiksen, nii pääsee noita edellisen omistajan sähkövirityksiä poistamaan. kuva aiheesta.
matalan pudjetin kulkineet...
nonii, nyt olis bensalinjat sitten ready, pitäis vielä pumppu sijotella pohjaan ja sitten vetää johdot, sitten tosiaan se pakosarja kiinni ja putkistoa rakennellen.
ensviikolla saa kaasuläpän + vesipumpun yms, niin pääsee mallailee syyläriä paikoillee ja duunailee vesiletkuja, sitä ennen tässä onkin aikaa uusia etujarrut, sekä kertaalleen vaihtaa vielä iskarit ja jouset eteen kun näyttää nii helkkarin korkeelta, on 13cm maavaraa palkin kohdalta.
ensviikolla saa kaasuläpän + vesipumpun yms, niin pääsee mallailee syyläriä paikoillee ja duunailee vesiletkuja, sitä ennen tässä onkin aikaa uusia etujarrut, sekä kertaalleen vaihtaa vielä iskarit ja jouset eteen kun näyttää nii helkkarin korkeelta, on 13cm maavaraa palkin kohdalta.
matalan pudjetin kulkineet...
Sikäli tosi huono tuo taunuksen/granadan etuakselisto, että vaikka auto on korkee, niin etupalkki menee melko matalalla. Saati sitten, kun auto on madallettu. Vanhalla taunuksella tuli pamautettua pari kertaa pohjapanssari rullalle, vaikka auto olikin vakio korkuinen. On se tolla nykyiselläkin maata raapinut jäljistä päätellen Tietysti kaikki eivät ehkä aja samalla lailla kuin mä, mutta kuitenkin...
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
sama juttu, mutta pitää duunaa nii saatanan jäykkä siitä keulasta ettei jousta ja isot fillarit alle eteen, taakse vielä isommatraimo kirjoitti:Sikäli tosi huono tuo taunuksen/granadan etuakselisto, että vaikka auto on korkee, niin etupalkki menee melko matalalla. Saati sitten, kun auto on madallettu. Vanhalla taunuksella tuli pamautettua pari kertaa pohjapanssari rullalle, vaikka auto olikin vakio korkuinen. On se tolla nykyiselläkin maata raapinut jäljistä päätellen Tietysti kaikki eivät ehkä aja samalla lailla kuin mä, mutta kuitenkin...
mut eilen kävin pulttaa toisenkin pakosarjan kiinni, enää puuttuis vesipumppu, kaasuläpät ja vesiletkut, syylärin kiinnitys, jotain pientä johdotusta ja pakoputkisto
matalan pudjetin kulkineet...
nonii nyt on spaksin säädettävät + vallilantakomon tekemät jouset alla ja etupalkista maahan on 10cm
näyttää silti korkeelta
eiköhän se sen 2cm laske kun saa vielä syylärin keulille ja vesipumpun + konepellin
kuva
sitten tuli askarreltua megasquirtin sulakeboksi + johdot auton sisälle valmiiks, vielä pitäis se megan liitin kovaa kiinni + asentaa konehuoneesee orkkis johtosarjaa kauhee satsi johtoja.
näyttää silti korkeelta
eiköhän se sen 2cm laske kun saa vielä syylärin keulille ja vesipumpun + konepellin
kuva
sitten tuli askarreltua megasquirtin sulakeboksi + johdot auton sisälle valmiiks, vielä pitäis se megan liitin kovaa kiinni + asentaa konehuoneesee orkkis johtosarjaa kauhee satsi johtoja.
matalan pudjetin kulkineet...