Coupe GT 2000 -72

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

jryti kirjoitti:Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
koneessa laturin ylä kiinnikkeen etummaisen pultin alle
korissa sen konepellin aukipito tangon viereen
ö anturi on bensapumpun vieressä siihen menee vihree johto
näin ainakin mulla
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

taunus 78 kirjoitti:
jryti kirjoitti:Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
koneessa laturin ylä kiinnikkeen etummaisen pultin alle
korissa sen konepellin aukipito tangon viereen
ö anturi on bensapumpun vieressä siihen menee vihree johto
näin ainakin mulla
Olihan maajohto V6:seen? Akku on kuskinpuolella ja laturi vänkärin puolella.

Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi? nyt en ymmärrä kysymystä :roll:

siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

[quote="taunus 78"]Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi? nyt en ymmärrä kysymystä :roll:

siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa[/quote

Niin siis puhun GT:n öljynpainemittarista, jossa vedetään öljyputki kabiiniin asti mittarin persiiseen. Öljynpaineanturia tuohon ei edes tule....

Pitää kokeilla yltääkö tuo maajohto sinne asti. Mistä se johto on sulla kulkenut? Roikkunut vapaana vai ollut joissakin kiinnikeissä? Kun ajatus olis että johdot kulkisi alkuperäisissä kiinnikkeissä.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Se öljynpainemittarin putki tulee siihen samaan kohtaan konetta kun öljynpainevalon anturikin, ei lohkossa ole edes muita paikkoja...kuskinpuolelle etu alareunaan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

anturiksi mä sen öljyputken lähtöholkin mieltäsin
ja akku mulla on pelkääjän puolella ku on alunperin 1.6
mutta kaikissa mun irtonaisissakin kutosissa (5kpl)
on maadotus johto ollu laturin jalassa
en sitten tiedä on taunuksessa niin alunperin
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Ok, kiitti tiedosta. Tutkin mihin tuo maajohto yltää.
taunus 78 kirjoitti:anturiksi mä sen öljyputken lähtöholkin mieltäsin

Sen verran pitää saada pilkkua viilata että se on öljyputki, joka johtaa öljyn anturille, joka tässä tapauksessa on mittarilla :lol: Mittarilla oleva anturi muuttaa öljynpaineen mittarille tulkittavaksi signaaliksi (suoraan mekaaniseksi liikkeksi? en ole koskaan purkanut) -> viisarin liikkeeksi. Öljynpaineanturi muuttaa suoraan koneen luona öljynpaineen mittarille tulkittavaksi (ja helpommin siirrettäväksi) -> sähköiseksi signaaliksi (resistanssiarvoksi).

No siinä oli päivän pilkun viilaus urakka 8)
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

taunus 78 kirjoitti:loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille :lol:
Samaa paikkaa siinä b-pumpun päällä aloin suunnittelemaan, siinä on mulla pultti jo paikallaan. Sen alle voisi yltää.

Putken laitoin koneen kylkeen kiinni. Siitä putki menee runkoaisan kylkeä pitkin rintapeltiin jasieltä sukeltaa vaihdelaatikon päälle ja sieltä sisälle kabiiniin.

Sisätilanpuhaltimen koppa löysi illalla paikkansa konehuoneesta. Samoin tuulilasinpyyhkijät ja samaan yhteyteen tulevat suojapellit.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

jryti kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille :lol:
Samaa paikkaa siinä b-pumpun päällä aloin suunnittelemaan, siinä on mulla pultti jo paikallaan. Sen alle voisi yltää.
No mutta meillähän on maadoitus sitten samassa paikassa, bensapumpun yläpuolella lohkon kyljessä on paikka, tosin mulla johto menee suoraan siitä syylärin viereen maihin, eli maadoittaa koneen näin (akku kontissa)
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Ilmanvaihto härvelit ja kojelauta löysivät tiensä kabiiniin. Vielä on auki että mitä reikiä ja varoitusvaloja tuohon kojelautaan kuuluu... Tutkitaan...
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Sähköt ensimmäisen kerran kytketty. Savua ei tullut ja virtaakin meni vain 3 A. (Valot päällä, etuvalot ei paikoillaan)

Kytkin ampperi mittarin kautta kun hirvitti alkaa testailemaan kipinöinnin kera kun akku oli just ladattu. Edellisellä kerralla vasta ladattu akku muuttui murusiksi kun meni akun kenkää kytkemään :lol:

Startti ei suostunut pyörittämään ja syyksi osoittautui virtalukon liitin, toki tämä löytyi vasta kolmen tunnin etsinnän jälkeen kun jo kerran olin luovuttanut ja mennyt sisälle saunaa lämmittämään :D Pyörittelin konetta startilla lyhyissä pätkissä että levittelisi vähän öljyä koneeseen. Kytkin toimi, joten nyt laatikkkoon voisi laittaa öljyt.

Tänään pätkä bensaletkua kaupasta, laatikkoon öljyt ja sitten bensaa pulloon -> kokeilemaan.
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Savut otettu! Kone kävi ihan nätisti. Äänet oli makeat, kun paikoillaan on vain etuputket :D

Ilmeni että kiihdytyspumppu vuotaa ja kaasuvaijeri-patentti ei toimi -> kaasu takelteli. Vänkärin puolen etuputki on sen verran mutkilla että sen puolen putki tulee vähän alemmas.

Huomenna syyläri ja lämppärin kenno paikoilleen....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Onnea, hieno fiilis vai mitä! Ota vaan ne etuputketkin pois niin saat meteliä torppaan kunnolla!
Vastaa Viestiin