1.6 -> 2.0 -74
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tänään leimattu. Huomautuksitta läpi.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Moottori on nyt vaihdettu 1.6 -> 2.0
Ennen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494532
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494581
Jälkeen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494610
Yllättävän pirteä tuo "uusi" moottori, vaikka onkin melkein vakio. Nokka-akselina on vaihtoon tyrkyttämäni KC FR21 ja vauhtipyörä on kevennetty pikkukytkimellinen 3-lapaisella sintterilevyllä. Hieman vaatii totuttelua moinen on/off kytkin.
Ennen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494532
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494581
Jälkeen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184494610
Yllättävän pirteä tuo "uusi" moottori, vaikka onkin melkein vakio. Nokka-akselina on vaihtoon tyrkyttämäni KC FR21 ja vauhtipyörä on kevennetty pikkukytkimellinen 3-lapaisella sintterilevyllä. Hieman vaatii totuttelua moinen on/off kytkin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Kardaanin kumidonitsi antautui "rajun" kiihdytyksen seurauksena eilen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184706534
Tuokin C-donitsi oli irroittaessa kahdessa osassa.
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184706534
Tuokin C-donitsi oli irroittaessa kahdessa osassa.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Osta multa kardaaniraimo kirjoitti:Kardaanin kumidonitsi antautui "rajun" kiihdytyksen seurauksena eilen:
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1184706534
Tuokin C-donitsi oli irroittaessa kahdessa osassa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 17:54
- Paikkakunta: Pirunkorpi
Vettä satoi, sen takia "katos"
Taistelin puslien holkkeihin kiinniruostuneiden alatukivarsien pulttien kanssa. Kauhee duuni saada irti, mut lähti lopulta butaanipolttimen, rälläkän ja "vingun" avulla.
On muuten kaikki pallonivelet vielä niittaamalla kiinni ja fordin stanssit on jokaisessa. Alkuperäiset siis ja ehjiä näyttivät olevan vieläkin. Etuiskaritkin ovat ilmeisesti alkuperäiset, kun päätyholkkien kumeissa oli fordin logot.
Taistelin puslien holkkeihin kiinniruostuneiden alatukivarsien pulttien kanssa. Kauhee duuni saada irti, mut lähti lopulta butaanipolttimen, rälläkän ja "vingun" avulla.
On muuten kaikki pallonivelet vielä niittaamalla kiinni ja fordin stanssit on jokaisessa. Alkuperäiset siis ja ehjiä näyttivät olevan vieläkin. Etuiskaritkin ovat ilmeisesti alkuperäiset, kun päätyholkkien kumeissa oli fordin logot.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mullaki ois tommonen donitsikardaani joutilaana ku ei se käynykään tohon tomaattiin.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Tässä loppukesän aikoina tuli maalailtua ja laitettua maski paikoilleen. Kiiltävänäkin se oli hetken paikallaan, mutta jotenkin näytti liian historiciltä.
edestä
Jousista otin 1,5 kierrosta pois:
takaa
22.9 oli tarkoitus mennä CRSC:n ratapäiville Alastaroon ajelemaan, mutta kannentiiviste sanoi matkalla olevansa eri mieltä ja paloi 2. ja 3. sylinterin välistä. Kotimatka taittui kivasti kahdella sylinterillä paukutellen. Kantta irroittaessa "käsivarsidyno" sanoi pulttien olleen totuttua löysemmällä. Edelliseltä kasaajalta kenties unohtunut jälkikiristys? Pakollisen kansiremontin ohella tuli tehtyä pieniä muutoksia.
konehuone
edestä
Jousista otin 1,5 kierrosta pois:
takaa
22.9 oli tarkoitus mennä CRSC:n ratapäiville Alastaroon ajelemaan, mutta kannentiiviste sanoi matkalla olevansa eri mieltä ja paloi 2. ja 3. sylinterin välistä. Kotimatka taittui kivasti kahdella sylinterillä paukutellen. Kantta irroittaessa "käsivarsidyno" sanoi pulttien olleen totuttua löysemmällä. Edelliseltä kasaajalta kenties unohtunut jälkikiristys? Pakollisen kansiremontin ohella tuli tehtyä pieniä muutoksia.
konehuone
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Sunnuntai-illan ratoksi tuli vaihdelaatikko vaihdettua. Edelliseen oli ilmestynyt ylimääräinen vapaa kolmosen tilalle ja muutenkin piti mielyttävää ronksutusta
"Uudesta" vaihdelaatikosta kiitokset Sultzille.
"Uudesta" vaihdelaatikosta kiitokset Sultzille.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Päivitelläämpäs välillä.
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1205951946
Auto on ollut ajossa koko ajan, eikä mitään ihmeellistä ole tehty. Kaasarit tuli vaihdettua tuplista takaisin DGAV:hen säästösyistä. Etupenkit vaihdoin tyyliin sopimattomiin GSI kadetin recaroihin, mukavuussyistä
Pientä ongelmaa on ollut käyntiin lähtemisen kanssa kylmänä, ei jaksa pyörittää. "uusi" akku ja välitetty startti ovat nyt paikoillaan, koitetaan niillä.
http://i12.photobucket.com/albums/a212/ ... 1205951946
Auto on ollut ajossa koko ajan, eikä mitään ihmeellistä ole tehty. Kaasarit tuli vaihdettua tuplista takaisin DGAV:hen säästösyistä. Etupenkit vaihdoin tyyliin sopimattomiin GSI kadetin recaroihin, mukavuussyistä
Pientä ongelmaa on ollut käyntiin lähtemisen kanssa kylmänä, ei jaksa pyörittää. "uusi" akku ja välitetty startti ovat nyt paikoillaan, koitetaan niillä.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Noniin. Pientä muutosta tapahtunut sitten viime kertoman.
Moottorin pyörittämisongelmat tulivat kuntoon välitetyllä startilla, mutta käynnistäessä ei tullut kipinää. Auto lähti käyntiin (jos lähti) vasta kun avaimesta "päästi". Tämä vika korjaantui kun lopulta löysin puolan etuvastuksen ja nappasin sen pois käytöstä. Tässä kotterossa se oli piilotettu johtosarjan teippauksen sisään, toisin kuin muissa Taunuksissa joita pks-meetingissä taannoin ihmeteltiin. Sytytysvehkeet ovat siis sierrasta kotoisin olevat kärjettömät.
Tuplat löysivät jälleen paikkansa. Huohotussäiliön tein ratapäiviä varten.
konehuone
Peltisarjan nikkaroin valusarjan tilalle. Sarja on todennäköisesti kotoisin escortista, alaosaa joutui hieman jatkamaan. Sierran peltisarjaa olisi joutunut muuttamaan kovemmalla kädellä, se ei osunut sinne päinkään.
pakosarja
Viime viikolla vaihdoin pienen 4 vaihteisen vaihdelaatikon tilalle 5 vaihteisen Type-9:n.
"uusi" ja vanha laatikko
Kytkin vaihtui pienestä sintteri levyllisestä 2 litraiseen vakioon. Type-9:lle sopivan vaihdelaatikon kannakelämsän tein teräslevystä. Aluksi meinasin leikellä ja hitsailla sen alkuperäisestä kannakkeesta, mutta helpompi oli tehdä kokonaan uusi. Vanha 2 osainen kardaani (johon aiemmin tänä kesänä vaihdoin jo toistamiseen kumidonitsin) vaihtui 1 osaiseen. Pakoputkessa olevaa S-mutkaa joutui siirtämään kymmenisen senttiä taaksepäin uuden kannakkeen tieltä.
uusi ja vanha kardaani
laatikko paikallaan
Kuvassa näkyvä peltisarjan tuki pitäisi joskus tehdä hiukan paremmin tuon pikavedoksen sijasta. Ajaahan tuokin toki asiansa, mutta maavara tuon lattaraudan alla on ~6cm
Uudesta laatikosta kiitokset Houbille ja kardaanista Fonzielle.
Moottorin pyörittämisongelmat tulivat kuntoon välitetyllä startilla, mutta käynnistäessä ei tullut kipinää. Auto lähti käyntiin (jos lähti) vasta kun avaimesta "päästi". Tämä vika korjaantui kun lopulta löysin puolan etuvastuksen ja nappasin sen pois käytöstä. Tässä kotterossa se oli piilotettu johtosarjan teippauksen sisään, toisin kuin muissa Taunuksissa joita pks-meetingissä taannoin ihmeteltiin. Sytytysvehkeet ovat siis sierrasta kotoisin olevat kärjettömät.
Tuplat löysivät jälleen paikkansa. Huohotussäiliön tein ratapäiviä varten.
konehuone
Peltisarjan nikkaroin valusarjan tilalle. Sarja on todennäköisesti kotoisin escortista, alaosaa joutui hieman jatkamaan. Sierran peltisarjaa olisi joutunut muuttamaan kovemmalla kädellä, se ei osunut sinne päinkään.
pakosarja
Viime viikolla vaihdoin pienen 4 vaihteisen vaihdelaatikon tilalle 5 vaihteisen Type-9:n.
"uusi" ja vanha laatikko
Kytkin vaihtui pienestä sintteri levyllisestä 2 litraiseen vakioon. Type-9:lle sopivan vaihdelaatikon kannakelämsän tein teräslevystä. Aluksi meinasin leikellä ja hitsailla sen alkuperäisestä kannakkeesta, mutta helpompi oli tehdä kokonaan uusi. Vanha 2 osainen kardaani (johon aiemmin tänä kesänä vaihdoin jo toistamiseen kumidonitsin) vaihtui 1 osaiseen. Pakoputkessa olevaa S-mutkaa joutui siirtämään kymmenisen senttiä taaksepäin uuden kannakkeen tieltä.
uusi ja vanha kardaani
laatikko paikallaan
Kuvassa näkyvä peltisarjan tuki pitäisi joskus tehdä hiukan paremmin tuon pikavedoksen sijasta. Ajaahan tuokin toki asiansa, mutta maavara tuon lattaraudan alla on ~6cm
Uudesta laatikosta kiitokset Houbille ja kardaanista Fonzielle.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Viime aikoina ei ole ihmeempiä tullut taunukselle tehtyä normaalihuoltojen lisäksi. FoMoCo- ja CRSC-ratapäivillä on kotteroa kiusattu Ahveniston radalla ja on vieläkin ehjä! Moottori toimii muutenkin hyvin, mutta jonkinlaista perusremppaa sille pitäisi harkita öljyvuotojen ja huohotuksen kuriin saamiseksi. Tosin ainakin ensin mainittu taitaa olla ominaisuus ko. moottorissa
Videopätkä CRSC:n päiviltä:
http://s12.photobucket.com/albums/a212/ ... I_0270.flv
Videopätkä CRSC:n päiviltä:
http://s12.photobucket.com/albums/a212/ ... I_0270.flv
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku