GT '73 2d sedan
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
tässä arvauksia.Sumu kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tuo kiinnikkeen paikka? Siinä oli enää kiinni pala muovia ja varsinainen 'osa' puuttui
Alempaan tulee räikkä.
-voisko liittyä GT:n lisävaloihin esim releen pidin. Tosin näyttää aika jäykältä siihen tarkoitukseen. : )
- Oisko lisävarusteena saanu ajonvalon pyyhkijät tai pesimet ja joku niitten klöntti olis tuossa kiinni.
- tai sitten jos GT:ssä on ollu 2 räikkää : )
- voisko jossain maassa ollut jotain pakollisia varusteita mitä
tänne ei ole saanu / tuotu.
- voisko liittyä ohjaustehostimen tai automaattivaihteiston öljynkiertoon lauhdutinta varten .
- jäähdyttimen talvisäleikön vaijerinkiinnitys ? : )
-vk- (astriel)
I-korisiin on (ainakin) 74- ja 75-malleihin ollut saatavissa pyyhkimillä toimivat ajovalojen pesimet. Vaasassakin takavuosina pyöri oranssi -75 2d, jossa oli ajovalojen pyyhkimet. Ruotsin vientimalleissa nämä taisi olla kaikissa vakiona.
Italian vientimalleissa on ollut tuplatorvet.
Automaattivaihteiston öljynjäähdytyskierukka on jäähdyttimen alavesikotelossa. Ohjaustehostimen jäähdytyskierukka on maskin takana, mutta eikös ohjaustehostimia alkanut saamaan Taunukseen vasta II-korista lähtien.
Italian vientimalleissa on ollut tuplatorvet.
Automaattivaihteiston öljynjäähdytyskierukka on jäähdyttimen alavesikotelossa. Ohjaustehostimen jäähdytyskierukka on maskin takana, mutta eikös ohjaustehostimia alkanut saamaan Taunukseen vasta II-korista lähtien.
Kattelin oman 74:n nokkaa ja siinä ei tuommoista kiinnikettä ollut ollenkaan. Muutenkin näyttää aivan siltä kuin sinun autossa olisi laitettu umpeen tuossa pystypalkin vinossa osassa olevat kaksi nelikulmaista aukkoa. Tuo ylimääräinen kiinnike on juuri ylemmän aukon kohdassa.
Tuolla ranskalaisen kaverin sivuilla on remonttikuvia sinisen -71 coupen keulasta, jossa nuo aukot jotenkin näkyvät: http://taunus.xl.free.fr. Tuommoiset aukot mullakin on.
Tuolla ranskalaisen kaverin sivuilla on remonttikuvia sinisen -71 coupen keulasta, jossa nuo aukot jotenkin näkyvät: http://taunus.xl.free.fr. Tuommoiset aukot mullakin on.
Kaksi sangollista äänieristysmassaa raavittu pois sisätiloista. Alkaa sen suhteen oleen valmis. Enää auto kyljelleen ja pohjan kimppuun massoja kaapimaan...
Syyskeli on hyvä tällaiseen hommaan. Ei tuu liian kuuma eikä kylmäkään pääse haittaamaan kun koko ajan jotain värkkää.
Lisärit valmiit
http://web.nette.fi/~sumuju/fotos/Lamput.jpg
Syyskeli on hyvä tällaiseen hommaan. Ei tuu liian kuuma eikä kylmäkään pääse haittaamaan kun koko ajan jotain värkkää.
Lisärit valmiit
http://web.nette.fi/~sumuju/fotos/Lamput.jpg
Sedan GT '73
Taas edistytty. Massanpoistoa ollut ohjelmassa...
http://web.nette.fi/~sumuju/projektit.htm
http://web.nette.fi/~sumuju/projektit.htm
Sedan GT '73
Vastaillaanpa:Janne kirjoitti:GT sedan malli ei tietääkseni ole kuulunut Fordin valikoimiin Suomessa (ainoastaan coupe). Onko tietoa mitä kautta kyseinen yksilö on tänne tullut?
Aluperäistä dokumenttia oli hieman mukana. RS-ruostesuojaus suoritettu 14.5.74 Käpylässä sijaitsevassa Ruostesuojaus ky:ssä.
Luovutettu omistajalleen 18.5.1973 Helsingissä Pentti M:lle.
Huollettu Suomen Auto OY:ssä(ostoliike),Pääskylänkatu 11. Viimeisin huolto tehty 1.2.1974 30 000 km kohdalla.
Pitäisiköhän sitä anoa alkuperäiset rekkarit...? ABL-jotain.
Sedan GT '73
Kävin juuri katsomassa ku tane oli hiekkapuhallettu. Uutta peltiä joutuu jonkinverran laittamaan... Hittoku sormet syyhyäis jo kovasti.
Kertokaapa millaiset pohjamaalit on hyvä vetää hiekkapuhalletulle ja ruosteenestomaalatulle pinnalle. Epoksi alle ja siihen sitten mikä maali? ei pintaväriä kuitenkaan vielä? ELi siis alustaan ja konehuoneeseen sekä peräluukkuun. Joku puhui jostain panssarimaaleista pohjaan?
Kertokaapa millaiset pohjamaalit on hyvä vetää hiekkapuhalletulle ja ruosteenestomaalatulle pinnalle. Epoksi alle ja siihen sitten mikä maali? ei pintaväriä kuitenkaan vielä? ELi siis alustaan ja konehuoneeseen sekä peräluukkuun. Joku puhui jostain panssarimaaleista pohjaan?
Sedan GT '73