Ford Taunus Coupe GT 2.3 V6

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Melekonen murheenkryyni tuo motti :roll:...toivottavasti tulee kuntoon.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Sehän toimi hienosti siihenasti kunnes aloin korjamaan. Tarkoitus olisi saada nyt kone pelittämään kunnolla.
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Heh,

Joku viisas joskus mulle sanonut:

"Älä korjaa tai koske, jos se toimii"

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta koneistamon diagnoosista.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

hessu75 kirjoitti:
"Älä korjaa tai koske, jos se toimii.

-Hessu-
Tätä on itekki miettiny viime aikoina :) Haluttas roplata mut kun ei uskalla :D
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Mappi kirjoitti:Sehän toimi hienosti siihenasti kunnes aloin korjamaan. Tarkoitus olisi saada nyt kone pelittämään kunnolla.
Korjataan vähän, nokka-akselihan tuosta alunpitäen hajosi ja kun sitä lähdin uusimaan niin ajattelin samalla uusia vähän muitakin kulutusosia...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

16.1.2013

Kävin ohimennen koneistamolla kyselemässä mitä koneelle kuuluu. Kovasti yllätyin kun homma olikin otettu työnalle. Pytyissä on ylimääräisiä pystysuuntaisia naarmuja jotka on tulleet nokka-akselin rattaan kiinnityspultin alla olevan prikan sorvaamista lastuista. Vahinko tapahtui siis jo viimekeväänä. Jos hoonaus ei riitä niin lohko uusiksi. Entiset (kesän ajetut) männät ja männänrenkaat oli ihan kunnossa!
Eli jos nurkissa pyörii kunnostuskelpoinen 2,3 V6 lohko niin voi olla että kysyntää olisi täälläpäin?
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nonni,

Hyvä kuulla positiivisia uutisia, vai mitä.

Ois omankin rojektin kanssa näin...

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Kaikki mitä tapahtuu on jonkinmoista eteenpäin menoa!
Kyllä tässä on kaikenlaista muutakin suunnitelmaa tolle autolle kuin pelkästään kone!
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Mappi kirjoitti:
Mappi kirjoitti:Sehän toimi hienosti siihenasti kunnes aloin korjamaan. Tarkoitus olisi saada nyt kone pelittämään kunnolla.
Korjataan vähän, nokka-akselihan tuosta alunpitäen hajosi ja kun sitä lähdin uusimaan niin ajattelin samalla uusia vähän muitakin kulutusosia...
ken tietää millä mallilla ois taunus jos ois vaan sillonen vahinko korjattu ja ajettu menemään..itelläkin on vähän tuota että jos rupiaa tulppia vaihtaan niin kohta on kansi sylissä ja pieniä suunnitelmia jotka paisuu kun pulla taikina :lol:
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Mappi kirjoitti:16.1.2013

Kävin ohimennen koneistamolla kyselemässä mitä koneelle kuuluu. Kovasti yllätyin kun homma olikin otettu työnalle. Pytyissä on ylimääräisiä pystysuuntaisia naarmuja jotka on tulleet nokka-akselin rattaan kiinnityspultin alla olevan prikan sorvaamista lastuista. Vahinko tapahtui siis jo viimekeväänä. Jos hoonaus ei riitä niin lohko uusiksi. Entiset (kesän ajetut) männät ja männänrenkaat oli ihan kunnossa!
Eli jos nurkissa pyörii kunnostuskelpoinen 2,3 V6 lohko niin voi olla että kysyntää olisi täälläpäin?
Unohtuko se pieni "sormus"nokan päästä,
ku tuolleen pääsi "sorvaamaan"... :roll:
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Herkko kirjoitti:
Mappi kirjoitti:16.1.2013

Kävin ohimennen koneistamolla kyselemässä mitä koneelle kuuluu. Kovasti yllätyin kun homma olikin otettu työnalle. Pytyissä on ylimääräisiä pystysuuntaisia naarmuja jotka on tulleet nokka-akselin rattaan kiinnityspultin alla olevan prikan sorvaamista lastuista. Vahinko tapahtui siis jo viimekeväänä. Jos hoonaus ei riitä niin lohko uusiksi. Entiset (kesän ajetut) männät ja männänrenkaat oli ihan kunnossa!
Eli jos nurkissa pyörii kunnostuskelpoinen 2,3 V6 lohko niin voi olla että kysyntää olisi täälläpäin?
Unohtuko se pieni "sormus"nokan päästä,
ku tuolleen pääsi "sorvaamaan"... :roll:
Liian paksu prikka nokka-akselin pultin alla, lastusi jakopäänkopasta tavaraa öljynkiertoon.
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Mitä uutta tänne kuuluu?
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Mitä uutta tänne kuuluu?
3.4.2013
Kävin postista (nyk. S-Market) lunastamassa paketin jossa oli painona moottoriin täydellinen tiivistesarja, uusi tuulilasin tiiviste + krominauhaa riittävästi, takalasin tiiviste (metritavaraa) ja alavesiletku.

Koneistamon kanssa käyty vuoropuhelua ja mietitty millainen kone rakennetaan. Vai entiset läjään ja menoksi?
Jos jollain on varastossa Taunuksen V6 91 mm. halkaisijan männät 6 kpl. niin saa tarjota.
Jos löytyy uusia 91 mm. saab V4 96 Nural merkkisiä mäntiä 2 kappaletta niin tänne voi tarjota
Jos löytyy uusia 90,5 mm. saab V4 96 Mahlen mäntiä 2 kappaletta niin saa tarjota, tähän tarvitaan sitten std. koossa oleva 2,3 lohko.
Jos löytyy ford 2.6 V6 kampakseli, niin sitten voidaan ajatella kuplan 92 mm. mäntiä.
Jos löytyy ford 2.6 V6 kampiakseli ja ohc:n n. 90,8 männät niin ollaan lähellä maalia.

Sellaista kuuluu.
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

saabclub.fi foorumi on sun frendi :)

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

hessu75 kirjoitti:saabclub.fi foorumi on sun frendi :)

-Hessu-
Jos on taunuksen moottorin osat harvassa niin ei nuo peräpuikonkaan osat paljon häviä!
Itseasiassa saappiharrastajille on kyselyjä jo laitettukkin, saas nähdä...
Vastaa Viestiin