Coupe GT 2000 -72
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vaihdelaatikon purkua ja moottorin oheislaitteiden kunnostelua. Vaihdelaatikko on osoittautunut haastavaksi vastustajaksi, kun purkaminen tuntuu olevan niin p*rkeleen monimutkaista, vaikka korjaamo-opas on vieressä Nyt ei kytkin käpälä suostu poistumaan kytkin kopasta.....Ei jummarra. Laturi ja startti vielä kaipaavat huollon.
Jos ei ole mtn hajua, eikä kokemusta niin en suosittele että edes purat sitä laatikkoa...kokoaminen kun on sitten vielä vaikeampaa kuin purkaminen.
Ei muuta kun laatikko paikalleen, kunnon öljyt sisään ja ajua.
Ei muuta kun laatikko paikalleen, kunnon öljyt sisään ja ajua.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Purku ja kokoaminen ei sinällää hirvitä, kun kaiken näköisiä kapineita on tullut korjattua, muttei takavetoisen vaihdelaatikkoa (jos ei hännän ja kytkin kopan vaihtoa lasketa).isoatlas kirjoitti:Jos ei ole mtn hajua, eikä kokemusta niin en suosittele että edes purat sitä laatikkoa...kokoaminen kun on sitten vielä vaikeampaa kuin purkaminen.
Ei muuta kun laatikko paikalleen, kunnon öljyt sisään ja ajua.
Tuo lootan paikalleen heitto houkuttelisi itseäkin, mutta loota oli niin öljyssä että tiivistää se pitänee että saa pysymään ne öljyt siellä sisä puolella Ja tuohon kytkinakselin stefaan en vielä ole päässyt käsiksi kun käpälä oli eri mieltä. Fordin oma korjaamo-opas sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi että irroita "käpälä". Eli ei siis sen tarkemmin
Käpälähän tippuu melkee iteksee sielt, ku ekaks irrottaa painelaakerin...
Siel etupäässä on sit myös semmonen iso O-rengas joska joudut luultavimmin myös hommamaan... Huomaat kyllä kun irrotat ne 4-pulttia ja sen "kaulan", sen alla on se O-rengas ja stefa.
Mul on kahest lootast ollu sökönä sen kytkinakselin lootan puolen päässä oleva neulalaakeri. Pitää etenkin tyhjäkäynnillä sillon melkosta kolkotusta...
Siel etupäässä on sit myös semmonen iso O-rengas joska joudut luultavimmin myös hommamaan... Huomaat kyllä kun irrotat ne 4-pulttia ja sen "kaulan", sen alla on se O-rengas ja stefa.
Mul on kahest lootast ollu sökönä sen kytkinakselin lootan puolen päässä oleva neulalaakeri. Pitää etenkin tyhjäkäynnillä sillon melkosta kolkotusta...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Painelaakeri ei ollu oikein siinä käpälässä. oli vinossa, eikä siis ollenkaan ollut muovinen takaosa omassa hahlossaan. Piti ottaa väkisin pois. Eli se on nyt ostoslistalla.
Sen jälkeen purkautui kohtuu vi**uilemati. Stefat sain irti ja nekin ostoslistalle. Mistä nuita laatikon laakereita ja stefoja kannattaa etsiä?
Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi
Sen jälkeen purkautui kohtuu vi**uilemati. Stefat sain irti ja nekin ostoslistalle. Mistä nuita laatikon laakereita ja stefoja kannattaa etsiä?
Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi
Kohtuullisen iisi homma. Vaseliinia, pari pitkää nippusidettä ja lehmän hermot..jryti kirjoitti: Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi
Tero Anttila OY:stä kannattaa osia kysellä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Tein suurinpiirtein akselin paksusesta putkesta aputyökalun joka piti neulat paikoillaan ja ei muuta ku paketti lootan sisään. Varsinainen akseli sit työntää sen putken sieltä pois, eikä neulat pääs vahingossakaan tippumaan.Jari H kirjoitti:Kohtuullisen iisi homma. Vaseliinia, pari pitkää nippusidettä ja lehmän hermot..jryti kirjoitti: Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi
Tero Anttila OY:stä kannattaa osia kysellä.
Ebaysta kyl löytyy ainakin RS 2000 "Rocket" lootaan noita osia, luulisin et samoja ku tos lootas.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Korjaamo-oppaassa apuväline oli nimellä valeakseli Etupään stefaa näkyi olevan motonetissäkin. Pitää kysäistä tuolta Tero Anttila OY:stä mitä maksavat.
1564077 kytkin akselin laakeri
1564111 kuulalaakeri E-type pääaks takapää
6083003 neulalaakeri kytkin aks. sisään 8/82>
Neulalaakeria ei sitten tuohon mun malliin löydy
1564077 kytkin akselin laakeri
1564111 kuulalaakeri E-type pääaks takapää
6083003 neulalaakeri kytkin aks. sisään 8/82>
Neulalaakeria ei sitten tuohon mun malliin löydy
Ei tietoa, pitäs päästä mittamaan onks Type 9:n laakeri sama? Mittaas sen kytkinakselin neulalaakeripesän sisämitta ja sit sen akselin paksuus, mikä menee sen neulalaakerin sisään, nii se selventäis tilannetta. Sen neulalaakerin saattaa saada jostain laakeriliikkeestä tai sit Fordilta... Mul meinaan on tossa Type 9:n korjauspaketti missä on myös se neulalaakeri.jryti kirjoitti:Mitähän eroa vanhemmalla neulalaakerilla on tuohon uudempaan?
Tossa halpa tiivistesetti
Etupään laakeri
Takapään laakeri
Tuollakin noita osia
Tuolt kannattaa kysyy vaik sähköpostil: http://www.transmission-rebuild-kits.co.uk/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 21:40
Kova on yritys saada RAE-751 liikenteeseen ennen apiaa, mutta sen näkee lähempänä sitten. Tarkoitus on saada museokuntoon joten kiirehtimäänkään ei voi liiaksi ruveta.
Tällä hetkellä auto odottaa konetta ja sisustoja paikoillee. Kone odottaa vaihdelaatikkoa joka on päreinä tallissa. Ja vaihdelaatikko odottaa Englannista stefoja. Eli domino on valmis
No joskos tänään saisi laturin ja startin kasaan niin olisi taas pari asiaa eteenpäin.
Tällä hetkellä auto odottaa konetta ja sisustoja paikoillee. Kone odottaa vaihdelaatikkoa joka on päreinä tallissa. Ja vaihdelaatikko odottaa Englannista stefoja. Eli domino on valmis
No joskos tänään saisi laturin ja startin kasaan niin olisi taas pari asiaa eteenpäin.