Coupe GT 2000 -72

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Vaihdelaatikon purkua ja moottorin oheislaitteiden kunnostelua. Vaihdelaatikko on osoittautunut haastavaksi vastustajaksi, kun purkaminen tuntuu olevan niin p*rkeleen monimutkaista, vaikka korjaamo-opas on vieressä :lol: Nyt ei kytkin käpälä suostu poistumaan kytkin kopasta.....Ei jummarra. Laturi ja startti vielä kaipaavat huollon.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

irrotitko painelaakerin ensin?
muuten käpälä ei irtoo
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Jos ei ole mtn hajua, eikä kokemusta niin en suosittele että edes purat sitä laatikkoa...kokoaminen kun on sitten vielä vaikeampaa kuin purkaminen.

Ei muuta kun laatikko paikalleen, kunnon öljyt sisään ja ajua.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

isoatlas kirjoitti:Jos ei ole mtn hajua, eikä kokemusta niin en suosittele että edes purat sitä laatikkoa...kokoaminen kun on sitten vielä vaikeampaa kuin purkaminen.

Ei muuta kun laatikko paikalleen, kunnon öljyt sisään ja ajua.
Purku ja kokoaminen ei sinällää hirvitä, kun kaiken näköisiä kapineita on tullut korjattua, muttei takavetoisen vaihdelaatikkoa (jos ei hännän ja kytkin kopan vaihtoa lasketa).

Tuo lootan paikalleen heitto houkuttelisi itseäkin, mutta loota oli niin öljyssä että tiivistää se pitänee että saa pysymään ne öljyt siellä sisä puolella :lol: Ja tuohon kytkinakselin stefaan en vielä ole päässyt käsiksi kun käpälä oli eri mieltä. Fordin oma korjaamo-opas sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi että irroita "käpälä". Eli ei siis sen tarkemmin :D
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Käpälähän tippuu melkee iteksee sielt, ku ekaks irrottaa painelaakerin...
Siel etupäässä on sit myös semmonen iso O-rengas joska joudut luultavimmin myös hommamaan... Huomaat kyllä kun irrotat ne 4-pulttia ja sen "kaulan", sen alla on se O-rengas ja stefa.
Mul on kahest lootast ollu sökönä sen kytkinakselin lootan puolen päässä oleva neulalaakeri. Pitää etenkin tyhjäkäynnillä sillon melkosta kolkotusta...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Painelaakeri ei ollu oikein siinä käpälässä. oli vinossa, eikä siis ollenkaan ollut muovinen takaosa omassa hahlossaan. Piti ottaa väkisin pois. Eli se on nyt ostoslistalla.

Sen jälkeen purkautui kohtuu vi**uilemati. Stefat sain irti ja nekin ostoslistalle. Mistä nuita laatikon laakereita ja stefoja kannattaa etsiä?

Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi :D
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

jryti kirjoitti: Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi :D
Kohtuullisen iisi homma. Vaseliinia, pari pitkää nippusidettä ja lehmän hermot..
Tero Anttila OY:stä kannattaa osia kysellä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:
jryti kirjoitti: Alemman akselin paikoillleen laitto voi olla mielenkiintoinen niiden irtoneulojen vuoksi :D
Kohtuullisen iisi homma. Vaseliinia, pari pitkää nippusidettä ja lehmän hermot..
Tero Anttila OY:stä kannattaa osia kysellä.
Tein suurinpiirtein akselin paksusesta putkesta aputyökalun joka piti neulat paikoillaan ja ei muuta ku paketti lootan sisään. Varsinainen akseli sit työntää sen putken sieltä pois, eikä neulat pääs vahingossakaan tippumaan.
Ebaysta kyl löytyy ainakin RS 2000 "Rocket" lootaan noita osia, luulisin et samoja ku tos lootas.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Korjaamo-oppaassa apuväline oli nimellä valeakseli :D Etupään stefaa näkyi olevan motonetissäkin. Pitää kysäistä tuolta Tero Anttila OY:stä mitä maksavat.

1564077 kytkin akselin laakeri
1564111 kuulalaakeri E-type pääaks takapää
6083003 neulalaakeri kytkin aks. sisään 8/82>

Neulalaakeria ei sitten tuohon mun malliin löydy :roll:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Mitähän eroa vanhemmalla neulalaakerilla on tuohon uudempaan?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jryti kirjoitti:Mitähän eroa vanhemmalla neulalaakerilla on tuohon uudempaan?
Ei tietoa, pitäs päästä mittamaan onks Type 9:n laakeri sama? Mittaas sen kytkinakselin neulalaakeripesän sisämitta ja sit sen akselin paksuus, mikä menee sen neulalaakerin sisään, nii se selventäis tilannetta. Sen neulalaakerin saattaa saada jostain laakeriliikkeestä tai sit Fordilta... Mul meinaan on tossa Type 9:n korjauspaketti missä on myös se neulalaakeri.
Tossa halpa tiivistesetti

Etupään laakeri

Takapään laakeri

Tuollakin noita osia

Tuolt kannattaa kysyy vaik sähköpostil: http://www.transmission-rebuild-kits.co.uk/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Vanhemman neulalaakerin ulkomitta 25,7mm.

Uudemman 27,6mm, sama myös type9:ssä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Katotaan mitä sieltä tulee :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
pensaransiitti
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 21:40

Viesti Kirjoittaja pensaransiitti »

jokos tämä auto nähdään ensi kesänä Apinalahdella?

voitais tulla ex-omistajan kanssa ihmettelemään työn tulosta
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Kova on yritys saada RAE-751 liikenteeseen ennen apiaa, mutta sen näkee lähempänä sitten. Tarkoitus on saada museokuntoon joten kiirehtimäänkään ei voi liiaksi ruveta.

Tällä hetkellä auto odottaa konetta ja sisustoja paikoillee. Kone odottaa vaihdelaatikkoa joka on päreinä tallissa. Ja vaihdelaatikko odottaa Englannista stefoja. Eli domino on valmis :lol:

No joskos tänään saisi laturin ja startin kasaan niin olisi taas pari asiaa eteenpäin.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Vastaa Viestiin