-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Tuuliasin tiiviste kun ei korjaantunut ihmettelyllä, niin tilaukseen uusi tiiviste ja siihen sopiva kiilalista motomobil.de:stä. Samaan kuormaan oranssiin lukkosarja.
Lasi lähti pikkukampeamisella näppärästi irti
Uusi tiiviste lasiin reilulla saippuamäärällä ja ikkuna aukkoon kanssa
No eihän siitä mitään tullut, lasi pomppi milloin mihinki suuntaan kun yritti langalla kiskoa tiivistettä paikoilleen. Lisäksi tiiviste ei halunnut pysyä lasin yläreunassa millään asennuksen ajan paikoillaan
Muutaman kiinnitys ja irroitus syklin jälkeen lasi löysi paikkansa. 11 mm kiilatiiviste meni kanssa yllättävän helposti paikoilleen
Vanha tiiviste oli alkujaan kait ollut 11mm versio mihin nuoruuden innolla olin survonut 14mm kiilan paikoilleen
Seuraava hauskuus olikin saada murjotut kulmapalat takaisin muotoon.
Tähän auttoi mallin päällä hellästi tehty vasarointi
Lopputulos näyttää kauempaa paremmalta kuin läheltä
Loppujen lopuksi päivässä sai lasin paikoilleen.
Samalla tuli levitettyä kotelosuojaa ulommaisiin koteloihin yms. pientä nysväystä. Josko sen saisi leimalle ennen kesälomia.....
Lasi lähti pikkukampeamisella näppärästi irti
Uusi tiiviste lasiin reilulla saippuamäärällä ja ikkuna aukkoon kanssa
No eihän siitä mitään tullut, lasi pomppi milloin mihinki suuntaan kun yritti langalla kiskoa tiivistettä paikoilleen. Lisäksi tiiviste ei halunnut pysyä lasin yläreunassa millään asennuksen ajan paikoillaan
Muutaman kiinnitys ja irroitus syklin jälkeen lasi löysi paikkansa. 11 mm kiilatiiviste meni kanssa yllättävän helposti paikoilleen
Vanha tiiviste oli alkujaan kait ollut 11mm versio mihin nuoruuden innolla olin survonut 14mm kiilan paikoilleen
Seuraava hauskuus olikin saada murjotut kulmapalat takaisin muotoon.
Tähän auttoi mallin päällä hellästi tehty vasarointi
Lopputulos näyttää kauempaa paremmalta kuin läheltä
Loppujen lopuksi päivässä sai lasin paikoilleen.
Samalla tuli levitettyä kotelosuojaa ulommaisiin koteloihin yms. pientä nysväystä. Josko sen saisi leimalle ennen kesälomia.....
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Nysväystä on tullut jatkettua, esim. sellainen pikkujuttu kävi laseja asentaessa että kattoverhoilu ei mennyt tiivisteen alle. Tämä aiheutti erilaisia kokeilluja
Tuo tuli fiksattua kontaktiliimalla, kaksipuoleisella teipillä ja painelemalla lastalla tiivisteen alle.Tästä päästiinki seuraavaan ongelmaan.
Käyttelin koneen lämpimäksi joku aika sitten ja yllättäen nestelätäkkö oli ilmestynyt koneen alle
Syyllinen löytyi kun aikansa jaksoi ihmetellä, termostaatti kotelovuoti vaihteeksi.
Uutta tiivistettä levystä ja ohut kerros tiivisteliimaa varmiteeksi.
Kyllähän kotelon sai näppärästi pois mutta takaisin laitto oli aikaa vievä rojekti mutta lopulta sain pultit paikoilleen, nesteet sisälle ja konetta käyntiin.
Eikä ainakaan silloin vuotanut
Suraavana päivänä renkaita alle ja ajamaan autoa pihalle parin vuoden tauon jälkeen
Yllätyshän oli suuri kun ei jarruja ollut laisinkaan Nuoriso-osasto vastasi aikoinaan jarrupolkimen pumppaamisesta ja itse kyselin ilmausruuvia pyöritellessä, oliko hyvät jarrut lopuksi. No ei ollut
Tuurilla muttei taidolla sain auton pysymään pihalla.
Tämän jälkeen takaisin varovasti ajamalla ja käsijarrua hyväksikäyttäen talliin ja ilmaamaan jarruja, ne sieltä sitten löytyivät kun takajarruista sai ilmat pois.
Tästä riemastuneena tuli tilattua viikon päähän katsastusaika.........
Tuo tuli fiksattua kontaktiliimalla, kaksipuoleisella teipillä ja painelemalla lastalla tiivisteen alle.Tästä päästiinki seuraavaan ongelmaan.
Käyttelin koneen lämpimäksi joku aika sitten ja yllättäen nestelätäkkö oli ilmestynyt koneen alle
Syyllinen löytyi kun aikansa jaksoi ihmetellä, termostaatti kotelovuoti vaihteeksi.
Uutta tiivistettä levystä ja ohut kerros tiivisteliimaa varmiteeksi.
Kyllähän kotelon sai näppärästi pois mutta takaisin laitto oli aikaa vievä rojekti mutta lopulta sain pultit paikoilleen, nesteet sisälle ja konetta käyntiin.
Eikä ainakaan silloin vuotanut
Suraavana päivänä renkaita alle ja ajamaan autoa pihalle parin vuoden tauon jälkeen
Yllätyshän oli suuri kun ei jarruja ollut laisinkaan Nuoriso-osasto vastasi aikoinaan jarrupolkimen pumppaamisesta ja itse kyselin ilmausruuvia pyöritellessä, oliko hyvät jarrut lopuksi. No ei ollut
Tuurilla muttei taidolla sain auton pysymään pihalla.
Tämän jälkeen takaisin varovasti ajamalla ja käsijarrua hyväksikäyttäen talliin ja ilmaamaan jarruja, ne sieltä sitten löytyivät kun takajarruista sai ilmat pois.
Tästä riemastuneena tuli tilattua viikon päähän katsastusaika.........
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kannattaa ilmata jarrut muuten kuin pumppaamalla, joko painetta jarrunestesäiliöön tai sitten imet jarrujen päästä. Ilmaus toimii paljon paremmin niin...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Yleensä on Taunuksiin jarrut saatu pumppaamalla ja muihinkin vanhempiin autoihin. Mutta osa uudemmista ja varsinki ranskalaiset vermeet kyllä vaatii imukannun tai painetta säiliöön.
Tai jos esimerkkinä mk3 mondeo, niin virrat pitää olla päällä kun pumppaa Imukannulla en ole huomannut että isompaa ongelmaa tulisi.
Nyt oli ilmaa takapäässä kun tuli perä käytettyä pois aikanaan. Orkkis rumpujarrujen putkisto menee aikalailla vaakasuoraan sylinterille mutta levyjarrukonversion ansiosta nyt on jarruputkissa mutkaa ylös ja alas. Ja jonnekkin oli ilmaa jäänyt kytikselle
Tai jos esimerkkinä mk3 mondeo, niin virrat pitää olla päällä kun pumppaa Imukannulla en ole huomannut että isompaa ongelmaa tulisi.
Nyt oli ilmaa takapäässä kun tuli perä käytettyä pois aikanaan. Orkkis rumpujarrujen putkisto menee aikalailla vaakasuoraan sylinterille mutta levyjarrukonversion ansiosta nyt on jarruputkissa mutkaa ylös ja alas. Ja jonnekkin oli ilmaa jäänyt kytikselle
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Minulla jää pääsylinterin toiseen nippaan kupla joka ei lähde koskaan pois polkemalla. Kun antaa painetta niin se lähtee pois.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Opetaatio katsastus kärsi takaiskun ja jäi tekemättä.
Isolla tiellä ohjaus eli omaa eläämänsä kun nopeus kasvoi
Paikallaan rattia käännellessä ei ensinnä näyttänyt mitään ihmeellistä olevan, mutta tarkkaan ihmetellessä toiseen suuntaan vaikuttaa olevan enemmän välystä.
Kaivoin puskurista pikkuvikaisen aihoin ja ihmetellään saadaanko siitä toimiva
Eihän siinä vaihdossa muuten mitään ihmeellistä ole mutta huonolla tuurilla pitää laatikko ja kone ottaa pois
Isolla tiellä ohjaus eli omaa eläämänsä kun nopeus kasvoi
Paikallaan rattia käännellessä ei ensinnä näyttänyt mitään ihmeellistä olevan, mutta tarkkaan ihmetellessä toiseen suuntaan vaikuttaa olevan enemmän välystä.
Kaivoin puskurista pikkuvikaisen aihoin ja ihmetellään saadaanko siitä toimiva
Eihän siinä vaihdossa muuten mitään ihmeellistä ole mutta huonolla tuurilla pitää laatikko ja kone ottaa pois
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on