Ford Taunus Coupe 1600 74'
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Juu nuissa kotelon nurkissa onkin aika ronskisti kittiä ennestäänki jossain vaiheessa menee kotelot ja pyöränkaaret uusiks kuitenkin niin nyt vaan oli otettava ruostereikä kiinni ettei ihan karkaa käsistä
-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Takarunkoaisan pintaruosteita piti kans vähän lamellilla hipsuttaa niin reikäähän sieltäkin löytyi
tartteis hommata joku dremel tyyppinen "rälläkkä" niin mahtuis ahtaisiinkin paikkoihin leikkaamaa sillai ettei tuu ylimääräistä hitsattavaa -Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Nyt viikonloppuna tuli liimailtua vähän äänieristeitä lattiaan ja eristeeks valikoitui Stp Black Silver 1.8mm alumiinibitumi matto.
maltillisen painoista tavaraa ja erittäin hyvä muotoiltuvuus. Ei tarvinnut lämpöä asennukseen, mutta se roller työkalu kyllä ehdoton peli asennukseen. Toki menee ilmankin, mutta suuri apu siitä on. 4.5neliön paketilla vuoras koko lattian tulipellistä asti. Täytyy muutama irtoarkki vielä ostaa, että saa nuihin ovi koteloihinkin vielä. samalla tuli nyt varuiks ujuteltua 35neliöinen virtakaapeli konttiin, kun sisusta on auki ja tuossa kynnyskotelon kupeessa menee tuommonen mukava kaapelireittikin -Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Kaasari koneelle varmaan ihan riittävä akkukaapeli, jos ruiskua harkitsen laittaisin paksumman.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Juu toi konttiin menevä on lähinnä vahvistinta varten jos innostuu laittaa jonkinlaiset pienet tereot autoon, en tiiä innostuuko, mutta jos innostuu niin ei tartte sisustaa purkaa vaikkeihan tuotakaan kauaa pura
-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Jo vain, tuli äänieristeltyä vielä pyöränkotelot ja ovitaskut ja sain sisustan nippuun ja naapurilta 4kahvipaketilla sen mondeon vanhat talvirenkaat tuli vaihdettua sit auto ulos tallista ja vesipesu, että saa paksun pölykerroksen pois ja ajatus oli kääntää auto ja perä edellä talliin, että mahtuu vielä ton taka-akseliston purkaa ja remppaamaan, mutta pakkohan se oli laittaa auto päiväks ajoon ja lähteä käymään jäätiellä, kun tuli nuoruus mieleen yhtäkkiä
-Live slow, die old-
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01 Maalis 2023, 22:07
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Nätti on!
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Komia peli!
Perinteinen yksi reikä lattiassa. Eli lopulta se lattia on vain yksi reikä.
Onneksi näyttäisi kaunotar olevan oikeissa käsissä.
Perinteinen yksi reikä lattiassa. Eli lopulta se lattia on vain yksi reikä.
Onneksi näyttäisi kaunotar olevan oikeissa käsissä.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Kiitos kiitos! Joo niinhän siinä kävi, kun sai sen yhden "pienen" reiän korjattua ja sit vähän teräsharjalaikkaa, kun näytti muuallekin niin alkoi pieniä reikiä olee siellä täällä ja sit vieläku löyty sitä ruostetta vielä edellisten paikkojan alta niin päätös koko pohjan korjuusta oli aika helppo sen ensimasennuksen jälkeen
-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Kiitos! Jalostus jatkuu pikkuhiljaa eteenpäin. Suunnitelmia on kaikenlaisia, mutta ruuhkavuodet ja budjetti vähän rajoittaa vauhtia, mutta pikkuhilijaa touhuillaan
-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Pakoputki tuli palasteltua peräylityksineen vähintäänkin riittävästä 2,5" bilteman palasista ja kahdesta Simonssin vaimentajasta, ei pitäis ahdistaa nykymoottoria
jääradalla tosiaan tuli vähän samalla tuota putkistoa testattua ja aika hyvin se sinne meni, ihan pikkusen kolisee pohjaan ja nyt paikannettu kolina takajarruletkun kiinnikkeeseen. Helppo korjata, enemmän huolestutti tuo taka-akselin ylitys, että miten se sinne mahtuu, mutta tuntuis mahtuvan ja olihan kohtalaisen vmäinen paikka viedä tuon kokoinen putki sieltä lähitulevaisuudessa se moottorikokokin tulee kasvamaan niin siinä koossa vähän ajateltu jo tulevaisuuttakin.-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Jo vain, jääajojen jälkeen sain samalla käännettyä tuon auton tallissa toiste päin niin pääsee tutkimaan peräkontin pohjaa paremmin, kun pitää se akselikin sieltä irroitella, että saa puslat uusittia ja hiekkapuhallutettua ja maalattua osat niin on sit mukava puhtaita osia asennella.
peräkonttihan on aika surkeassa kunnossa. Näyttäis muutamia vanhoja paikkoja olevan. Täytyy ne tutkia, että miten ne on tehty. Onko pellit päällekkäin vai päittäishitsattu? Saumat äkkiseltään näyttäis paremmilta mitä matkustamon lattiassa, että saattais tuurillaan olla eri sepän tekemiä jos säästyis kaiken uusinnalta nooh katellaan miten etenee. Tankin täyttöputken tunneli ainakin läpi ruosteessa ja samoin sen juuressa olevat tehtaan päällekkäis saumat ihan ruostunut, että se ainakin menee uusiks.-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Akseli ja tankki sieltä putoskin aika mukavasti lattialle ja se onkin tuo pohjaanlyöntikumin alusta tai mikä lie onkaan niin aika rapea täytyy se ainakin korjata ennen, kun roudaa puhallukseen
-Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
Rälläköin vanhan pois ja 2millisestä askartelin uuden lätkän siihen kanttauksinee. Vaikuttais ihan jämäkälle. Näillä vehkeillä ja taidoilla ihan ok omasta mielestä (rälläkkä, vasara ja viilapenkki)
sisäpintaan sivelin jo sinkit ennen asennusta jos ei maalari satu sinne saamaan suihkittua niin on edes jotain siellä ettei ihan heti ruostu pois -Live slow, die old-
Re: Ford Taunus Coupe 1600 74'
tukivarret ihan asiallisessa kunnossa, muutaku hiekkakylpyyn ja maalukseen ja puslat paikalleen.
-Live slow, die old-