Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

17.5 Takajousien kiinnikkeet oli löystyneet inhottavaa kolinaa mutkissa ja kuopissa. Eikun auto ylös ja takarenkaat irti, ja raidetanko, vai mikä tanko se nyt onkaan, irti ja uudet pultit ja mutterit jousien alpään kiinnityksiin ja eikun kasaan. Vajaan sadan kilsan koeajo ja pieni kolina tuntui edelleen kuuluvan kuskinpuolelta takaa. Auton alle kurkistus paljasti että käsijarruvaijeri elää oma elämäänsä tukivartta vasten. Käkkärin vaijerin kiinnityspeltiä taivuttamalla oli tämäkin vika korjattu. Takaroiskeläpät on jo pitkään olleet omasta mielestäni vähän hassusti paikoillaan, purin läpät irti ja kaivoin varastoistani auton mukana tullet alkuperäiset roiskeläpän kiinnikkeet. Onneksi olin talvenaikaan puhdistanut ja maalannut nämäkin valmiiksi. Nyt kyllä jotenkin läpät istuu nätimmin. Pitänee ottaa kuva lähiaikoina!
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

CRSC foorumilta:
nestori kirjoitti:Kuuppe Taunuksen Joensuun AD-varaosan pihassa viikolla:
http://kotisivut.edu.ncp.fi/~0103201/mi ... taunus.jpg
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Meikän pirssihän se siinä!

21.5 Koneessa tuntuisi olevan kunnollisia lämpöongelmia! Perjantaina päästi höyryt kotiin tullessa, tänään lämpömittari meni ihan sekaisin ja näytti mitä mielikuvituksellisimpia lukemia (kuumaa ja vielä kuumempaa ja välillä ihan oikeita lukemia). Kotiin päästyäni otin S tanen tallista (pihavarastosta) ja laitoin Coupen tilalle ja nyt harkitsen avaanko koneen itte, vai vienkö kaverin pajalle (sieltä tuo äskeinen kuvakin oli otettu) Kaverin pajalla olisi aikaa vasta ensiviikolla, joten jos avaan koneen itte niin saattaisin saada homman valmiiksi ennen lähtöä Apianlahdelle. Kattotaan kummalla taunuksella pääsee paikalle. Huomenna viisastun lisää!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

22.5 Uusi jäähdytin paikoilleen ja flektin siirto automaattitoiminnolta manuaalisesksi (uudessa jäähdyttimessä ei ole paikkaa flektin anturille) Tulevaisuudessa siirrän tuon anturin alvesiletkuun, eipähän tapahdu vahinkoja. Lämmöt pysyi koeajolenkillä ihan entisellään. Paikallaan tyhjäkäynnillä olleessan ja flekti pyörien ei tapahdu lämmön nousua. Pitänee silti tarkistaa ne kansipahvit ensiviikon alussa!
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =31&uid=84

Tuli tästä kuvasta mieleen, kun itsellä on maalaus edessä jossakin vaiheessa. Maalasitko itse vai veitkö jonnekkin maalattavaksi? Mä joudun viemään maalattavaks kun itsellä ei oo mahdollisuutta maalata Tanea itse. Kiinostais tietää vähän hintaa tuolle maalaus projektille jos veit tai jos satut tietämää? :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Paussi kirjoitti:http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =31&uid=84

Tuli tästä kuvasta mieleen, kun itsellä on maalaus edessä jossakin vaiheessa. Maalasitko itse vai veitkö jonnekkin maalattavaksi? Mä joudun viemään maalattavaks kun itsellä ei oo mahdollisuutta maalata Tanea itse. Kiinostais tietää vähän hintaa tuolle maalaus projektille jos veit tai jos satut tietämää? :)
Joskus nuorempana maalattiin yks mun tane itte, jälki oli sen mukaista. Tämän auton pohjatyöt ja maalauksen teki amattiliike. Homma maksaa maltaita 1600 - 2500 € välillä riippuen tekijästä. Itte oon erittäin tyytyväinen koska osa autosta jouduttiin vetämään täysin pellille, eli työtä oli ihan kiitettävästi, ja maalauksen jälki on erittäin hyvä ja hyvä jälki ei tule ilman kunnon pohjia.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Ke 30.5 Kone auki. Kansia on hitsaamalla korjattu joten uudet kannet hakuun. Samana iltana soitto nimimerkki V6:lle jolta löytyi uudemmat 114 hv kannet :D . Toivottavasti saadaan tavarat joskus. Ostin samalla venakopat ja öljypohjan. Saakohan koneen nippuun ennen Apianlahtea? Flektin anturalle rakentelin alavesiputkeen oman paikkansa. Kuvia lisätty galleriaan!
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Mappi kirjoitti:
Paussi kirjoitti:http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =31&uid=84

Tuli tästä kuvasta mieleen, kun itsellä on maalaus edessä jossakin vaiheessa. Maalasitko itse vai veitkö jonnekkin maalattavaksi? Mä joudun viemään maalattavaks kun itsellä ei oo mahdollisuutta maalata Tanea itse. Kiinostais tietää vähän hintaa tuolle maalaus projektille jos veit tai jos satut tietämää? :)
Joskus nuorempana maalattiin yks mun tane itte, jälki oli sen mukaista. Tämän auton pohjatyöt ja maalauksen teki amattiliike. Hommam maksaa maltaita 1600 - 2500 € välillä riippuen tekijästä. Itte oon erittäin tyytyväinen koska osa autosta jouduttiin vetämään täyin pellille, eli työtä oli ihan kiitettävästi, ja maalauksen jälki on erittäin hyvä ja hyvä jälki ei tule ilman kunnon pohjia.
Noniin joo, jotain hinta tietoutta mullakin oli ollu.. En meinannu aluks uskoa että on tuolla kahe donitsin paikkeilla :? No mutta kerranha sitä tane maalataa, nii tehdää kunnollaa. Joo iha totta, tosi hyvä näköne o sun coupes noist kuvist ku kattoo :) Joo niist pohjista, mun omas on sillai lähteny kupruumaa maalipinta ku o pohjat tehty huonosti. Vähä harmittaa kyl ku o kalliit maalit joskus vedetty siihe mut tuollai kupruilee. Tai mitä lie käyny Taunukseni historiassa :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Ma 4.6 Kannet saapuivat ja kiikutin ne heti koneistamoon. Koneistamolla on jonoa, kannet saa vasta loppuviikosta. Pitäis vielä keretä niputtaakin kone. Taitaa Apinlahti jäädä tänä vuonna coupella käymättä?
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tule ässällä vaan, kyllä sitäkin vallan katselee :) Tänä vuonna taisi tosin käydä niin ettei allekirjoittanut muiden kiireiden takia kerkiä poiketa. Samoin Taunus pölyttyy käytön puutteesta autokatoksessa, viimeksi starttailtu joskus huhtikuussa. Kunnia niille jotka jaksavat autojaan laitella!
Avatar
KR
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2007, 21:37
Paikkakunta: Tikkakoski

GXL V6 2000 Coupé -73 ruostevauriot

Viesti Kirjoittaja KR »

Sultzi kirjoitti:Oliko tuo tehty mätäpaikka vielä kuskinpenkin vasemmanpuolen takakiinnitys?
Hankin juuri toissapäivänä Söderköpingistä -73 Coupén ja jo laivasta tulliin ajettaessa paljastui po. ruostekohta. Paikkaa oli korjattu aiemmin hitsaamalla pienellä paikkalapulla, joka suojauksen puutteessa oli ruostunut hitaussaumoista. Onko noita "potentiaalisia mätäpaikkoja" enemmänkin? Ainakin kuljettajan istuimen oik. puoleinen kiinnitys vaikuttaa heikolta? Samoinkuin jäähdyttimen kiinnityksen alaosa.

Mistä löytyy sisälokasuojia?
Taunus Coupé V6 2,0 GXL ´73
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Koko autohan voi ruostua kattoa myöten mutta jos tärppipikkoja haluat niin ota etulokarit pois ja tarkista sieltä alta tarkasti jokapaikka. Takana helmat ympäriinsä. Jalkatilat. Edessä runkoaisojenpäät altpäin tuppaavat hapristumaan. Tuossa noin aluksi!
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

5.6 Matkahuollosti tuli tekstiviesti että tavaraa saapunut, mitä perhanaa, vastahan mä sen kansipaketin kävin hakemassa. Sitten välähti kuttilasta on tullut sivulasi. Näin olikin, perkule että menee rahaa paljon tohon nyt. Korjaamolta olivat soitelleet koneistamolle ja kyselleet kansien perään. Huomiseksi oli arveltu että voisi valmistua. Nyt on pieni toivonpilkahdus että kone olisikin nipussa ennen perjantaita...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

6.6 Venaohjurikumit, miten voin unohtaa tuollaisen asian. Motonetistä ostin kumit ja vei ne koneistamolle. Kannet olis olleet muuten valmiit :evil: Laitetaaan ne ohjurikumit jokatapauksessa nyt, eipähän tartte sitten erikseen purkaa tuon takia. Kyllä harmittaa oma tyhmyys tälläisissä asioissa. Tietysti pitää sen verran spekuloida että olisivathan ne voineet sanoa siellä koneistamolla kansia viedessä että laitetaanko uudet kumit samalla. Kiireessä ei tule kuin... :evil: :evil:
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

6.6 Venaohjurin kumit laitettiin koneistamolla paikoilleen ja vein kannet pajalle. Mielenkiintoisa oli se että imupuolen ohjurikumeiksi kävi OHC:n vihreet = paremmat kumit. Joku on nähnyt vähän vaivaa. Käsittääkseni kutosen kansia pitää koneistaa jonkinverran ennenkuin sinne OHC:n kumit sopii. Parempi näin.
Vastaa Viestiin