Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
1.6.2014
Mylly läjässä, taas.
10.6 sain ajan kaverille joka tuntuu jonkin verran ymmärtävän näistä värkeistä:
http://noproblemracing.fi/?page_id=18
Sitä ennen ei passaa paljoa ajella, alkaa nimittäin ihan oikeasti nyppimään tuo purkaminen ja kasaaminen. Joskus vois vaikka ajella.
Apianlahti jää tänävuonna(kin) välistä!
Ja virranjaottimen voi laittaa kahdesti peräkkäin 180 astetta pieleen. Siihen tarvitaan nimittäin aika paljon asiantuntemattomuutta.
Mylly läjässä, taas.
10.6 sain ajan kaverille joka tuntuu jonkin verran ymmärtävän näistä värkeistä:
http://noproblemracing.fi/?page_id=18
Sitä ennen ei passaa paljoa ajella, alkaa nimittäin ihan oikeasti nyppimään tuo purkaminen ja kasaaminen. Joskus vois vaikka ajella.
Apianlahti jää tänävuonna(kin) välistä!
Ja virranjaottimen voi laittaa kahdesti peräkkäin 180 astetta pieleen. Siihen tarvitaan nimittäin aika paljon asiantuntemattomuutta.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
10.6.2014
Vein auton sovittuna aikana korjaamolle. Reilun parin tunnin säätämisen jälkeen sytkä oli kohdallaan ja kabiiniin (tuhkakuppiin piiloon) oli asennettu seosmittari, eipähän nyt tietämättä karkaa laihalle. Virranjaotin pitäisi uusia, alipainesäädin ei pelaa mitenkään ja pientä väljyyttä on muutenkin havaittavissa. Tästä johtuen sytytys ennakko 3 astetta ja kunnolla vedettäessä tulee tehohäviötä, mutta ei pääse nakuttamaan.
Nyt saa taas ajella, ja uusi rikkoontuminen olisi tullut ilman tätä säätöä.
Ai mitä penkki näytti, no eikös viritys katsota onnistuneeksi jos tehot ei merkittävästi laske!
Vein auton sovittuna aikana korjaamolle. Reilun parin tunnin säätämisen jälkeen sytkä oli kohdallaan ja kabiiniin (tuhkakuppiin piiloon) oli asennettu seosmittari, eipähän nyt tietämättä karkaa laihalle. Virranjaotin pitäisi uusia, alipainesäädin ei pelaa mitenkään ja pientä väljyyttä on muutenkin havaittavissa. Tästä johtuen sytytys ennakko 3 astetta ja kunnolla vedettäessä tulee tehohäviötä, mutta ei pääse nakuttamaan.
Nyt saa taas ajella, ja uusi rikkoontuminen olisi tullut ilman tätä säätöä.
Ai mitä penkki näytti, no eikös viritys katsota onnistuneeksi jos tehot ei merkittävästi laske!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
16.6.2014
Huono virranjaotin tekee autolla ajon kaupungissa lähes mahdottomaksi, joten tein autolle liikennekäyttöpoiston, nakkasin tanen talliin odottomaan osia ja ostin Nissan Primeran kakkoautoksi!
Huono virranjaotin tekee autolla ajon kaupungissa lähes mahdottomaksi, joten tein autolle liikennekäyttöpoiston, nakkasin tanen talliin odottomaan osia ja ostin Nissan Primeran kakkoautoksi!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
1.9.2014
Uusi virranjakaja tuli, liittimet näytti vähän oudoilta ja muutaman viestin jälkeen piti ottaa yhteyttä myyjään (motomobil) katsotaan nyt onko minulle lähetetty väärä jakaja vai.
Tietenkin ehdin varata jo penkkiin ajan, taitaa päästä perumaan sen...
Uusi virranjakaja tuli, liittimet näytti vähän oudoilta ja muutaman viestin jälkeen piti ottaa yhteyttä myyjään (motomobil) katsotaan nyt onko minulle lähetetty väärä jakaja vai.
Tietenkin ehdin varata jo penkkiin ajan, taitaa päästä perumaan sen...
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
24.9.2014
Jakaja oli väärä, pääsin peruuttamaan penkkiajan. Motomobil toimitti uuden jakajan. Nyt sitten pitäisi saada ajoiksi vaihtaa jakaja, käyttää auto penkissä ja katsastaa. Sitten alkaisi tämän kesän ajot olla tehty, joita tuli varmaan ehkä ruhtinalliset 300 km. Rahaa on palanut n. 2.5€/ajettu km.
Jakaja oli väärä, pääsin peruuttamaan penkkiajan. Motomobil toimitti uuden jakajan. Nyt sitten pitäisi saada ajoiksi vaihtaa jakaja, käyttää auto penkissä ja katsastaa. Sitten alkaisi tämän kesän ajot olla tehty, joita tuli varmaan ehkä ruhtinalliset 300 km. Rahaa on palanut n. 2.5€/ajettu km.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Kyl se jakaja näytti ihan oikealta, se johto vaan puuttuiMappi kirjoitti:24.9.2014
Jakaja oli väärä, pääsin peruuttamaan penkkiajan. Motomobil toimitti uuden jakajan. Nyt sitten pitäisi saada ajoiksi vaihtaa jakaja, käyttää auto penkissä ja katsastaa. Sitten alkaisi tämän kesän ajot olla tehty, joita tuli varmaan ehkä ruhtinalliset 300 km. Rahaa on palanut n. 2.5€/ajettu km.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
9.10.2014
Yritin käynnistellä taunusta, lupaili kyllä mutta akku ei jaksanut pyörittää pitkään, olisikohan kannattanut ruuvata akku irti silloin kun viimeksi auton talliin jätin?
Pitää kokeilla uudestaan kunhan saan akun ladattua!
Yritin käynnistellä taunusta, lupaili kyllä mutta akku ei jaksanut pyörittää pitkään, olisikohan kannattanut ruuvata akku irti silloin kun viimeksi auton talliin jätin?
Pitää kokeilla uudestaan kunhan saan akun ladattua!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Mun ongelmat poistuisivat sähköisellä benspumpulla, kun auto seisoo pitkään tai polttoaine loppuu niin polttoaineen nouseminen kaasarille kestää pidempään kuin akku. Nyt laitoin suoraan bensaa kaasariin mutta kun virranjakajan liitin hajosi niin piti hetki arpoa johtoja oikeisiin paikkoihin ja samalla saada bensa nousemaan joten tyhjää starttausta tuli tuplat normaaliin verrattuna.Vermilion kirjoitti:Olen aina sanonut ihmisille, jotka seisottaa pitkään autoja laittakaa nyt ihmeessä päävirtakatkaisin niin ei mene akut paskaksi ja ei tarvi irrotella niitä akun kenkiä.....
Edit: Jännitemittari ei myöskään ole akun kupeessa haitaksi... tietää millon ladata....
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
12.10.2014
Ja auto käyntiin kun akussa on virtaa ja polttoinetta suoraan kaasariin.
Ja auto käyntiin kun akussa on virtaa ja polttoinetta suoraan kaasariin.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
13.10.2014
Varasin kaupunkireisulla katsastusajan, katsastus kahden tunnin päästä. (Auto on liikennekäytöstä poistettu mutta sillä saa ajaa katsastukseen etukäteen varatulla ajalla) Kotona kaivoin auton säilytystallista ja arvelin että ei siinä mitään ihmeellisiä voi olla, pikainen tarkistus ja vasen pitkä pimeänä ja rekisterikilven valot pimeenä?? Pitkä oli helppo korjata, johto oli liittimistä irti, ilmeisesti olin unohtanut laittaa takaisin kiinni jonkun räpläämisen jälkeen. Rekisterikilven valoissa oli johto hässäkkää, vaihdoin pikapatentilla katkenneita johtoja vähän tuoreempiin ja rakensin toisen polttimon kannan vanhan virtakynän johdoista! Katsastus meni huomautuksitta läpi, lähinnä ihmettelin jarruja etu heitto 0% taka 0% kässäri 17%. Tane kotiin, pesu ja peittely takaisin varaston nurkkaan!
Varasin kaupunkireisulla katsastusajan, katsastus kahden tunnin päästä. (Auto on liikennekäytöstä poistettu mutta sillä saa ajaa katsastukseen etukäteen varatulla ajalla) Kotona kaivoin auton säilytystallista ja arvelin että ei siinä mitään ihmeellisiä voi olla, pikainen tarkistus ja vasen pitkä pimeänä ja rekisterikilven valot pimeenä?? Pitkä oli helppo korjata, johto oli liittimistä irti, ilmeisesti olin unohtanut laittaa takaisin kiinni jonkun räpläämisen jälkeen. Rekisterikilven valoissa oli johto hässäkkää, vaihdoin pikapatentilla katkenneita johtoja vähän tuoreempiin ja rakensin toisen polttimon kannan vanhan virtakynän johdoista! Katsastus meni huomautuksitta läpi, lähinnä ihmettelin jarruja etu heitto 0% taka 0% kässäri 17%. Tane kotiin, pesu ja peittely takaisin varaston nurkkaan!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6
9.4.2015
Ei tätä ole hylätty, talvi vaan painoi päälle. Nyt on varattu aika virranjakajan vaihtoon ja penkitykseen ensiviikon maanantaille, jos päästäisiin nykimisestä eroon ilman että kone nakuttaa.
Ei tätä ole hylätty, talvi vaan painoi päälle. Nyt on varattu aika virranjakajan vaihtoon ja penkitykseen ensiviikon maanantaille, jos päästäisiin nykimisestä eroon ilman että kone nakuttaa.
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Re: Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6
EIks sulla oo tässä 2.3:ssa 2.8 kamppari? Jos sulla on 2.3 kannet vielä niissä on minusta pienemmät palotilat kuin 2.8:ssa. Sulla taitaa olla aika korkee puristus tässä... 11-12? Ainut vaihtoehto on rajata sytystä.
Jos tiputat sytysnekkoa jotain 8 pinnaa niin se voi olla sitten oikea. Toki sytytystulpilla, kärkivälillä ja palotilojen hionodellakin merkitystä...
Itsellä oli k-jetissä jakassa sytysennakko muutettu ja rajattu.
Jos tiputat sytysnekkoa jotain 8 pinnaa niin se voi olla sitten oikea. Toki sytytystulpilla, kärkivälillä ja palotilojen hionodellakin merkitystä...
Itsellä oli k-jetissä jakassa sytysennakko muutettu ja rajattu.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!