Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hoppa69
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Syys 2006, 22:34
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Kyllä miestä koitellaan :cry: Tsemppiä projektiin.
M voortit kiinnostaa kaikessa muodoissa.

www.fordmclub.fi
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on viel yhdet originaalit Fordin kansipahvit... Toisista just tossa teen kauppoja.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

1.6.2014

Mylly läjässä, taas.
10.6 sain ajan kaverille joka tuntuu jonkin verran ymmärtävän näistä värkeistä:
http://noproblemracing.fi/?page_id=18
Sitä ennen ei passaa paljoa ajella, alkaa nimittäin ihan oikeasti nyppimään tuo purkaminen ja kasaaminen. Joskus vois vaikka ajella.
Apianlahti jää tänävuonna(kin) välistä!

Ja virranjaottimen voi laittaa kahdesti peräkkäin 180 astetta pieleen. Siihen tarvitaan nimittäin aika paljon asiantuntemattomuutta.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

10.6.2014

Vein auton sovittuna aikana korjaamolle. Reilun parin tunnin säätämisen jälkeen sytkä oli kohdallaan ja kabiiniin (tuhkakuppiin piiloon) oli asennettu seosmittari, eipähän nyt tietämättä karkaa laihalle. Virranjaotin pitäisi uusia, alipainesäädin ei pelaa mitenkään ja pientä väljyyttä on muutenkin havaittavissa. Tästä johtuen sytytys ennakko 3 astetta ja kunnolla vedettäessä tulee tehohäviötä, mutta ei pääse nakuttamaan.

Nyt saa taas ajella, ja uusi rikkoontuminen olisi tullut ilman tätä säätöä.

Ai mitä penkki näytti, no eikös viritys katsota onnistuneeksi jos tehot ei merkittävästi laske!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

16.6.2014

Huono virranjaotin tekee autolla ajon kaupungissa lähes mahdottomaksi, joten tein autolle liikennekäyttöpoiston, nakkasin tanen talliin odottomaan osia ja ostin Nissan Primeran kakkoautoksi!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

1.9.2014

Uusi virranjakaja tuli, liittimet näytti vähän oudoilta ja muutaman viestin jälkeen piti ottaa yhteyttä myyjään (motomobil) katsotaan nyt onko minulle lähetetty väärä jakaja vai.
Tietenkin ehdin varata jo penkkiin ajan, taitaa päästä perumaan sen...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

24.9.2014

Jakaja oli väärä, pääsin peruuttamaan penkkiajan. Motomobil toimitti uuden jakajan. Nyt sitten pitäisi saada ajoiksi vaihtaa jakaja, käyttää auto penkissä ja katsastaa. Sitten alkaisi tämän kesän ajot olla tehty, joita tuli varmaan ehkä ruhtinalliset 300 km. Rahaa on palanut n. 2.5€/ajettu km.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mappi kirjoitti:24.9.2014

Jakaja oli väärä, pääsin peruuttamaan penkkiajan. Motomobil toimitti uuden jakajan. Nyt sitten pitäisi saada ajoiksi vaihtaa jakaja, käyttää auto penkissä ja katsastaa. Sitten alkaisi tämän kesän ajot olla tehty, joita tuli varmaan ehkä ruhtinalliset 300 km. Rahaa on palanut n. 2.5€/ajettu km.
Kyl se jakaja näytti ihan oikealta, se johto vaan puuttui ;)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

9.10.2014

Yritin käynnistellä taunusta, lupaili kyllä mutta akku ei jaksanut pyörittää pitkään, olisikohan kannattanut ruuvata akku irti silloin kun viimeksi auton talliin jätin?
Pitää kokeilla uudestaan kunhan saan akun ladattua!
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Olen aina sanonut ihmisille, jotka seisottaa pitkään autoja laittakaa nyt ihmeessä päävirtakatkaisin niin ei mene akut paskaksi ja ei tarvi irrotella niitä akun kenkiä.....

Edit: Jännitemittari ei myöskään ole akun kupeessa haitaksi... tietää millon ladata....
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Vermilion kirjoitti:Olen aina sanonut ihmisille, jotka seisottaa pitkään autoja laittakaa nyt ihmeessä päävirtakatkaisin niin ei mene akut paskaksi ja ei tarvi irrotella niitä akun kenkiä.....

Edit: Jännitemittari ei myöskään ole akun kupeessa haitaksi... tietää millon ladata....
Mun ongelmat poistuisivat sähköisellä benspumpulla, kun auto seisoo pitkään tai polttoaine loppuu niin polttoaineen nouseminen kaasarille kestää pidempään kuin akku. Nyt laitoin suoraan bensaa kaasariin mutta kun virranjakajan liitin hajosi niin piti hetki arpoa johtoja oikeisiin paikkoihin ja samalla saada bensa nousemaan joten tyhjää starttausta tuli tuplat normaaliin verrattuna.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

12.10.2014

Ja auto käyntiin kun akussa on virtaa ja polttoinetta suoraan kaasariin.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

13.10.2014

Varasin kaupunkireisulla katsastusajan, katsastus kahden tunnin päästä. (Auto on liikennekäytöstä poistettu mutta sillä saa ajaa katsastukseen etukäteen varatulla ajalla) Kotona kaivoin auton säilytystallista ja arvelin että ei siinä mitään ihmeellisiä voi olla, pikainen tarkistus ja vasen pitkä pimeänä ja rekisterikilven valot pimeenä?? Pitkä oli helppo korjata, johto oli liittimistä irti, ilmeisesti olin unohtanut laittaa takaisin kiinni jonkun räpläämisen jälkeen. Rekisterikilven valoissa oli johto hässäkkää, vaihdoin pikapatentilla katkenneita johtoja vähän tuoreempiin ja rakensin toisen polttimon kannan vanhan virtakynän johdoista! Katsastus meni huomautuksitta läpi, lähinnä ihmettelin jarruja etu heitto 0% taka 0% kässäri 17%. Tane kotiin, pesu ja peittely takaisin varaston nurkkaan!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Viesti Kirjoittaja Mappi »

9.4.2015

Ei tätä ole hylätty, talvi vaan painoi päälle. Nyt on varattu aika virranjakajan vaihtoon ja penkitykseen ensiviikon maanantaille, jos päästäisiin nykimisestä eroon ilman että kone nakuttaa.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

EIks sulla oo tässä 2.3:ssa 2.8 kamppari? Jos sulla on 2.3 kannet vielä niissä on minusta pienemmät palotilat kuin 2.8:ssa. Sulla taitaa olla aika korkee puristus tässä... 11-12? Ainut vaihtoehto on rajata sytystä.
Jos tiputat sytysnekkoa jotain 8 pinnaa niin se voi olla sitten oikea. Toki sytytystulpilla, kärkivälillä ja palotilojen hionodellakin merkitystä...

Itsellä oli k-jetissä jakassa sytysennakko muutettu ja rajattu.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin