Taunus 2.0 V6 80'/73' NYT KILVISSÄ!!!!!!!!!!!!

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Taunus 2.0 V6 80'/73' NYT KILVISSÄ!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Eli kuten on jo kerrottu tällaisen ostin. Kaks ovinen sedan ja 73' mallisen knutsenin V6 tekniikalla ja alustan osilla. 2.5 tuumanen simonsin racing putkisto, Cooper cobra GTS renkaat ja mangelsin peltivanteet, Metalliväri sininen sekä kasa wunderbaumeja ja subbareita.

Ensitarkastus:

Löytyi oikeasta helmasta kengän mentävä reikä,
Palaneet pakosarjan tiivisteet,
Sika-fleksillä korjattu vesipumppu,
sekä rääkyvä starttimoottori.

Projektia tullaan jatkamaan ja tavoite on ensivuoden Hälläpyörämarkkinat Hämeenlinnassa. :arrow:
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Toinen tarkistuiskerta:

Kohdistui alustaan ja mätäähän sieltä löytyi. Ei kovin pahasti mutta kriittisistä paikoista.

- Oikea helma aivan haperoa

- Varapyörän kotelo altapäin ruostunut

- Runkopalkit läpimädät edestä

- Oikea takaripustuksen kannatinpalkki ruostunut

- Pari pahaa iskua pohjaan. (Reijät)

Lisäksi mittarivalot eivät toimi ja jarrut laahaavat. :arrow:
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Oli tässä tarkotus suorittaa ensimmäinen koeajo kahden vuoden seisotuksen jälkeen, siirtokilvetkin hommattiin jo. Mutta kun oli tarkotus lähteä ajamaan ni siihen jäi Taunus. Ei lähteny enää käyntiin ja bensaletku oli ihan kuiva niin kuin ei olisi vuosiin menovesi edes virrannu niissä.

Polttoaineletkuihin on varmaankin tullut niin paljon roskaa, että ne on nyt ihan tukossa. Täytyy alkaa putsailemaan niitä. :arrow:
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

GRA-55 kirjoitti:Oli tässä tarkotus suorittaa ensimmäinen koeajo kahden vuoden seisotuksen jälkeen, siirtokilvetkin hommattiin jo. Mutta kun oli tarkotus lähteä ajamaan ni siihen jäi Taunus. Ei lähteny enää käyntiin ja bensaletku oli ihan kuiva niin kuin ei olisi vuosiin menovesi edes virrannu niissä.

Polttoaineletkuihin on varmaankin tullut niin paljon roskaa, että ne on nyt ihan tukossa. Täytyy alkaa putsailemaan niitä. :arrow:
tuttua touhua sillon ku pitäs ajamaan päästä niin mikään ei pelaa tai joku muu vastustaa :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Aijaa. Todella ärsyttävää. Sinne meni 25€ siirtokilpiin. :evil:
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Kävin ostamassa jonkun jässikän peltoautosta osia Tanariini. Sain viidellä eurolla hyvän takapuskurin joka autostani puuttui ja Kromiset Taunus merkit taakse.

Talvi tulee ja talli alkaa valmistua, mutta kiirettä pitää silti. Pidetään peukkuja
yllä, että saadaan Tannari talliin ennen pakkasia. :arrow:

Jep jep. Tuli talli valmiiksi ja tanari pääsi turvaan pakkasilta. Kävin ostamassa kiekkamittarin ens. kesäksi.

Hyvät joulut jo tässä vaiheessa kaikille Ford ja muillekkin autoharrastajille. :arrow:
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Nyt on kuvat Taunuksesta galleriassa. Tällä kertaa ihan omat. Parempia napsin taas kesällä kun auto on kunnossa ja pelittää.

Ostettua: Penkin päällyset, punasta plyyshiä ja valkosta keinonahkaa.

:lol: "arpakuutiot ventiilinhatuiksi, oli niin halvat" :lol: :oops:
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Jesh, jesh! Kevät lähestyy ja kohta pitäis päästä tanaria koittamaan kilpiin.

Kävin tossa just ostamassa uudet jarrupääsylinterit, ja tuolta sami83:selta ostin jalopuujäljitelmäkojelaudan. Lisäksi huomasin, että ent. omistaja oli tehny jonkun viritelmän benzaletkuun ja siitä se johtuikin viime syksyn yhtäkkinen auton pihaan kyrvähtäminen kun olis pitäny käydä testilenkillä. Letku meinaan oli pudonno irti tankista. Enkä ääliö huomannu. :oops:

Alkaa hivenen jo sormet jo syyhytä Taunuksen rattiin ja päästä koittamaan oikein kunnolla kuin tana kulkee.

Hitsaukset päätin tehdä ihan liikkessä kun omat hitsivehkeet nyt on vähä mitä on... Pitäishän ne kunnon laitteet olla mut. Kyllä tästä hyvä tulee. 8)
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Missäs päin janakkalaa vaikutat? Mulla on oma tane tarinmaalla.
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Nokes kirjoitti:Missäs päin janakkalaa vaikutat? Mulla on oma tane tarinmaalla.
Täällä Turengin perämettissähän minä. :lol:

Vihdoin on muuten tana ulkona säilöstä ja paremmat kuvat galleriassa.
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Taas on edistytty projektissa hieman. Pistin puukojelaudan kiinne (huh huh olipas homma niin pienestä osasta) ja pikkasen ruostepaikkojen etsintää. Ja niitähän tanasrta löytyy (yllätys, yllätys) Kuskin ovi osoittautu alhaalta katsottuna aika mädältä, sekä takarontin pakkelikerroksen alta paljastu varsinainen disneyland.
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Jarrurempaa pukkaa. Kaikki osta ihan jumissa kahden vuoden seisonnan jälkeen.
Männät ja tiivisteet menee luultavasti uusiks. Lisäsin parit kuvatkin galleriaan aiheesta.

Starttikin tuli otettua irti. Nyt täytyy kattella, että mikä siinä on vikana kun rääkyy niin perkeleesti. :?
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Vihdoinkin on jarrut kasassa ja tana taas pyörillään. Kävin pienellä testiajolenkillä ja hyvin tuntu toimivan, vääntöä ainakin näyttää kutosessa olevan vähä enemmänki.
Ja sitten täytyy alkaa kattella vähä noitä sähköjä kuntoon, kun tuntaa maadotukset ja vähä muutkin olevan vituillaan.
Huomasin meinaan radiota asentaessa että joku on laittanu radion virtajohdon suoraan akusta ilman, että se kiertäis virtalukon kautta. Radiossa aina virta päällä ja kipinää iskee.
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Nyt pelittää taas popit. Oli joku ääliö pistäny johdot väärin päin, vetäny lukkopesältä tulevan suoraan akkuun ja suoraan akkuun menevän lukkopesälle. Penkinlämppärin johdoista ei ole tietoakaan, katkottu ja johdot viety helvettiin. :evil: No kai sen kylmän penkin kestää talvella.
Ja sitte löyty lisää turhia johdonpätkiä joista ei ole mitään tietoa mihin ne menee tai mistä ne tulee. Onneks löysin sähkökaavion taunus club of Argentinan sivuilta, portugalin kielisen. :evil: Ja sitte kiekkamittarin kanssa onkelmia, ostin meinaan taas Biltemasta ja eihän se toimi kärkellisen sytkän kanssa. :x Näyttää tyhjäkäynnillä oikeaa lukemaa, mutta ku survasee kaasua niin mittari tipahtaa alas ja alkaa kulkea väärin päin nollasta kasiin. :twisted:
Semmosta se sähköremppa, voi prse!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Älä edes ajattele käyttää penkinlämppäreitä Taunuksessa :shock:
Noita on palanu niitten takia jokunenkin kappale.
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin