Sivu 12/15

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 08:48
Kirjoittaja jryti
Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 11:03
Kirjoittaja taunus 78
jryti kirjoitti:Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
koneessa laturin ylä kiinnikkeen etummaisen pultin alle
korissa sen konepellin aukipito tangon viereen
ö anturi on bensapumpun vieressä siihen menee vihree johto
näin ainakin mulla

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 12:14
Kirjoittaja jryti
taunus 78 kirjoitti:
jryti kirjoitti:Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
koneessa laturin ylä kiinnikkeen etummaisen pultin alle
korissa sen konepellin aukipito tangon viereen
ö anturi on bensapumpun vieressä siihen menee vihree johto
näin ainakin mulla
Olihan maajohto V6:seen? Akku on kuskinpuolella ja laturi vänkärin puolella.

Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi?

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 12:39
Kirjoittaja taunus 78
Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi? nyt en ymmärrä kysymystä :roll:

siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 13:33
Kirjoittaja jryti
[quote="taunus 78"]Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi? nyt en ymmärrä kysymystä :roll:

siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa[/quote

Niin siis puhun GT:n öljynpainemittarista, jossa vedetään öljyputki kabiiniin asti mittarin persiiseen. Öljynpaineanturia tuohon ei edes tule....

Pitää kokeilla yltääkö tuo maajohto sinne asti. Mistä se johto on sulla kulkenut? Roikkunut vapaana vai ollut joissakin kiinnikeissä? Kun ajatus olis että johdot kulkisi alkuperäisissä kiinnikkeissä.

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 14:01
Kirjoittaja isoatlas
Se öljynpainemittarin putki tulee siihen samaan kohtaan konetta kun öljynpainevalon anturikin, ei lohkossa ole edes muita paikkoja...kuskinpuolelle etu alareunaan.

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 14:32
Kirjoittaja taunus 78
anturiksi mä sen öljyputken lähtöholkin mieltäsin
ja akku mulla on pelkääjän puolella ku on alunperin 1.6
mutta kaikissa mun irtonaisissakin kutosissa (5kpl)
on maadotus johto ollu laturin jalassa
en sitten tiedä on taunuksessa niin alunperin

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 14:56
Kirjoittaja jryti
Ok, kiitti tiedosta. Tutkin mihin tuo maajohto yltää.
taunus 78 kirjoitti:anturiksi mä sen öljyputken lähtöholkin mieltäsin

Sen verran pitää saada pilkkua viilata että se on öljyputki, joka johtaa öljyn anturille, joka tässä tapauksessa on mittarilla :lol: Mittarilla oleva anturi muuttaa öljynpaineen mittarille tulkittavaksi signaaliksi (suoraan mekaaniseksi liikkeksi? en ole koskaan purkanut) -> viisarin liikkeeksi. Öljynpaineanturi muuttaa suoraan koneen luona öljynpaineen mittarille tulkittavaksi (ja helpommin siirrettäväksi) -> sähköiseksi signaaliksi (resistanssiarvoksi).

No siinä oli päivän pilkun viilaus urakka 8)

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 15:27
Kirjoittaja taunus 78
loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille :lol:

Lähetetty: 30 Maalis 2011, 09:02
Kirjoittaja jryti
taunus 78 kirjoitti:loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille :lol:
Samaa paikkaa siinä b-pumpun päällä aloin suunnittelemaan, siinä on mulla pultti jo paikallaan. Sen alle voisi yltää.

Putken laitoin koneen kylkeen kiinni. Siitä putki menee runkoaisan kylkeä pitkin rintapeltiin jasieltä sukeltaa vaihdelaatikon päälle ja sieltä sisälle kabiiniin.

Sisätilanpuhaltimen koppa löysi illalla paikkansa konehuoneesta. Samoin tuulilasinpyyhkijät ja samaan yhteyteen tulevat suojapellit.

Lähetetty: 30 Maalis 2011, 09:23
Kirjoittaja Mappi
jryti kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille :lol:
Samaa paikkaa siinä b-pumpun päällä aloin suunnittelemaan, siinä on mulla pultti jo paikallaan. Sen alle voisi yltää.
No mutta meillähän on maadoitus sitten samassa paikassa, bensapumpun yläpuolella lohkon kyljessä on paikka, tosin mulla johto menee suoraan siitä syylärin viereen maihin, eli maadoittaa koneen näin (akku kontissa)

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 08:23
Kirjoittaja jryti
Ilmanvaihto härvelit ja kojelauta löysivät tiensä kabiiniin. Vielä on auki että mitä reikiä ja varoitusvaloja tuohon kojelautaan kuuluu... Tutkitaan...

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 07:28
Kirjoittaja jryti
Sähköt ensimmäisen kerran kytketty. Savua ei tullut ja virtaakin meni vain 3 A. (Valot päällä, etuvalot ei paikoillaan)

Kytkin ampperi mittarin kautta kun hirvitti alkaa testailemaan kipinöinnin kera kun akku oli just ladattu. Edellisellä kerralla vasta ladattu akku muuttui murusiksi kun meni akun kenkää kytkemään :lol:

Startti ei suostunut pyörittämään ja syyksi osoittautui virtalukon liitin, toki tämä löytyi vasta kolmen tunnin etsinnän jälkeen kun jo kerran olin luovuttanut ja mennyt sisälle saunaa lämmittämään :D Pyörittelin konetta startilla lyhyissä pätkissä että levittelisi vähän öljyä koneeseen. Kytkin toimi, joten nyt laatikkkoon voisi laittaa öljyt.

Tänään pätkä bensaletkua kaupasta, laatikkoon öljyt ja sitten bensaa pulloon -> kokeilemaan.

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 23:02
Kirjoittaja jryti
Savut otettu! Kone kävi ihan nätisti. Äänet oli makeat, kun paikoillaan on vain etuputket :D

Ilmeni että kiihdytyspumppu vuotaa ja kaasuvaijeri-patentti ei toimi -> kaasu takelteli. Vänkärin puolen etuputki on sen verran mutkilla että sen puolen putki tulee vähän alemmas.

Huomenna syyläri ja lämppärin kenno paikoilleen....

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 23:28
Kirjoittaja Mappi
Onnea, hieno fiilis vai mitä! Ota vaan ne etuputketkin pois niin saat meteliä torppaan kunnolla!