Coupe GT 2000 -72
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
koneessa laturin ylä kiinnikkeen etummaisen pultin allejryti kirjoitti:Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
korissa sen konepellin aukipito tangon viereen
ö anturi on bensapumpun vieressä siihen menee vihree johto
näin ainakin mulla
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Olihan maajohto V6:seen? Akku on kuskinpuolella ja laturi vänkärin puolella.taunus 78 kirjoitti:koneessa laturin ylä kiinnikkeen etummaisen pultin allejryti kirjoitti:Muutamia kysymyksiä:
- Mihin maajohto tulee koneessa? Entä rungossa?
- Mihin tulee öljynpainemittarin anturi koneen päässä? On ollut puhetta aiemminkin, mut kun ei haulla löydy
korissa sen konepellin aukipito tangon viereen
ö anturi on bensapumpun vieressä siihen menee vihree johto
näin ainakin mulla
Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi?
Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi? nyt en ymmärrä kysymystä
siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa
siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
[quote="taunus 78"]Öljynpainemittari tulee vissiin samaan kuin öljynpaineanturi? nyt en ymmärrä kysymystä
siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa[/quote
Niin siis puhun GT:n öljynpainemittarista, jossa vedetään öljyputki kabiiniin asti mittarin persiiseen. Öljynpaineanturia tuohon ei edes tule....
Pitää kokeilla yltääkö tuo maajohto sinne asti. Mistä se johto on sulla kulkenut? Roikkunut vapaana vai ollut joissakin kiinnikeissä? Kun ajatus olis että johdot kulkisi alkuperäisissä kiinnikkeissä.
siinä laturin kiinnikkeessä mulla on ollu kaikissa kutosissa (granada)
ohcssa koneen kannakkeessa, voisko olla niin sitten taunuksen
kutosessa[/quote
Niin siis puhun GT:n öljynpainemittarista, jossa vedetään öljyputki kabiiniin asti mittarin persiiseen. Öljynpaineanturia tuohon ei edes tule....
Pitää kokeilla yltääkö tuo maajohto sinne asti. Mistä se johto on sulla kulkenut? Roikkunut vapaana vai ollut joissakin kiinnikeissä? Kun ajatus olis että johdot kulkisi alkuperäisissä kiinnikkeissä.
Se öljynpainemittarin putki tulee siihen samaan kohtaan konetta kun öljynpainevalon anturikin, ei lohkossa ole edes muita paikkoja...kuskinpuolelle etu alareunaan.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
anturiksi mä sen öljyputken lähtöholkin mieltäsin
ja akku mulla on pelkääjän puolella ku on alunperin 1.6
mutta kaikissa mun irtonaisissakin kutosissa (5kpl)
on maadotus johto ollu laturin jalassa
en sitten tiedä on taunuksessa niin alunperin
ja akku mulla on pelkääjän puolella ku on alunperin 1.6
mutta kaikissa mun irtonaisissakin kutosissa (5kpl)
on maadotus johto ollu laturin jalassa
en sitten tiedä on taunuksessa niin alunperin
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Ok, kiitti tiedosta. Tutkin mihin tuo maajohto yltää.
Sen verran pitää saada pilkkua viilata että se on öljyputki, joka johtaa öljyn anturille, joka tässä tapauksessa on mittarilla Mittarilla oleva anturi muuttaa öljynpaineen mittarille tulkittavaksi signaaliksi (suoraan mekaaniseksi liikkeksi? en ole koskaan purkanut) -> viisarin liikkeeksi. Öljynpaineanturi muuttaa suoraan koneen luona öljynpaineen mittarille tulkittavaksi (ja helpommin siirrettäväksi) -> sähköiseksi signaaliksi (resistanssiarvoksi).
No siinä oli päivän pilkun viilaus urakka
taunus 78 kirjoitti:anturiksi mä sen öljyputken lähtöholkin mieltäsin
Sen verran pitää saada pilkkua viilata että se on öljyputki, joka johtaa öljyn anturille, joka tässä tapauksessa on mittarilla Mittarilla oleva anturi muuttaa öljynpaineen mittarille tulkittavaksi signaaliksi (suoraan mekaaniseksi liikkeksi? en ole koskaan purkanut) -> viisarin liikkeeksi. Öljynpaineanturi muuttaa suoraan koneen luona öljynpaineen mittarille tulkittavaksi (ja helpommin siirrettäväksi) -> sähköiseksi signaaliksi (resistanssiarvoksi).
No siinä oli päivän pilkun viilaus urakka
loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Samaa paikkaa siinä b-pumpun päällä aloin suunnittelemaan, siinä on mulla pultti jo paikallaan. Sen alle voisi yltää.taunus 78 kirjoitti:loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille
Putken laitoin koneen kylkeen kiinni. Siitä putki menee runkoaisan kylkeä pitkin rintapeltiin jasieltä sukeltaa vaihdelaatikon päälle ja sieltä sisälle kabiiniin.
Sisätilanpuhaltimen koppa löysi illalla paikkansa konehuoneesta. Samoin tuulilasinpyyhkijät ja samaan yhteyteen tulevat suojapellit.
No mutta meillähän on maadoitus sitten samassa paikassa, bensapumpun yläpuolella lohkon kyljessä on paikka, tosin mulla johto menee suoraan siitä syylärin viereen maihin, eli maadoittaa koneen näin (akku kontissa)jryti kirjoitti:Samaa paikkaa siinä b-pumpun päällä aloin suunnittelemaan, siinä on mulla pultti jo paikallaan. Sen alle voisi yltää.taunus 78 kirjoitti:loogisin paikka sille maa johdolle kuskin puolella on siinä b pumpun yläpuolella
siinä ainakin on kierteet mutta mitään ei mulla ainakaan siinä kiinni
löysitkö paikan... anturille
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Sähköt ensimmäisen kerran kytketty. Savua ei tullut ja virtaakin meni vain 3 A. (Valot päällä, etuvalot ei paikoillaan)
Kytkin ampperi mittarin kautta kun hirvitti alkaa testailemaan kipinöinnin kera kun akku oli just ladattu. Edellisellä kerralla vasta ladattu akku muuttui murusiksi kun meni akun kenkää kytkemään
Startti ei suostunut pyörittämään ja syyksi osoittautui virtalukon liitin, toki tämä löytyi vasta kolmen tunnin etsinnän jälkeen kun jo kerran olin luovuttanut ja mennyt sisälle saunaa lämmittämään Pyörittelin konetta startilla lyhyissä pätkissä että levittelisi vähän öljyä koneeseen. Kytkin toimi, joten nyt laatikkkoon voisi laittaa öljyt.
Tänään pätkä bensaletkua kaupasta, laatikkoon öljyt ja sitten bensaa pulloon -> kokeilemaan.
Kytkin ampperi mittarin kautta kun hirvitti alkaa testailemaan kipinöinnin kera kun akku oli just ladattu. Edellisellä kerralla vasta ladattu akku muuttui murusiksi kun meni akun kenkää kytkemään
Startti ei suostunut pyörittämään ja syyksi osoittautui virtalukon liitin, toki tämä löytyi vasta kolmen tunnin etsinnän jälkeen kun jo kerran olin luovuttanut ja mennyt sisälle saunaa lämmittämään Pyörittelin konetta startilla lyhyissä pätkissä että levittelisi vähän öljyä koneeseen. Kytkin toimi, joten nyt laatikkkoon voisi laittaa öljyt.
Tänään pätkä bensaletkua kaupasta, laatikkoon öljyt ja sitten bensaa pulloon -> kokeilemaan.
Savut otettu! Kone kävi ihan nätisti. Äänet oli makeat, kun paikoillaan on vain etuputket
Ilmeni että kiihdytyspumppu vuotaa ja kaasuvaijeri-patentti ei toimi -> kaasu takelteli. Vänkärin puolen etuputki on sen verran mutkilla että sen puolen putki tulee vähän alemmas.
Huomenna syyläri ja lämppärin kenno paikoilleen....
Ilmeni että kiihdytyspumppu vuotaa ja kaasuvaijeri-patentti ei toimi -> kaasu takelteli. Vänkärin puolen etuputki on sen verran mutkilla että sen puolen putki tulee vähän alemmas.
Huomenna syyläri ja lämppärin kenno paikoilleen....
Onnea, hieno fiilis vai mitä! Ota vaan ne etuputketkin pois niin saat meteliä torppaan kunnolla!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400