Coupe GT 2000 -72

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Normi katsastuksen joudut kuitenkin ensin
tekemään.
Sen jälkeen aikaa hifistellä museotouhut. :wink:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Meil oli yks Transitti jonka rekkaris oli kans RAE-
Kymenlaakson kilvet :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Siis käytä ensin se museotarkastaja(t) paikalla he kirjoittavaat valmiiksi museopaperit, jos siis läpäisee tarkastuksen. Sitten auton ja museopapereiden kanssa konttorille jossa tehdään normikatsastus ja paperit museoautoksi. Kilvet voit tilata jo etukäteen valmiiksi konttorille ja vanhan numeronkin saat jos vain on vapaana, näin sulla on rekisterinumero valmiina papereihin. Säästät tässä rahnaa ja vaivaa jonkinverran
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Juurikin tuolla Mapin tyylillä on tarkoitus tehdä. Oli puhetta että käyvät meillä tai tuon siirtokilvillä työpaikalle, kun tuota firman tallia käyttävät tarkastuksiin.

Pitää kuitenkin ehtiä saamaan kilometrejä mittariin ennen apiaa vaikka, kunhan kilpiin saisi, että uskaltaa lähteä täältä ajamaan :lol:

Vaihdelaatikkoon tulee uudet stefat mutta vanhat laakerit kun uutta neulalaakeria ei löydy...
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Motomobilella on semmonen neulalaakeri, mut eivät taida ees lähettää noin pientä ostosta...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kilven voi kyllä,alkuperäisenkin
tilata valmiiksi konttorille,aivan normaalistikkin.

Ei tarvi olla museotodistusta.

Mut se on totta,että silloin pääsee
yhdellä normikatsastuksella.

Tai ts.välttyy muutoskatsastukselta MR ajoneuvoksi.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Pientä kasailua....Listoja, merkkejä, ovien lukkoja, konetilan juttuja.

Onko takakontin tiivisteen yhteydessä mitään ohjurikumeja, jotka ohjaa kontinluukkua? Onko lukko ainoa joka asettaa/ohjaa kannen paikoilleen? Mulla kontin kansi tulee alas toispuoleisesti....

Ongelmia: Tankille meneviä johtoja ei enään ole. Tulpanjohdot puuttuu. Tulpan johtojen "ohjurit" venttiilikoppien päälle.Puskurinlista takaa uupuu.

On tullut ihmeteltyä reikien määrää kontin pohjassa...Ne taitaakin olla peräkoukulle :D Eli seuraavaksi peräkoukku hakuun :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

jryti kirjoitti:On tullut ihmeteltyä reikien määrää kontin pohjassa...
Nyt ei tainnu olla kyse mistään ruosterei-istä? :lol:
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Ei ollut ruostereikiä :D Ihmettelin että miksi siinä tankinanturin läpiviennin vieressä on reikiä niin julmetusti.

Tänään sovittelin vänkärin oveen sisuskaluja. Mulla olisi parempi vänkärin kahva, mutta miten siihen vaihdetaan se lukkopesä vanhasta? Ei kehtaisi kumpaakaan hajottaa harjoitellessa...

Eli hankinta listalle myös kuskinoven kahva.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Tiivisteet tuli Englannista ja painelaakeri varaosaputkasta. Laatikko oli jo ennen puolta yötä kasassa :D

Itku oli lähellä kun loppuvaiheessa kasausta pyöräytin osien säilytyskuppia niin esiin pyöräshti neulalaakerin neula! Mutta oli onneksi kuitenkin vaihteen siirtäjän putkisokka :lol: Pikkuisen riipaisi mahan pohjasta, että koko homma uusiksi.....

Yhtään osaa ei jäänyt ylimääräiseksi :lol: ja vaihteet tuntui menevän kohdilleen.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

jryti kirjoitti:Yhtään osaa ei jäänyt ylimääräiseksi :lol: ja vaihteet tuntui menevän kohdilleen.
Eli nyt alkaa sitten selvitys, mikä meni vikaan? :lol:
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Kone hyppäsi konetilaan vaihdelootan kanssa. Kardaani livahti kans paikoilleen. Seuraavaksi öljyjä ja nesteitä sisään, sähköjä ja letkuja paikoilleen.....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Kumpikohan meistä saa savut ekana koneesta, aika samoissa mennään.
Tosin mulla on yksi säälipiste koska stratista on jo savut otettu.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Mää en oo vielä löytänyt tulpanjohtoja :lol:

Laturi,startti ja virranjakaja paikoilleen. Jäähdytysjärjestelmä puuttuu kaikkineen, mutta sen ehtii...

Perään, laatiikoon ja koneeseen öljyt. Sähköt koneeseen ja virtalukko paikoilleen. Kaasu- ja kytkinvaijeri ja jarruihin nestettä..

Onhan sitä vielä touhuamista :lol: mutta saattaa olla että tänään ei malta ihan kymppi-uutisille pois tallista :D
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Startti ja laturi löysivät paikkansa koneen kyljestä.

Startin plussa johto oli ottanut ja kadonnut jonnekin hevonper*iiseen. Rakentelin uuden eskortin vastaavasta.

Lämmityslaite sai osakseen huollon, kenno on edelleen likoamassa kun on niin täynnä p*skaa.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin