Coupe GT 2000 -72
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tallissa on taas ollut muita autoja työn alla oikein jonoksi asti.
Sen verran on Taunuskin edistynyt että peräkontti sai lukon ja syötävä aine tulee omasta tankista.
Tuli ostettu tuliterä. tehtaan rasvoissa oleva virranjakaja. Kiinnostaa että muuttuuko käynti mitenkään uuden myötä...
Uusi kiihdytyspumpun kalvo pitää laittaa tilaukseen. Paikallaan jo toinen käytetty ja molemmat kusee bensaa vartta myöten.
Sen verran on Taunuskin edistynyt että peräkontti sai lukon ja syötävä aine tulee omasta tankista.
Tuli ostettu tuliterä. tehtaan rasvoissa oleva virranjakaja. Kiinnostaa että muuttuuko käynti mitenkään uuden myötä...
Uusi kiihdytyspumpun kalvo pitää laittaa tilaukseen. Paikallaan jo toinen käytetty ja molemmat kusee bensaa vartta myöten.
Nonniiin.... Ensinnäkin ex-omistjalta iso peukku kaikille, että auto on vielä olemassa. Ja pientä tarinaa....
Timppa tosiaan lähti kaverinsa kanssa tätä Tanea Suur-Miehikkälästä katsomaan Fia Unolla Rajamäestä, matkaa liikaa... Jo Mäntsälän jälkeen rupesi Unon vetari paukutamaan sen verta rajusti, että oli jo tässä kohtaan synynyt päätös Tanen ostamisesta jos käyntiin lähtee ja voi ajaa (KePö aikaan auton ostaminen oli vähän erinlaista). Perille päästyä pikainen tutkimen ja koe ajo, eli pikainen tinkaus jamatkaan. Paalumatka meni muuten hyvin, mutta -10c pakkanen hyydytti Taunus kuskin, ei nähkääs lämppäri toiminut, eli aina 50km jälkeen Unon lämmitelemään. Vähän ennen Mäntsälää (Ikyllä tälläkin kertaa) Uno levisi, veatri poikki. Viimeiset 50km tuli sitten unski Tanen peräsää...
Timppa ei sen ihmeempiä muistinsa mukaan tehnyt tälle autolle, huolsi ja ajoi. Mukavat muistot jäimuttauusien projektien takia laittoi kiertoon...
Tämmöiset tiedot on mulla tästä Tanesta. Että koska tätä voi käydä katsomassa??? Itse Juuassa asustelevana ja silloin tällöin teillä päin käyneenä kiinostaa...
-Jarno
Timppa tosiaan lähti kaverinsa kanssa tätä Tanea Suur-Miehikkälästä katsomaan Fia Unolla Rajamäestä, matkaa liikaa... Jo Mäntsälän jälkeen rupesi Unon vetari paukutamaan sen verta rajusti, että oli jo tässä kohtaan synynyt päätös Tanen ostamisesta jos käyntiin lähtee ja voi ajaa (KePö aikaan auton ostaminen oli vähän erinlaista). Perille päästyä pikainen tutkimen ja koe ajo, eli pikainen tinkaus jamatkaan. Paalumatka meni muuten hyvin, mutta -10c pakkanen hyydytti Taunus kuskin, ei nähkääs lämppäri toiminut, eli aina 50km jälkeen Unon lämmitelemään. Vähän ennen Mäntsälää (Ikyllä tälläkin kertaa) Uno levisi, veatri poikki. Viimeiset 50km tuli sitten unski Tanen peräsää...
Timppa ei sen ihmeempiä muistinsa mukaan tehnyt tälle autolle, huolsi ja ajoi. Mukavat muistot jäimuttauusien projektien takia laittoi kiertoon...
Tämmöiset tiedot on mulla tästä Tanesta. Että koska tätä voi käydä katsomassa??? Itse Juuassa asustelevana ja silloin tällöin teillä päin käyneenä kiinostaa...
-Jarno
Auto löytyy Kajaanista ja toivottavasti alkaa kulkemaankin lähiaikoina. Autoa saa käydä katsomassa mikäli täällä päin kulkee, otat vaan minuun yhteyttä. Tuolta minun Galleriasta löytyy kuvat auton viimeisistä vaihesta.Terno kirjoitti:Timppa ei sen ihmeempiä muistinsa mukaan tehnyt tälle autolle, huolsi ja ajoi. Mukavat muistot jäimuttauusien projektien takia laittoi kiertoon...
Tämmöiset tiedot on mulla tästä Tanesta. Että koska tätä voi käydä katsomassa??? Itse Juuassa asustelevana ja silloin tällöin teillä päin käyneenä kiinostaa...
-Jarno
Elikkä vaikuttaisi että kaverisi Timppa on ollut auton toinen omistaja? Olikohan auto ostettaessa metallin hohto ruskea vai viininpunainen? Tämän hetkinen RAE-751- historiikki vaikuttaisi seuraavalta:
-1993 Miehikkälä (Apteekkari?)
1993-1996 Rajamäki - Timppa
1996-1996 Hyvinkää - sale
1996-1998 (Hyvinkää-Mäntsälä) omistajia ei tiedossa, mutta joku tykkäsi polttaa Hyvinkäällä kumia...
1998-2006 Tampereen seutu - HoppaRacing
2006- Kajaani - jryti eli minä
Kaiken tämän varmaan saisi selville Trafista, mutta eikös tämä ole näin hauskempaa ja löytyy tarinaakin auton taustalta.
Auto tuntuu kokeneen kaiken näköistä aikojen saatossa:
- Auton väri on vaihtunut ruskeasta viininpunaiseksi
- Alkuperäinen moottori on porautettu
- Sisusta on maalattu sprayllä mustaksi Tämä teetti mulle töitä
- Perä revennyt kumin poltossa (salen jälkeinen omistaja)
- Hifi asennukset suoritettu avaamalla lattiamatto puukolla
- Osia vaihtunut; jäähdytin, jarrutehostin jne
Kiitoksia Jarno tiedoista ja kerro kaverillesi, että kaikki muistelot on tervetulleita lisättäväksi tämän auton historiikkiin.
Taunus edennyt hitaanlaisesti vaikka tuntuu, että tallissa tulee oltua kokoajan Sisustojen nypläämistä ja öljykatastrofin jälkien siivoilua. Kojelauta/keskikonsoli paketti alkaa olemaan radioa vaille valmis. Muuten sisustat odottaa vänkärin oven tiivistettä, sivuverhouksien kosteussuojia ja hattuhyllyä.
Hattuhylyn korjauksen aloitin eilen, kun liimasin uutta levyä 6x9 reikien peitoksi. Tänään olisi vuorossa "menetettyjen muotojen" uudelleen muokkaus. Sitten oli ajatus kitata koko p*ska, vetäistä kevyt kerros sopivasti ohennettua ruiskukittiä rypyläisen pinnan aikaan saamiseksi. Lopuksi koko hoito matta mustaksi.
Vanteiksi on valikoitunut rostylet jotka tule saamaan pikaisen ehostuksen. Leveämmät saavat odottaa vielä kunnostusta, kun niihin ei ole kumejakaan.
Konehuoneen puolella: kaasari temppuilee (sahuuttaa käynnistaessa ja sammahtelee), termarikotelon tiiviste vuotaa ja jarrujen pääsylinteri uupuu, kun edellinen menipaskaksi ja on jumissa..... Sytkät on tasan 6 eykk ja vaatii hienosäätöä kun ei vielä tunnu oikein hyvältä....
Hattuhylyn korjauksen aloitin eilen, kun liimasin uutta levyä 6x9 reikien peitoksi. Tänään olisi vuorossa "menetettyjen muotojen" uudelleen muokkaus. Sitten oli ajatus kitata koko p*ska, vetäistä kevyt kerros sopivasti ohennettua ruiskukittiä rypyläisen pinnan aikaan saamiseksi. Lopuksi koko hoito matta mustaksi.
Vanteiksi on valikoitunut rostylet jotka tule saamaan pikaisen ehostuksen. Leveämmät saavat odottaa vielä kunnostusta, kun niihin ei ole kumejakaan.
Konehuoneen puolella: kaasari temppuilee (sahuuttaa käynnistaessa ja sammahtelee), termarikotelon tiiviste vuotaa ja jarrujen pääsylinteri uupuu, kun edellinen menipaskaksi ja on jumissa..... Sytkät on tasan 6 eykk ja vaatii hienosäätöä kun ei vielä tunnu oikein hyvältä....
Sen verran tähän väliin, että sisusta oli musta jo mulle tullessaan. Ovipahvit oli soseena - ostin siihen muistaakseni jotkut ruskeat tilalle. Penkeissä oli järkyttävät 80-luvun tiikerikarvasuojat. Alla kuluneet orkkispenkit.
Se kaiffari kuka sen minulta osti, kolaroi sitä kylkeä ja poltteli vähän kummia. Taisi joutua hitsaamaan jompaa kumpaa taka-alatukivartta kun repesi loppuun ajetun kuutosen kovan väännön saattelemana
Se kaiffari kuka sen minulta osti, kolaroi sitä kylkeä ja poltteli vähän kummia. Taisi joutua hitsaamaan jompaa kumpaa taka-alatukivartta kun repesi loppuun ajetun kuutosen kovan väännön saattelemana
- Harraste: 1972 Lincoln Continental Mark IV coupe MR /näyttely -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
- Käyttöauto: 2020 Lexus IS300h F Sport -
- Käyttöauto II: 2019 RAM 1500 Laramie HEMI 5.7 -
- Vene: RaisSport 530DC + Mercruiser 470 ( 200hv ) -
- Mökkivene: 1990 Bayliner Capri 1950 -
Auto sai tänään ensimmäiset raikkaat ilmat. Eli omin voimin auto kävi tallista ulkona ja palasi nilkuttaen takaisinkin. Kun kone lämpesi ja imu lähti pois, niin katosi myös tyhjäkäyntikin.....Ilmeisesti kaasari ei ole säädöissään. Vai?
Jarrut ei pelaa. Pysähtyy kyllä mutta poljin menee melkein pohjaan...Täytynee kokeilla vielä kerran ilmata...Pääsylinterin vaihdoin kun edellisellä ei tullut minkään näköistä "tuntoa" polkimeen.
Jarrut ei pelaa. Pysähtyy kyllä mutta poljin menee melkein pohjaan...Täytynee kokeilla vielä kerran ilmata...Pääsylinterin vaihdoin kun edellisellä ei tullut minkään näköistä "tuntoa" polkimeen.
Sisustan kasaus jatkunut, sivupahveja ja ikkunan tiivisteitä....
Jarrut ei ota toetakseen, pitänee alkaa purkamaan etujarruja, että onko vuotoja.
Sähköt temppuilee, lämpömittari ja polttoainemittari eivät vaikuta toimivan, kuten ei kellokaan.
Tyhjäkäynti vaikutti selviävän sillä, että pyöräyttelin kaikkia säätöruuveja ja kappas yksi ruuvi aukesi paukahtaen ja tyhjäkäynti normalisoitui ja kone alkoi käymään laihemmalla.
Käyntiin lähtö on edelleen toisinaan temppuilun takana ja paukuttelee kaasarissa.
Jarrut ei ota toetakseen, pitänee alkaa purkamaan etujarruja, että onko vuotoja.
Sähköt temppuilee, lämpömittari ja polttoainemittari eivät vaikuta toimivan, kuten ei kellokaan.
Tyhjäkäynti vaikutti selviävän sillä, että pyöräyttelin kaikkia säätöruuveja ja kappas yksi ruuvi aukesi paukahtaen ja tyhjäkäynti normalisoitui ja kone alkoi käymään laihemmalla.
Käyntiin lähtö on edelleen toisinaan temppuilun takana ja paukuttelee kaasarissa.
Koko auto vesihiottu ja myllytetty, vielä vaha päälle suojaksi niin se olisi sitten siinä. Kerkesi siinä hionnan aikana maaliruiskukin sotkeentua
Sisällä on muuten valmista puuttuu ovien sisäkahvat, kauhukahvat, aurinkolipat ja peili. Ulkoa uupuu etuvalot, merkkejä ja ikkunatiivisteiden listat.
Jarrut edelleen kesken...
Sisällä on muuten valmista puuttuu ovien sisäkahvat, kauhukahvat, aurinkolipat ja peili. Ulkoa uupuu etuvalot, merkkejä ja ikkunatiivisteiden listat.
Jarrut edelleen kesken...
Tänään autolle tehtiin "esitarkastus" museokatsastajan toimesta. On kuulemma kauheampiakin nähty Loput osat paikoilleen ja leima tulee kuulemma paperiin. Mitään korjattavaa ei ollut, mutta huomautetavaa oli parista piilossa olevasta sinisestä klemmarista ja vanteiden sävystä (vannehopea- sprayllä maalatut).
Askeleen lähempänä...
Askeleen lähempänä...
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 21:40