Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tulihan kokeeksi ruuvattua ahtoputkisto kiinni ja todettua ettei se nyt ihan istu niinkuin piti :lol: Kokeilin myös samalla vähän käyttää, dumppi vaikutti toimivan ok. Eturenkaita edelleen odotellessa :roll:

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1885.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1886.JPG
Ja peltikin mahtuu jopa kiinni
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1887.JPG
Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Sultzi kirjoitti:Joo, laskeskelin noita välityksiä tolla ohjelmalla. Mielenkiintosta sinänsä kun eilen kokeilin niin 4 vaihteella n. 3200rpm mittari näytti tasan 100km/h. Ja ton ohjelman mukaan nelosella on 3205rpm kun on 100km/h lasissa noilla välityksillä ja renkailla. Voiko olla noin lähellä oikeesti sitten, vaikka onkin cossun laatikko ym. :roll:

Kuva vielä välityksistä
Kiva kun toit tämmösen ohjelman munki tietoon, aika näppärästi antaa kaikenmaailman tietoa!
Varsinki noi kierrosten putoomiset vaihteelta toiselle 8)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Laitoin eteen mersun jousikumit, että sain keulaa vähän nousemaan. Tarvis jossain vaiheessa varmaan vaihtaa niihin paksumpiin, nyt on keskimmäiset paksuudeltaan. Mutta parempi jo noinkin.

Käy vain 5, kakkonen pimeenä. Luultavasti tulppa menny vaan rikkaan seoksen takia. Vaihdan huomenna ja jos toimii, koitan saada pihalle ja huuhtasen pölyt pois päältä. Ja vähän vois säädellä, kun tallissa ei viiti kauaa käyttää kun katku on melkonen.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sainpas ulos! Pesin myös samalla ja vähän koitin säädellä, en saanu oikein tolkkua tohon kiihdytysrikastukseen.. No nyt on toisessa tallissa josta saa jotenkuten ajettua ulos. Tuo -67 nyt tämän tilalla toisessa tallissa jossa parempi tehdä hommia, talveksi puuhaa :lol:

Kuva pestynä: http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%20Cor ... G_1969.JPG
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

En tiiä, joko tässä topicissa käsitelty, mut miten tolle koneelle saa leiman? :roll:
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Januzki kirjoitti:En tiiä, joko tässä topicissa käsitelty, mut miten tolle koneelle saa leiman? :roll:
Eikös se ollu jotenkii niin et verukeena menee mk 1 taunus ja sen isoin kone on 2.3, siihen 25% lisää on 2.8 ja sit vaan tehot paperille ja konttorille.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mikä 2.8l??? :shock:
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Cortinapart1.wmv, teinpähän huvinvuoks tommosen koosteen tähän astisista..
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Heh, kävi naurattaan tossa päivänä eräänä kun pläräsin Capri foorumin vanhoja privaviestejä.. syyskuu -07 tilasit sen vauhtipyörän multa, pikkasen silloiset suunnitelmat muuttunu. :lol:
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Se on jännä miten ne muuttuu? Itselläskin taitaa olla jotain hajua asiasta? :lol:
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Mulla? Miten nii? :lol:
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jaahas, eli tuli kumma kipinä kun huomasin että Hämeenlinnan Tiiriössä ST1 myydään re85! Hintaa näytti olevan 1.17€/L. Siitä heräs kysymys, voiskohan sitä tähän iskeä?

Polttoaineputket on alumiinia, letkut jotain halpaa teräspunosta (ne pitäisi vaihtaa kuitenkin, kun huohottaa höyryjä läpi). Miten on, mitä tarvis vaihdella että sais tuon re85 käyttöön tähän, ilmeisesti ainakin nuo alumiiniputket vaihtoon, mitä tilalle? Suuttimet taitaa olla liian pienet tuolle re85, kun ovat vain 630cc. Ja vain yksi bosch 044 pumppu kiinni, mutta välisäiliössä on onneksi tehty valmiiksi toinenkin pumppu lähtö.

Ja kansissa on pakosissa kyllä terässeetit jos jotain vaikuttaa, mutta imussa ei ole seetejä.

Itselle kun tuo e85 vielä kuitenkin vieras aine, niin siksi kyselen.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Alsan tilalle muovia, ei kai vaadi kuin hieman säätöä että kone polttaa viinan nikottelematta, tosin suhteessa pitäisi työntää hieman lisää sitä moottoriin. Eikai viina itsessään liuota alumiinia vaan viinan sekään kertyvä vesi taitaa tehdä suurimman ongelman hapettumisen myötä, eli pitää ajaa aina tankki tyhjäksi :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tulihan kokeiltua herääkö talven jälkeen, akku kiinni, pari tarkistusta ja tokalla yrityksellä http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Start2.wmv
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja palasiks kai tätäkin :lol:

Tunkkailin auton vanteiden päälle, että pääsi laskemaan öljyt ja jäähdytysnesteet ulos. Kun kerran joutuu syylärin taas irroittamaan sekä ahtoputkiston että saan kunnolla sen ykk:n merkin tarkistettua, niin vaihdan samalla syyläriä. Tein mittailuja, niin griffinin 24"x19" syyläri mahtuis ainakin leveydestään, 26" menis ehkä juuri ja juuri vielä mutta ahtoputkia joutuis varmaan jo muokkaamaan sitä varten, sekä apurungon kanssa olis ahdasta. Nykyinenhän on jotain 18,5"x19" ja korkeintaan 1,5" paksu. Tuo griffin olis siis 24"x19" ja 2" paksu, eli jonkin verran isompi jo. Tuon griffinin kanssa vaan ei sitten sovi taas flektejä enään mihinkään väliin, joten tarvii tutkia jos sais lisäkennon puhaltimilla ja kiertovesipumpulla johonkin pohjaan piiloon toimittamaan flektin virkaa. Jostain taas tuli hieman virtaa tehdä tätäkin, tarvii varmaan se syyläri tilailla niin pääsee sovitteleen :)

Otetaan vinkkejä vastaan tommosesta pömpelistä jossa vesikierto ja puhaltimet. Esim. jossain ambulansseissa on tommosia takatilassa, mielellään jos olis rosterikopassa. Caravelleissahan on sitä muovista kikkaretta, mutta semmonen nyt ei mahdu mihinkään..
Vastaa Viestiin