Sivu 11/15

Lähetetty: 15 Maalis 2011, 23:41
Kirjoittaja Herkko
Normi katsastuksen joudut kuitenkin ensin
tekemään.
Sen jälkeen aikaa hifistellä museotouhut. :wink:

Lähetetty: 15 Maalis 2011, 23:52
Kirjoittaja Mois
Meil oli yks Transitti jonka rekkaris oli kans RAE-
Kymenlaakson kilvet :D

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 09:38
Kirjoittaja Mappi
Siis käytä ensin se museotarkastaja(t) paikalla he kirjoittavaat valmiiksi museopaperit, jos siis läpäisee tarkastuksen. Sitten auton ja museopapereiden kanssa konttorille jossa tehdään normikatsastus ja paperit museoautoksi. Kilvet voit tilata jo etukäteen valmiiksi konttorille ja vanhan numeronkin saat jos vain on vapaana, näin sulla on rekisterinumero valmiina papereihin. Säästät tässä rahnaa ja vaivaa jonkinverran

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 10:09
Kirjoittaja jryti
Juurikin tuolla Mapin tyylillä on tarkoitus tehdä. Oli puhetta että käyvät meillä tai tuon siirtokilvillä työpaikalle, kun tuota firman tallia käyttävät tarkastuksiin.

Pitää kuitenkin ehtiä saamaan kilometrejä mittariin ennen apiaa vaikka, kunhan kilpiin saisi, että uskaltaa lähteä täältä ajamaan :lol:

Vaihdelaatikkoon tulee uudet stefat mutta vanhat laakerit kun uutta neulalaakeria ei löydy...

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 19:24
Kirjoittaja Mois
Motomobilella on semmonen neulalaakeri, mut eivät taida ees lähettää noin pientä ostosta...

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 21:00
Kirjoittaja Herkko
Kilven voi kyllä,alkuperäisenkin
tilata valmiiksi konttorille,aivan normaalistikkin.

Ei tarvi olla museotodistusta.

Mut se on totta,että silloin pääsee
yhdellä normikatsastuksella.

Tai ts.välttyy muutoskatsastukselta MR ajoneuvoksi.

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 11:42
Kirjoittaja jryti
Pientä kasailua....Listoja, merkkejä, ovien lukkoja, konetilan juttuja.

Onko takakontin tiivisteen yhteydessä mitään ohjurikumeja, jotka ohjaa kontinluukkua? Onko lukko ainoa joka asettaa/ohjaa kannen paikoilleen? Mulla kontin kansi tulee alas toispuoleisesti....

Ongelmia: Tankille meneviä johtoja ei enään ole. Tulpanjohdot puuttuu. Tulpan johtojen "ohjurit" venttiilikoppien päälle.Puskurinlista takaa uupuu.

On tullut ihmeteltyä reikien määrää kontin pohjassa...Ne taitaakin olla peräkoukulle :D Eli seuraavaksi peräkoukku hakuun :lol:

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 17:40
Kirjoittaja Januzki
jryti kirjoitti:On tullut ihmeteltyä reikien määrää kontin pohjassa...
Nyt ei tainnu olla kyse mistään ruosterei-istä? :lol:

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 23:15
Kirjoittaja jryti
Ei ollut ruostereikiä :D Ihmettelin että miksi siinä tankinanturin läpiviennin vieressä on reikiä niin julmetusti.

Tänään sovittelin vänkärin oveen sisuskaluja. Mulla olisi parempi vänkärin kahva, mutta miten siihen vaihdetaan se lukkopesä vanhasta? Ei kehtaisi kumpaakaan hajottaa harjoitellessa...

Eli hankinta listalle myös kuskinoven kahva.

Lähetetty: 25 Maalis 2011, 08:38
Kirjoittaja jryti
Tiivisteet tuli Englannista ja painelaakeri varaosaputkasta. Laatikko oli jo ennen puolta yötä kasassa :D

Itku oli lähellä kun loppuvaiheessa kasausta pyöräytin osien säilytyskuppia niin esiin pyöräshti neulalaakerin neula! Mutta oli onneksi kuitenkin vaihteen siirtäjän putkisokka :lol: Pikkuisen riipaisi mahan pohjasta, että koko homma uusiksi.....

Yhtään osaa ei jäänyt ylimääräiseksi :lol: ja vaihteet tuntui menevän kohdilleen.

Lähetetty: 25 Maalis 2011, 21:29
Kirjoittaja Beornegar
jryti kirjoitti:Yhtään osaa ei jäänyt ylimääräiseksi :lol: ja vaihteet tuntui menevän kohdilleen.
Eli nyt alkaa sitten selvitys, mikä meni vikaan? :lol:

Lähetetty: 27 Maalis 2011, 23:18
Kirjoittaja jryti
Kone hyppäsi konetilaan vaihdelootan kanssa. Kardaani livahti kans paikoilleen. Seuraavaksi öljyjä ja nesteitä sisään, sähköjä ja letkuja paikoilleen.....

Lähetetty: 28 Maalis 2011, 09:49
Kirjoittaja Mappi
Kumpikohan meistä saa savut ekana koneesta, aika samoissa mennään.
Tosin mulla on yksi säälipiste koska stratista on jo savut otettu.

Lähetetty: 28 Maalis 2011, 11:26
Kirjoittaja jryti
Mää en oo vielä löytänyt tulpanjohtoja :lol:

Laturi,startti ja virranjakaja paikoilleen. Jäähdytysjärjestelmä puuttuu kaikkineen, mutta sen ehtii...

Perään, laatiikoon ja koneeseen öljyt. Sähköt koneeseen ja virtalukko paikoilleen. Kaasu- ja kytkinvaijeri ja jarruihin nestettä..

Onhan sitä vielä touhuamista :lol: mutta saattaa olla että tänään ei malta ihan kymppi-uutisille pois tallista :D

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 08:12
Kirjoittaja jryti
Startti ja laturi löysivät paikkansa koneen kyljestä.

Startin plussa johto oli ottanut ja kadonnut jonnekin hevonper*iiseen. Rakentelin uuden eskortin vastaavasta.

Lämmityslaite sai osakseen huollon, kenno on edelleen likoamassa kun on niin täynnä p*skaa.