GT '73 2d sedan

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Siin on ollu joku komentokaiutin kiinni :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sumu kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tuo kiinnikkeen paikka? Siinä oli enää kiinni pala muovia ja varsinainen 'osa' puuttui
Kuva
Alempaan tulee räikkä.
tässä arvauksia.

-voisko liittyä GT:n lisävaloihin esim releen pidin. Tosin näyttää aika jäykältä siihen tarkoitukseen. : )


- Oisko lisävarusteena saanu ajonvalon pyyhkijät tai pesimet ja joku niitten klöntti olis tuossa kiinni.

- tai sitten jos GT:ssä on ollu 2 räikkää : )

- voisko jossain maassa ollut jotain pakollisia varusteita mitä
tänne ei ole saanu / tuotu.

- voisko liittyä ohjaustehostimen tai automaattivaihteiston öljynkiertoon lauhdutinta varten .

- jäähdyttimen talvisäleikön vaijerinkiinnitys ? : )


-vk- (astriel)
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

I-korisiin on (ainakin) 74- ja 75-malleihin ollut saatavissa pyyhkimillä toimivat ajovalojen pesimet. Vaasassakin takavuosina pyöri oranssi -75 2d, jossa oli ajovalojen pyyhkimet. Ruotsin vientimalleissa nämä taisi olla kaikissa vakiona.

Italian vientimalleissa on ollut tuplatorvet.

Automaattivaihteiston öljynjäähdytyskierukka on jäähdyttimen alavesikotelossa. Ohjaustehostimen jäähdytyskierukka on maskin takana, mutta eikös ohjaustehostimia alkanut saamaan Taunukseen vasta II-korista lähtien.
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Kattelin oman 74:n nokkaa ja siinä ei tuommoista kiinnikettä ollut ollenkaan. Muutenkin näyttää aivan siltä kuin sinun autossa olisi laitettu umpeen tuossa pystypalkin vinossa osassa olevat kaksi nelikulmaista aukkoa. Tuo ylimääräinen kiinnike on juuri ylemmän aukon kohdassa.

Tuolla ranskalaisen kaverin sivuilla on remonttikuvia sinisen -71 coupen keulasta, jossa nuo aukot jotenkin näkyvät: http://taunus.xl.free.fr. Tuommoiset aukot mullakin on.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Italian vientimalleissa on ollut tuplatorvet. :lol: :lol: :lol:
sopii sinne liikennekulttuuriin.. :lol:
varmaan ihan siksikin ollut vakiona kun siellä niitä tosiaan käytetään.. :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Pian viedään sedanin hylsy koppa hiekkapuhallukseen . Sitten uusitaan kynnykset ja kaaret. Tsukin jaksan odottaa... :D :D
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Kaksi sangollista äänieristysmassaa raavittu pois sisätiloista. Alkaa sen suhteen oleen valmis. Enää auto kyljelleen ja pohjan kimppuun massoja kaapimaan...
Syyskeli on hyvä tällaiseen hommaan. Ei tuu liian kuuma eikä kylmäkään pääse haittaamaan kun koko ajan jotain värkkää.

Lisärit valmiit
http://web.nette.fi/~sumuju/fotos/Lamput.jpg
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Taas edistytty. Massanpoistoa ollut ohjelmassa...
http://web.nette.fi/~sumuju/projektit.htm
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Vietiin serkkupojan kanssa GT hiekkapuhallukseen. Jännityksellä odottelen millaiselta värkki näyttä sieltä tullessaan.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Janne kirjoitti:GT sedan malli ei tietääkseni ole kuulunut Fordin valikoimiin Suomessa (ainoastaan coupe). Onko tietoa mitä kautta kyseinen yksilö on tänne tullut?
Vastaillaanpa:
Aluperäistä dokumenttia oli hieman mukana. RS-ruostesuojaus suoritettu 14.5.74 Käpylässä sijaitsevassa Ruostesuojaus ky:ssä.

Luovutettu omistajalleen 18.5.1973 Helsingissä Pentti M:lle.
Huollettu Suomen Auto OY:ssä(ostoliike),Pääskylänkatu 11. Viimeisin huolto tehty 1.2.1974 30 000 km kohdalla.

Pitäisiköhän sitä anoa alkuperäiset rekkarit...? ABL-jotain. 8)
Sedan GT '73
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Sumu kirjoitti:Pitäisiköhän sitä anoa alkuperäiset rekkarit...? ABL-jotain. 8)
Ehdottomasti! Jos vain ovat vapaana... 8)
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Kävin juuri katsomassa ku tane oli hiekkapuhallettu. Uutta peltiä joutuu jonkinverran laittamaan... :D Hittoku sormet syyhyäis jo kovasti.

Kertokaapa millaiset pohjamaalit on hyvä vetää hiekkapuhalletulle ja ruosteenestomaalatulle pinnalle. Epoksi alle ja siihen sitten mikä maali? ei pintaväriä kuitenkaan vielä? ELi siis alustaan ja konehuoneeseen sekä peräluukkuun. Joku puhui jostain panssarimaaleista pohjaan?
Sedan GT '73
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

sinkkimaali ehkä?
ite laitan sitä aina paikkauksiin..
Taunus Maximus =)
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Hehhee! Mä bongasin sun korin eilen, kun kävin samaisessa hiekkapuhallusfirmassa. Tuonko takia ne ei olleet ehtineet puhaltaa mun vanteita? :D
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Sinkkimaalia oon kuullu suositeltavan hiekkapuhalletulle pellille joka paikasta. Ja kannattaa muistaa että MAHDOLLISIMMAN pian, mielellään heit puhalluksen jälkeen tuo maalaus.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin