Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tulihan kokeeksi ruuvattua ahtoputkisto kiinni ja todettua ettei se nyt ihan istu niinkuin piti Kokeilin myös samalla vähän käyttää, dumppi vaikutti toimivan ok. Eturenkaita edelleen odotellessa
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1885.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1886.JPG
Ja peltikin mahtuu jopa kiinni
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1887.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1885.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1886.JPG
Ja peltikin mahtuu jopa kiinni
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%2520C ... G_1887.JPG
Kiva kun toit tämmösen ohjelman munki tietoon, aika näppärästi antaa kaikenmaailman tietoa!Sultzi kirjoitti:Joo, laskeskelin noita välityksiä tolla ohjelmalla. Mielenkiintosta sinänsä kun eilen kokeilin niin 4 vaihteella n. 3200rpm mittari näytti tasan 100km/h. Ja ton ohjelman mukaan nelosella on 3205rpm kun on 100km/h lasissa noilla välityksillä ja renkailla. Voiko olla noin lähellä oikeesti sitten, vaikka onkin cossun laatikko ym.
Kuva vielä välityksistä
Varsinki noi kierrosten putoomiset vaihteelta toiselle
Laitoin eteen mersun jousikumit, että sain keulaa vähän nousemaan. Tarvis jossain vaiheessa varmaan vaihtaa niihin paksumpiin, nyt on keskimmäiset paksuudeltaan. Mutta parempi jo noinkin.
Käy vain 5, kakkonen pimeenä. Luultavasti tulppa menny vaan rikkaan seoksen takia. Vaihdan huomenna ja jos toimii, koitan saada pihalle ja huuhtasen pölyt pois päältä. Ja vähän vois säädellä, kun tallissa ei viiti kauaa käyttää kun katku on melkonen.
Käy vain 5, kakkonen pimeenä. Luultavasti tulppa menny vaan rikkaan seoksen takia. Vaihdan huomenna ja jos toimii, koitan saada pihalle ja huuhtasen pölyt pois päältä. Ja vähän vois säädellä, kun tallissa ei viiti kauaa käyttää kun katku on melkonen.
Sainpas ulos! Pesin myös samalla ja vähän koitin säädellä, en saanu oikein tolkkua tohon kiihdytysrikastukseen.. No nyt on toisessa tallissa josta saa jotenkuten ajettua ulos. Tuo -67 nyt tämän tilalla toisessa tallissa jossa parempi tehdä hommia, talveksi puuhaa
Kuva pestynä: http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%20Cor ... G_1969.JPG
Kuva pestynä: http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford%20Cor ... G_1969.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Cortinapart1.wmv, teinpähän huvinvuoks tommosen koosteen tähän astisista..
Jaahas, eli tuli kumma kipinä kun huomasin että Hämeenlinnan Tiiriössä ST1 myydään re85! Hintaa näytti olevan 1.17€/L. Siitä heräs kysymys, voiskohan sitä tähän iskeä?
Polttoaineputket on alumiinia, letkut jotain halpaa teräspunosta (ne pitäisi vaihtaa kuitenkin, kun huohottaa höyryjä läpi). Miten on, mitä tarvis vaihdella että sais tuon re85 käyttöön tähän, ilmeisesti ainakin nuo alumiiniputket vaihtoon, mitä tilalle? Suuttimet taitaa olla liian pienet tuolle re85, kun ovat vain 630cc. Ja vain yksi bosch 044 pumppu kiinni, mutta välisäiliössä on onneksi tehty valmiiksi toinenkin pumppu lähtö.
Ja kansissa on pakosissa kyllä terässeetit jos jotain vaikuttaa, mutta imussa ei ole seetejä.
Itselle kun tuo e85 vielä kuitenkin vieras aine, niin siksi kyselen.
Polttoaineputket on alumiinia, letkut jotain halpaa teräspunosta (ne pitäisi vaihtaa kuitenkin, kun huohottaa höyryjä läpi). Miten on, mitä tarvis vaihdella että sais tuon re85 käyttöön tähän, ilmeisesti ainakin nuo alumiiniputket vaihtoon, mitä tilalle? Suuttimet taitaa olla liian pienet tuolle re85, kun ovat vain 630cc. Ja vain yksi bosch 044 pumppu kiinni, mutta välisäiliössä on onneksi tehty valmiiksi toinenkin pumppu lähtö.
Ja kansissa on pakosissa kyllä terässeetit jos jotain vaikuttaa, mutta imussa ei ole seetejä.
Itselle kun tuo e85 vielä kuitenkin vieras aine, niin siksi kyselen.
Alsan tilalle muovia, ei kai vaadi kuin hieman säätöä että kone polttaa viinan nikottelematta, tosin suhteessa pitäisi työntää hieman lisää sitä moottoriin. Eikai viina itsessään liuota alumiinia vaan viinan sekään kertyvä vesi taitaa tehdä suurimman ongelman hapettumisen myötä, eli pitää ajaa aina tankki tyhjäksi
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Tulihan kokeiltua herääkö talven jälkeen, akku kiinni, pari tarkistusta ja tokalla yrityksellä http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Start2.wmv
Ja palasiks kai tätäkin
Tunkkailin auton vanteiden päälle, että pääsi laskemaan öljyt ja jäähdytysnesteet ulos. Kun kerran joutuu syylärin taas irroittamaan sekä ahtoputkiston että saan kunnolla sen ykk:n merkin tarkistettua, niin vaihdan samalla syyläriä. Tein mittailuja, niin griffinin 24"x19" syyläri mahtuis ainakin leveydestään, 26" menis ehkä juuri ja juuri vielä mutta ahtoputkia joutuis varmaan jo muokkaamaan sitä varten, sekä apurungon kanssa olis ahdasta. Nykyinenhän on jotain 18,5"x19" ja korkeintaan 1,5" paksu. Tuo griffin olis siis 24"x19" ja 2" paksu, eli jonkin verran isompi jo. Tuon griffinin kanssa vaan ei sitten sovi taas flektejä enään mihinkään väliin, joten tarvii tutkia jos sais lisäkennon puhaltimilla ja kiertovesipumpulla johonkin pohjaan piiloon toimittamaan flektin virkaa. Jostain taas tuli hieman virtaa tehdä tätäkin, tarvii varmaan se syyläri tilailla niin pääsee sovitteleen
Otetaan vinkkejä vastaan tommosesta pömpelistä jossa vesikierto ja puhaltimet. Esim. jossain ambulansseissa on tommosia takatilassa, mielellään jos olis rosterikopassa. Caravelleissahan on sitä muovista kikkaretta, mutta semmonen nyt ei mahdu mihinkään..
Tunkkailin auton vanteiden päälle, että pääsi laskemaan öljyt ja jäähdytysnesteet ulos. Kun kerran joutuu syylärin taas irroittamaan sekä ahtoputkiston että saan kunnolla sen ykk:n merkin tarkistettua, niin vaihdan samalla syyläriä. Tein mittailuja, niin griffinin 24"x19" syyläri mahtuis ainakin leveydestään, 26" menis ehkä juuri ja juuri vielä mutta ahtoputkia joutuis varmaan jo muokkaamaan sitä varten, sekä apurungon kanssa olis ahdasta. Nykyinenhän on jotain 18,5"x19" ja korkeintaan 1,5" paksu. Tuo griffin olis siis 24"x19" ja 2" paksu, eli jonkin verran isompi jo. Tuon griffinin kanssa vaan ei sitten sovi taas flektejä enään mihinkään väliin, joten tarvii tutkia jos sais lisäkennon puhaltimilla ja kiertovesipumpulla johonkin pohjaan piiloon toimittamaan flektin virkaa. Jostain taas tuli hieman virtaa tehdä tätäkin, tarvii varmaan se syyläri tilailla niin pääsee sovitteleen
Otetaan vinkkejä vastaan tommosesta pömpelistä jossa vesikierto ja puhaltimet. Esim. jossain ambulansseissa on tommosia takatilassa, mielellään jos olis rosterikopassa. Caravelleissahan on sitä muovista kikkaretta, mutta semmonen nyt ei mahdu mihinkään..