Sivu 5/6

Lähetetty: 05 Heinä 2007, 19:42
Kirjoittaja raimo
Tänään leimattu. Huomautuksitta läpi. 8)

Lähetetty: 05 Heinä 2007, 19:49
Kirjoittaja Janzamar
:D Noinhan se kuuluskin,harvalla vaan onnistuu.. :oops:
Onneksi olkoon :wink: vaikka eihän onnea tarvi kun osaa hommansa.. :)

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 13:26
Kirjoittaja raimo
Moottori on nyt vaihdettu 1.6 -> 2.0

Ennen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494532
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494581

Jälkeen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494610

Yllättävän pirteä tuo "uusi" moottori, vaikka onkin melkein vakio. Nokka-akselina on vaihtoon tyrkyttämäni KC FR21 ja vauhtipyörä on kevennetty pikkukytkimellinen 3-lapaisella sintterilevyllä. Hieman vaatii totuttelua moinen on/off kytkin. :wink:

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 00:11
Kirjoittaja raimo
Kardaanin kumidonitsi antautui "rajun" kiihdytyksen seurauksena eilen:

http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184706534

Tuokin C-donitsi oli irroittaessa kahdessa osassa.

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 00:13
Kirjoittaja Mois
raimo kirjoitti:Kardaanin kumidonitsi antautui "rajun" kiihdytyksen seurauksena eilen:

http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184706534

Tuokin C-donitsi oli irroittaessa kahdessa osassa.
Osta multa kardaani :lol:

Lähetetty: 15 Elo 2007, 21:35
Kirjoittaja Pikkupoeka
Mitäs on tapahtumassa kun on katos ilmestynyt konehuoneen päälle?

Lähetetty: 16 Elo 2007, 09:38
Kirjoittaja raimo
Vettä satoi, sen takia "katos" 8)

Taistelin puslien holkkeihin kiinniruostuneiden alatukivarsien pulttien kanssa. Kauhee duuni saada irti, mut lähti lopulta butaanipolttimen, rälläkän ja "vingun" avulla.

On muuten kaikki pallonivelet vielä niittaamalla kiinni ja fordin stanssit on jokaisessa. Alkuperäiset siis ja ehjiä näyttivät olevan vieläkin. Etuiskaritkin ovat ilmeisesti alkuperäiset, kun päätyholkkien kumeissa oli fordin logot. 8)

Lähetetty: 16 Elo 2007, 18:00
Kirjoittaja teroniusmonk
Mullaki ois tommonen donitsikardaani joutilaana ku ei se käynykään tohon tomaattiin.

Lähetetty: 14 Loka 2007, 17:11
Kirjoittaja raimo
Tässä loppukesän aikoina tuli maalailtua ja laitettua maski paikoilleen. Kiiltävänäkin se oli hetken paikallaan, mutta jotenkin näytti liian historiciltä.

edestä

Jousista otin 1,5 kierrosta pois:

takaa

22.9 oli tarkoitus mennä CRSC:n ratapäiville Alastaroon ajelemaan, mutta kannentiiviste sanoi matkalla olevansa eri mieltä ja paloi 2. ja 3. sylinterin välistä. Kotimatka taittui kivasti kahdella sylinterillä paukutellen. Kantta irroittaessa "käsivarsidyno" sanoi pulttien olleen totuttua löysemmällä. Edelliseltä kasaajalta kenties unohtunut jälkikiristys? Pakollisen kansiremontin ohella tuli tehtyä pieniä muutoksia. :wink:

konehuone

Lähetetty: 22 Loka 2007, 10:32
Kirjoittaja raimo
Sunnuntai-illan ratoksi tuli vaihdelaatikko vaihdettua. Edelliseen oli ilmestynyt ylimääräinen vapaa kolmosen tilalle ja muutenkin piti mielyttävää ronksutusta 8)

"Uudesta" vaihdelaatikosta kiitokset Sultzille.

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 21:48
Kirjoittaja raimo
Päivitelläämpäs välillä.

http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1205951946

Auto on ollut ajossa koko ajan, eikä mitään ihmeellistä ole tehty. Kaasarit tuli vaihdettua tuplista takaisin DGAV:hen säästösyistä. Etupenkit vaihdoin tyyliin sopimattomiin GSI kadetin recaroihin, mukavuussyistä :)

Pientä ongelmaa on ollut käyntiin lähtemisen kanssa kylmänä, ei jaksa pyörittää. "uusi" akku ja välitetty startti ovat nyt paikoillaan, koitetaan niillä.

Lähetetty: 05 Elo 2008, 11:21
Kirjoittaja raimo
Noniin. Pientä muutosta tapahtunut sitten viime kertoman.

Moottorin pyörittämisongelmat tulivat kuntoon välitetyllä startilla, mutta käynnistäessä ei tullut kipinää. Auto lähti käyntiin (jos lähti) vasta kun avaimesta "päästi". Tämä vika korjaantui kun lopulta löysin puolan etuvastuksen ja nappasin sen pois käytöstä. Tässä kotterossa se oli piilotettu johtosarjan teippauksen sisään, toisin kuin muissa Taunuksissa joita pks-meetingissä taannoin ihmeteltiin. Sytytysvehkeet ovat siis sierrasta kotoisin olevat kärjettömät.

Tuplat löysivät jälleen paikkansa. Huohotussäiliön tein ratapäiviä varten.

konehuone

Peltisarjan nikkaroin valusarjan tilalle. Sarja on todennäköisesti kotoisin escortista, alaosaa joutui hieman jatkamaan. Sierran peltisarjaa olisi joutunut muuttamaan kovemmalla kädellä, se ei osunut sinne päinkään.

pakosarja

Viime viikolla vaihdoin pienen 4 vaihteisen vaihdelaatikon tilalle 5 vaihteisen Type-9:n.

"uusi" ja vanha laatikko

Kytkin vaihtui pienestä sintteri levyllisestä 2 litraiseen vakioon. Type-9:lle sopivan vaihdelaatikon kannakelämsän tein teräslevystä. Aluksi meinasin leikellä ja hitsailla sen alkuperäisestä kannakkeesta, mutta helpompi oli tehdä kokonaan uusi. Vanha 2 osainen kardaani (johon aiemmin tänä kesänä vaihdoin jo toistamiseen kumidonitsin) vaihtui 1 osaiseen. Pakoputkessa olevaa S-mutkaa joutui siirtämään kymmenisen senttiä taaksepäin uuden kannakkeen tieltä.

uusi ja vanha kardaani

laatikko paikallaan

Kuvassa näkyvä peltisarjan tuki pitäisi joskus tehdä hiukan paremmin tuon pikavedoksen sijasta. Ajaahan tuokin toki asiansa, mutta maavara tuon lattaraudan alla on ~6cm 8)

Uudesta laatikosta kiitokset Houbille ja kardaanista Fonzielle.

Lähetetty: 17 Loka 2008, 21:23
Kirjoittaja raimo
Viime aikoina ei ole ihmeempiä tullut taunukselle tehtyä normaalihuoltojen lisäksi. FoMoCo- ja CRSC-ratapäivillä on kotteroa kiusattu Ahveniston radalla ja on vieläkin ehjä! Moottori toimii muutenkin hyvin, mutta jonkinlaista perusremppaa sille pitäisi harkita öljyvuotojen ja huohotuksen kuriin saamiseksi. Tosin ainakin ensin mainittu taitaa olla ominaisuus ko. moottorissa :D

Videopätkä CRSC:n päiviltä:

http://s12.photobucket.com/albums/a212/ ... I_0270.flv

Lähetetty: 17 Loka 2008, 21:46
Kirjoittaja TaunusTomi
Hienosti taittui :wink:

Lähetetty: 17 Loka 2008, 23:04
Kirjoittaja Januzki
Kaunista katseltavaa! 8)