Coupe GT 2000 -72
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus on nyt ratinkeskiön maalausta vaille valmis torstaiseen museokatsastukseen Jää vielä pieniä hipistelyjä senkin jälkeen, mutta alkaisi olla kuiten valmis ajoon.
Pohjapanssari on vielä irti
Takakyljet tarvii vielä pienen hienosäädön
Lämpömittariin oikeanlainen anturi
Takahiekkapellistä puuttuu pari korkkia
Tupakan sytytin on vääränlainen, tai ainakin sen runko-osa
Takapuskurin listat vääränlaiset
Pakoputki vuotaa liitoksista
Sitten vielä oikeat nesteet sisään, kun vedellä huuhtelu on valmis.
Uudet öljyt koneeseen
Eli nyt alkaisi olemaan projekti "Vapaa ajan ongelmia - helmikuusta 2006-kesäkuuhun 2011" valmis kun auton saisi kilpiin.
Pohjapanssari on vielä irti
Takakyljet tarvii vielä pienen hienosäädön
Lämpömittariin oikeanlainen anturi
Takahiekkapellistä puuttuu pari korkkia
Tupakan sytytin on vääränlainen, tai ainakin sen runko-osa
Takapuskurin listat vääränlaiset
Pakoputki vuotaa liitoksista
Sitten vielä oikeat nesteet sisään, kun vedellä huuhtelu on valmis.
Uudet öljyt koneeseen
Eli nyt alkaisi olemaan projekti "Vapaa ajan ongelmia - helmikuusta 2006-kesäkuuhun 2011" valmis kun auton saisi kilpiin.
Paljon mahdollista tuon vaihdekepin nupin kanssa. Joskus muka asiaa tutkiskelin ja olin ymmärtävinäni että vain GXL:ssä olisi se nahkanuppi, mutta en ole varma. jostakin sisusta kuvasta pitäisi tarkastaa.V-P kirjoitti:Hyvältä näyttää Coupe.Onnea katsastukseen. Sisäkuvan perusteella vaihdekepin pää on vääränlainen. Pitäisi olla nahkasomistettu malli.
Miksi et ole maalannut ovien karmeja korin väriseksi vaan olet jättänyt mustan väriseksi?
Nuita ikkunan karmeja silloin tuli arvottua, mutta pilarit on sisältä mustat niin joku sanoi että myös karmit muuluu olla mustat. Jätin ne mustiksi, tosin huonossa maalissa kun en tehnyt niille mitään.
Museoleima tuli!
Arvostelut (1-4, 1=hylätty):
2:
-Vanteet (Vannehopealla maalattu)
-Puskurit (Takana väärä lista)
-Varapyörä (ruosteessa)
-Oviverhoukset (Paikattu)
-Kojetaulu(Lämmitys säätimien merkinnät kuluneet pois)
-Polkimet (Maalit kuluneet varsista pois)
-Häikäisysuojat (pinttyneet)
"2½":
-Luukut
-Maalaus
-Etu ja sivuvalot
-Työkalut
-Mittaistot
-Tuhkakupit ja tavaralokerot
3:
-Kaikki muut 32 kpl
"3½"
-Etuakselisto
4:
-Korin ryhti ja linjaus
-Moottoritila
Kaiken kaikkiaan meni siis hyvin Huomenna kilpiä tilailemaan ja katsastusaikaa suunnittelemaan
Arvostelut (1-4, 1=hylätty):
2:
-Vanteet (Vannehopealla maalattu)
-Puskurit (Takana väärä lista)
-Varapyörä (ruosteessa)
-Oviverhoukset (Paikattu)
-Kojetaulu(Lämmitys säätimien merkinnät kuluneet pois)
-Polkimet (Maalit kuluneet varsista pois)
-Häikäisysuojat (pinttyneet)
"2½":
-Luukut
-Maalaus
-Etu ja sivuvalot
-Työkalut
-Mittaistot
-Tuhkakupit ja tavaralokerot
3:
-Kaikki muut 32 kpl
"3½"
-Etuakselisto
4:
-Korin ryhti ja linjaus
-Moottoritila
Kaiken kaikkiaan meni siis hyvin Huomenna kilpiä tilailemaan ja katsastusaikaa suunnittelemaan
ei kai se museorekisteröinti aina oo noin pikkutarkkaa? toivottavasti ainakin vaihtelee paikkakunnittain
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Periaate on se että auto ei olisi suoraan ajosta tarkastukseen tuotu (siis käyttöauto) ja kokonaisuus ratkaisee. Eli ei mielellään hylkää jonkin yksityiskohdan vuoksi jos autoa on tosissaan rakennettu museoa ajateleen, vaan silloin tulee nuita 2:sia. Tiedän jopa auton jossa on toinen etupenkki kokonaan erikuosia kuin muut ja siinä on museoleima.
Mulle tekivät sen esitarkastuksen joten epäkohdat käytiin jo silloin läpi.
Tästä eteenpäin katsastuskonttori pitää huolen että auto on museo kelpoinen.
Ajatus on että nuita epäkohtia aion korjailla ensi talvena, ainakin maalausta kun se häiritsee eniten.
Mutta kyllä seuraava projekti on myös tarkoitus pukata talliin Katsurit naureskelivatkin että johan oli aikakin katsastaa tuo kun kohta 5 vuotta ovat kyselleet että "joko?" joten seuraavaan menee vähintään sama
Mulle tekivät sen esitarkastuksen joten epäkohdat käytiin jo silloin läpi.
Tästä eteenpäin katsastuskonttori pitää huolen että auto on museo kelpoinen.
Ajatus on että nuita epäkohtia aion korjailla ensi talvena, ainakin maalausta kun se häiritsee eniten.
Mutta kyllä seuraava projekti on myös tarkoitus pukata talliin Katsurit naureskelivatkin että johan oli aikakin katsastaa tuo kun kohta 5 vuotta ovat kyselleet että "joko?" joten seuraavaan menee vähintään sama
Eilen tuli kilvet konttoriin ja tänään ne ruuvasin Coupeen paikoilleen Toinen rekisterikilven valo oli ehtinyt pimeäksi ennen konttoria. Käkkäri oli vähän toispuoleinen kun oli 67% heittoa
Ajaessa alkoi ilmenemään naputusta vauhdin mukaan moottorijarrutuksessa. Katoaa jos polkaisee vedon päälle tai jarruttaa.
Ajaessa alkoi ilmenemään naputusta vauhdin mukaan moottorijarrutuksessa. Katoaa jos polkaisee vedon päälle tai jarruttaa.
Taunukseen on kertynyt mittariin kohta 150 km eli pari päivää on tullut ajeltua pikku ajoja, lähinnä kylän ja kodin väliä. Tänään vaihdoin rattiakselin alaosan, kun oli ristikko niin väljä että oli usean sentin väljys ratissa. Toisen etujarrulevyn vaihdoin kans, mutta jarrutus tärinät ei hävinnneet minnekkään. Pitänee vielä ajaa tuota "uutta" levyä pari päivää sisään josko helpottaisi, kun pinta vähän kuluu varastointi ruosteista. Entisessä levyssä oli kokonaan laikku mihin jarrupalat ei olleet koskeneet.
Takaa kuulunut naputus paljastui väljäksi iskarin korvakoksi ja täten korjaantui "hampaat irvessä"- kiristämisellä.
Takaa kuulunut naputus paljastui väljäksi iskarin korvakoksi ja täten korjaantui "hampaat irvessä"- kiristämisellä.
Tänään vaihdoin alle toiset renkaat ja etujarrulevyt. Kaikki tärinät katosi
Samalla vaihdoin NoVo-venttiilille menevän letkun ja käynti tuntui paranevan.
Tilalle tuli ilmeisesti sytytysongelma: tasakaasulla sillon tällöin nykäisee niin kuin kipinä jäisi välistä silloin tällöin. Kylmänä kävi ehkä 3-4 tuprautellen savurenkaita putkesta Ainakin 1-pytyn johdon sai nykäistä irti tyhjäynnillä ilman että käynti muuttui mitenkään. Mutta johtojen ollessa paikoillaan toimi korkeilla kieroksilla hyvin ja tehoja löytyi normaalisti.
Samalla vaihdoin NoVo-venttiilille menevän letkun ja käynti tuntui paranevan.
Tilalle tuli ilmeisesti sytytysongelma: tasakaasulla sillon tällöin nykäisee niin kuin kipinä jäisi välistä silloin tällöin. Kylmänä kävi ehkä 3-4 tuprautellen savurenkaita putkesta Ainakin 1-pytyn johdon sai nykäistä irti tyhjäynnillä ilman että käynti muuttui mitenkään. Mutta johtojen ollessa paikoillaan toimi korkeilla kieroksilla hyvin ja tehoja löytyi normaalisti.
Taunus tuli heräteltyä talviunilta. Keli oli kurainen ja loskainen, mutta pakkohan se oli käydä kruisailemassa Nykii edelleen tasa kaasulla, sammahtelee tyhjäkäynnillä, kaasua on annettava kerralla kunnolla ettei sammahtele risteyksistä lähtiessä.
Kotia tullessa Solexin kaasari "hyppäsi" tallin pöydälle, kun sytkä puolelle kaikki on kutakuinkin vaihdettu. Kiihdytyspumpun varressa oli noin 3mm väljyyttä. Läppäakselista oli reikä kulunut soikeaksi noin 2mm ja siitä lähtevä käyttövarsi oli kulunut melkein poikki
Läppäakselien hammasrattaat oli alkupäästä helkkarin heikossa hapessa, Hampaista ei ollut jäljellä kuin muisto Saattaa olla että nuilla on jotakin vaikutusta käyntiin...
Toisessa solexissa oli parempi kuntoiset hammasrattaat. Varsinkin kun niiden paikat vaihtoi keskenään että loppupään käyttämättömä hampaat on nyt alkupäässä. Pitänee kokeilla jos tuolla muutoksella olisi vaikutusta. Lisäksi NoVo-venttiili tulee siirtymään historiaan, kun taas oli jumissa auki-asennossa.
Kotia tullessa Solexin kaasari "hyppäsi" tallin pöydälle, kun sytkä puolelle kaikki on kutakuinkin vaihdettu. Kiihdytyspumpun varressa oli noin 3mm väljyyttä. Läppäakselista oli reikä kulunut soikeaksi noin 2mm ja siitä lähtevä käyttövarsi oli kulunut melkein poikki
Läppäakselien hammasrattaat oli alkupäästä helkkarin heikossa hapessa, Hampaista ei ollut jäljellä kuin muisto Saattaa olla että nuilla on jotakin vaikutusta käyntiin...
Toisessa solexissa oli parempi kuntoiset hammasrattaat. Varsinkin kun niiden paikat vaihtoi keskenään että loppupään käyttämättömä hampaat on nyt alkupäässä. Pitänee kokeilla jos tuolla muutoksella olisi vaikutusta. Lisäksi NoVo-venttiili tulee siirtymään historiaan, kun taas oli jumissa auki-asennossa.
Tänään kaasari kävi taas tallin pöydällä, kun seoksia säädellessä toisella seosruuvilla ei ollut mitään vaikutusta. Kanavasta löytyi roska, eli toinen kanava oli tukossa. Samalla löysin vieläkin väljyyttä toisesta läpästä. Synkrorattaan paikalleen asettava levy oli väljä, eli sekin vaihtoon.
Koeajolle en vielä ehtinyt, mutta jukolauta kun kone kävi nätisti Käyntiin pärähti kun avaimeen hipaisi Innolla odotellaan että lumi TAAS sulaa pois että uskaltaa nuilla kumeilla tien päälle. Seokset on edelleen arvoitus....
Koeajolle en vielä ehtinyt, mutta jukolauta kun kone kävi nätisti Käyntiin pärähti kun avaimeen hipaisi Innolla odotellaan että lumi TAAS sulaa pois että uskaltaa nuilla kumeilla tien päälle. Seokset on edelleen arvoitus....