Sivu 36/38

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 13 Huhti 2015, 14:32
Kirjoittaja Mappi
Eli 2,8 kampiakseli, normi veivit ja ohc:n männät. Ruttua on 10,5 ja AN kannet.

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 13 Huhti 2015, 14:41
Kirjoittaja Mappi
13.4.2015

Nyt on uusi jakaja paikoillaan, uudet öljyt + suodatin sekä venttiilit, kaasari ja sytytys säädetty kohdilleen. Lopputulos on aika hyvä, tehoa tuli lisää ja kone ei nakuta missään vaiheessa.

Ennakot on nyt vakiot, vanhalla jakajalla piti ennakko olla kaksi jotta ei nakuttanut
Vanhalla jakajalla ja säädöillä kone oli vakiotehoinen, nyt tehoa on n. 30% lisää.

Sitten huonot uutiset, öljyn seassa oli bensaa eli vuotoa on jossain koska nykii ja tyhjäkäyntiä ei saada asettumaan hyväksi, luultavasti imusarjan tiiviste vuotaa.
Uusi tiiviste tilaukseen ja katsotaan sitten kuka sen vaihtaa...

Nyt eliminoidaan vikoja yksi kerrallaan.

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 14:04
Kirjoittaja Mappi
20.4.2014

Heti aamusta pajalle viemään taunusta. Osaisin minä tuon imusarjan sekä tiivisteen itsekkin vaihtaa mutta nyt saa asentaja perehtyä kunnolla tuon vehkeen sielunelämään, niin päästään tulevaisuudessa vähemällä.
Vaihdettiin imusarja varastosta löytyneeseen, paremmin istuvaan malliin (kaikkea sitä tuleekin jemmattua) tiivisteen vaihdon ja kasauksen jälkeen kaasaria ei saatu enää säätöihin, eli jatkamme hommaa joku päivä suutinrumballa.

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 08:59
Kirjoittaja Mappi
22.4.2015

Tänään on kaasarin säätörumban vuoro. Alle puolentunnin kikkailun jälkeen nykiminen oli poissa, samalla meni myös tyhjäkäynti 500 - 1500 alueelta, eli kone käy hienosti yli 1500 kierroksilla ja erittäin huonosti alle 500 kierroksilla, tuohon väliin ei saada tyhjäkäyntiä säädettyä. Lopputulemana ilmeisesti joku ilmakanava on tukossa, eli kaasari irti, palasiksi ja ultraäänipesuun.
Niin lähellä, mutta silti niin kaukana...

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 24 Huhti 2015, 17:39
Kirjoittaja V-P
Sinulla sitä tuntuu olevan harmia matkassa moottorin kanssa. Toivottavasti saat kuntoon. Vappu on jo ensi
viikolla. Mutta tämmöistähän se tuppaa joskus olemaan kun wanhojen Fordien kanssa harrastaa...

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 08:44
Kirjoittaja Mappi
V-P kirjoitti:Sinulla sitä tuntuu olevan harmia matkassa moottorin kanssa. Toivottavasti saat kuntoon. Vappu on jo ensi
viikolla. Mutta tämmöistähän se tuppaa joskus olemaan kun wanhojen Fordien kanssa harrastaa...
Juuri näin, vähän alkaa välilä olemaan vaan liikaa vastustusta, mutta kyllä tämä vielä kuntoon laitetaan.
Tuon moottorin muokkaamisen jälkeen kaikesta tuli vaan niin paljon tarkempaa, kaikki vaan pitää olla just eikä melkein kohdallaan.

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 12:53
Kirjoittaja Vermilion
Olis kiva nähdä kuinka paljon tehoa tästä sai irti tälläisellä muutoksella ja miten kävi väännölle!

Sanotaan näin on helppoa pitää kaikki sellaisena kuin ne on, mutta se onkin mies
joka muokkaa reilulla kädellä ja saa siitä toimivan.

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 29 Huhti 2015, 22:21
Kirjoittaja Mappi
Vääntökäyrä lähtee 1300 rpm.150 nm. ja on 2000 rpm. kohdalla karvan verran alle 200 nm. (199,8 nm.) ja pysyy tuossa suurinpiirtein samassa tuonne 5200 rpm asti. Vääntö on kaasarikoneeksi todella tasainen
Tehoa koneesta max. 142,3 hv. 5185 rpm.

Sytkän ennakko täysin vakio.

Ajossa voi heittää 50 km/h. vauhdissa 5 vaihteen sisään ja menee hölkyttää komeesti, tuo vääntökäyrä on käytännön ajossa todella mukava.

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 29 Huhti 2015, 23:15
Kirjoittaja Vermilion
Mappi kirjoitti:Vääntökäyrä lähtee 1300 rpm.150 nm. ja on 2000 rpm. kohdalla karvan verran alle 200 nm. (199,8 nm.) ja pysyy tuossa suurinpiirtein samassa tuonne 5200 rpm asti. Vääntö on kaasarikoneeksi todella tasainen
Tehoa koneesta max. 142,3 hv. 5185 rpm.

Sytkän ennakko täysin vakio.

Ajossa voi heittää 50 km/h. vauhdissa 5 vaihteen sisään ja menee hölkyttää komeesti, tuo vääntökäyrä on käytännön ajossa todella mukava.

Oon kyllä kuullu, että kaasari 2.8 vakio nokalla antaa kivan väännön.... tai noh sanotaan matalalta melko korkealla kivan väännön.

Itsellä taitaa olla tuossa 2.8:ssa vähemmän vääntöä tuohon ~2500 rpm asti jonka jälkeen se nousee aika rankasti tuonne 5000rpm jossa saavuttaa maksimin...

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 29 Huhti 2015, 23:21
Kirjoittaja Mois
Mikäs nokka Mapilla on siinä koneessa? T1?

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 30 Huhti 2015, 10:10
Kirjoittaja Mappi
Nokka on muistaakseni T2

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 30 Huhti 2015, 12:05
Kirjoittaja Mois
Suhteellisen alhaiset tehot sitten kyseisellä nokalla/muulla kokoonpanolla :) Modatulla virranjakajalla sais varmaan kutiteltua monta hummaa lisää, mut pääasia jos se kone vihdoinkin olis toimiva. Liikahtaahan se noillakin tehoilla jo kivasti ja etenkin kun sitä vääntöä on noin kivasti ja tasaisesti :)
Tuossa T2 nokan speksit: http://kentcams.com/product-details/388 ... T2-Sports/

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 30 Huhti 2015, 12:36
Kirjoittaja Vermilion
Suhtellisesti matala teho johtuu ilmeisesti kaasarista.... Tarvis vissiin jonkun tuplakaasarin tuohon, että sais ilmaa ja tolla nokalla pitäis kyllä jo kiertää yli 6000... Itsellä V6T21 joka antaa huipputehon ~5800 rpm.
Tehoalue nousisi jos laittaisin toisen hukkiksen kun se ahdistaa mutta en halua ottaa lisää
kierroksia kun nää leviää vakio kangilla jos ylittää sen 6500... nytkin menee rajoittimen yli... joka on
6150rpm...

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 20 Touko 2015, 13:26
Kirjoittaja Mappi
20.5.2015

Kaasari kävi ultraäänipesussa, puhdasta tuli mutta vika ei kadonnut mihinkään. Jatkamme tutkimuksia...

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Lähetetty: 26 Touko 2015, 12:42
Kirjoittaja Mappi
26.5.2015

Alipainepuolta tutkittu ja vaihdettu kiihdytyspumpun kalvo, ei apuja.
Pistin taunuksen talliin seisontaan odottamaan seuraavaa inspiraatiota...