Taunus STW Highway Petrol..(ent.Streetwagon)..

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Taunus STW Highway Petrol..(ent.Streetwagon)..

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol:
Janzamar isottelee taas :)
Mutta jos nyt ittekkin aloittas tällasen.
Eli viime vuonna tuo tuli talouteen, -82 1.6 farmarimalli
..jaa anteeksi kartano-malli :D
Sisusta vaihtui sekaväriin,sinimustat etupenkinpäälliset sai sur.. ruskeat
ovipahvit, romunkuljetus-osasto halogeenivalaistuksen ja jokusen upotetun kaiuttimen,ohjaamon puolelle tuli ovikaiuttimet,vanha cd-soitin..urheilullisen mallin nahkaratin ja uhvon sen keskelle tuijottamaan mustine silmineen.
Ja Coupesta jääneet mk2 Ghia-mallin vanteet.
Sitten ei oikeastaan ole tullut kuin ajeltua,mitä nyt 1.6 meni ihan rikki,vaikka avatessa en kyllä mitään vikaa siitä löytänytkään..
eli virkavaltaa lainatakseni, huonosti tutkittu :?
Sitten piti saada kuitenkin henkeä siihen ja sattui sopivasti
löytymään 2.0 Riesan 205-lohkoinen kone ja siihen sopiva 5-lovinen laatikko + perääntymisvaihde.
Romiksella heittivät paikoilleen ja taas on saanut melko huoletta ajella,vettä olen lisännyt kerran,1 ja 2 vaihteet menee hiljasessa vauhdissa vähän rutisemalla päälle,mutta ei haittaa kun tekee senkin rauhallisesti.
Ei tuo mikään tykki tosiaan ole,mutta ainakin toisen auton hinaamiseen riittää voimaa,sen verran oon kerenny kokeilemaan.
Ja parinsadan km:n lenkkejä on tullut heitettyä jokunen,ei ongelmia.
Nyt on taas kesärengastettukin,vanteet saattaa vaihtua vielä lähipäivinä,tai sitten tulevat jää talvikäyttöön ..saa nähdä
mitä tulee päätettyä.
Vaihdekepin nupit vaihtuu tekemisen puutteessa silloin tällöin..
mutta ruostepilkut pitäisi saada piilotettua eli kai sitä tekemistäkin olisi,ja vanha moottori nyt voi tietysti aina hajota vaikka ei pahempia merkkejä ole ollutkaan,150 km/h kyllä on pari kertaa tehnyt tukkoisen oloiseksi tuota konetta,eli pitää kai suosiolla ajella hiljempaa
ettei heti tarvitse konetta olla vaihtamassa taas.
Mutta tässäpä alku,ja jatkoa seuraa sitten kun jaksaa jotain taas kirjottaa.
Mamma tosin tahtois American-vanin..ei lähiaikoina ainakaan
mahdollista,olishan semmoinen ittestäkin kiva.
Mutta Taunus on aina Taunus 8) ..ihan oma juttunsa.
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Huimaa edistystä rakentelussa :) ..Kromi-Mangelssit lähti muualle ajoon
ja Noisyltä haettu Wolfrace Cobra Supa-Slotit tilalle :D
tuommoisia olen aiiiiiiiina halunnut!!!
Pientä siistimistä niissä on,käytetty 110 jaolla,ja sitä kautta jäänyt ikävät mutterin jäljet,mutta eiköhän nuo saa siistittyä kohtuuvaivalla
kun keksii millä pyöräyttää jäljen säännölliseksi kiertämään pultinreikää.
Pitää katsoa yrittääkö jotain omaa patenttia vai käyttääkö sorvautettavana.
Jälkimmäinen on varmasti helpompaa..rahat vaan on aina loppu :)
Ja mitään kemiallista metallia en tosiaankaan laita tuohon,jää näkyviin vaikka mitä tekisi,ja maaliahan tuohon julkisivun puolelle ei tule.
Ehkä Jenkki-rassi tyyliin voisi maalat sisäpuolet punaisiksi,tai Fordin sinisiksi..
nyt siellä on mustat maalinjämät.
Jos jollain on tuommoisia 14 tai 15 -tuumaisena kahta kappaletta niin voisi neuvotella taakse sellaiset?
Katolle olis ajatuksena joku hillitty Broileri :) Eiiiiikun Spoileri..
Listojen kohtalo ei ole vielä varmaa,yleensä nuo on lentäneet roskiin,mutta vois ajatella antavansa niitten ollakin tuossa.
Taunus Maximus =)
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Ei muuta kun kuvia tarjolle.Ja muistat kai laittaa keulan tonttiin ja perän korkeelle 8) Sit alkais farmarissa olee tyyliä 8)
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Joo,pitää ottaa kuvia.
Ne on vaan ne renkaat edelleen vanteilla,
tuntuu olevan kiirettä romiksella :)
Keulan madallus on ollu mielessä,joskus aikasemmin oli näkyvillä
jotain kuvia missä oli iskareitten alapäätä laskettu jollain holkki-patenteilla,
jotain sellaista vois touhuta jossain välissä varmaan.
Näytti ihan hyvältä ratkasulta,tais mennä vaan ne kuvat terroristi-hyökkäyksessä :lol: ,mutta nythän toi farkku on kieltämättä aika maasturi-mallinen,on tosiaan varaa pudottaa aika paljon.
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on semmosii 25mm pitkii 8mm mutterei millä saa laskettua niitä etuiskareiden alapäitä. Niitä käytetään esim. kierretankojen jatkamiseen.
Rikkoja kun laittaa vielä lisäksi, niin 30mm saa helposti pudotettuu. Enempää paljo tuskin kannattaa edes laskea niitä iskareita.
Tossa kuvia hommasta:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... ennus2.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... ennus1.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Joo,tuommoisia ajattelin suurinpiirtein.
Keulaa alemmas ja sitten kun potkii ne kumityynykorokkeet takajousien välistä pois niin on vähän sinnepäin jo :)
En usko että viittin ihan matalaksi laittaa,talvikin kumminkin tulee taas
ja joku maavara on hyvä jättää kumminkin.
Eikä täälläkään kovin tasaset tiet kumminkaan ole :lol:
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No nyt meni mielenkiintoseksi vanteitten kanssa..
eli pyörän mutterit tulee sittenkin ongelmaksi :)
Saa alkaa hakemaan sorvaamoa joka tekee kohtuuhintaan,eihän noihin tahdo löytyä sopivia muttereita mistään :twisted:
ja sorvaamot joutuu ajamaan erikseen noille ohjelman,maksaa...
Mukana tulleet mutterit hävitettiin jo kertaalleen,ne 15 kpl :lol:
mutta tulivat takaisin onneksi tuon harvinaisen muotonsa takia.
Aika äkkiä tulee kyllä kynnys että vanteet vaihtuu jos ei sopuhintaan löydy noita.. rrkeleen englantilaiset kun eivät ole tajunneet että kierteet pitää olla millisiä.Vattu.(Iillä...)
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Etenee.. :twisted: meni hermot jo,Slotit on nyt Capri-harrastajan joka niitä himoitsi..ittelle tulee taas Mangelssit pyöreillä reiíllä,kromiset.
Kirvelevin sydämin meni,mutta sopimukseen sisältyi muutakin kuin päittäiskauppa,eiköhän tuon kanssa opi elämään.
Mutta ei noita tosiaan joka nurkalta löydy..
Vähän tässä epäilee omaa mielenterveyttään kyllä jo,ensin luovuin Coupesta,ja nyt sitten noistakin..
täytyy alkaa varomaan ettei tätä menoa huomaa ajavansa Corollalla karvalakki päässä :shock:
Taunus Maximus =)
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

janzamar kirjoitti: täytyy alkaa varomaan ettei tätä menoa huomaa ajavansa Corollalla karvalakki päässä :shock:
Älä sitä mee tekemään :shock:
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: Ei kai oo pelkoa,kun en käytä hattuja edes talvella..
Hitto kun ei koskaan rahat riitä kunnolla tekemään.
Visioita riittäis senkin puolesta..
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No joo,edistyy taas niin hienosti että vituttaa.. :twisted:
listat tuli aiemmin tuhottua,ja vannehommat käänty niinpäin että ne
pyöreäreikäset Kromi-Mangelssit olikin nyt sitten tullessaan ne hiton kolmio-reikäset..
No,kromiset on sentään. Kellään hyviä vaihto-tarjouksia toisiin vanteisiin..?
Suht siistit noi on kyllä,mutta kun malli ei vaan oikein miellytä.
Pitää nyt kattoa,luultavasti nuo kyllä lähtee kiertoon,kunhan löydän jotkut toiset tilalle. Ja muuta ei oo aikaseksi saanutkaan taas,vähän pesin konehuonetta,mutta pitäis sekin tehdä ihan kunnolla..
on se ikävää tehdä mitään huoltoa kun on heti kyynärpäitä myöten musta
kun peltiä raottaa..mistähän sekin muuten on levinnyt tuo sana "pelli",
Joku Raija Pelli vai.. :lol: ..taas on menny Suomen kieli uusiksi tuolta kohden näköjään..Vittu,pelti on peltiä eikä mitään pelliä.. :)
Taunus Maximus =)
Noisy
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Joulu 2004, 14:05
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noisy »

janzamar kirjoitti:Vittu,pelti on peltiä eikä mitään pelliä.. :)
Samaa mieltä. Lienee jotain murretta tms...

-Noisy-
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

mois13 kirjoitti:Mul on semmosii 25mm pitkii 8mm mutterei millä saa laskettua niitä etuiskareiden alapäitä. Niitä käytetään esim. kierretankojen jatkamiseen.
Rikkoja kun laittaa vielä lisäksi, niin 30mm saa helposti pudotettuu. Enempää paljo tuskin kannattaa edes laskea niitä iskareita.
Tossa kuvia hommasta:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... ennus2.jpg
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... ennus1.jpg
Meikää vois kyl hieman jänskättää ku tullanen alatukivarsi osuisi johonkin tien epätasaisuuksiin... ensin tulis hiki, sitten kuuma... :shock:
Sedan GT '73
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jos suorittaa maastoajoa, nii saattaahan noi tönkästä johonkin kantoon kiinni, mut ei kyl normaali maantiellä ota mihinkään kiinni kun on noin lähellä pyörääkin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Oon kyllä luopunu tuosta ajatuksesta ainakin toistaseksi,jotankin huteran vaikutteinen tuo on..Edistyny sen verran että kaikki vanteet on hävitetty,paitsi nuo Rs:t taakse,ja Gx:t eteen+ 2 Gx:ää varalla..
ja peltisiä kaikki. Eli en oo muuta tehny kuin maalannu vanteita,ja kierrättänyt kaikki alut ja kromiset toisten autojen alle,jotkut toiset pitäis kyllä keksiä tilalle.Mutta kattellaan nyt hetki rauhassa ja silleen :wink:
Etujousista luulen että menee rälläkkämadallukseksi mieluummin..
Takaset varmaan saa olla sellaisenaan,kunhan perä vaan ei oo korkeammalla sentään kuin keula.
Pitäis alkaa nuo ruostepilkut kadottamaan tässä pikkuhiljaa..
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin