Ford taunus wagon, taas mulla tämä! :D
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ford taunus wagon, taas mulla tämä! :D
ostin jo 2.4litraisen V6 moottorin, johon olen hommannut tasalakiset männät ja uudet laakerit sekä uuden öljypumpun ja kentcams v6t46 nokka-akselin. Ruiskun imusarjaa ei ole, joten ensin laitetaan kaasarilla, koska sellaisen imusarja löytyy, vaihteistoksi jää vakio 4vaihteinen, ihan jo sentakia ettei tartte alkaa sitä irrottamaan ja saa varmasti ajoon kesäks. Kori huutais uutta mattaoranssia väriä päällensä, tai jotain hienoa metallihohtoa ja valkoista kattoa pitää suunnitella tein jo yhden kuvasarjan aiheesta kuvasarja
polyuretaanipuslat etukelkkaan + uudet pallonivelet ja raidetangon päät olisi tarkoitus asentaa
etukelkka olis valmiina, hiekkapuhallettu ja maalattu ja pallonivelet ja raidetangon päät olis myös valmiina, olka-akselit maalailin ykspäivä hiekkapuhalluksen jälkeen, katsotaan kun saan tukivarret vielä tälläviikolla että jos kelkan löis nippuun, mersun katkotuilla jousilla ja monroe gasmatikeilla, kun sellaset nyt sattuu olemaan tallissa.
saa nähä tuleeko tästä mitään koskaan, toivotaan että kesäks joku härveli
polyuretaanipuslat etukelkkaan + uudet pallonivelet ja raidetangon päät olisi tarkoitus asentaa
etukelkka olis valmiina, hiekkapuhallettu ja maalattu ja pallonivelet ja raidetangon päät olis myös valmiina, olka-akselit maalailin ykspäivä hiekkapuhalluksen jälkeen, katsotaan kun saan tukivarret vielä tälläviikolla että jos kelkan löis nippuun, mersun katkotuilla jousilla ja monroe gasmatikeilla, kun sellaset nyt sattuu olemaan tallissa.
saa nähä tuleeko tästä mitään koskaan, toivotaan että kesäks joku härveli
matalan pudjetin kulkineet...
ensimmäisenä olisi vuorossa moottori
-pesu
-purku
-uudet männät ja veivit sisään
-uusi nokka kiinni
-öljypohja kiinni
-kansien purku ja venttiilien hionta, jäykempien jousien asennus
-kansien pulttaus, imusarjan pulttaus ja kaasarin asennus
-venttiilikoppien kiilloitus(alumiiniset tietysti)
katsotaan mitävauhtia kerkiää tekemään
moottorin jälkeen pitäis etukelkka tehdä loppuun
valmiita ja maalattuja ovat jo
-etukelkka
-reagtiotangot
-olka-akselit
pitäis vielä viedä hiekkapuhallukseen ylä ja alatukivarret kunhan vain matkahuolto kuljettaa osat tänne perille.
sen jälkeen niihin värit pintaan ja uudet Moog pallonivelet kiinni ja polyuretaani puslat kiinni ja tukivarret kelkkaan kiinni.
sitten vaan katkastut 300d:n jouset ja monroe iskarit, kun sellaset on valmiina.
ehkäpä siinä on hetkeksi toteutettavaa..
-pesu
-purku
-uudet männät ja veivit sisään
-uusi nokka kiinni
-öljypohja kiinni
-kansien purku ja venttiilien hionta, jäykempien jousien asennus
-kansien pulttaus, imusarjan pulttaus ja kaasarin asennus
-venttiilikoppien kiilloitus(alumiiniset tietysti)
katsotaan mitävauhtia kerkiää tekemään
moottorin jälkeen pitäis etukelkka tehdä loppuun
valmiita ja maalattuja ovat jo
-etukelkka
-reagtiotangot
-olka-akselit
pitäis vielä viedä hiekkapuhallukseen ylä ja alatukivarret kunhan vain matkahuolto kuljettaa osat tänne perille.
sen jälkeen niihin värit pintaan ja uudet Moog pallonivelet kiinni ja polyuretaani puslat kiinni ja tukivarret kelkkaan kiinni.
sitten vaan katkastut 300d:n jouset ja monroe iskarit, kun sellaset on valmiina.
ehkäpä siinä on hetkeksi toteutettavaa..
matalan pudjetin kulkineet...
V6 purettu.
erikoista koneessa oli kovat nostimet.
no männät ihan finaalissa, pytyissä portaat, no ei muuta kun koneistamoon
pitäis käydä ostamassa 94mm männät ja teetättää helat kiertokankien yläpäihin. Sen jälkeen tasapainotus koko paketille osa kerrallaan.
ylä ja alatukivarret saatu ja lähtee huomenna hiekkapuhallukseen ja katsotaan millaset niistä tulee.
erikoista koneessa oli kovat nostimet.
no männät ihan finaalissa, pytyissä portaat, no ei muuta kun koneistamoon
pitäis käydä ostamassa 94mm männät ja teetättää helat kiertokankien yläpäihin. Sen jälkeen tasapainotus koko paketille osa kerrallaan.
ylä ja alatukivarret saatu ja lähtee huomenna hiekkapuhallukseen ja katsotaan millaset niistä tulee.
matalan pudjetin kulkineet...
lohko pesussa, tälläviikolla vielä koneistukseen.. mittailin että männistä joutuu ottaa 0.2mm päältä pois että jäävät 0.3mm dekin yli.
jos koneistamo porais pytyt 94mm ja plaanais dekit niin sitten pääsis niputtelee uusilla lakruilla.
eli kuplan männän puristuskorkeus on 39.6mm alkuperäisen männän oli 39.5mm
laakerit tilattu vemixiltä nostimetkin tilasin ja tiivisteet, täytyy odotella.
kansipultit ja öljypumppukin on jo tiedossa
kohta alkaa olee osat, enää puuttuu koneistukset + niputus...
jos koneistamo porais pytyt 94mm ja plaanais dekit niin sitten pääsis niputtelee uusilla lakruilla.
eli kuplan männän puristuskorkeus on 39.6mm alkuperäisen männän oli 39.5mm
laakerit tilattu vemixiltä nostimetkin tilasin ja tiivisteet, täytyy odotella.
kansipultit ja öljypumppukin on jo tiedossa
kohta alkaa olee osat, enää puuttuu koneistukset + niputus...
matalan pudjetin kulkineet...
Tänään vein tallille
-kentcams V6t46 nokka-akselin
-uudet kovat nostimet
-kentcams venttiilijouset VS25
-2.8 imusarjaan sopiva kaasarisovitin + kaasari(Alkuun kaasarilla)
-Cossun vakio kytkinlevy 240mm
-Cossun vakio asetelma
vielä tulossa olis
-tiivisteet
-pakosarjanlaipat
-männät (koneistus laesta 0.2mm pois)
-koneistamolla käynti(lohkon porautus ja mäntien sovitus kiertokankiin koko paketin tasapainotus osat erikseen)
-teräs vauhtipyörä 4.5kilonen
-laakerit
-ARP-kiertokankien pulttisarja
sen jälkeen vois alkaa lyömää pakettia nippuun.
-kentcams V6t46 nokka-akselin
-uudet kovat nostimet
-kentcams venttiilijouset VS25
-2.8 imusarjaan sopiva kaasarisovitin + kaasari(Alkuun kaasarilla)
-Cossun vakio kytkinlevy 240mm
-Cossun vakio asetelma
vielä tulossa olis
-tiivisteet
-pakosarjanlaipat
-männät (koneistus laesta 0.2mm pois)
-koneistamolla käynti(lohkon porautus ja mäntien sovitus kiertokankiin koko paketin tasapainotus osat erikseen)
-teräs vauhtipyörä 4.5kilonen
-laakerit
-ARP-kiertokankien pulttisarja
sen jälkeen vois alkaa lyömää pakettia nippuun.
matalan pudjetin kulkineet...
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
noni, otin parit kuvat osasista + osista mitkä lähtee koneistamoon heti aamulla lohko + männät + nokkasarja
sitten seuraavassa kuvassa on reagtiotangot, navat sekä kampura kuva2
sellasta, katotaa mitä joskus 1.5viikon päästä alkaa tapahtumaan kun saa osat koneistuksesta.
sitten seuraavassa kuvassa on reagtiotangot, navat sekä kampura kuva2
sellasta, katotaa mitä joskus 1.5viikon päästä alkaa tapahtumaan kun saa osat koneistuksesta.
matalan pudjetin kulkineet...
pitkästä aikaa pääsi taas tekemään jotain
sain frendiltä tukivarret hiekkapuhalluksesta, vedin niihin eilen värin niskaan, viikonloppuna jos pistäis puslat ja alottais kelkan kokoamisen.
ainut mikä puuttuu on iskarit. kaikki muu on hiekkapuhallettuja ja maalattuja + hankittuja etukelkkaan.
lähempi tarkistelu osoitti jopa sen että moogin pallojen mukana tulee asennus pultit!
pitää ostaa pyöränlakrut, ne puuttuu. jarrusatuloita saa tarjota.
sain frendiltä tukivarret hiekkapuhalluksesta, vedin niihin eilen värin niskaan, viikonloppuna jos pistäis puslat ja alottais kelkan kokoamisen.
ainut mikä puuttuu on iskarit. kaikki muu on hiekkapuhallettuja ja maalattuja + hankittuja etukelkkaan.
lähempi tarkistelu osoitti jopa sen että moogin pallojen mukana tulee asennus pultit!
pitää ostaa pyöränlakrut, ne puuttuu. jarrusatuloita saa tarjota.
matalan pudjetin kulkineet...
kävin tänää tallilla taas, maalasin ylätukivarret toiseen kertaan ja takatukivarsiin eka kerros väriä.
purin toisen 2.9:n kannen, näyttää tosiaan siltä että pakopuolella pakokaasun kierrätys systeemin paikka voi häiritä aikapaljonkin virtausta, jos ite pilais noi kannet ja raapasis veks ne nystyrät sieltä ja joskus sitten teetättäis kunnolliset kannet....
purin toisen 2.9:n kannen, näyttää tosiaan siltä että pakopuolella pakokaasun kierrätys systeemin paikka voi häiritä aikapaljonkin virtausta, jos ite pilais noi kannet ja raapasis veks ne nystyrät sieltä ja joskus sitten teetättäis kunnolliset kannet....
matalan pudjetin kulkineet...
tukivarret olis maalissa, samoin reagtiotangot ja etukelkka, pallonivelet olis kiinni tukivarsissa jo, kunhan ne puslat saapuis niin pääsis kokoamaan koko etukelkan.
tänään porttailin kansien pakopuolet, eli snurrasin kamalan määrän lastua pois kanavista, sielä oli hirveen kokoset pallot pakokaasunkierrätystä varten, vedin ne sileeks kanavan muotosiks, nyt lähti kannet vielä pesuun yhden kerran, sitten tasopinnat oikaistaviksi, mittasin että palotila on 38ml
männät on tasapäiset ja poraus 94mm tulee 0.4mm dekistä yli, kansipahvi on 1mm eli 0.6mm eli nopeesti laskettuna kannentiivisteen kohdalle jää 4,16cc
4.16 + 38 = 42,16cc kokonais tilavuus mäntä + kansi + kannentiiviste.
teoreettinen puristussuhde olis 12.83:1
pitää varmaa tehdä jotain...
11.43:1 sais jos sorvais joka mäntää 2mm syvän ja 60mm halkasijalla olevan alueen keskelle, jäis männän reunoille vielä 17mm levee alue.
11 alle ei viittis laskee puristussuhdetta.
tänään porttailin kansien pakopuolet, eli snurrasin kamalan määrän lastua pois kanavista, sielä oli hirveen kokoset pallot pakokaasunkierrätystä varten, vedin ne sileeks kanavan muotosiks, nyt lähti kannet vielä pesuun yhden kerran, sitten tasopinnat oikaistaviksi, mittasin että palotila on 38ml
männät on tasapäiset ja poraus 94mm tulee 0.4mm dekistä yli, kansipahvi on 1mm eli 0.6mm eli nopeesti laskettuna kannentiivisteen kohdalle jää 4,16cc
4.16 + 38 = 42,16cc kokonais tilavuus mäntä + kansi + kannentiiviste.
teoreettinen puristussuhde olis 12.83:1
pitää varmaa tehdä jotain...
11.43:1 sais jos sorvais joka mäntää 2mm syvän ja 60mm halkasijalla olevan alueen keskelle, jäis männän reunoille vielä 17mm levee alue.
11 alle ei viittis laskee puristussuhdetta.
matalan pudjetin kulkineet...
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
en tiiä, kannattaa mitata sellasella ruiskulla + pleksilevyllä mihin poraat reijän. vaseliiniä venttiilien seetipintoihin ja venttiilit kiinni paikalleen, tulppa paikalleen. sitten vaan mittaat.taunusstyle kirjoitti:oisko sulla tietoa paljon 2,3 litrasen kansien palo tilan koko on tai oisko kellään tietoa ja satukko muistaan mikä oli kiertokangen arp pulttien kiristys momentti ku oon hukannu ohjeet johonki
momentti oli muistaakseni aika pieni 40-50nm katon huomenna ohjeesta.
tänään sain muuten jo kiertokankien lakrut, katotaa jos maanantaina sais runkolakrut.
matalan pudjetin kulkineet...