Coupe GT 2000 -72
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Hipistely jatkuu.... Tyhjäkäynti on nyt 800 ja silloin sytytysennakko 6 astetta. Alipaine oli 420 mmHg (tai jotain 60 kPA:ta). Seoksiä säädin laihalle niin kauan että kierrokset alkoi laskemaan reilusti ja sitten parikierrosta auki (13,5 kierrosta näkyi olevan koko säätövara). Jos vielä huomenna tarkistaisi kosketuskulman, joko sitten riitäisi säätämiset
Vappu ajelut hoidettu. Nykimis- ja pätkimisongelmat on kadonneet kokonaan. Ainoastaan voimansiirron väljykset aiheuttaa välillä pomppimista sopivan hitaalla nopeudella. Apianlahdelle seuraava tavoite, mutta sitä ennen pitää käyttää laatikko irti ja tukkia nestevuoto koneen päätyssä. Lisäksi poskilaakereiden vaihto saattaa olla tarpeen, kun ääntää perä niin ilkeästi. Ja pakoputki alkoi liitoksesta vuotamaan
Kilometrejä on kerätty mittariin. Ongelmana on nyt että jokin vemputtaa renkaissa. Renkaat on vasta tasapainoitettu renkaiden vaihdon yhteydessä. Pitänee alkaa pyörittelemään renkaat läpi, että onko joku vanne solmussa tai jotain. Vemputti kyllä edellisilläkin renkailla ja vanteilla....Voikohan vetari olla solmussa?
Joskus on tullu vastaan kun on vetaria irroitettu kyseenalaisilla menetelmillä niin on se laippa mennyt kieroks. Takapäässä ei oikeen muuta "vemputtajaa" tule mieleen, tietty jos vanteessa on sivuttaisheittoa niin se saattaa tuntua persiissä, vaikkei punttikoneessa näkyiskään. Joskus tullu vastaan myös akseleita jotka on johonkin suuntaan banaanina, jollon pyöräkulmat on persiillään. Suht helppoja oikoa ja omalla kohalla vain kolarivehkeistä puretuissa akseleissa noita ongelmia on joskus ollu.
Ja toki se vetarikin on voinu taipua jos on tällin saanu.
Etupäässä sitten vaihtoehtoja piisaa, klassisin ehkä taunuksessa löysällä olevat laakerit tai reaktiotankojen puslat.
Ja toki se vetarikin on voinu taipua jos on tällin saanu.
Etupäässä sitten vaihtoehtoja piisaa, klassisin ehkä taunuksessa löysällä olevat laakerit tai reaktiotankojen puslat.
Pitää käyttää ilmassa jokainen rengas ja tarkistaa vanteesta miten vipattavat.Luhtis kirjoitti:Joskus on tullu vastaan kun on vetaria irroitettu kyseenalaisilla menetelmillä niin on se laippa mennyt kieroks. Takapäässä ei oikeen muuta "vemputtajaa" tule mieleen, tietty jos vanteessa on sivuttaisheittoa niin se saattaa tuntua persiissä, vaikkei punttikoneessa näkyiskään. Joskus tullu vastaan myös akseleita jotka on johonkin suuntaan banaanina, jollon pyöräkulmat on persiillään. Suht helppoja oikoa ja omalla kohalla vain kolarivehkeistä puretuissa akseleissa noita ongelmia on joskus ollu.
Ja toki se vetarikin on voinu taipua jos on tällin saanu.
Etupäässä sitten vaihtoehtoja piisaa, klassisin ehkä taunuksessa löysällä olevat laakerit tai reaktiotankojen puslat.
Vänkärin puolen takarengas istuu jotenkin oudosti napaan. Keskireijäistä läpi tuleva vetarin kuppi tulee läpi eri verran eri kohdista. Kun työtämitalla mittaa kupin reunasta vanteen pintaan niin näyttäisi olevan kolmatta milliä vanne kierossa navan päällä? Renkaan käytin irti mutta ei löytynyt mitään mikä estäisi vannetta kiristymästä kunnolla napaa vasten. Tuokin selviää mittaamalla se vemputus
Käytin auton kulma kerrallaan ilmassa ja pyörittelin renkaat läpi. Sivuttaisheittoa oli kahdessa renkaassa kuskin etusessa noin 2mm ja vänkärin takana 2-3mm.
Kuskin etumaiseen, kun vaihtoi vararenkaan niin sivuttaisheitto katosi, siis mittaamalla en kokeillut ajaa. Elikkäs vaikuttaisi että vanne on kiero. Vänkärin takimmainen oli pahin ja ei muuttunut mihinkään rengasta vaihtamallla eli vetari taitaa olla solmussa.
Kuskin etumaiseen, kun vaihtoi vararenkaan niin sivuttaisheitto katosi, siis mittaamalla en kokeillut ajaa. Elikkäs vaikuttaisi että vanne on kiero. Vänkärin takimmainen oli pahin ja ei muuttunut mihinkään rengasta vaihtamallla eli vetari taitaa olla solmussa.