Taunus '81
Lähetetty: 04 Elo 2021, 14:33
Laitetaan tännekkin tarinaa tekstimuodossa.
Toukokuun alussa sitten auto halliin pyöräkoneen avustamana ja katselemaan pohjan ja auton yleiskuntoa, tiedossa oli että ensimmäinen omistaja (päällikön isoisä) oli tätä massauttanut ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä uudesta asti, eikä se nyt ollut hölynpölyä.
Siitä seuraava tavoite saada auto käymään ja liikkumaan. Jakoremmi, vesipumppu ja termari tilaukseen ja vaihtoon. Oli alahihnapyörä hieman tiukassa jo, onneksi kavereista löytyy pari ford-ihmistä joilla on jemmassa kaikenlaista kivaa.
Auto saatiin herätettyä käymään ja ilmeisesti pienet alkuvaikeudet johtui vain käytönpuutteesta, nyt tuo käynnistyy laakista eikä temppuile.
Seuraavaksi ulkokuoren kimppuun, vuodet oli tehnyt tehtävänsä. Patina ei ole itselle se juttu, joten pestiin sammaleet pois. Myllyttämistä pitäisi vielä harjotella, jos tuo paranisi vielä. Oli muuten hieno tunne ekaa kertaa saada taunus liikkeelle.
Avainkin löytyi alkuperäisellä avainkoodilla, ja näin lähti luukutkin auki. Virtalukko ilmeisesti vaihdettu joskus kun siihen on oma avaimensa. Pakosarja oli halki, ja ehjä löytyi Lappeenrannasta. Sisusta tuli pestyä juhannuksen aamuvuoroissa myös.
Ensimmäinen leimayritys kaatui jumiutuneeseen etujarruun, ja itsellä kun oli aamuvuoroputki menossa niin kaveri tarjoutui sopukorvauksella vaihtamaan satuloihin korjaussarjat.
Aamuvuoroputkessa sitten kasasin etujarrut, hammastangon suojakumit ja raidetangonpäät. Uudet reiättömät kilvetkin tilasin ja laitoin paikalleen.
Torstaina sitten käytiin katsastuskonttorilla onnistuneesti.
Toukokuun alussa sitten auto halliin pyöräkoneen avustamana ja katselemaan pohjan ja auton yleiskuntoa, tiedossa oli että ensimmäinen omistaja (päällikön isoisä) oli tätä massauttanut ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä uudesta asti, eikä se nyt ollut hölynpölyä.
Siitä seuraava tavoite saada auto käymään ja liikkumaan. Jakoremmi, vesipumppu ja termari tilaukseen ja vaihtoon. Oli alahihnapyörä hieman tiukassa jo, onneksi kavereista löytyy pari ford-ihmistä joilla on jemmassa kaikenlaista kivaa.
Auto saatiin herätettyä käymään ja ilmeisesti pienet alkuvaikeudet johtui vain käytönpuutteesta, nyt tuo käynnistyy laakista eikä temppuile.
Seuraavaksi ulkokuoren kimppuun, vuodet oli tehnyt tehtävänsä. Patina ei ole itselle se juttu, joten pestiin sammaleet pois. Myllyttämistä pitäisi vielä harjotella, jos tuo paranisi vielä. Oli muuten hieno tunne ekaa kertaa saada taunus liikkeelle.
Avainkin löytyi alkuperäisellä avainkoodilla, ja näin lähti luukutkin auki. Virtalukko ilmeisesti vaihdettu joskus kun siihen on oma avaimensa. Pakosarja oli halki, ja ehjä löytyi Lappeenrannasta. Sisusta tuli pestyä juhannuksen aamuvuoroissa myös.
Ensimmäinen leimayritys kaatui jumiutuneeseen etujarruun, ja itsellä kun oli aamuvuoroputki menossa niin kaveri tarjoutui sopukorvauksella vaihtamaan satuloihin korjaussarjat.
Aamuvuoroputkessa sitten kasasin etujarrut, hammastangon suojakumit ja raidetangonpäät. Uudet reiättömät kilvetkin tilasin ja laitoin paikalleen.
Torstaina sitten käytiin katsastuskonttorilla onnistuneesti.