1975 Coupe 1.6L

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

sale
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Loka 2004, 12:45
Paikkakunta: Anneyron, Rhone Alpes, France

1975 Coupe 1.6L

Viesti Kirjoittaja sale »

Laitanpa minäkin pienen stoorintyngän tuosta omastani. Tarinahan alkoi tässä viime syksynä, kun ostin erään pihanperällä makaavan seiskaviitosen kupeen, johon oli puu kaatunut päälle ja A-pilari ja loksu kasassa. Auto oli ollut erittäin vähällä käytöllä - sen ensimmäinen omistaja oli kuollut ja se oli siirtynyt perintönä nuoremmalle sukupolvelle, joka oli tullut tulokseen myydä se pois.

Auton erittäin vähäinen (149tkm) kilometrimäärä vaikutti ostopäätökseen, ja kaikki paperit olivat tallessa orkkiskansiossa. Kunnoltaan se oli lähinnä tyydyttävä projekti - tervekoppainen kuitenkin.

Auton purku tuotti pientä takaiskua - auto oli ilmeisesti joskus kolaroitu vasemmalta puolelta ja korjaus tehty ala-arvoisesti. Etulokasuojan kiinnityspeltiä oli moukaroitu jollain moskalla suoraksi, ja hiekkapellin ja loksun saumat hitsattu pienillä pellinpaloilla umpeen ja kitattu päälle...karun näköistä katseltavaa oli. Vesi ja kura olivat päässeet väliin ja lopputuloksen varmaan jokainen arvaa. Onneksi kaverini on hyvä peltiseppä ja em. paikat entisöitiin kuntoon.

A-pilari oikaistiin asianmukaisesti ja samoin tuulilasin eduspelti. Samassa yhteydessä putsattiin lämppärin kotelosta kaikki kolmekymmenvuotinen moska...mätää ei onneksi löytynyt (ihme kyllä). Kuttilan autolasi toimitti uuden tuulilasin ja varaosaauto luovutti muutamia pisteosia ja molemmat puskurit, sekä etulokasuojat.

Auto on nyt täysin purettu ja lepää tällä hetkellä maalaamossa - saaden tämän viikon loppuun mennessä orkkis "signal orange" värin päällensä. Pientä sipistelyä konehuoneen puolella ja kabiinissa olisi vielä edessä, jonka jälkeen tämä yksilö on valmis vaikka museokilpiin - tai uudelle omistajalle jos sellainen sattuu löytymään.

Konehuoneessa riittää kunnollinen puhdistus, uusi syylari ja muutaman pikkuosan maalaus. Sisustassa vain takapenkin selkänojan yläosan verhoilu mustalla keinonahalla. Muuten sisustus on täysin orginaalikuosissa vailla kaiuttimen reikiä yms. Myös alkuperäinen radio on kiinni kojelaudassa ja toimii!

Jatkan tästä, kunhan saadaan tuote maalaamosta, niin kerron miltä lopputulos näyttää!

Tämä on tällainen nopean aikataulun projekti, koska yksilö oli jo lähdössä varsin hyvä, niin ei ollut tarvetta joka nippelin uusimiselle. Samoin saatiin budjetti pysymään suurinpiirtein aiotussa, mikä on kieltämättä positiivista. Tuo budjetti ei tunnetusti toteudu kovinkaan usein...

Kohta voidaan todeta yhden coupen olevan pelastettu - jonka jälkeen se löytää tiensä klupin myydään palstalle legendaaristen paalaus-uhkausten kanssa tietty. " Jos ei mee kaupaksi - laitetaan paaliin, jonka jälkeen Janza bongaa sen Porvoon romarilta ja korjaa osat talteen" :mrgreen:
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: :lol: :lol:
Taunus Maximus =)
sale
Viestit: 290
Liittynyt: 15 Loka 2004, 12:45
Paikkakunta: Anneyron, Rhone Alpes, France

Viesti Kirjoittaja sale »

Pientä takapakkia maalarin suunnalta. Auton vanha maali on ilmeisesti tyyppiä keinohartsi. Eli välivärin joutuvat vetään siihen. Se taas tuo tullessaan hiukan lisää kustannuksia. Nooh - eihän tässä valmiissa maailmassa ole kiire mihinkään, ja eiköhän se sieltä ens viikolla valmistu...
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Vastaa Viestiin